Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2005, 23:56   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Blij dat ge dat eindelijk inziet.
Begrijp nu eens eindelijk dat uw gelul over natuurlijke hulpbronnen larie is.
Zonder het werk van die werkslaven had je niet eens de kartonnen doos om in te slapen.
Bullshit - zonder de slavenmentaliteit van UW generatie had ik nu nog toegang tot die natuurlijke hulpbronnen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 00:23   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Bullshit - zonder de slavenmentaliteit van UW generatie had ik nu nog toegang tot die natuurlijke hulpbronnen.
En welke mogen dat wel zijn ?
Ik noem ze voor u op: zon, lucht, water, steen, klei, turf, steenkool, ijzererts enz.
Voor zover ik weet hebt ge nog steeds toegang tot die hulpbronnen en zelfs tot een hoop afvalproducten.
Maar zonder de slavenmentaliteit van MIJN generatie zat er nog steeds geen vis in de Schelde , de Leie stonk nog steeds en we stookten nog met zijn allen steenkool.
Goed voor het milieu.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 00:29   #123

Standaard

Citaat:
En welke mogen dat wel zijn ?
Ik noem ze voor u op: zon, lucht, water, steen, klei, turf, steenkool, ijzererts enz.
Voor zover ik weet hebt ge nog steeds toegang tot die hulpbronnen en zelfs tot een hoop afvalproducten.
Maar zonder de slavenmentaliteit van MIJN generatie zat er nog steeds geen vis in de Schelde , de Leie stonk nog steeds en we stookten nog met zijn allen steenkool.
Goed voor het milieu.
[size=7]Grond ![/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 16 juni 2005, 01:05   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grond !
Is er onvoldoende voor alle mensen of gaat ge er wat uitroeien?
60 jaar geleden wilde u dat iemand voordoen geloof ik..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 01:23   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als die werkomstandigheden zo slecht zijn, waarom vechten ze dan voor het behoud van hun job? De uitstapregelingen in de automobielsector zijn heus niet slecht.
Ik heb 'toevallig' niet in hun cao's gekeken om te zien wat ieders arbeidsregeling is. Maar ik dacht eigenlijk dat als je zelf je ontslag nam dat het er nooit zo mooi uit zag. Of is dat wel zo?
Oud 16 juni 2005, 01:27   #126
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Gewoon belachelijk Bobke - in die reservaten mag ik nie zomaar gaan wonen hoor - bovendien zoek ik niet naar een continent te emigreren waar het gemiddelde IQ lager ligt dan 80 en bovendien het cultuurfasicme nog veel erger is. Het zit daar helemaal vol met krapuul dat niet beter weet dan alles wat zwakker is aan te vallen.
Nu ook niet de Indianen er nog eens bij gaan betrekken hé ...
Oud 16 juni 2005, 05:39   #127

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waarom denk ge dat mensen overduidelijk tegen hun goesting in de fabrieken gaan werken ? De indianen hebben daar alles mee te maken dus - denk er maar eens over na hoe mss ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 16-06-2005 at 06:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Waarom denk ge dat mensen overduidelijk tegen hun goesting in de fabrieken gaan werken ? De indianen hebben daar alles mee te maken dus - denk er maar eens over na hoe mss ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Waarom denk ge dat mensen in de fabrieken gaan werken ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 juni 2005 om 05:40.
Oud 16 juni 2005, 05:44   #128

Standaard

Citaat:
Is er onvoldoende voor alle mensen of gaat ge er wat uitroeien?
60 jaar geleden wilde u dat iemand voordoen geloof ik..
er is genoeg grond voor alle mensen - geen probleem.
Oud 16 juni 2005, 05:52   #129
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb zelf trouwens ooit vakantiewerk gedaan bij Decoma, als jobstudent, nog voor de herstructureringen. Toen was de sfeer er ook al verschrikkelijk. Als meisje kreeg ik redelijk fatsoenlijk werk, het was niet echt zwaar ofzo en ik stond vaak te niksen omdat de band stillag (dat was trouwens niet fijn ...). Maar mijn broer moest verschrikkelijk werk doen, vond ik ... iets met plastiek in een oven steken om in de vorm te brengen ofzo? Het stonk verschrikkelijk ... Het betaalde wel goed (voor jobstudenten toch nl. €10/u). Maar de sfeer was er toen al slecht en van hoe die pauzes werden 'ingericht' heb ik nooit iets begrepen...
Ah,misschien kennen we elkaar.Ik heb 4 jaar bij Decoma belplas gewerkt,ook voor de herstructurering van de Ford.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 07:48   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 'toevallig' niet in hun cao's gekeken om te zien wat ieders arbeidsregeling is. Maar ik dacht eigenlijk dat als je zelf je ontslag nam dat het er nooit zo mooi uit zag. Of is dat wel zo?
6 weken schorsing als ik me niet vergis.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 09:27   #131
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

