Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2005, 14:47   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is een helemaal soort elitarisme. Ik heb het over bekwaamheid op basis van traditie en dus afkomst, iets wat jij de monarchie toeschrijft, ook al zou die dan maar protocollair zijn.
en de totale regering uit het VK? do i hear oxbridge? en wat dan te zeggen van de bush-dynastie? allemaal op basis van skills?
Oud 25 juni 2005, 14:52   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
en de totale regering uit het VK? do i hear oxbridge? en wat dan te zeggen van de bush-dynastie? allemaal op basis van skills?
Hoor je mij dat goedpraten misschien?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 15:51   #123
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor je mij dat goedpraten misschien?
Het lijkt hen geen windeieren te leggen.
Oud 25 juni 2005, 16:22   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt hen geen windeieren te leggen.
En wat heeft dat met de koning te maken?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 25 juni 2005, 19:35   #125
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Tantist heeft trouwens een "eigen" invulling voor Groot-Nederland:

(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)

Raar, want die delen zie ik toch niet in je sig/avatar staan (of mijn aardrijkskunde/ogen zijn verkeerd)
hola

lieve belgique-isten, denk voor u spreekt.
groot-nederlandisme en heel-nederlandisme verschillen erg van mekaar,er is ook nog orangisme.
Wat tantist daar ook mooi opnoemde is idd heel-nederlandisme in zijn meest optimistische vorm.

Laat ons eerst eens Vlaanderen onafhankelijk krijgen en dan praten over hechte samenwerking. Broodnodig in de huidige EU krise.

heeft iemand die tekst van dat gedicht over twee broers, noorderman en zuiderman, daarin trouwt die zuiderman met een verre achternicht na een ruzie met de noorderman en het eindigt daarmee dat de zuiderman nu weer toenadering zoekt en het eindigt me:"ze durven mekaar nog geen broers te noemen, misschien komt dat nog wel" een pareltje[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Miguelito on 25-06-2005 at 20:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:

(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)

Raar, want die delen zie ik toch niet in je sig/avatar staan (of mijn aardrijkskunde/ogen zijn verkeerd)
hola

groot-nederlandisme en heel-nederlandisme verschillen erg van mekaar,er is ook nog orangisme.
Wat tantist daar ook mooi opnoemde is idd heel-nederlandisme in zijn meest optimistische vorm.

Laat ons eerst eens Vlaanderen onafhankelijk krijgen en dan praten over hechte samenwerking. Broodnodig in de huidige EU krise.

heeft iemand die tekst van dat gedicht over twee broers, noorderman en zuiderman, daarin trouwt die zuiderman met een verre achternicht na een ruzie met de noorderman en het eindigt daarmee dat de zuiderman nu weer toenadering zoekt en het eindigt me:"ze durven mekaar nog geen broers te noemen, misschien komt dat nog wel" een pareltje[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

hola

groot-nederlandisme en heel-nederlandisme verschillen erg van mekaar,er is ook nog orangisme (gebruik ik liever niet omdat een gebrek aan respect is voor onze Noord-Ierse vrienden)

Laat ons eerst eens Vlaanderen onafhankelijk krijgen en dan praten over hechte samenwerking. Broodnodig in de huidige EU krise.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Miguelito : 25 juni 2005 om 19:43.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 23:39   #126
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Daarom zou ik dan ook enkel een protocollaire monarchie behouden, zonder invloed op het beslissingsproces en de wetgeving.
Áls de burgermeerderheid dat wenst en er niet tegen opkomt via een referendum-initiatief, mag dat geen probleem zijn.
Ben jij voor een protocollaire monarchie?

Maar... dat betekent dat ik een grote monarchist ben dan Superstaaf.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 00:07   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat met de koning te maken?
Elitarisme rules?
Oud 26 juni 2005, 06:13   #128
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elitarisme rules?
Jammer genoeg wel he.
Oud 26 juni 2005, 07:48   #129
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Uw opmerkingen over Vlaanderen getuigen niet echt van veel kennis terzake.

Punt 1: Vlaanderen heeft er nooit om gevraagd van Nederland af te scheiden. Ter illustratie: In Antwerpen, Gent, Brussel (toen nog nederlandstalig) kantte het bestuur zich tégen de afscheiding. Wij zijn eigenlijk gewoon geannexeerd tegen onze eigen wensen en door een Frans leger.

In 1836 werd in Antwerpen nog een absolute meerderheid verkozen voor hereniging met Nederland. Die verkiezingen zijn gewoon ongeldig verklaard..

