![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote:
> >Je gooit natuurlijk wel een heleboel dingen op 1 hoop. Maar over het >algemeen vind ik wel dat mensen die andere mensen doodmaken om godsdienstige >redenen, de kluts kwijt zijn ja. Ik heb het gevoel dat je zegt "zij zijn de kluts kwijt" wanneer je bedoelt "wat zij doen gaat te ver voor mij om te zeggen dat ik er begrip voor kan opbrengen." |
![]() |
#122 |
|
![]() dexero tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote: >> >> yew betcha tikte: >> >>> Als ik naar jou luister kan niets het falen van het >>> multiculturalisme aantonen. Want jij bent een gelovige. Je laat >>> je niet corrigeren door de feiten. Die zijn ook alleen maar lastig. >> >> Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. > > > Ik ben toch wel benieuwd hoor. Wat zou volgens jouw (in principe) > het falen van het multiculturalisme kunnen aantonen? > > (Wat=onderwerp) Zou ik niet zo snel weten, maar ik meld me hier wel als het eenmaal zo ver is. |
![]() |
#123 |
|
![]() On Tue, 10 May 2005 10:25:25 +0200, Franneke wrote:
> Ghingis Khan tikte: > > > "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Karel "de Jazz" Jansens tikte: > >> > >>> Franneke wrote: > >>> > >>>> Karel "de Jazz" Jansens tikte: > >>>> > >>>> > >>>>> Franneke wrote: > >>>>> > >>>>> > >>>>>> Serpent tikte: > >>>>>> > >>>>>> > >>>>>> > >>>>>>> Wat is het stil in de linkse kerk na het in elkaar timmeren van > >>>>>>> een homostel in Amsterdam, door uiteraard "een kleine > >>>>>>> minderheid" van Marokkaanse verrijkers. > >>>>>> > >>>>>> > >>>>>> Ben weliswaar niet kerkelijk, maar zal toch van de gelegenheid > >>>>>> gebruik maken om namens alle kerkgenootschappen mijn ontzetting > >>>>>> uit te spreken over de vechtpartijen die achter en voor ons > >>>>>> liggen, waarbij onschuldige slachtoffers vielen en zullen vallen. > >>>>> > >>>>> Als gij niet kerkelijk zijt, hebt gij uw teut niet te roeren names > >>>>> welke kerkgemeenschap ook. > >>>> > >>>> > >>>> Dan wil ik er graag nog aan toevoegen: "en ook namens voorganger > >>>> Karel Jansens". > >>>> > >>>> > >>>>> Spreek voor uzelf. > >>>> > >>>> > >>>> Het is ook nooit goed, verwend nest. > >>>> > >>>> > >>>>> Maar dan ergens waar ik u niet hoef te aanhoren. > >>>> > >>>> > >>>> Niemand verplicht je om naar mij te luisteren, Karel. > >>> > >>> Ik ga ook niet lang meer luisteren; ik wilde enkel uw grenzenloze > >>> arrogantie even chirurgisch blootleggen. > >> > >> Je komt zelf nogal arrogant op me over, Karel. Is die indruk juist? > >> > >>> Voil�* zie, vanaf nu moogt ge spreken en verontschuldigen in naam van > >>> wie ge ook maar wilt, in de zalige zekerheid dat ik in ieder geval > >>> niet meer zal luisteren. > >> > >> Dat is dan afgesproken, vriend. > >> > > > > Weet je wat zo ongelukkig is Franneke ? > > > > Uitleggen aan een blind iemand wat het is te zien. > > En andersom. http://www.muzieum.nl/ |
![]() |
#124 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede wrote:
> Ja. Doe me eens een lol, en leg me eens uit wat een jijbak dan > eigenlijk is? Hij staat niet in mijn van Dale, maar ik heb wel een andere link gevonden, waar het woord wordt uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jijbak : ------------------------------------------------------------------------ Een jijbak is een spottende of beschuldigende opmerking die wordt gemaakt als antwoord op een andere spottende of beschuldigende opmerking, met in essentie dezelfde inhoud. Voorbeelden: * Je bent zèlf achterlijk! * Niet ìk verpest hier de sfeer met ongefundeerde beschuldigingen, dat doe j�*j! * Ik móést het project wel stopzetten, want hij was bezig alles naar zijn hand te zetten. * Ik heb het artikel niet eenzijdig gemaakt. Ik heb het juist aangepast, omdat j�*j het vanuit een niet-neutraal standpunt had geschreven. * W�*j waren niet star, de werkgévers waren star, en dáárom zijn de CAO-onderhandelingen mislukt. * Op de opmerking "Ik ga niet voor de eerste de beste loser opzij!", kan als jijbak geantwoord worden: "Ik wel." Een jijbak is verwant aan het tu quoque argument en wordt vaak in het politieke debat aangetroffen. Als een jijbak wordt gebruikt in een discussie, is het een vorm van ad hominem argument. ----------------------------------------------------------------- |
![]() |
#125 |
|
![]() Peter schreef:
> Jeroen ter Hofstede wrote: >> Ja. Doe me eens een lol, en leg me eens uit wat een jijbak dan >> eigenlijk is? > Hij staat niet in mijn van Dale, maar ik heb wel een andere link > gevonden, waar het woord wordt uitgelegd: > http://nl.wikipedia.org/wiki/Jijbak : Ha! Dank je. Ik had wel aan wikipedia gedacht, maar geloofde niet dat het erin zou staan. Zo wordt luiheid afgestraft... Maar... <wikipedia definitie> Een jijbak is een spottende of beschuldigende opmerking die wordt gemaakt als antwoord op een andere spottende of beschuldigende opmerking, met in essentie dezelfde inhoud. .... Als een jijbak wordt gebruikt in een discussie, is het een vorm van ad hominem argument. </wikipedia definitie> .... dit vind ik niet logisch. De oorspronkelijke spottende of beschuldigende opmerking zou geen ad hominem zijn, en de jijbak wel? Daarnaast: als persoon A persoon B van iets beschuldigd wat A eigenlijk zelf doet - dan is een jijbak toch gewoon terecht? |
![]() |
#126 |
|
> >dexero tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> wrote: >>> >>> yew betcha tikte: >>> >>>> Als ik naar jou luister kan niets het falen van het >>>> multiculturalisme aantonen. Want jij bent een gelovige. Je laat >>>> je niet corrigeren door de feiten. Die zijn ook alleen maar lastig. >>> >>> Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. >> >> >> Ik ben toch wel benieuwd hoor. Wat zou volgens jouw (in principe) >> het falen van het multiculturalisme kunnen aantonen? >> >> (Wat=onderwerp) > >Zou ik niet zo snel weten, maar ik meld me hier wel als het eenmaal zo ver >is. Je geeft in ieder geval aan dat je het idee dat het multiculturalisme wel eens zou kunnen falen niet volkomen absurd vindt. Dat zou verschillende posters in deze ng moeten verheugen. |
![]() |
#127 |
|
![]() dexero tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote: >> >> dexero tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> wrote: >>>> >>>> yew betcha tikte: >>>> >>>>> Als ik naar jou luister kan niets het falen van het >>>>> multiculturalisme aantonen. Want jij bent een gelovige. Je laat >>>>> je niet corrigeren door de feiten. Die zijn ook alleen maar >>>>> lastig. >>>> >>>> Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. >>> >>> >>> Ik ben toch wel benieuwd hoor. Wat zou volgens jouw (in principe) >>> het falen van het multiculturalisme kunnen aantonen? >>> >>> (Wat=onderwerp) >> >> Zou ik niet zo snel weten, maar ik meld me hier wel als het eenmaal >> zo ver is. > > > Je geeft in ieder geval aan dat je het idee dat het > multiculturalisme wel eens zou kunnen falen niet > volkomen absurd vindt. Dat zou verschillende posters > in deze ng moeten verheugen. Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch verstandig is om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. |
![]() |
#128 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote in message > Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch verstandig > is > om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de hyperbool. Vandaar dat je je regelmatig moet verweren met smoezen in de trant van "uit de context gerukt" of "het was ironisch bedoeld". |
![]() |
#129 |
|
![]() Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >> >>> Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch verstandig >>> is >>> om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >> >> Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >> hyperbool. > > He, staat die wel in de Franneke FAQ? > Hyperbool? x*y=c ? >> Vandaar dat je je regelmatig moet verweren met smoezen in de trant van >> "uit de context gerukt" of "het was ironisch bedoeld". > > Tegen een handjevol tweedimensionale potsers, ja. Platlanders? > > -- *homepage http://www.nholtz.dds.nl *blog http://blogger.xs4all.nl/nholtz * "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." (Benjamin Franklin) |
![]() |
#130 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch verstandig >> is >> om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. > > Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de > hyperbool. He, staat die wel in de Franneke FAQ? > Vandaar dat je je regelmatig moet verweren met smoezen in de trant van > "uit de context gerukt" of "het was ironisch bedoeld". Tegen een handjevol tweedimensionale potsers, ja. |
![]() |
#131 |
|
