Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 16 mei 2005, 13:40   #121
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Je kent duidelijk BHV niet...
Alleen in 4 vd 6 randgemeenten hebben Franstaligen een ruime meerderheid.
Is er nog iets waar je niets over weet maar desondanks je onzin over kwijt wil?
Inderdaad, ik zie het allemaal wat ruimer dan zuiver BHV......
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:43   #122
Kurt D.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.
@ raf

Gisteren heeft Geert Lambert in het debat van de 7de dag daar een zeer mooi antwoord op gegeven:
De vergelijking moet gemaakt worden met ieders geraamte. Niemand ligt wakker van zijn geraamte en zijn botten, tot dat hij een arm of been breekt.
Kurt D. is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:48   #123
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
@ raf

Gisteren heeft Geert Lambert in het debat van de 7de dag daar een zeer mooi antwoord op gegeven:
De vergelijking moet gemaakt worden met ieders geraamte. Niemand ligt wakker van zijn geraamte en zijn botten, tot dat hij een arm of been breekt.
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV... Buiten een hoop vage speculaties, blijft die vraag onbeantwoord...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:50   #124
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Dit is vrij logisch: een Waal die in de buurt van Brussel wilt gaan wonen en de keuze heeft tussen een gemeente met of een gemeente zonder faciliteiten zal natuurlijk voor de gemeente met faciliteiten kiezen.
Wat is daar vrij "logisch" aan? Een Vlaming die uitwijkt is helemaal niet op zoek naar een gemeente waar iedereen hem in het Nederlands bedient. Onze franstalige mede-Belgen daarentegen, met hun oubollige taalnationalistische attitude, vinden het "vrij logisch" dat ze de keuze van hun woonplaats laten afhangen van zoiets obsoleets als taal. Als ze nu eens naar de 21ste eeuw emigreerden?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:53   #125
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Inderdaad, ik zie het allemaal wat ruimer dan zuiver BHV......
Wat ruimer? Waaraan dacht u dan? Aan heel België? Of het Europese vasteland? Het universum? In uw verwarring dat de Franstaligen blijkbaar niet in de meerderheid zijn in Halle-Vilvoorde, begint u nu echt wel door te slaan.
Waarom geeft u niet gewoon toe dat u zich vergist heeft?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:54   #126
Egidius

Standaard

Citaat:
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...
Maar je verwacht niet langer dat iemand hier je uit je onwetendheid verlost?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:55   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar je verwacht niet langer dat iemand hier je uit je onwetendheid verlost?

Egidius
Nee, ik heb ondertussen begrepen dat jullie het zelf ook niet weten...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:57   #128
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat een strenge toepassing van de wetgeving de verfransing in zekere mate wel kan terugdringen, kan men zien aan het verschil tussen faciliteiten- en niet-faciliteitengemeenten in de Vlaamse Rand. Alle faciliteitengemeenten hebben een grote Franstalige bevolking, daar waar die gemeenten allemaal een Vlaamse meerderheid hadden in de jaren zestig. Wat is er dus gebeurd? De faciliteiten hebben een aanzuigeffect veroorzaakt. Uit cijfers blijkt dat de inwijking uit Brussel naar de randgemeenten het grootst is in (a) de faciliteitengemeenten en (b) de Waalse gemeenten in Waals-Brabant. Dit illustreert dat het ontbreken van faciliteiten weldegelijk een rem zet op de verfransing. De inwijking is kleiner, alhoewel die er natuurlijk wel is. In die niet-faciliteitengemeenten moeten Franstaligen echter grotere moeite doen: ze krijgen te maken met een gemeente waar alles in het Nederlands is. Daardoor is er een veel grotere druk die nu totaal ontbreekt in de faciliteitengemeenten.
U toont aan dat de Vlamingen zich eigenlijk geen zorgen hoeven te maken om de verfransing van nieuw grondgebied, de verfransing gaat alleen waarschijnlijk verder in de gemeenten waar deze toestand nu al een feit is.
cqfd ( ce qu'il fallait démontrer ).....
Spirit had het dus bij het rechte eind. Liever BHV houden zoals het is dan uitbreiding van de faciliteiten. Hiermee beamen ze dat de huidige toestand van BHV nog niet zo slecht is.
Vlaamsgezind ja maar niet tot in het absurde.
De deux maux ik faut choisir le moindre.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:57   #129
Egidius

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb ondertussen begrepen dat jullie het zelf ook niet weten...
Toe maar, geef je nu al op? Merde alors...!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:00   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toe maar, geef je nu al op? Merde alors...!