Denk je nu echt dat Vlaanderen gekozen heeft voor een land waar zowat de eerste daad het afschaffen van het Nederlands was?

Punt 2: Vlaanderen is (nog) geen economisch rampgebied. Ik denk dat de cijfers voor Vlaanderen apart zelfs iets beter zijn dan voor Nederland. (En zonder het betonblok Wallonië aan ons been, kan dat nog véél beter imo)

Wat wél waar is, is dat 175 jaar een heel lange periode is, en er dus ook wel wat toch niet te onderschatten verschillen zijn tussen Vlamingen en Nederlanders(*). Een confederatie met Nederland lijkt me haalbaar. Een annexatie door Nederland absoluut niet.

(*) Hoewel dat relatief is. Ik vind het verschil tussen Nederlanders van boven en onder de moerdijk soms groter dan het verschil tssn vlamingen en Nederlanders van beneden de moerdijk.
Punt 1: quatsch: in 1830 was er weidverspreide unanimiteit over afscheiding. Het bewijs is dat geen enkele normale Belg nog van Koning Willem wou horen. Die had België uitgezuigd.

Punt 2: de Zuid-Belgische economie groeit sneller dan de Noord-Belgische. Binnen een tiental jaren heeft ze het noorden, waarvan de bevolking sneller veroudert, bijgebeend.

Punt 3: jullie, flaminganten, zijn aan het uitsterven. En dat weten jullie goed genoeg. Met BHV wordt volop gelachen. Alleen de media en het partijgeld houden jullie nog recht. Maar lang zal dat niet meer duren.

Aan de Hollander hier: ik hou van Nederlanders, maar ik zie jullie graag terug in de E.U. samen met de andere Europeanen (of wie weet in een sterke Benelux?). Dat volstaat ruimschoots.[edit]
[size=1]After edit by Hans1 on 26-06-2005 at 08:49
Reason:

Citaat:

Punt 1: Vlaanderen heeft er nooit om gevraagd van Nederland af te scheiden. Ter illustratie: In Antwerpen, Gent, Brussel (toen nog nederlandstalig) kantte het bestuur zich tégen de afscheiding. Wij zijn eigenlijk gewoon geannexeerd tegen onze eigen wensen en door een Frans leger.

In 1836 werd in Antwerpen nog een absolute meerderheid verkozen voor hereniging met Nederland. Die verkiezingen zijn gewoon ongeldig verklaard..

Denk je nu echt dat Vlaanderen gekozen heeft voor een land waar zowat de eerste daad het afschaffen van het Nederlands was?

Punt 2: Vlaanderen is (nog) geen economisch rampgebied. Ik denk dat de cijfers voor Vlaanderen apart zelfs iets beter zijn dan voor Nederland. (En zonder het betonblok Wallonië aan ons been, kan dat nog véél beter imo)

Wat wél waar is, is dat 175 jaar een heel lange periode is, en er dus ook wel wat toch niet te onderschatten verschillen zijn tussen Vlamingen en Nederlanders(*). Een confederatie met Nederland lijkt me haalbaar. Een annexatie door Nederland absoluut niet.

(*) Hoewel dat relatief is. Ik vind het verschil tussen Nederlanders van boven en onder de moerdijk soms groter dan het verschil tssn vlamingen en Nederlanders van beneden de moerdijk.
Punt 1: quatsch: in 1830 was er weidverspreide unanimiteit over afscheiding. Het bewijs is dat geen enkele normale Belg nog van Koning Willem wou horen. Die had België uitgezuigd.

Punt 2: de Zuid-Belgische economie groeit sneller dan de Noord-Belgische. Binnen een tiental jaren heeft ze het noorden, waarvan de bevolking sneller veroudert, bijgebeend.

Punt 3: jullie, flaminganten, zijn aan het uitsterven. En dat weten jullie goed genoeg. Met BHV wordt volop gelachen. Alleen de media en het partijgeld houden jullie nog recht. Maar lang zal dat niet meer duren.

Aan de Hollander hier: ik hou van Nederlanders, maar ik zie jullie graag terug in de E.U. samen met de andere Europeanen (of wie weet in een sterke Benelux?). Dat volstaat ruimschoots.[/size]

Citaat:

Punt 2: de Zuid-Belgische economie groeit sneller dan de Noord-Belgische. Binnen een tiental jaren heeft ze het noorden, waarvan de bevolking veroudert, bijgebeend.