@King of the fleas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
U bent alleszins geen [size=7]werk[/size]ezel..
Dus kunt U niet spreken over [size=7]we[/size]...
Citaat:
Inderdaad en ge kunt hier nog zoveel blijven bashen en frustraties afgeven als ge wilt maar blijven afdokken zult ge toch.
Zoals U zelf zegt bent U geen werkezel...

U bent dan toevallig toch de onderstaande ezel niet :
Citaat:
[size=4] Hitsige ezel vrij na poging tot verkrachting[/size]

Een hitsige ezel op het Spaanse eiland Mallorca die onlangs een Duitse toeriste probeerde te verkrachten is inmiddels weer op vrije poten. De eigenaar van het beest moest wel honderd euro boete betalen plus kosten voor de opvang. De vijfjarige 'Chupito' verbleef vijftien dagen in quarantaine na zijn doldrieste actie.
De 30-jarige vrouw was in alle vroegte aan het joggen op het vakantie-eiland, toen ze werd aangevallen door Chupito. De opgewonden ezel beet haar en deed een poging haar te verkrachten. Omwonenden konden het dier echter verjagen. Kort voor de aanval op de Duitse zou Chupito al een vergeefse poging hebben gedaan een schaap te verkrachten.

Door de politie werd het hitsige dier in quarantaine geplaatst, om het te onderzoeken op hondsdolheid en andere ziektes. Nadat bleek dat Chupito in 'goede lichamelijke en geestelijke gezondheid' verkeert werd hij weer vrijgelaten. De vrouw liep bij de aanranding bijtwonden, bloeduitstortingen en snijwonden op. Ze wil schadevergoeding gaan eisen van de eigenaar.
http://www.standaard.be/nieuws/uitsm...005_007&snel=1
[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 16-06-2005 at 10:30
Reason:

@King of the fleas

Citaat:
Citaat:
Inderdaad en ge kunt hier nog zoveel blijven bashen en frustraties afgeven als ge wilt maar blijven afdokken zult ge toch.

Citaat:

Een hitsige ezel op het Spaanse eiland Mallorca die onlangs een Duitse toeriste probeerde te verkrachten is inmiddels weer op vrije poten. De eigenaar van het beest moest wel honderd euro boete betalen plus kosten voor de opvang. De vijfjarige 'Chupito' verbleef vijftien dagen in quarantaine na zijn doldrieste actie.
De 30-jarige vrouw was in alle vroegte aan het joggen op het vakantie-eiland, toen ze werd aangevallen door Chupito. De opgewonden ezel beet haar en deed een poging haar te verkrachten. Omwonenden konden het dier echter verjagen. Kort voor de aanval op de Duitse zou Chupito al een vergeefse poging hebben gedaan een schaap te verkrachten.

Door de politie werd het hitsige dier in quarantaine geplaatst, om het te onderzoeken op hondsdolheid en andere ziektes. Nadat bleek dat Chupito in 'goede lichamelijke en geestelijke gezondheid' verkeert werd hij weer vrijgelaten. De vrouw liep bij de aanranding bijtwonden, bloeduitstortingen en snijwonden op. Ze wil schadevergoeding gaan eisen van de eigenaar.
[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 16-06-2005 at 10:29
Reason:

@King of the fleas

Citaat:
[QUOTE+King of beggars and fleas] Inderdaad en ge kunt hier nog zoveel blijven bashen en frustraties afgeven als ge wilt maar blijven afdokken zult ge toch.[/quote]

Citaat:

[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 16-06-2005 at 10:28
Reason:

@King of the fleas

Citaat:
Citaat:

Citaat:

[/size]

@King of the fleas

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE

Citaat:

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 juni 2005 om 09:30.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 12:57   #132
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat hier maar één oplossing voor dit, toch wel gigantisch en vrij shoquerend probleem is: Iemand moet klokkenluider spelen en zorgen dat dit in de media komt.
En vanwaar denk je dat dit bericht komt?

Citaat:
Of allemaal collectief gaan staken.
Dan zijn ze ineens helemaal weg, die van Ford.

