Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2005, 16:44   #121
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Naar aanleiding van uw opmerking heb ik mijn posting enigszins veranderd. Ik heb niks tegen de VB kiezer - wel ernstige bedenkingen bij het programma van het VB - maar u hebt gelijk dat onder de noemer partijen met een eerder repressief programma ook te noemen vallen VLD en SPA (zeker de afdeling antwerpen ).
Ik begrijp je opmerkingen hier helemaal niet. Ik haalde enkele VB-programmapunten aan waar ieder redelijk mens achterstaat. Dan zegt u je posting veranderd te hebben om wille van mijn opmerkingen. Vervolgens heb je ernstige bedenkingen over ons programma. En ten slotte heb ik gelijk: VLD en SPa zijn ook repressief!? Ik heb gelijk, maar ik heb daar geen woord over gezegd.
Jammer King, maar dat is wartaal!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 18:07   #122
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Als het toch zal gebeuren laten we maar de pelikaanstraat en de mercatorlei eerst uitkammen dan zullen we zien hoe het antwerpse bestuur haar eigen graf graaft.......
Welke [size=3]overlast [/size]is er daar !!!!!
Oud 12 juni 2005, 18:11   #123
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
euhm fiscale fraude bvb. De oorzaak van armoede dus. Voor mij mag de diamantwijk direct fiscaal volledig worden uitgemest. ( men moet daarvoor geen privacy schenden bovendien - men moet alleen maar de winkeltjes controleren - die zowieso publiek toegankelijk zijn.) De arme joodse buurten ( bvb ploegstraat ed.) mag men net zoals borgerhout enzo overslaan.
Fiscale fraude spoort me niet op met huis aan huis bezoeken daar vor moet men langs gaan bij banken en belegins kantoren,ook in het buiten land
Oud 12 juni 2005, 18:17   #124
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
(Het gevoel van) onveiligheid, criminaliteit en overlast is erg, maar dat heel voorzichtig trachten te voorkomen en bestrijden dat is nog veeeeeeeeeel erger.

Antwerpen wordt het ghetto in Warschaw (uiteraard doet het niemand denken aan de verschrikkingen van Stalin, Mao en Pol Pot). En de brave voorzichtige Patrick Janssens wordt een oorlogsmisdadiger in vredestijd. Kan het gekker?
Om het te voorkomen is het al te laat, het is er reeds!de probleemmen oplossen kan alleen maar met drastisse middellen!!men kan er mee akkoord gaan of niet maar men zal er vroeg of laar toch door moeten.
Oud 12 juni 2005, 18:24   #125
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ok ten gronde ( en ik zal niet meer spreken van, joodse buurten maar van rijke wijken - zoals in mijn vorige post ).Twee mensen ? Hoeveel werden er in die zelfde periode geschorst door de RVA ? Bij hoeveel mensen kwam men de inboedel in beslag nemen wegens het niet betalen van de grondwaterbelasting bvb. ?

De fraudeurs ? Zitten die nog vast nu ? ( of voelen ze zich overbelast vanwege het feit dat ze een verklaring moesten afleggen ? )
Wat zijn de maatregelen die tegen hen werden of zullen worden getroffen ?
Hoeveel gezinnen werden er de voorbije maand uiteengerrukt middels de praktijk van de gedwongen ontruiming ? welke gezinnen werden er uiteengerukt bijgedwongen ontruimingen???[size=3]ben u niet zeer sterk aan het overdrijven!![/size]
Oud 12 juni 2005, 18:36   #126
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De kleine criminaliteit heeft haar oorzaak grotendeels in armoede ( dus economishe oorzaak ). Patrick jansens wil aan de macht blijven omwille van economische redenen. Water zoekt de gemakkelijkste weg - Patrick Jansens ook. Daarom wil hij de economische problemen ( mensen die bestolen worden door mensen die veelal niet anders kunnen dan stelen en daarom blijven die belastingbetalende mensen dan uit de stad weg) oplossen door de armere wijken aan te pakken. ( of zoals filip de winter zegt te doen alsof ) Het ontbreekt patrick jansens de moed en het inzicht om de problemen structureel aan te pakken. Als iedereen zijn belastingen correct zou betalen en indien men omwille van economische redenen de rijken ( de moelijken ) het eerst zou controleren dan zou er geen armoede en dus ook vrijwel geen overlast zijn. En ook geen reden meer om op het VB te stemmen.
De armoede in probleem wijken komt over het algemeen door illigaallenen door en te groot aantal allochtonen .voer en assiel stop in en stuur de illigaalle terug naar het land van herkomst.
Oud 12 juni 2005, 18:38   #127
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dan zou er 'bijna' geen armoede zijn...
Dus misschien toch nog overlast??
Oud 12 juni 2005, 18:47   #128
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als 1/3 van de ziekenhuisbezoeken/opnames in Antwerpen voor rekening van illegealen komt, dan zal er waarschijnlijk wel een probleem zijn.

Natuurlijk voor bepaalde mensen is er nooit een probleem... zolang ze maar zelf geen verantwoordelijkheid te dragen hebben (of moeten bijdragen in de kosten).

Dat er 'eindelijk' iets gedaan wordt, wil vanzelfsprekend niet zeggen dat men onmenselijk moet optreden...

Dat er opnieuw regularisaties kunnen/moeten gebeuren is een ander debat... Maar een bestuur dat niet weet wat het bestuurt (of zou moeten besturen) is geen bestuur (of een links ).

De dieven van huisjesmelkers zullen ook veel vlugger kunnen aangepakt worden...

Maar U dient geen schrik te hebben... Er zal waarschijnlijk toch niets gebeuren en dan maar klagen dat het belang aan belang wint...

??
Gebeurt er nu iets of gebeurt er nu niets?
En wat is nu uiteindelijk de echte bedoeling van deze 'invallen' (zie dit als neutraal woord aangezien ik helemaal niet weet wat de bedoeling is, en daarvan dat voor mij afhangt).
Waar haalt u trouwens dat ik dan eventueel schrik zou hebben en ik zie ook niet hoe u uit mijn topic afleidt dat er voor mij geen probleem is? :-s
Is het zo moeilijk om gewoon te reageren op mijn post ipv met persoonlijke aanvallen die je ik-weet-niet-waar haalt te gaan gooien? :-s Ik zie het nut hier echt niet van in. Ik wou gewoon meediscussiëren op grond van objectieve informatie (die ik tot nog toe niet heb gekregen) en ik zie echt niet in waarom je me ineens allerlei eigenschappen moet gaan toekennen?
Oud 12 juni 2005, 18:52   #129
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Sommige jongeren kiezen er idd voor om zich ondanks hun kansarmoede niet te laten doen. Hun brutaliteit kan hen idd tijdelijk een bmw opleveren. Ze gaan een leven leiden als roofdier - moderne mohicanen ( het is dat of anders zelf kreperen ! Wat zou jij doen ? ) ) Ze worden schoolmoe omwille van het ontbreken van een perspectief. de kapitalistische maatschappij kan hen dat niet geven - ze faalt daarin. het is gewoon een probleem dat je alleen globaal kan oplossen. Er is een europese en in feite een wereldwijde aanpak nodig. Als ik Patrick jansens was zou ik dat om te beginnen gewoon toegeven ipv te doen alsof hij de problemen ff locaal gaat oplossen en dan vervolgens af te gaan gelijk een gieter. En er meteen bijzeggen dat het alternatief van het VB tot burgeroorlog leid. Kiezen de mensen dan nog op het VB dan hebben ze voor mijn part het recht op het sarajevo dat ze zelf hebben gewild. Laat antwerpen dan maar branden voor mijn part - kan de rest van vlaanderen meteen zien waar stemmen op het VB toe leid. In een oorlog moet je soms helaas een stad prijsgeven - jammer voor antwerpen in dit geval.
Dat het kiezen voor het Vlaams Belang zou lijden tot een burgeroorlog is een voor beeld van zeer simplitis denken er zijn v.b. genoeg waar rechts aan de macht is en waar het goed gaat het geen dat u doet is veel gevaarlijker zie maar wat er in nederland gebeurt is!
Oud 12 juni 2005, 18:55   #130
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
De armoede in probleem wijken komt over het algemeen door illigaallenen door en te groot aantal allochtonen .voer en assiel stop in en stuur de illigaalle terug naar het land van herkomst.
Al gauw wat zogenaamde schuldigen ( zondebokken ) aan wijzen is gemakkelijk - nadenken en problemen oplossen is wat anders.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 18:56   #131

Standaard

Citaat:
Dat het kiezen voor het Vlaams Belang zou lijden tot een burgeroorlog is een voor beeld van zeer simplitis denken er zijn v.b. genoeg waar rechts aan de macht is en waar het goed gaat het geen dat u doet is veel gevaarlijker zie maar wat er in nederland gebeurt is!
Als u zo verder gaat dan zal u het sarajevo in antwerpen krijgen waarop antwerpen recht heeft. In yoegoslavie is het ook begonnen met servische nationalisten die de schuld op de anderen staken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 12 juni 2005, 18:59   #132

Standaard

Citaat:
Hoeveel gezinnen werden er de voorbije maand uiteengerrukt middels de praktijk van de gedwongen ontruiming ? welke gezinnen werden er uiteengerukt bijgedwongen ontruimingen???[size=3]ben u niet zeer sterk aan het overdrijven!![/size]
Alweer het bewijs dat (te ) veel van de VB stemmers asociaal is en geen voeling heeft met de realiteit ( ook niet van het eigen arme volk). Ga eens naar een vredegerecht ( van antwerpen bvb. ) en vraag eens hoeveel gedwongen ontruimingen er de laatste maand gebeurt zijn. Met dergelijke cijfers wordt natuurlijk niet kwistig gegooid. Ik ken in de provincie oost vlaanderen alleen al 5 gezinnen die de voorbije maand met kinderen en al gewoon de straat werden opgezet ("eigen" volk nota bene ).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 12-06-2005 at 20:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Alweer het bewijs dat (te ) veel van de VB stemmers asociaal is en geen voeling heeft met de realiteit ( ook niet van het eigen arme volk). Ga eens naar een vredegerecht ( van antwerpen bvb. ) en vraag eens hoeveel gedwongen ontruimingen er de laatste maand gebeurt zijn. Met dergelijke cijfers wordt natuurlijk niet kwistig gegooid. Ik ken in de provincie oost vlaanderen alleen al 5 gezinnen die de voorbije maand met kinderen en al gewoon de straat werden opgezet ("eigen" volk nota bene ).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 12-06-2005 at 20:00
Reason:

Citaat:
Alweer het bewijs dat het gros van de VB stemmer asociaal is en geen voeling heeft met de realiteit ( ook niet van het eigen arme volk). Ga eens naar een vredegerecht ( van antwerpen bvb. ) en vraag eens hoeveel gedwongen ontruimingen er de laatste maand gebeurt zijn. Met dergelijke cijfers wordt natuurlijk niet kwistig gegooid. Ik ken in de provincie oost vlaanderen alleen al 5 gezinnen die de voorbije maand met kinderen en al gewoon de straat werden opgezet ("eigen" volk nota bene ).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Alweer het bewijs dat het gros van de VB stemmer asociaal is en geen voeling heeft met de realiteit ( ook niet van het eigen arme volk). Ga eens naar een vredegerecht ( van antwerpen bvb. ) en vraag eens hoeveel gedwongen ontruimingen er de laatste maand gebeurt zijn. Met dergelijke cijfers wordt natuurlijk niet kwistig gegooid. Ik ken in de provincie oost vlaanderen alleen al 5 gezinnen die met kinderen en al gewoon de straat werden opgezet ("eigen" volk nota bene ).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2005 om 19:05.
Oud 12 juni 2005, 19:05   #133

Standaard

Citaat:
Fiscale fraude spoort me niet op met huis aan huis bezoeken daar vor moet men langs gaan bij banken en belegins kantoren,ook in het buiten land
Emigratiefraude bestrijd men niet door hier zg illegalen te vervolgen - men doet dat door de omstandigheden van deze mensen in hun land van herkomst te gaan bekijken en er iets aan te veranderen. We zouden met europa bvb. al kunnen beginnen met geen gesubsidieerde voedseloverschotten meer op de afrikaanse markt te gaan dumpen zodat de boeren ginder hun producten mss terug eens verkocht krijgen. En geen reden meer hebben om naar fort europa te trachten emigreren. Stoppen we niet met de voedseldumping en het arm houden van de derde wereld dan verdienen we niet beter dan overspoeld te worden met economische vluchtelingen uit die streken. Wat politieke vluchtelingen betreft zou het sluiten van FN in herstal ook kunnen helpen.
Oud 12 juni 2005, 19:11   #134
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als u zo verder gaat dan zal u het sarajevo in antwerpen krijgen waarop antwerpen recht heeft. In yoegoslavie is het ook begonnen met servische nationalisten die de schuld op de anderen staken.
in yoegoslaviee heeft eerst de hulp in geroepen van het westen toen het uck voor probleemen zorgde een volk die eerst gastvrij ontvingen en daar na eisen begonne te stellen pas toen europa en amerika niet reageerde.en melosvits zeer drastis tewerk ging is men tussen bijde gekommen en heeft men de eerste agresor beloond en ze rechte gegeven.
Oud 12 juni 2005, 21:29   #135
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Alweer het bewijs dat (te ) veel van de VB stemmers asociaal is en geen voeling heeft met de realiteit ( ook niet van het eigen arme volk). Ga eens naar een vredegerecht ( van antwerpen bvb. ) en vraag eens hoeveel gedwongen ontruimingen er de laatste maand gebeurt zijn. Met dergelijke cijfers wordt natuurlijk niet kwistig gegooid. Ik ken in de provincie oost vlaanderen alleen al 5 gezinnen die de voorbije maand met kinderen en al gewoon de straat werden opgezet ("eigen" volk nota bene ).
U spreektvan gezinnen die uiteengerukt worden bij gedwongen ontruimingen daar reverede ik naar iet naar de gedwongen ontruimingen al dan niet terecht.
Oud 12 juni 2005, 21:30   #136
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Al gauw wat zogenaamde schuldigen ( zondebokken ) aan wijzen is gemakkelijk - nadenken en problemen oplossen is wat anders.
DE oplosing staat er bij vermeld!
Oud 12 juni 2005, 21:39   #137
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Emigratiefraude bestrijd men niet door hier zg illegalen te vervolgen - men doet dat door de omstandigheden van deze mensen in hun land van herkomst te gaan bekijken en er iets aan te veranderen. We zouden met europa bvb. al kunnen beginnen met geen gesubsidieerde voedseloverschotten meer op de afrikaanse markt te gaan dumpen zodat de boeren ginder hun producten mss terug eens verkocht krijgen. En geen reden meer hebben om naar fort europa te trachten emigreren. Stoppen we niet met de voedseldumping en het arm houden van de derde wereld dan verdienen we niet beter dan overspoeld te worden met economische vluchtelingen uit die streken. Wat politieke vluchtelingen betreft zou het sluiten van FN in herstal ook kunnen helpen.
We kunnen natuurlijk de Afrikaannen gewoon laten verhongeren zo stopt mischien de overbevolking,de aids epedemi enzv... en kunnen de Afrikaanse boeren met het beetje dat ze kunnen kweken hun bevolking helpen steen goed plan maar nog al simplistisch.
Oud 12 juni 2005, 21:42   #138
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wat politieke vluchtelingen betreft zou het sluiten van FN in herstal ook kunnen helpen.
Wat heeft de sluiting van F.N.te maken met politieke vluchtelingen
Oud 12 juni 2005, 23:26   #139

Standaard

Citaat:
Wat heeft de sluiting van F.N.te maken met politieke vluchtelingen
Politieke vluchtelingen zijn een gevolg van oorlog - en oorlog heeft gewoonlijk iets met wapens te maken - weet je wel ? Langs de ene kant wapens exporteren en langs de andere kant zagen dat er dan politieke vluchtelingen naar hier komen houd niet echt steek. Het raakt zelfs kant noch wal.
Oud 13 juni 2005, 07:03   #140
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Politieke vluchtelingen zijn een gevolg van oorlog - en oorlog heeft gewoonlijk iets met wapens te maken - weet je wel ? Langs de ene kant wapens exporteren en langs de andere kant zagen dat er dan politieke vluchtelingen naar hier komen houd niet echt steek. Het raakt zelfs kant noch wal.
Het vlaams Belang heeft niets tegen politieke vlucgtelingen gewoonlijk komen die hier leggaal,het probleem zijn de economische vluchtelingen.Het sluiten van F.N. zal de oorlog niet de wereld uit helpen.B.V.in Afrika maakt men mekaar af met jungel messen.het zijn de leiders die oorlog maken niet de wapens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be