Aan de Hollander hier: ik hou van Nederlanders, maar ik zie jullie graag terug in de E.U. samen met de andere Europeanen (of wie weet in een sterke Benelux?). Dat volstaat ruimschoots.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 juni 2005 om 07:49.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 08:16   #130
Leo
Gouverneur

Standaard

Uitgezuigd?

De doelstelling van Willem I was het tot stand brengen van wat hij het amalgaam noemde: beide ekonomieën elkaar doen aanvullen. Samen beheersten ze de Rijn-Maas-Schelde-delta. De noordelijke provincies als handelsmetropool en koloniale mogendheid, samen met de zuidelijke provincies met steenkool, metallurgie en tekstielnijverheid.

Hij was een voorstander van de industriële revolutie en hielp de Belgische industriëlen om de modernisatie door te zetten in de sektoren van infrastruktuur, afzetmarkten en kapitaalmarkt. Om dat te bereiken voorzag hij in het Industriefonds, het Amortisatie-Syndikaat en de Algemeene Nederlandsche Maatschappij ter bevordering van de Volksvlijt (de Generale). Hij heeft zijn persoonlijk fortuin en dat van het Koninklijk Huis in deze ondernemingen betrokken: het kapitaal van de Generale bedroeg 50 miljoen gulden, waarvan 30 miljoen door Willem I werd ingebracht.

De Generale gebruikte dit geld voor onder meer de aanleg van het kanaal van Pommeroel naar Antoing, voor de kanalisatie van de Samber, voor een lening aan Cockerill. In Marcinelle werd de bouw van de eerste hoogoven met cokes gesteund (Huart-Chapel). In de tekstiel en steenkoolnijverheid werden in de tijd van Willem I 423 stoommachines geplaatst (tegen 63 in de Franse tijd). Slechts 11% van deze machines werd ingevoerd (tegen 33% in de Franse tijd).

En hij gaf de stad Gent haar universiteit...

Uitgezuigd?[edit]
[size=1]After edit by Leo on 26-06-2005 at 09:25
Reason:

Uitgezuigd?

De doelstelling van Willem I was het tot stand brengen van wat hij het amalgaam noemde: beide ekonomieën elkaar doen aanvullen. Samen beheersten ze de Rijn-Maas-Schelde-delta. De noordelijke provincies als handelsmetropool en koloniale mogendheid, samen met de zuidelijke provincies met steenkool, metallurgie en tekstielnijverheid.

Hij was een voorstander van de industriële revolutie en hielp de Belgische industriëlen om de modernisatie door te zetten in de sektoren van infrastruktuur, afzetmarkten en kapitaalmarkt. Om dat te bereiken voorzag hij in het Industriefonds, het Amortisatie-Syndikaat en de Algemeene Nederlandsche Maatschappij ter bevordering van de Volksvlijt (de Generale). Hij heeft zijn persoonlijk fortuin en dat van het Koninklijk Huis in deze ondernemingen betrokken: het kapitaal van de Generale bedroeg 50 miljoen gulden, waarvan 30 miljoen door Willem I werd ingebracht.

De Generale gebruikte dit geld voor onder meer de aanleg van het kanaal van Pommeroel naar Antoing, voor de kanalisatie van de Samber, voor een lening aan Cockerill. In Marcinelle werd de bouw van de eerste hoogoven met cokes gesteund (Huart-Chapel). In de tekstiel en steenkoolnijverheid werden in de tijd van Willem I 423 stoommachines geplaatst (tegen 63 in de Franse tijd). Slechts 11% van deze machines werd ingevoerd (tegen 33% in de Franse tijd).

En hij gaf de stad Gent haar universiteit...

Uitgezuigd?[/size]

[size=1]After edit by Leo on 26-06-2005 at 09:18
Reason:

Uitgezuigd?

Uitgezuigd?[/size]

[size=1]After edit by Leo on 26-06-2005 at 09:17
Reason:

Uitgezuigd?

De Generale gebruikte dit geld voor onder meer de aanleg van het kanaal van Pommeroel naar Antoing, voor de kanalisatie van de Samber, voor een lening aan Cockerill. In Marcinelle werd de bouw van de eerste hoogoven met cokes gesteund (Huart-Chapel). In de tekstiel en steenkoolnijverheid werden in de tijd van Willem I 423 stoommachines geplaatst (tegen 63 in de Franse tijd). Slechts 11% van deze machines werd ingevoerd (tegen 33% in de Franse tijd.

