Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2005, 22:33   #121
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
OK, misschien wel uitgevonden dan maar een heel kort leven omdat niemand er iets aan heeft.
Dat is helemaal niet zeker. RealAudio bestaat ook nog altijd. Maar het zou inderdaad nooit zo immens populair geworden zijn en het zou ook een andere toepassing gekregen hebben. Namelijk niet zozeer het substituut van een cd. (ook een mogelijkheid, maar in mindere mate) Eerder het substituut van een cassette.
DaBlacky is offline  
Oud 3 juni 2005, 12:51   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Dat is helemaal niet zeker. RealAudio bestaat ook nog altijd. Maar het zou inderdaad nooit zo immens populair geworden zijn en het zou ook een andere toepassing gekregen hebben. Namelijk niet zozeer het substituut van een cd. (ook een mogelijkheid, maar in mindere mate) Eerder het substituut van een cassette.
Ja maar in die richting van het onderwerp was ik bezig. Ik heb het niet over andere toepassingen, enkel over het vervangen van cd's en dus het gebruik ervan door particulieren. Je gaat geen cd's omzetten naar mp3 en slechte kwaliteit van cd's copieren, dat bedoelde ik.

Mijn volledige collectie cd's staat als mp3 op mijn pc, indien de kwaliteit niet goed was zou dit absoluut niet het geval zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 03-06-2005 at 13:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ja maar in die richting van het onderwerp was ik bezig. Ik heb het niet over andere toepassingen, enkel over het vervangen van cd's en dus het gebruik ervan door particulieren. Je gaat geen cd's omzetten naar mp3 en slechte kwaliteit van cd's copieren, dat bedoelde ik.

Mijn volledige collectie cd's staat als mp3 op mijn pc, indien de kwaliteit niet goed was zou dit absoluut niet het geval zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ja maar in die richting van het onderwerp was ik bezig. Ik heb het niet over andere toepassingen, enkel over het vervangen van cd's en dus het gebruik ervan door particulieren. Je gaat geen cd's omzetten naar mp3 en slechte kwaliteit van cd's copieren, dat bedoelde ik.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2005 om 12:52.
illwill is offline  
Oud 3 juni 2005, 13:45   #123
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mijn volledige collectie cd's staat als mp3 op mijn pc, indien de kwaliteit niet goed was zou dit absoluut niet het geval zijn.
Bwa... Met cassettes gebeurde dit ook. En dan zouden mp3's nog het enorme voordeel hebben dat ze heel makkelijk via Internet te verspreiden zijn en veel sneller liedjes te vinden (men dient niet te "spoelen" met mp3's).

Blijft natuurlijk dat er veel minder mensen hun cd's ervoor gaan vervangen. Het zou eerder een toepassing voor studenten zijn en effectief voor de cd's die men toch niet wenste te kopen.
Hiervoor zou de muziekindustrie ook eerder een oogje hebben op dichtgeknepen zoals ze jaren gedaan hebben met de cassette.
DaBlacky is offline  
Oud 3 juni 2005, 14:03   #124
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn volledige collectie cd's staat als mp3 op mijn pc, indien de kwaliteit niet goed was zou dit absoluut niet het geval zijn.
Dat is geen probleem, behalve als er nu ook nog een P2P software pakket op uw PC staat, dan ben je illegaal bezig.
Sergei is offline  
Oud 3 juni 2005, 14:03   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa... Met cassettes gebeurde dit ook. En dan zouden mp3's nog het enorme voordeel hebben dat ze heel makkelijk via Internet te verspreiden zijn en veel sneller liedjes te vinden (men dient niet te "spoelen" met mp3's).

Blijft natuurlijk dat er veel minder mensen hun cd's ervoor gaan vervangen. Het zou eerder een toepassing voor studenten zijn en effectief voor de cd's die men toch niet wenste te kopen.
Hiervoor zou de muziekindustrie ook eerder een oogje hebben op dichtgeknepen zoals ze jaren gedaan hebben met de cassette.
Ik snap wel niet wat de cassette in deze discussie steeds de kop opsteekt. We hebben het over de huidige situatie. En een slechte mp3 om het zo maar te zeggen zou geen lang leven hebben gehad en indien wel dan zou het op een ander gebied gebruikt worden en niet of bijna niet om te copieren. Het zou geen nut hebben.
illwill is offline  
Oud 3 juni 2005, 14:06   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Dat is geen probleem, behalve als er nu ook nog een P2P software pakket op uw PC staat, dan ben je illegaal bezig.
Pas als ik deze mp3's openstel tot het internet é.
Ik heb een apparte harde schijf die nog niet half vol is maar niet constant is aangesloten waarop alle mp3' zich bevinden als backup wanneer mijn originele het misschien eens begeven.
illwill is offline  
Oud 3 juni 2005, 14:07   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Blacky is zelfs downloaden, branden op cd en beluisteren van die cd niet eens illegaal...toch niet in zijn geval.