Citaat:
Dit zijn echt mensonwaardige omstandigheden die niet kunnen.
Oordeelt u altijd aan de hand van een paar stemmen (meestal de luidst roepende) op een totaal van enkele duizenden?

Citaat:
Maar weet je wat de kl*terij is: ... De overheid heeft namelijk een kosten-baten analyse uitgevoerd en een heel aantal jaren geleden al ontdekt dat als de ford hier weg zou gaan, zij een enorm verlies aan inkomsten heeft aan alle belanstingsgelden van de mensen die er nu werken ...
De staat houdt de baas van de Ford dus een hand boven het hoofd, en geen kleintje, wees daar maar zeker van.
U hebt het fout. In die zin dat de mogelijke komst van Ford een godsgeschenk was voor de streek van Genk na de sluitling van de mijnen van Waterschei, Zwartberg, ... Natuurlijk is er echter ook concurrentie op de moment dat Ford gaat beslissen een nieuw fabriek neer te planten in West-Europa. Het is dan inderdaad zaak dat de regeringen van alle landen die willen, daarover een kosten-baten analyse voeren, en aan "mr. Ford" de meest aantrekkelijke voorwaarden geven. Op basis daarvan, en op basis van een aantal andere parameters (beschikbaarheid werkkrachten, bereikbaarheid, ...) wordt dan de beslissing gemaakt. Het heeft dus hoegenaamd niets te maken met "vakantiereisjes, buitenverblijven, of de hand boven het hoofd houden", maar alles met "return-on-investment". Wat had u trouwens anders gedacht? Dat "mr. Ford" naar België kwam voor onze frieten met stoofvlees????

Citaat:
als de sfeer daar echt zo onmenselijk is (wat ik wel geloof want ... ik herinner me maar al te goed hoe verschrikkelijk het was toen ik daar langs reed, toen er werd gestaakt
Vindt ge dat nu echt zelf een goed argument???? "Ik geloof dat wel want ik ben er ooit eens langsgereden". Hallo !!! Neem maar van mij aan dat arbeiders in de automobiel het helemaal niet zo slecht hebben hoor... Natuurlijk is er het bandwerk, maar zij worden daar dan ook meer voor betaald en krijgen betere sociale voordelen dan hun collega's bij andere bedrijven.

Citaat:
Ik denk dat de Ford onmiddellijk weggaat als dit aan het licht komt. Maar ik heb zoiets van 'laat hem maar vertrekken' als hij zo doet... Maar wat gaan dan al die mensen doen die daar werkten?
U kunt er nu al gerust in zijn: auto-assemblage in België is voor de toekomst quasi ten dode opgeschreven. Het slechtste wat we kunnen doen, is aan al die arbeiders brugpensioen gaan geven vanaf hun 45ste of zo (wat bij de eerdere afslanking van Ford dus wel gebeurd is).
Oud 16 juni 2005, 13:01   #133
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom denk ge dat mensen overduidelijk tegen hun goesting in de fabrieken gaan werken ? De indianen hebben daar alles mee te maken dus - denk er maar eens over na hoe mss !
Moeten we misschien meer vredespijpen roken? Of wilt ge toelating om uwe wigwam op de openbare weg op te stellen? Neen wacht, ge wilt u gewoon kleden in bisonvellen, nietwaar? Een nieuw uniform voor de werkmens in de fabrieken, bestaande uit buffelleer en een helm-met-horens zou de sfeer in de fabrieken inderdaad drastisch doen omslaan !
Oud 16 juni 2005, 13:10   #134
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Moeten we misschien meer vredespijpen roken? Of wilt ge toelating om uwe wigwam op de openbare weg op te stellen? Neen wacht, ge wilt u gewoon kleden in bisonvellen, nietwaar? Een nieuw uniform voor de werkmens in de fabrieken, bestaande uit buffelleer en een helm-met-horens zou de sfeer in de fabrieken inderdaad drastisch doen omslaan !
zoude gij niet eens beginnen te werken, tamzak?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 13:16   #135
Groentje-18

Standaard

Citaat:
En vanwaar denk je dat dit bericht komt?
Dan zijn ze ineens helemaal weg, die van Ford.
Oordeelt u altijd aan de hand van een paar stemmen (meestal de luidst roepende) op een totaal van enkele duizenden?
Denkt u te eerste dat iedereen durft roepen? U hebt in de zin daarboven zelf beschreven waarom ze niet allemaal roepen ...
Ten tweede: de situatie die beschreven wordt in deze topic doet denken aan de 18e eeuw (was 't 18e? de tijd waarin de film Daens is opgenomen) een tijd waarin er nog geen vakbond bestond en de arbeiders werden behandeld als ...
machines zonder gevoelens en behoeften? Heeft u de zelfdodingscijfers van Ford niet gezien? (waarvoor ik me alleen baseer op de gegevens in deze topic, m.n. de eerste posting, vr verder onderzoek heb ik geen tijd).