![]() "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> >> "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >>> >>>> Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>> verstandig >>>> is >>>> om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>> >>> Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>> hyperbool. >> >> He, staat die wel in de Franneke FAQ? >> > Hyperbool? x*y=c ? Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in de opperste verwarring brengt. >>> Vandaar dat je je regelmatig moet verweren met smoezen in de trant van >>> "uit de context gerukt" of "het was ironisch bedoeld". >> >> Tegen een handjevol tweedimensionale potsers, ja. > > Platlanders? Platpotsers. |
![]() |
#132 |
|
![]() > >> > >> He, staat die wel in de Franneke FAQ? > >> > > Hyperbool? x*y=c ? > > Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in de > opperste verwarring brengt. > > >>> Vandaar dat je je regelmatig moet verweren met smoezen in de trant van > >>> "uit de context gerukt" of "het was ironisch bedoeld". > >> > >> Tegen een handjevol tweedimensionale potsers, ja. > > > > Platlanders? > > Platpotsers. Als je niks anders kan dan rond de pot zeiken,zwijg dan |
![]() |
#133 |
|
![]() Franneke wrote:
> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >> >>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected]... >>> >>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>> >>>> >>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>verstandig >>>>>is >>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>> >>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>>>hyperbool. >>> >>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>> >> >>Hyperbool? x*y=c ? > > > Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in de > opperste verwarring brengt. Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#134 |
|
![]() On Thu, 12 May 2005 16:43:31 +0200, EmmO <[email protected]> wrote:
>>>Hyperbool? x*y=c ? >> >> >> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in de >> opperste verwarring brengt. > >Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. Voor jou is repliek sowieso verwarrend. Adiós, Cheche |
![]() |
#135 |
|
![]() "EmmO" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Franneke wrote: > >> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >>>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>> >>> >>>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected]... >>>> >>>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>> >>>>> >>>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>>verstandig >>>>>>is >>>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>>> >>>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>>>>hyperbool. >>>> >>>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>>> >>> >>>Hyperbool? x*y=c ? >> >> >> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in >> de opperste verwarring brengt. > > Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je > Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. Verwarring gaat vooraf aan verbetering. |
![]() |
#136 |
|
> >"EmmO" <[email protected]> schreef in bericht [13]news:[email protected]... >> Franneke wrote: >> >>> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >>> [14]news:[email protected]... >>> >>>>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>>>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>>> >>>> >>>>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>[15]news:[email protected]... >>>>> >>>>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>>>verstandig >>>>>>>is >>>>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>>>> >>>>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>>>>>hyperbool. >>>>> >>>>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>>>> >>>> >>>>Hyperbool? x*y=c ? >>> >>> >>> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in >>> de opperste verwarring brengt. >> >> Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >> Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. > >Verwarring gaat vooraf aan verbetering. Ah, je voelt je beter dan de andere posters en wilt ze verbeteren. |
![]() |
#137 |
|
![]() "dexero" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Franneke" <[email protected]> wrote: >> >>"EmmO" <[email protected]> schreef in bericht >>[13]news:[email protected]... >>> Franneke wrote: >>> >>>> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >>>> [14]news:[email protected]... >>>> >>>>>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>>>>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>>>> >>>>> >>>>>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>[15]news:[email protected]... >>>>>> >>>>>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>>>>verstandig >>>>>>>>is >>>>>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>>>>> >>>>>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>>>>>>hyperbool. >>>>>> >>>>>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>>>>> >>>>> >>>>>Hyperbool? x*y=c ? >>>> >>>> >>>> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in >>>> de opperste verwarring brengt. >>> >>> Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >>> Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. >> >>Verwarring gaat vooraf aan verbetering. > > > Ah, je voelt je beter dan de andere posters en wilt ze verbeteren. Probeer je me in verwarring te brengen? |
![]() |
#138 |
|
> >"dexero" <[email protected]> schreef in bericht >[7]news:[email protected]... >> "Franneke" <[email protected]> wrote: >>> >>>"EmmO" <[email protected]> schreef in bericht >>>[13][8]news:[email protected]... >>>> Franneke wrote: >>>> >>>>> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> [14][9]news:[email protected]... >>>>> >>>>>>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>>>>>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>>>>> >>>>>> >>>>>>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>[15][10]news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>>>>>verstandig >>>>>>>>>is >>>>>>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>>>>>> >>>>>>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van de >>>>>>>>hyperbool. >>>>>>> >>>>>>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>>>>>> >>>>>> >>>>>>Hyperbool? x*y=c ? >>>>> >>>>> >>>>> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in >>>>> de opperste verwarring brengt. >>>> >>>> Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >>>> Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. >>> >>>Verwarring gaat vooraf aan verbetering. >> >> >> Ah, je voelt je beter dan de andere posters en wilt ze verbeteren. > >Probeer je me in verwarring te brengen? Had je me vooraf maar moeten verbeteren. |
![]() |
#139 |
|
![]() "dexero" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Franneke" <[email protected]> wrote: >> >>"dexero" <[email protected]> schreef in bericht >>[7]news:[email protected]... >>> "Franneke" <[email protected]> wrote: >>>> >>>>"EmmO" <[email protected]> schreef in bericht >>>>[13][8]news:[email protected]... >>>>> Franneke wrote: >>>>> >>>>>> "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> [14][9]news:[email protected]... >>>>>> >>>>>>>Op Thu, 12 May 2005 15:36:47 +0200 kwam uit het klavier van Franneke >>>>>>>onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>>[15][10]news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>>>"Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Ja, maar ze zouden moeten beseffen dat het discussietechnisch >>>>>>>>>>verstandig >>>>>>>>>>is >>>>>>>>>>om altijd een slag om de arm te houden. Zoals ik dus doe. >>>>>>>>> >>>>>>>>>Dat doe je juist niet. Je bent namelijk een enorm liefhebber van >>>>>>>>>de >>>>>>>>>hyperbool. >>>>>>>> >>>>>>>>He, staat die wel in de Franneke FAQ? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Hyperbool? x*y=c ? >>>>>> >>>>>> >>>>>> Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig >>>>>> in >>>>>> de opperste verwarring brengt. >>>>> >>>>> Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >>>>> Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. >>>> >>>>Verwarring gaat vooraf aan verbetering. >>> >>> >>> Ah, je voelt je beter dan de andere posters en wilt ze verbeteren. >> >>Probeer je me in verwarring te brengen? > > > Had je me vooraf maar moeten verbeteren. Vergeten. Stom van me. |
![]() |
#140 |
|
![]() Cheche wrote:
> On Thu, 12 May 2005 16:43:31 +0200, EmmO <[email protected]> wrote: > > > >>>>Hyperbool? x*y=c ? >>> >>> >>>Nee, yew bedoelt de stijlfiguur van overdrijving, die hem regelmatig in de >>>opperste verwarring brengt. >> >>Het lijkt er sterk op dat potsers in verwarring brengen dmv je >>Frannekiaanse repliektechniek nou exact je bedoeling is. > > > Voor jou is repliek sowieso verwarrend. Bron? Of zit je weer op je duimpje te zuigen? Eric -- Posted by news://news.nb.nu |