Trouwens Blacky, dat was ik ook vergeten. Ik zou zelf ook nooit windows gekocht hebben, ben ik illegaal bezig dan?[edit]
[size=1]After edit by illwill on 03-06-2005 at 15:08
Reason:

Citaat:
Volgens Blacky is zelfs downloaden, branden op cd en beluisteren van die cd niet eens illegaal...toch niet in zijn geval.

Trouwens Blacky, dat was ik ook vergeten. Ik zou zelf ook nooit windows gekocht hebben, ben ik illegaal bezig dan?[/size]

Citaat:
Volgens Blacky is zelfs downloaden, branden op cd en beluisteren van die cd niet eens illegaal...toch niet in zijn geval.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2005 om 14:08.
illwill is offline  
Oud 3 juni 2005, 14:54   #128
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Als konsument mag je zoveel kopies van uw originele CD maken als je maar wil, in MP3 omzetten ook. Zolang je de muziek niet aan derden doorgeeft of verkoopt is er geen probleem. Aan derden laten luisteren kan in principe ook niet trouwens.
Natuurlijk, zelfs al hou je aan deze regels dan is het nog altijd verdacht als je bvb een massa gekopieerde CD's hebt of duizenden MP3's op uw computer.
Als er op dat moment een P2P programma op staat heb je prijs.

Windows is geen freeware, dus als je windows hebt en nooit voor betaald ben je strafbaar. Er ziijn trouwens alternatieven die niks kosten dus niks belet je om te kiezen tussen windows of de onder de GNU licentie (bvb) vrijgegeven operating systemen.
Sergei is offline  
Oud 3 juni 2005, 18:47   #129
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap wel niet wat de cassette in deze discussie steeds de kop opsteekt. We hebben het over de huidige situatie. En een slechte mp3 om het zo maar te zeggen zou geen lang leven hebben gehad en indien wel dan zou het op een ander gebied gebruikt worden en niet of bijna niet om te copieren. Het zou geen nut hebben.
De cassette is heel lang gebruikt geweest als substituut voor de cd. Nooit gedaan? Ik heb hier nog een massa cassettejes liggen van in "mijne ouwe tijd".
De lokale plantenboer kopiëerde die zelfs van zijn eigen collectie tegen een kleine vergoeding.
DaBlacky is offline  
Oud 3 juni 2005, 18:48   #130
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trouwens Blacky, dat was ik ook vergeten. Ik zou zelf ook nooit windows gekocht hebben, ben ik illegaal bezig dan?
Stel dan dat je hiet niet van Internet zou kunnen afhalen. En kopiëren ging ook al niet want niemand in je vriendenkring zou het hebben.
Wat had je dan gedaan? Geen computer gekocht of een ander OS er op gesmeten?
DaBlacky is offline  
Oud 4 juni 2005, 10:41   #131
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik krijg de ene déj�* vu na de andere wanneer ik dit topic lees...

Doe geen moeite, DaBlacky. Ik kan je op een briefje geven dat het in dit specifieke geval een complete tijdverspilling is...
Het heeft lang geduurd maar hij is dan eindelijk toch terug hoor. En hij doet het weer, meteen is het offtopic. Ik wist dat op een gegeven moment je zou kraken en toch weer een steekje moest geven en jezelf laten kennen.
Als je dan toch niets ontopic kunt zeggen...vul de rest zelf maar in.
illwill is offline  
Oud 4 juni 2005, 10:45   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel dan dat je hiet niet van Internet zou kunnen afhalen. En kopiëren ging ook al niet want niemand in je vriendenkring zou het hebben.
Wat had je dan gedaan? Geen computer gekocht of een ander OS er op gesmeten?
Antwoord eens op de vraag. Er is in de praktijk nu geen "stel dat"...
Bij jou vind je het aanvaardbaar en ik ben nu benieuwd wat je van mijn gebruik vind.
illwill is offline  
Oud 4 juni 2005, 10:46   #133
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cassette is heel lang gebruikt geweest als substituut voor de cd. Nooit gedaan? Ik heb hier nog een massa cassettejes liggen van in "mijne ouwe tijd".
De lokale plantenboer kopiëerde die zelfs van zijn eigen collectie tegen een kleine vergoeding.
Varvanger voor cd? Dat heb ik idd nooit gedaan.[edit]
[size=1]After edit by illwill on 04-06-2005 at 11:46
Reason:

Citaat:
Varvanger voor cd? Dat heb ik idd nooit gedaan.[/size]

Citaat:
Varvanger voor cd?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 4 juni 2005 om 10:46.
illwill is offline  
Oud 4 juni 2005, 17:09   #134
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, misschien wel uitgevonden dan maar een heel kort leven omdat niemand er iets aan heeft.
Een beetje zoals een discussie met jou, quoi.

(Ja, het is goed, ik ben al weg.)
numarx is offline  
Oud 4 juni 2005, 22:10   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Een beetje zoals een discussie met jou, quoi.
Touché!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 juni 2005, 16:33   #136
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Antwoord eens op de vraag. Er is in de praktijk nu geen "stel dat"...
Bij jou vind je het aanvaardbaar en ik ben nu benieuwd wat je van mijn gebruik vind.
Dat is een antwoord op de vraag. Ik vraag me af of je effectief Windows niet gekocht zou hebben (ik denk persoonlijk van wel). Vandaar.

Maar het blijft een abstracte discussie. Snap je? Ik probeer niemand, ook mijn eigen niet, goed te praten. Ik blijf erbij dat kopiëren strafbaar dient te blijven, in welk opzicht en met welke intensie dan ook.
DaBlacky is offline  
Oud 5 juni 2005, 16:34   #137
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit moet uiteraard de platenboer zijn [edit]
[size=1]After edit by DaBlacky on 05-06-2005 at 17:34
Reason:

Citaat:
Dit moet uiteraard de platenboer zijn [/size]

Citaat:
Dit moet uiteraar de platenboer zijn [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 5 juni 2005 om 16:34.
DaBlacky is offline  
Oud 5 juni 2005, 16:36   #138
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Varvanger voor cd? Dat heb ik idd nooit gedaan.
Dan ben jij wel een van de enige die ik ooit ben tegenkomen
Toen ik klein was, kocht ik geen cd's of LP's (we hadden ook geen platenspeler) of cassettes. Ik kopieerde die op cassette. De kwaliteit was iets minder, maar dat verschil hoorde ik toen nog niet. En het spoelen had ik er graag voor over. Een cd kost(te) namelijk 8 keer meer

Waar is de tijd...
DaBlacky is offline  
Oud 5 juni 2005, 17:02   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een antwoord op de vraag. Ik vraag me af of je effectief Windows niet gekocht zou hebben (ik denk persoonlijk van wel). Vandaar.

Maar het blijft een abstracte discussie. Snap je? Ik probeer niemand, ook mijn eigen niet, goed te praten. Ik blijf erbij dat kopiëren strafbaar dient te blijven, in welk opzicht en met welke intensie dan ook.
Waarom zou ik in godsnaam liegen over het feit dat ik windows gekocht zou hebben of niet? Welk voordeel zou ik daar bij hebben?

Geef je adres en ik stuur je een copietje op.
illwill is offline  
Oud 5 juni 2005, 17:04   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ben jij wel een van de enige die ik ooit ben tegenkomen
Toen ik klein was, kocht ik geen cd's of LP's (we hadden ook geen platenspeler) of cassettes. Ik kopieerde die op cassette. De kwaliteit was iets minder, maar dat verschil hoorde ik toen nog niet. En het spoelen had ik er graag voor over. Een cd kost(te) namelijk 8 keer meer

Waar is de tijd...
Nee, echt niet. Zelfs nooit het idee gehad om cd's te copieren op cassette. Vanaf de moment dat cd uitkwam en ik de eerste aanschafte vlogen mijn cassetjes de deur uit.
illwill is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be