Uitgezuigd?[/size]

Uitgezuigd?

Hij was een voorstander van de industriële revolutie en hielp de Belgische industriëlen om de modernisatie door te zetten in de sektoren van infrastruktuur, afzetmarkten en kapitaalmarkt. Om dat te bereiken voorzag hij in het Industriefonds, het Amortisatie-Syndikaat en de Algemeene Nederlandsche Maatschappij ter bevordering van de volksvlijt (de Generale). Hij heeft zijn persoonlijk fortuin en dat van het Koninklijk Huis in deze ondernemingen betrokken: het kapitaal van de Generale bedroeg 50 miljoen gulden, waarvan 30 miljoen door Willem I werd ingebracht.

De Generale gebruikte dit geld voor onder meer de aanleg van het kanaal van Pommeroel naar Antoing, voor de kanalisatie van de Samber, voor een lening aan Cockerill. In Marcinelle werd de bouw van de eerste hoogoven met cokes gesteund (Huart-Chapel). In de tekstiel en steenkoolnijverheid werden in de tijd van Willem I 423 stoommachines geplaatst (tegen 63 in de Franse tijd). Slechts 11% van deze machines werd ingevoerd (tegen 33% in de Franse tijd.

Uitgezuigd?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Leo : 26 juni 2005 om 08:25.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 10:13   #131
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Aan de Hollander hier: ik hou van Nederlanders, maar ik zie jullie graag terug in de E.U. samen met de andere Europeanen (of wie weet in een sterke Benelux?). Dat volstaat ruimschoots.
1. Het is juist tegengesteld. De overgrote meerderheid der Vlamingen, wilde bij de Nederlanden blijven. Het waren de Waalse politici met Franse roots die België oafhankelijk wilden, om later het land zonder veel problemen aan te hechten bij het Vaderland.

2. De Vlaamse economie draait op volle toeren, terwijl de Waalse economie bij wijze van spreken nog gebaseerd is op jacht en voedselverzameling. Het is niet moeilijk voor zulk een onbestaande economie om zich procentueel sneller te ontwikkelen. Ik denk echter niet dat hun economie ooit op ons peil komt, mede door de Waalse politici.

3. ...zei de man wiens partij 0.3% haalde... De Vlaamse partijen worden groter en groter, en het bevriezen van een probleem van de magnitude als Brussel-Halle-Vilvoorde speelt alleen maar in onze kaart.

Informeer u voor u stupide uitspreken als deze doet, dan maakt u zich in de toekomst misschien minder belachelijk...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 11:14   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
1. Het is juist tegengesteld. De overgrote meerderheid der Vlamingen, wilde bij de Nederlanden blijven. Het waren de Waalse politici met Franse roots die België oafhankelijk wilden, om later het land zonder veel problemen aan te hechten bij het Vaderland.
Onzin. Bepaalde streken misschien wel maar over het algemeen wou VL niet bij NL. En waarom zouden ze? Ze hadden 0.0 inzeg in het noorden. Het is pas in Belgie dat VL voor het eerst over zichzelf kon beslissen.

Citaat:
2. De Vlaamse economie draait op volle toeren, terwijl de Waalse economie bij wijze van spreken nog gebaseerd is op jacht en voedselverzameling. Het is niet moeilijk voor zulk een onbestaande economie om zich procentueel sneller te ontwikkelen. Ik denk echter niet dat hun economie ooit op ons peil komt, mede door de Waalse politici.
Dat lijkt me een contradictio i terminis. Als ze procentueel sneller groeit, zal ze ze ooit groter zijn.

Citaat:
3. ...zei de man wiens partij 0.3% haalde... De Vlaamse partijen worden groter en groter, en het bevriezen van een probleem van de magnitude als Brussel-Halle-Vilvoorde speelt alleen maar in onze kaart.
Laat ons eerlijk zijn. 95/100 van de Vlamingen interesseert zich geen reet voor BHV.
Oud 26 juni 2005, 11:32   #133
van Maerlant

Standaard

Citaat:

1. Onzin. Bepaalde streken misschien wel maar over het algemeen wou VL niet bij NL. En waarom zouden ze? Ze hadden 0.0 inzeg in het noorden. Het is pas in Belgie dat VL voor het eerst over zichzelf kon beslissen.

