![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest herhaalt u gewoon wat reeds gezegd is in heel deze discussie, nl. dat ik vertrek van het objectief gegeven van de bloedband, terwijl MN vertrekt van het subjectief element van de gevoelsband. Hij maakt geen onderscheid op basis van de bloedband, maar alleen op basis van de gevoelens die hij ten opzichte van mensen koestert. Leer eens goed lezen! Voor de rest moei ik mij helemaal niet wat de criteria van MN: dat zijn tenslotte zijn zaken. Natuurlijk heb ik wel het recht hier wat kanttekeningen bij te maken. Of mag dat ook al niet meer volgens de linkse en politiek correcte kerk waartoe u blijkbaar behoort. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u al het recht heeft de groep die recht heeft op uw solidariteit zelf te bepalen (waar ik achter sta), dan heeft een politieke partij dat zeker. Egidius |
||
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koeien zullen nooit vliegen, ook al beweren duizenden van wel......... En gelukkig maar. Denk daar eens aan als er een vogel op je hoofd schijt.
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ideeën over nationaliteitsverwerving zijn nog lang geen feit. Als ze ooit ingang vinden, én werkelijkheid worden, zijn we een stapje dichter bij een ideale wereld.
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat we pakweg tweehonderd zetels te bezetten hebben met mensen die zo goed mogelijk een weerspiegeling zijn van de bevolking. Mijn voorbeeld komt er dus op neer dat een partij die boven de 0.5% uitkomt recht heeft op een zetel. Is dat zo moeilijk? Met honderd zetels ligt die drempel dan op 1%. Mij ook goed, daar gaat het niet om. Wat we met de vastgelegde kiesdrempels nu doen is valsspelen met het onmiddelijke effekt dat wie er al zit óók verzekerd wil zijn van die paar zitjes die wel eens een frisse wind door het parlement zouden kunnen doen waaien. Het is een behoudende reaktie die elke vooruitgang in de kiem smoort. De kiem zijnde die éne volksvertegenwoordiger die misschien iets zinnigs te vertellen heeft, en alvast zijn kiezers vertegenwoordigt (die anders niet gehoord worden).
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet altijd ergens de lijn worden getrokken om te bepalen vanaf welk stemmenaantal de resultaten kunnen worden omgezet in zetels. Dat is gewoon logisch. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Maar als in enkele landjes op een schiereilandje ergens in de wereld, een bepaald deel van de bevolking plots vindt dat ze met het concept nationaliteit anders moeten omgaan dan in de rest van de wereld, om welke vreemde redenen dan ook, dan mag men zich op zijn minst toch enkele vragen stellen. Bijvoorbeeld ivm hun - ahum - verborgen agenda. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 14 mei 2005 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nl, mijn solidariteit gaat over immateriële solidariteit, vriendschap,... daar ik geen geld heb om uit te delen. Bij de staat gaat het over het herverdelingsmechanisme, SZ, geld... materiële zaken dus. Dat ik niet idereens vriend kan zijn lijkt me duidelijk, ik heb ook maar twee armen en benen. Maar een overheid heeft als plicht iedereen te helpen, daar zijn ze voor. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar het doet me plezier dat u het principe van 'no taxation without representation' suggereert, dat sterkt enkel mijn case. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven huldig ik op geen enkele manier het beginsel dat u boven schetst. Dat zou immers betekenen dat een iemand die door omstandigheden niet kan werken (en dus ook niet bijdragen aan de belastingen) niet zou mogen stemmen. Stemmen is gebaseerd op nationaliteit, niet op het al dan niet betalen van belasting. |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bovendien consumeren mensen die niet kunnen werken door omstandigheden ook, en dragen zo wel bij aan de belastingen. Uw laatste zin is een dogma van uwentwege, dat op geen enkele manier correcter zou zijn dan mijn dogma |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |