Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 mei 2005, 15:34   #121
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
1) De Nationale Unie is bereid op een democratische manier aan politiek te doen.
Dat houdt voor ons in, dat we bereid zijn met iedere partij samen te werken, dewelke onze standpunten
wil in de praktijk omzetten, ook al deelt diezelfde partij onze ideologie niet.
We willen ook geen enkele partij uitsluiten van eventuele samenwerking, in tegenstelling met de gangbare politieke denklijn van vandaag.
Om *samen* te werken moet je wel een vertegenwoordiger hebben in een of ander parlement die uw partij kan laten samenwerken... Quod non...
Oud 20 mei 2005, 15:41   #122
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Bon,

Nu blijkbaar het modder gooien eindelijk gedaan is, kunnen we terug naar de grond van de posting.

Waarom zouden Belgisch gezinden beter voor de Nationale Unie kiezen ipv. voor de BUB?

Laat me eens een tweetal punten opnoemen:

1) De Nationale Unie is bereid op een democratische manier aan politiek te doen.
Dat houdt voor ons in, dat we bereid zijn met iedere partij samen te werken, dewelke onze standpunten
wil in de praktijk omzetten, ook al deelt diezelfde partij onze ideologie niet.
We willen ook geen enkele partij uitsluiten van eventuele samenwerking, in tegenstelling met de gangbare politieke denklijn van vandaag.

De BUB, daarentegen is niet bereid om met partijen samen te werken, die zij bestempelen als zijnde 'flamingant'.
Impliciet houdt dat natuurlijk ook in dat ze een absolute meerderheid moeten halen om nog maar delen van hun programma in de praktijk te kunnen omzetten, omdat bijna iedere partij in hun ogen 'flamingant' is, zelfs wij!
Aldus is elke stem voor deze partij bij voorbaat verloren, tenzij zij, door een wonder, plots van niks naar een absolute meerderheid zouden gaan...

2) De Nationale Unie wil zich profileren als partij, die de problemen van de mensen niet schuwt én met concrete oplossingen wil komen voor de aldus gestelde problemen.
Deze houding veronderstelt dan ook dat wij oog hebben voor meer dan alleen de inrichting van deze staat.
Voor ons is de staatsinrichting ook niet de oplossing voor alle problemen...

De BUB gelooft echter dat alle problemen die er momenteel zijn terug te brengen zijn naar één kernprobleem: de opeenvolgende staatshervormingen uit het verleden...
Natuurlijk is dat een te simpele visie op de zaak en leidt dit te snel tot de conclusie dat de BUB een 'one-issue partij' is.
Met welke partijen zou de NU willen samenwerken?
Hypothetisch: Stel dat men u op federaal vlak, na een verkiezingsoverwinning, aanstelt tot formateur. Met welke partijen zou u een coalitie vormen? Het separatistische VB? De even anti-Belgische N-VA? Bonne chance!
Patriot! is offline  
Oud 20 mei 2005, 17:05   #123
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hypothetisch: Stel dat men u op federaal vlak, na een verkiezingsoverwinning, aanstelt tot formateur. Met welke partijen zou u een coalitie vormen? Het separatistische VB? De even anti-Belgische N-VA? Bonne chance!
misschien effe realistischer: op lokaal vlak;

Rudy VN, zou jij coalities sluiten met flaminganten?
Patriot, jij?
Ambiorix is offline  
Oud 20 mei 2005, 17:19   #124
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
misschien effe realistischer: op lokaal vlak;

Rudy VN, zou jij coalities sluiten met flaminganten?
Patriot, jij?
Inderdaad, laat ons even realistisch blijven en beginnen met het lokale vlak.
Dat zal al moeite genoeg vergen van zowel de Nationale Unie als van de BUB.

En ja, ik zou even goed met het Vlaams Belang als met CD&V en N-VA willen werken, op lokaal vlak wel te verstaan.
VLD, SPA en Groen lijken mij minder evidente partners, daar zij qua politieke standpunten verder van onze partij staan dan bovengenoemde partijen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 20 mei 2005, 17:21   #125
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Waarmee U dus mijn eerste argument nog eens duidelijk onderschrijft.

En om op uw vraag te antwoorden: als zij bereid zijn om onze standpunten in de realiteit om te zetten: ja, geen enkel probleem.

Oud 20 mei 2005, 20:36   #126
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Om onze forumleden goed te informeren krijgen ze nog een argument:

In ons land hangt een goede werking af van het volgen van bepaalde regels.
Zo kan U in dit land perfect een gegronde klacht indienen bij de geschillenraad voor de media, als U aan een aantal regeltjes voldoet. Deze regels zijn ongetwijfeld op het internet te vinden.

Indien wij dus een rechtsgeldige klacht willen indienen, dienen wij de standaard procedure tevolgen.

Datzelfde geldt ook voor het indienen van verkiezingslijsten...

De Nationale Unie houdt zich aan die regeltjes, omdat onze partij begrijpt dat zonder regels onze maatschappij en haar instellingen gewoon niet werkbaar zijn.

De BUB daarentegen? Lees ne keer het forum en trek gewoon zelf uw conclusies, beste mensen, want anders ben ik het, die met modder smijt...

Oud 20 mei 2005, 20:43   #127
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Om onze forumleden goed te informeren krijgen ze nog een argument:

In ons land hangt een goede werking af van het volgen van bepaalde regels.
Zo kan U in dit land perfect een gegronde klacht indienen bij de geschillenraad voor de media, als U aan een aantal regeltjes voldoet. Deze regels zijn ongetwijfeld op het internet te vinden.

Indien wij dus een rechtsgeldige klacht willen indienen, dienen wij de standaard procedure tevolgen.

Datzelfde geldt ook voor het indienen van verkiezingslijsten...

De Nationale Unie houdt zich aan die regeltjes, omdat onze partij begrijpt dat zonder regels onze maatschappij en haar instellingen gewoon niet werkbaar zijn.

De BUB daarentegen? Lees ne keer het forum en trek gewoon zelf uw conclusies, beste mensen, want anders ben ik het, die met modder smijt...
Rudy, ik dien mijn lijsten in op dezelfde manier als jij...

Je bent eigenlijk zeer laag bij de grond bezig, maar goed, ik ga geen tweede heksenketel ontketenen.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 mei 2005 om 20:46.
Kim is offline  
Oud 20 mei 2005, 20:52   #128
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Rudy, ik dien mijn lijsten in op dezelfde manier als jij...

Je bent eigenlijk zeer laag bij de grond bezig, maar goed, ik ga geen tweede heksenketel ontketenen.
1) Blijkbaar dienen wij ze op een iets efficiëntere manier in, want wij hebben die grappen allemaal niet voor.

2) Laag bij de grond? Waarom? Omdat ik effe op een aantal 'schoonheidsfoutjes' van de BUB wijs?

Oud 20 mei 2005, 20:54   #129
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Blijkbaar dienen wij ze op een iets efficiëntere manier in, want wij hebben die grappen allemaal niet voor.
Tja, u hebt ook nog maar één keer deelgenomen mijn beste. U zal gewoon geluk hebben gehad. Vraag maar eens na bij CD&V, ook zij hebben problemen gehad met een foutieve handeling van de rechtbank.
Kim is offline  
Oud 20 mei 2005, 21:01   #130
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, u hebt ook nog maar één keer deelgenomen mijn beste. U zal gewoon geluk hebben gehad. Vraag maar eens na bij CD&V, ook zij hebben problemen gehad met een foutieve handeling van de rechtbank.
Tja, dat zal het zijn: geluk in de 'rechtbank-loterij'...

Wat de CD&V betreft: die zijn toch éénduidig onder de naam van CD&V in Antwerpen opgekomen, of vergis ik me? Was er misschien een lijst CDD&V, of zo?

Oud 20 mei 2005, 21:05   #131
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

U probeert ons graag belachelijk te maken, doe gerust verder...

CD&V had andere problemen, die IK hier niet aan uw poezelig neusje ga hangen.
Kim is offline  
Oud 20 mei 2005, 21:06   #132
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat zal het zijn: geluk in de 'rechtbank-loterij'...

Wat de CD&V betreft: die zijn toch éénduidig onder de naam van CD&V in Antwerpen opgekomen, of vergis ik me? Was er misschien een lijst CDD&V, of zo?
Ik denk dat u zich vergist, ze waren in kartel met N-Va.
Kim is offline  
Oud 20 mei 2005, 21:10   #133
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
U probeert ons graag belachelijk te maken, doe gerust verder...

CD&V had andere problemen, die IK hier niet aan uw poezelig neusje ga hangen.
Maar Kim toch,

Waar haalt U het idee vandaan dat ik U of uw partij belachelijk wil maken?
Wat ik wel doe, is gewoon enige punten van, laat het ons 'discrepanties' noemen, aanduiden in de manier van werken in uw partij.

Nu ja, wat mij betreft (en de meeste mensen op dit forum ook wel, neem ik aan) heeft de CD&V in Antwerpen geen dubbele of verkeerde lijsten op de stemming aangeboden, in tegenstelling met de BUB, die blijkbaar pech had in de 'rechtbank-loterij'... Corrigeer me als ik dit verkeerd zie, hé Kim!

Oud 20 mei 2005, 21:11   #134
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zich vergist, ze waren in kartel met N-Va.
Was dat misschien de 'fout', die Kim bedoelt?

Oud 20 mei 2005, 21:14   #135
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Kim toch,

Waar haalt U het idee vandaan dat ik U of uw partij belachelijk wil maken?
Wat ik wel doe, is gewoon enige punten van, laat het ons 'discrepanties' noemen, aanduiden in de manier van werken in uw partij.

