Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2005, 14:22   #121
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jurist en Vlerick-manager wordt alom geprezen om zijn intelligentie en werkkracht, maar hij had volgens ingewijden «een communicatieprobleem» en was «onvoldoende leidinggevend». Hij kon moeilijk met personeel overweg. (RD)
de twee laatste woordjes passen in theorie bij het eerste woordje, de praktijk laat maar al te veel uitwijzen dat mba ers mentaal mank zijn om écht creatief te leiden en werken.

gezond boerenverstand en gezond communiceren.

moet je zoeken met een serieus vergrootglas.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by /\|cazar on 18-06-2005 at 15:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De jurist en Vlerick-manager wordt alom geprezen om zijn intelligentie en werkkracht, maar hij had volgens ingewijden «een communicatieprobleem» en was «onvoldoende leidinggevend». Hij kon moeilijk met personeel overweg. (RD)
de twee laatste woordjes passen in theorie bij het eerste woordje, de praktijk laat maar al te veel uitwijzen dat mba ers mentaal mank zijn om écht creatief te leiden en werken.

gezond boerenverstand en gezond communiceren.

moet je zoeken met een serieus vergrootglas.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

gezond boerenverstand, gezond boerenverstand en gezond communiceren onderwezen.

moet je zoeken met een serieus vergrootglas.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 18 juni 2005 om 14:23.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 18:33   #122
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave21be
Eind juni 2004 heb ik een punt gezet achter mijn hogere studies. Bijna één jaar later zit ik nog steeds achter werk te zoeken. Ik heb reeds tientallen sollicitatiebrieven verstuurd naar privé-bedrijven verspreid over gans Vlaanderen en ben ook effectief op gesprek geweest bij een aantal van die bedrijven. Zonder resultaat.

Ik heb op 31 januari 2004 deelgenomen aan selectie examens bij het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap (SELOR) en was geslaagd met ruim 89%. Mijn naam stond op plaats 151 in Het Staatsblad. Ik heb echter geen job gekregen, wegens een "wervingsstop" die ze hebben doorgevoerd nadat ik had deelgenomen aan het examen.

Bij Stad Antwerpen heb ik deelgenomen aan selectieproeven via De Witte & Morel: geslaagde nummer 3 bij het schriftelijk examen, slechts één openstaande vacature, geen job!

Bij de VDAB ben ik reeds verschillende keren langs mijn trajectbegeleider geweest, ook zonder resultaat!

Ik streef er niet na om veel geld te verdienen. Ik streef naar een normaal leven en een vaste baan. Dingen waarvan ik vijf jaar geleden dacht dat ze vanzelfsprekend waren, maar waar ik nu van merk dat het alles behalve vanzelfsprekend verloopt. Steeds word ik afgescheept omdat ik geen ervaring heb, omdat er geen werk is of omdat het besparingen zijn! Het enige wat ik momenteel doe is stempelen. Zeer frustrerend.

Ik heb in mijn middelbaar ASO Latijn-Wiskunde gestudeerd. Dat is volgens mij het hoogste niveau dat je studeren kan in België. Daarna heb ik 3 jaar informatica gestudeerd en 1 extra jaar bedrijfsbeheer. Beide graduaatsdiploma's heb ik behaald aan Karel de Grote Hogeschool. Ik heb nooit een herexamen moeten doen, maar toch zit ik lekker thuis samen met degenen die op hun 18 jaar de schoolbanken verlaten hebben of hun middelbaar niet afgemaakt hebben.

Als ik de enige zou zijn in zo'n situatie dan zou ik nog de schuld op mezelf steken. Spijtig genoeg heb ik genoeg kennissen die in een gelijkaardige situatie verzeild zijn geraakt. Ik heb zelf een brief geschreven aan onze minister van tewerkstelling Freya Van den Bossche, maar aan de antwoordbrief te zien, liggen onze politici niet wakker van de jeugdwerkloosheid!