[quote=Turkje]U hebt het fout. In die zin dat de mogelijke komst van Ford een godsgeschenk was voor de streek van Genk na de sluitling van de mijnen van Waterschei, Zwartberg, ... Natuurlijk is er echter ook concurrentie op de moment dat Ford gaat beslissen een nieuw fabriek neer te planten in West-Europa. Het is dan inderdaad zaak dat de regeringen van alle landen die willen, daarover een kosten-baten analyse voeren, en aan "mr. Ford" de meest aantrekkelijke voorwaarden geven. Op basis daarvan, en op basis van een aantal andere parameters (beschikbaarheid werkkrachten, bereikbaarheid, ...) wordt dan de beslissing gemaakt. Het heeft dus hoegenaamd niets te maken met "vakantiereisjes, buitenverblijven, of de hand boven het hoofd houden", maar alles met "return-on-investment". Wat had u trouwens anders gedacht? Dat "mr. Ford" naar België kwam voor onze frieten met stoofvlees????

Die laatste zin zal ik buiten beschouwing laten maar geloof me vrij: ik weet uit héél goede bron dat dat wel zo is!! De staatgeeft mr. Ford allerlei presentjes, o.a. de hierboven genoemde. Daar mag u zeker van zijn! De kosten die de overheid daaraan geeft zijn nog altijd veel lager dan de kosten die de overheid zal hebben indien alle arbeiders (en bedienden) die nu bij ford werken opeens werkloos zouden zijn!!
(De beschikbaarheid van de werkkrachten is in Oost-Europa ook heel hoog, de loonkosten zijn echter veel lager, en Mr. Ford krijgt waarschijnlijk natte dromen als hij denkt aan de potentiële afzetmarkt die Oost-Europa is voor zijn auto's! (Als u mocht kiezen tussen een Lada en een Ford..., wat mss geen goed argument is maar toch, u weet wel wat ik hiermee bedoel)

Citaat:
Vindt ge dat nu echt zelf een goed argument???? "Ik geloof dat wel want ik ben er ooit eens langsgereden". Hallo !!! Neem maar van mij aan dat arbeiders in de automobiel het helemaal niet zo slecht hebben hoor... Natuurlijk is er het bandwerk, maar zij worden daar dan ook meer voor betaald en krijgen betere sociale voordelen dan hun collega's bij andere bedrijven.
Dat was geen argument mijn beste. Dat was een vaststelling. Een beetje respectvoller reageren kan mss ook?

Citaat:
U kunt er nu al gerust in zijn: auto-assemblage in België is voor de toekomst quasi ten dode opgeschreven. Het slechtste wat we kunnen doen, is aan al die arbeiders brugpensioen gaan geven vanaf hun 45ste of zo (wat bij de eerdere afslanking van Ford dus wel gebeurd is).
Daar heb ik ook niet voor geargumenteerd dacht ik, ik weet zelfs geen oplossing. Tenzij dat de overheid ineens een massa jobs bijcreëert waar deze mensen kunnen tewerkgesteld worden. ... Wat denkt u dat een goede oplossing kan zijn?
Oud 16 juni 2005, 13:17   #136
Groentje-18

Standaard

(oeps ... sorry, ik heb 't quoten nog echt niet onder de knie, 't middenste stukje in het grijs gedeelte zonder vetgedrukt is ook van mij...)
Oud 16 juni 2005, 14:32   #137
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
(oeps ... sorry, ik heb 't quoten nog echt niet onder de knie, 't middenste stukje in het grijs gedeelte zonder vetgedrukt is ook van mij...)
Gewoon knop "wijzigen" gebruiken en het is opgelost.[edit]
[size=1]After edit by puud on 16-06-2005 at 15:33
Reason:

Citaat:
Gewoon knop "wijzigen" gebruiken en het is opgelost.[/size]

Citaat:
Gewoon verbeteren en het is opgelost.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door puud : 16 juni 2005 om 14:33.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 15:18   #138
Groentje-18