Nu ja, wat mij betreft (en de meeste mensen op dit forum ook wel, neem ik aan) heeft de CD&V in Antwerpen geen dubbele of verkeerde lijsten op de stemming aangeboden, in tegenstelling met de BUB, die blijkbaar pech had in de 'rechtbank-loterij'... Corrigeer me als ik dit verkeerd zie, hé Kim!
Maar Rudy toch,

BUB heeft in Antwerpen helemaal geen dubbele of verkeerde lijst ingediend... Het ging over Oost-Vlaanderen, weet je nog? In Antwerpen was er alleen een klein probleempje met het logo, dat in 10 minuten tijd al opgelost was.

Je moet ook begrijpen dat onze rechtsinstellingen met menselijke kracht werken. En ja, in drukke verkiezingstijden kan er al eens iets fout lopen. Maar goed, iemand die zo goed op de hoogte is van onze justitie vertel ik natuurlijk niks nieuws, he Rudy?

Overigens, ik heb ook niet gezegd dat CD&V problemen had met de rechtbank in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 mei 2005 om 21:15.
Kim is offline  
Oud 20 mei 2005, 21:20   #136
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar Rudy toch,

BUB heeft in Antwerpen helemaal geen dubbele of verkeerde lijst ingediend... Het ging over Oost-Vlaanderen, weet je nog? In Antwerpen was er alleen een klein probleempje met het logo, dat in 10 minuten tijd al opgelost was.

Je moet ook begrijpen dat onze rechtsinstellingen met menselijke kracht werken. En ja, in drukke verkiezingstijden kan er al eens iets fout lopen. Maar goed, iemand die zo goed op de hoogte is van onze justitie vertel ik natuurlijk niks nieuws, he Rudy?

Overigens, ik heb ook niet gezegd dat CD&V problemen had met de rechtbank in Antwerpen.
Oh, mijn excuses Kim.
Ik stel enkel het volgende maar vast: andere partijen hadden ook problemen met de indiening van hun lijsten.

Enkel de BUB is zodanig het slachtoffer van de, door U zo benoemde 'rechtbank-loterij', dat zij de enige partij is die er in slaagt om op te komen met twee verschillende lijstnamen.

Geef toe dat dat een beetje vreemd klinkt, hé Kim?

Oud 20 mei 2005, 21:56   #137
despeRRado
Burger

despeRRado's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Genoeg leden om van een partij te spreken.

2) Ik heb U niks te bewijzen, U zal me op mijn woord moeten geloven.
Komaan Rudy, je hebt toch op zijn minst een ledenlijst ? En dan is het toch simpel om eens te tellen hoeveel namen daarop staan (ik gok dat iemand uit het eerste leerjaar al zover kan tellen) en dan dat getal te posten op dit forum ?

En mag ik ook effe zeggen dat "het zogenaamde subsidiareitsprincipe" op je onvolprezen website het subsidiariteitsprincipe dient te zijn ? Of heeft de NU een geheel eigen taal ontworpen ?

Hopelijk kan je beter tellen dan spellen.

Laatst gewijzigd door despeRRado : 20 mei 2005 om 21:56.
despeRRado is offline  
Oud 20 mei 2005, 22:08   #138
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, mijn excuses Kim.
Ik stel enkel het volgende maar vast: andere partijen hadden ook problemen met de indiening van hun lijsten.

Enkel de BUB is zodanig het slachtoffer van de, door U zo benoemde 'rechtbank-loterij', dat zij de enige partij is die er in slaagt om op te komen met twee verschillende lijstnamen.

Geef toe dat dat een beetje vreemd klinkt, hé Kim?
nochtans met zulke fantastische advocaat als voorzitter kan dat toch geen probleem zijn?
leeuwenhart is offline  
Oud 21 mei 2005, 08:12   #139
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik zal even uitleggen hoe de vork aan de steel zit, want Rudy maakt er een potje van.

Op de nationale vergadering van de BUB net voor de verkiezingen was beslist als Belg.Unie-BUB op te komen, net wat 13 tekens zijn, het maximum. Op de dag dag dat de lijsten neergelegd moeten worden, dienen alle voorzitters zonder problemen de lijsten in onder de naam Belg.Unie-BUB, en BUB-NB in Brussel. Enkel in Oost-Vlaanderen doet zich een probleempje voor: de voorzitter aldaar probeert de lijst in te dienen onder Belg.Unie-B.U.B., wat door de punten natuurlijk drie tekens te veel zijn. Een kleine vergissing van de voorzitter, waardoor de rechtbank enkel de naam B.U.B. wil aannemen.

En, Rudy, wat voor satanisch complot ziet u hierin?
Patriot! is offline  
Oud 21 mei 2005, 08:41   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, ongeveer zo. Maar de fout lag bij de rechtbank in Oost-Vlaanderen zelf, die zich vergist had.

Bovendien heeft dit ook te maken met plaatselijke bekendheid van de partij: daar waar we de eerste maal opkomen, gebruiken we liever BELG.UNIE-BUB i.p.v. B.U.B..

Laatst gewijzigd door Hans1 : 21 mei 2005 om 08:43.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be