Ik heb nog niet allles gelezen wat hieronder staat. En niet dat ik de schuld op jou wil steken ofzo maar misschien kunt u proberen uw 'werkveld' te verruimen (als u dat nog niet gedaan heeft)?
U zal dan misschien wel niet meteen werk hebben dat echt bij uw diploma aansluit maar u zal er misschien tenminste hebben, en u kunt de ervaring opdoen waar zo vaak naar gevraagd wordt. En dan kan u intussen nog zoeken en eventueel overschakelen naar een job die beter past bij het door u behaalde diploma.
Misschien kunt u ook contact opnemen met verschillende interimbureaus en zo een paar korte-termijn jobs doen? Desnoods part-time.
U bent trouwens inderdaad niet de enige met het probleem dus het ligt niet aan u. Het zijn geloof ik onder de hoge school richtingen vooral maatschappelijk-werkers, informatici, vertaler-tolken enz. En onder de academische richtingen vooral rechten en psychologie, waarbij het een tijdje kan duren vooraleer ze 'vast werk' vinden dat goed bij hun diploma aansluit. En naar hetgeen wat je op 't middelbaar hebt gestudeerd wordt tegenwoordig niet meer zo naar gekeken, als je een hoger diploma hebt.
Trouwens, geen nood: uit onderzoek blijkt wel dat al degenen na een tijdje wel werk vinden (en dat tijdje kan variëren van enkele maanden tot enkele jaren, ik geloof daarbij dat 3 jaar niet de job doen die bij je diploma past ongeveer al een maximum is... er is dus beterschap op komst.
Succes!
Oud 18 juni 2005, 18:49   #123
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Je kunt slechts de weldaad van de zuiverende en frisse bries op de zonnige bergtop ervaren, als je eerst door de zompige moerassen des duisternis geploeterd hebt.

Mensen leren nu eenmaal veel meer van tegenslagen, dan van succes, zonder het ene krijg je het andere ook niet.

Depressie is ook zoiets, mensen zouden het moeten zien als een strijd die ze voeren met zichzelf en hun wervelstormen die gesitueerd zijn tussen hun 2 oren. Als de strijd gestaakt is, is alles vredig rustig en gelijkmoedig, gesterkt ben je dan, ijzersterk.

Maar onze m'pij laat zoiets niet toe: zieleknijpers maken de geest van de mensen kapot, bijgestaan door een steeds groter wordend gamma psychodinges medicijnen.
Inderdaad, zo is het (zolang je met zieleknijpers psychiaters bedoelt toch).
Oud 18 juni 2005, 18:53   #124
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Inderdaad, zo is het (zolang je met zieleknijpers psychiaters bedoelt toch).
en wat is het wezenlijke verschil tss die twee verschillende psy's ?

beiden hanteren hetzelfde dogmatisch denken, ik zie nergens een holistische benadering van de mens, alles wordt ontleed en gedissecteerd om alzo tot een rommeltje te komen.
Oud 18 juni 2005, 18:59   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
interimkantoren aflopen is pure hoererij.
in wezen niet verschillend van een tippelaarster die met smekende blik haar rok omhoog trekt.
'hier is mijn lijf. het is voor u, in ruil voor geld.'

alleen hoeren verkopen hun lijf doorgaans duurder dan de rest van ons.
wij zijn erg goedkope hoeren, want de 'klanten' bepalen de prijs.
Er zijn nochtans veel mensen die dit willen. Maar dat de werkgever dan niks biedt behalve geld (vrij veel overigens) en een mogelijkheid om in het bedrijf te blijven als je 't echt formidabel doet is inderdaad waar. Het is een puur ruil-contract.
Oud 18 juni 2005, 19:03   #126
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nochtans veel mensen die dit willen. Maar dat de werkgever dan niks biedt behalve geld (vrij veel overigens) en een mogelijkheid om in het bedrijf te blijven als je 't echt formidabel doet is inderdaad waar. Het is een puur ruil-contract.
het gaat verder dan dat.
interimmers vinden dikwijls een vast contract.
interim is zo populair bij werkgevers omdat de sociale wetgeving werkgevers bijna straft als ze iemand rechtstreeks in dienst nemen.
maar vergeet niet dat het interimkantoor je werkgever is, als je er naartoe trekt, zie het dan als een sollicitatiegesprek, ///
Oud 18 juni 2005, 19:23   #127
Groentje-18

Standaard

Citaat:
en wat is het wezenlijke verschil tss die twee verschillende psy's ? beiden hanteren hetzelfde dogmatisch denken, ik zie nergens een holistische benadering van de mens, alles wordt ontleed en gedissecteerd om alzo tot een rommeltje te komen.
Je moet niet alle psy's over dezelfde kam scheren, en ook niet alle psychologen ...
Normaal gezien is er een benadering die de persoon nodig heeft
+ er worden geen medicijnen voorgeschreven om de eigen emoties te onderdrukken ...
Oud 18 juni 2005, 19:30   #128
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet niet alle psy's over dezelfde kam scheren, en ook niet alle psychologen ...
Normaal gezien is er een benadering die de persoon nodig heeft
+ er worden geen medicijnen voorgeschreven om de eigen emoties te onderdrukken ...
mensen zouden beter yoga doen als het rommelt tussen de 2 oren.
en het is nog gezond ook.
Oud 18 juni 2005, 19:49   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Mijn vraag is meestal : WAAROM studeert iemand psychologie ?

Ik snap het niet, voor het groot geld, de werkzekerheid en de "fun" moede het niet doen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 19:56   #130
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek

Ik snap het niet, voor het groot geld, de werkzekerheid en de "fun" moede het niet doen....
Er is een groot verschil tussen spychiaters en spychologen. De spychiaters scheppen poen en stampen u vol met medicatie en een spychologe mag tegen een schamel vergoeding de rommel oplossen en uitvissen waar het echte probleem ligt.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 20:25   #131
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Er is een groot verschil tussen spychiaters en spychologen. De spychiaters scheppen poen en stampen u vol met medicatie en een spychologe mag tegen een schamel vergoeding de rommel oplossen en uitvissen waar het echte probleem ligt.
dekoster, ik vrees dat ge met een serieus spraakgebrek zit, je lispelt nogal sp's ...

mensen studeren iets wat hen interesseert, meer moet dat niet zijn.
ik vraag mezelf ook nog altijd af waarom ik scheikundig ingenieur heb gestudeerd... wat is daar nu het nut van ? evenveel of even weinig als voor 'spychologe' te studeren ...
Oud 18 juni 2005, 20:36   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Waarom studeert iemand ingenieur? -> voor de werkzekerheid en de "fun" moede het niet doen ...

Uit interesse misschien?
Oud 18 juni 2005, 20:37   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:
mensen zouden beter yoga doen als het rommelt tussen de 2 oren.
en het is nog gezond ook.
Als het maar helpt (op lange termijn liefst, dus geen drugs voor alle duidelijkheid) is het mij om het even.
Oud 18 juni 2005, 20:41   #134
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Er is een groot verschil tussen psychiaters en psychologen. De psychiaters scheppen poen en stampen u vol met medicatie en een psychologe mag tegen een schamel vergoeding de rommel oplossen en uitvissen waar het echte probleem ligt.
Oud 18 juni 2005, 20:44   #135
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dekoster, ik vrees dat ge met een serieus spraakgebrek zit, je lispelt nogal sp's ...

mensen studeren iets wat hen interesseert, meer moet dat niet zijn.
ik vraag mezelf ook nog altijd af waarom ik scheikundig ingenieur heb gestudeerd... wat is daar nu het nut van ? evenveel of even weinig als voor 'spychologe' te studeren ...
Tja, foute spelling van mij sorry maar ben een beetje moe aan het worden, zal dat wel zijn denk ik. Lange dagen geweest deze week.
Oud 18 juni 2005, 20:53   #136
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het maar helpt (op lange termijn liefst, dus geen drugs voor alle duidelijkheid) is het mij om het even.
wat noem jij helpen ?

is iemand geholpen als hij een grijze muis is geworden, lees : in het rijtje loopt ...
Oud 18 juni 2005, 21:06   #137
heet-manneken
Banneling

Standaard

Citaat:

Misschien studeren jongens psychologie omdat daar zeer veel meisjes zitten
heet-manneken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 21:07   #138
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is de .a vergeten... Het is
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 21:09   #139
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heet-manneken
Misschien studeren jongens psychologie omdat daar zeer veel meisjes zitten
dus krek dezelfde reden waarom jongens yoga class nemen

in deze maanden nog leuker trouwens...
Oud 18 juni 2005, 22:26   #140
Groentje-18

Standaard

Citaat:
wat noem jij helpen ?

is iemand geholpen als hij een grijze muis is geworden, lees : in het rijtje loopt ...
Dus geen psychische problemen hebben is een grijze muis worden of in 't rijtje lopen?

Ik denk ... iemand mag van mij zo raar en gek doen als hij wil, zolang hij zich daarover niet slecht voelt (of zijn omgeving niet te veel kwaad aandoet) is er daarbij geen vuiltje aan de lucht.
Sommige mensen vinden mij, als ze mijn ideeën horen misschien ook van lotje getikt, en helemaal niet in het rijtje lopend ... dus het is combineerbaar.
(maar 't hangt er wel vanaf wat je bedoelt met 'in het rijtje lopen').

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be