Egidius
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:00   #131
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar vrij "logisch" aan? Een Vlaming die uitwijkt is helemaal niet op zoek naar een gemeente waar iedereen hem in het Nederlands bedient. Onze franstalige mede-Belgen daarentegen, met hun oubollige taalnationalistische attitude, vinden het "vrij logisch" dat ze de keuze van hun woonplaats laten afhangen van zoiets obsoleets als taal. Als ze nu eens naar de 21ste eeuw emigreerden?
Het grote probleem in Wallonië is het onderwijs. Het onderwijs van het nederlands in Wallonië is buitengewoon zielig. Daarom is het voor Walen ook niet zo vanzelfsprekend in een anderstalige gemeente te wonen, terwijl dat voor de meeste Vlamingen geen probleem vormt.
woffer is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:00   #132
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ruimer? Waaraan dacht u dan? Aan heel België? Of het Europese vasteland? Het universum? In uw verwarring dat de Franstaligen blijkbaar niet in de meerderheid zijn in Halle-Vilvoorde, begint u nu echt wel door te slaan.
Waarom geeft u niet gewoon toe dat u zich vergist heeft?

Egidius

Is de wereld ruimer zien dan Vlaanderen doorslaan ?
Dat mag u gerust denken hoor..... maar zo denk ik persoonlijk niet.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:03   #133
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is.
Mij hebben ze ook niet kunnen overtuigen. Het subjectieve Vlaamse groepsgevoelen vertsoort de redelijkheid....
woffer is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:05   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij hebben ze ook niet kunnen overtuigen. Het subjectieve Vlaamse groepsgevoelen vertsoort de redelijkheid....
En zelfs dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel wordt volgens mij schromelijk overschat. Onze vrienden separatisten schrikken er niet voor terug om dat subjectieve groepsgevoel op heel Vlaanderen te projecteren wanneer hen dat goed van pas komt.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:12   #135
Egidius

Standaard

Citaat:
Hahahahaha, Raf, gij zijt er mij enen.
Je overmatig gebruik van smileys, je vette letters, je herhaling van dingen die de eerste de beste meteen als onzin doorheeft... het doet denken aan het legendarische (tremolo!!) "There Are No American Troops in Bagdad".

Komaan, laat de problemen die je niet begrijpt nu maar aan de grote mensen over.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:13   #136
Egidius

Standaard

Citaat:
Het grote probleem in Wallonië is het onderwijs. Het onderwijs van het nederlands in Wallonië is buitengewoon zielig. Daarom is het voor Walen ook niet zo vanzelfsprekend in een anderstalige gemeente te wonen, terwijl dat voor de meeste Vlamingen geen probleem vormt.
Het grote probleem lijkt me hun onwil.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:13   #137
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het probleem BHV is opgelost want de beste oplossing blijkt BHV gewoon te laten zoals het is.....
Dat we daar vroeger niet aan gedacht hebben.....
Foei ......ons zo laten meeslepen door mensen die bezorgd zijn om hun postje.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:16   #138
Egidius

Standaard

Citaat:
Is de wereld ruimer zien dan Vlaanderen doorslaan ?
Neen, een beetje spottend komen beweren dat de franstaligen in de meerderheid zijn in de Rand, en daar niet op terugkomen, dat is doorslaan. En het geeft een aardige inkijk op je ware beweegredenen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:17   #139
Egidius

Standaard

Citaat:
Ja, het probleem BHV is opgelost want de beste oplossing blijkt BHV gewoon te laten zoals het is.....
Dat we daar vroeger niet aan gedacht hebben..... .
Klein detail: het AH wil dat het onbestaande probleempje voor de voilgende verkiezingen opgelost is...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:21   #140
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik heb er 'Au nom de Dieu' een PB over gestuurd ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be