Standaard

Eh ... waar staat die knop? *bloosbloos*
Oud 16 juni 2005, 15:20   #139
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zoude gij niet eens beginnen te werken, tamzak?
Zoudt ge niet beter eens volwassen worden, kleuterke?
Oud 16 juni 2005, 15:33   #140
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denkt u te eerste dat iedereen durft roepen? U hebt in de zin daarboven zelf beschreven waarom ze niet allemaal roepen ...
For the record: er is een verschil tussen "roepen" (ik zal het wat deftiger zeggen: de problemen aankaarten) en "collectief staken". Gelieve dan ook die zin die doelde op dat "collectief staken" niet te gebruiken als argument tegen het "roepen". Dat is ook respectvol argumenteren, als u daar toch zo de mond van vol wil hebben.

Citaat:
Ten tweede: de situatie die beschreven wordt in deze topic doet denken aan de 18e eeuw (was 't 18e? de tijd waarin de film Daens is opgenomen) een tijd waarin er nog geen vakbond bestond en de arbeiders werden behandeld als ... machines zonder gevoelens en behoeften?
Waarom denkt u nu juist dat ik al die gegevens in twijfel trek? Of dat ik beargumenteer dat het misschien wel juist de hardste roepers (en niet zozeer de meest realistische arbeiders) zijn wiens woorden in de oorspronkelijke post werden gequote. Ik heb zelf ettelijke maanden in de auto-assemblage gewerkt, en veel van wat ik lees, lijkt me schromelijk overdreven. Vandaar ook mijn oproep aan u om niet te snel te oordelen. Maar blijkbaar is die oproep in dovemansoren terechtgekomen. Jammer.

Citaat:
Heeft u de zelfdodingscijfers van Ford niet gezien? (waarvoor ik me alleen baseer op de gegevens in deze topic, m.n. de eerste posting, vr verder onderzoek heb ik geen tijd).
Hebt u de zelfdodingscijfers van België al gezien? En daarmee vergeleken?

[
Citaat:
Die laatste zin zal ik buiten beschouwing laten maar geloof me vrij: ik weet uit héél goede bron dat dat wel zo is!! De staatgeeft mr. Ford allerlei presentjes, o.a. de hierboven genoemde. Daar mag u zeker van zijn! De kosten die de overheid daaraan geeft zijn nog altijd veel lager dan de kosten die de overheid zal hebben indien alle arbeiders (en bedienden) die nu bij ford werken opeens werkloos zouden zijn!!
Ik krijg stellig de indruk dat u mijn vorige post totaal niet gelezen en/of begrepen hebt. Lees hem nog eens rustig na, aub.

Citaat:
Dat was geen argument mijn beste. Dat was een vaststelling. Een beetje respectvoller reageren kan mss ook?
Een vaststelling? Het door u subjectieve bekijken van de aangezichten van stakers op de moment dat een fabriek moet sluiten, en de extrapolatie van die aangezichten naar de concrete arbeidsomstandigheden in de fabriek, noemt u een vaststelling? Met alle respect, maar ik noem dat dikke zever. Weet u wat een vaststelling zou zijn? Moesten al de Ford-arbeiders op het moment dat hun fabriek dreigde dicht te gaan, nu al lachend en juichend over straat rollen, omdat het eindelijk gedaan zou zijn met die "mensonwaardige 18e eeuwse" arbeidsomstandigheden, DAT zou pas een vaststelling zijn geweest die de openingspost zou kunnen onderschrijven...

Citaat:
Daar heb ik ook niet voor geargumenteerd dacht ik, ik weet zelfs geen oplossing. Tenzij dat de overheid ineens een massa jobs bijcreëert waar deze mensen kunnen tewerkgesteld worden. ... Wat denkt u dat een goede oplossing kan zijn?
De sluiting van Ford Genk is op zich al een goede oplossing, omdat het voor iedereen duidelijk is dat Ford in het Oostblok voor minder kosten kan gaan produceren, wat dus ook de kostprijs voor de consument kan drukken, terwijl de (hopelijk) sterk opgeleide Belgische arbeiders zich met iets nuttigers kunnen bezig houden dan bandwerk. Maar om dat te zien, moet je natuurlijk wel kunnen afstappen van de nogal starre en conservatieve visie dat een persoon niet zijn leven lang aan dezelfde job dient vast te hangen (iets waar nogal veel vakbonden en politiek-links maar niet van kunnen afstappen).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be