![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als vrouwen onderdrukt worden, is het hun eigen schuld. Ten eerste stellen de meeste vrouwen zich slaafs op tegenover mannen, en dat ongeacht welke de cultuur is waarin ze leven. Ten tweede maken vrouwen het alleen maar erger eens ze niet meer tevreden zijn met de onderworpen status waar ze eerst zelf voor gekozen hebben. Als vrouwen moeten we álles hebben van beschaving, én het eerste wat vrouwen doen, zodra ze niet meer tevreden zijn met hun zelf gekozen slavenbestaan, is de beschaving overboord gooien en bestrijden. Vrouwen worden al onderdrukt zolang er mensen bestaan, en ze zullen onderdrukt blijven tot het einde der tijden, gewoon omdat ze dat zelf zo willen. Er zijn wel individuële vrouwen, in elke cultuur die erin slagen zich te bevrijden, maar die hebben het imago bitches te zijn, en het vraagt toch enige kracht om daar tegen te kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Scheiding is uiteraard een luxe waar vrouwen amper beroep op kunnen doen, laat staan als er al kinderen zijn. En dat heeft alles te maken met Islam. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Om niet hypocriet te willen doen (bepaalde regels opvolgen en andere niet) volgen ze al de regels van de islam op (of wat bepaalde imams ![]() Pas wanneer ze arabisch leren (wat hier in europa mogelijk is) beseffen ze dat ze zich jarenlang gehouden hebben aan regels die helemaal niet afkomstig zijn uit de koran. heb ik zelf gezien in mijn omgeving.
![]() |
![]() |
#127 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jij kent een website met kritiek op het N.T., dat het ook geweldadig is of dergelijke. Kan je die website even posten aub. Die wil ik wel eens bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
|
![]() Aanpakken die "schoften" die de wetten een regels aan hun laars lappen zou ik zeggen.
![]() Citaat:
Reden: </em></div><hr size="1">Aanpakken die "schoften" die de wetten een regels aan hun laars lappen zou ik zeggen. ![]() Citaat:
Reden: </em></div><hr size="1">Aanpakken die "schoften" die de wetten een regels aan hun laars lappen zou ik zeggen. ![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 mei 2005 om 11:36. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, zo ja, weet je over welke landen het gaat? (Geldt dat bijvoorbeeld voor landen als Turkije, Maleisië, Indonesië, Pakistan?)
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
P.S: Er zijn genoeg "moslims" die niet praktiserend zijn een toch zijn ze overtuigend moslims.[edit]<div class="smallfont"><em><b>Edit:</b><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset">After edit by lincoln on 23-05-2005 at 12:45: Reden: </em></div><hr size="1"> Citaat:
P.S: Er zijn genoeg "moslims" die niet praktiserend zijn een toch zijn ze overtuigend moslims.</td></tr></table><br /><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset"><div class="smallfont"><em>Before any edits, post was:</em></div><hr size="1"> Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 mei 2005 om 11:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Ik denk dat vrouwen meer leerlustig zijn dan mannen , Marokkaanse jongeren ( mannen ) willen snel aan de handel geraken of werk om aan geld te geraken !
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de volgende gegevens van de Unesco gevonden: ![]() Het verschil man/vrouw is inderdaad groot. En een land als Saudi Arabië heeft toch echt de middelen om daar iets aan te doen. ![]() Vergelijk met Zuid-Oost Azië: ![]() Enkel in de Fillipijnen en in Samoa zijn de waarden voor mannen en vrouwen gelijk. Indonesië en Maleisië doen het alvast "beter" dan de meeste Arabsiche landen. Werk aan de winkel, hé.[edit]<div class="smallfont"><em><b>Edit:</b><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset">After edit by Firestone on 23-05-2005 at 12:57: Reden: </em></div><hr size="1"> Citaat:
Ik heb de volgende gegevens van de Unesco gevonden: ![]() Het verschil man/vrouw is inderdaad groot. En een land als Saudi Arabië heeft toch echt de middelen om daar iets aan te doen. ![]() Vergelijk met Zuid-Oost Azië: ![]() Enkel in de Fillipijnen en in Samoa zijn de waarden voor mannen en vrouwen gelijk. Indonesië en Maleisië doen het alvast "beter" dan de meeste Arabsiche landen. Werk aan de winkel, hé.</td></tr></table><br /><br /><div class="smallfont"><em><b>Edit:</b><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset">After edit by Firestone on 23-05-2005 at 12:55: Reden: </em></div><hr size="1"> Citaat:
Ik heb de volgende gegevens van de Unesco gevonden: ![]() Het verschil man/vrouw is inderdaad groot. En een land als Saudi Arabië heeft toch echt de middelen om daar iets aan te doen. ![]() Vergelijk met Zuid-Oost Azië: ![]() Citaat:
Ik heb de volgende gegevens van de Unesco gevonden: ![]() Het verschil man/vrouw is inderdaad groot. En een land als Saudi Arabië heeft toch echt de middelen om daar iets aan te doen. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2005 om 11:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kunnen de moslima's van de moslimlanden kennis nemen van de Koran? Kunnen zij zelf de teksten lezen of hangen zij af van wat hen wordt verteld i.c. wijsgemaakt ? Zelf heb ik nog niet IN de Koran, maar wel OVER de Koran gelezen en één en ander komt mij zeer gewelddadig en middeleeuws over. Vergelijkbaar met het Oude Testament, waar ook de Joden zich op baseren. Voor zover ik weet laten de geestelijken van de Islam (o.a. die Universiteit in Cairo) ook niet toe dat de Koran wordt geinterpreteerd en in een moderne context wordt geplaatst, zoald dat bij het Christendom wel het geval is. De sjaria (?) en de haddith (?) zijn toch ook maar interpretaties "door mensen" en kunnen niet het woord van God zijn. (voor mij de Koran evenmin als de Bijbel, maar dat laat ik in het midden) Dit alles doet mij besluiten dat de Koran ge/mis-bruikt worden om anderen te onderdrukken, niet in het minst de eigen vrouw.
![]() |
![]() |
#140 |
Burgemeester
|
![]() time-out