2. Dat lijkt me een contradictio i terminis. Als ze procentueel sneller groeit, zal ze ze ooit groter zijn.

3.Laat ons eerlijk zijn. 95/100 van de Vlamingen interesseert zich geen reet voor BHV.
1. Die is goed. Zeg toch niet zo een bullshit. Vlaanderen had vroeger meer in de pap te brokken dan het nu heeft.

2. Nee, want aan elke groei komt een einde. Er is een bepaalde grens die Wallonië, o.a door hun opleidingsniveau en ingesteldheid, niet kunnen overschrijden, en bijgevolg zal hun economie stagneren.

3. Verwar uw dromen niet met de werkelijkheid. Heel Vlaams-Brabant zit in met Brussel-Halle-Vilvoorde, plus alle Flaminganten. En dat zijn er veel. Kijk maar naar de kiesresultaten van de partijen die de splitising wilden, en de partijen waarvoor het geen prioriteit was.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 26 juni 2005, 13:24   #134
Dimitri

Standaard

Citaat:
Onzin. Bepaalde streken misschien wel maar over het algemeen wou VL niet bij NL. En waarom zouden ze? Ze hadden 0.0 inzeg in het noorden. Het is pas in Belgie dat VL voor het eerst over zichzelf kon beslissen.
Inzeg?

Zuid-Nederlanders vormden de meerderheid in de Eerste Kamer en bezetten de helft van de zetels in de Tweede Kamer. De Zuid-Nederlanders beheerden in de regering de departementen Binnenlandse Zaken, Oorlog (tegenwoordig Defensie), Waterstaat, Publieke Werken, de 'Zaken der Rooms-Katholieke Eredienst', enkele jaren Onderwijs en in het laatste jaar ook Koloniën. Geen invloed?

Overigens heeft het in België ook nog 150 jaar geduurd voordat Vlaanderen autonomie kreeg. 175/25, hè.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 14:20   #135
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Die is goed. Zeg toch niet zo een bullshit. Vlaanderen had vroeger meer in de pap te brokken dan het nu heeft.
Ik daag je uit om een datum op "vroeger" te plakken.

Citaat:
2. Nee, want aan elke groei komt een einde. Er is een bepaalde grens die Wallonië, o.a door hun opleidingsniveau en ingesteldheid, niet kunnen overschrijden, en bijgevolg zal hun economie stagneren.
Ingesteldheid en groei hangen samen hoor beste vriend. Dat soort superioriteitscomplexen zijn geen zegen.

Citaat:
3. Verwar uw dromen niet met de werkelijkheid. Heel Vlaams-Brabant zit in met Brussel-Halle-Vilvoorde, plus alle Flaminganten. En dat zijn er veel. Kijk maar naar de kiesresultaten van de partijen die de splitising wilden, en de partijen waarvoor het geen prioriteit was.
Dat is geen wensdroom. Ik vond BHV heel belangrijk.
Oud 26 juni 2005, 14:21   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Inzeg?

Zuid-Nederlanders vormden de meerderheid in de Eerste Kamer en bezetten de helft van de zetels in de Tweede Kamer. De Zuid-Nederlanders beheerden in de regering de departementen Binnenlandse Zaken, Oorlog (tegenwoordig Defensie), Waterstaat, Publieke Werken, de 'Zaken der Rooms-Katholieke Eredienst', enkele jaren Onderwijs en in het laatste jaar ook Koloniën. Geen invloed?

Overigens heeft het in België ook nog 150 jaar geduurd voordat Vlaanderen autonomie kreeg. 175/25, hè.
Zuid-Nederlanders vormden de meerderheid in de eerste kamer? Bron?
Oud 26 juni 2005, 14:37   #137
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Informeer u voor u stupide uitspreken als deze doet, dan maakt u zich in de toekomst misschien minder belachelijk...
1. gm10 antwoordde hierop terecht: het is dankzij België dat er überhaupt "Vlamingen" bestaan.

2. Al eens in Louvain-la-Neuve of Gellingen geweest? De Zuid-Brabantse economie is de sterkst groeiende van België.

3. Ik zou maar niet te zeer rekenen op die partijen van u. Het politieke landschap kan snel veranderen, net als België trouwens. De bevolking is de flaminganten onderhand kotsbeu.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 14:46   #138
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
Het Nederlandse 'gevoel' over Belgie ken ik dus wel, en het Vlaamse heb ik net gelezen, maar wat vinden de Walen eigenlijk van de hele situatie? Weet iemand een Waalse site over politiek? Bij voorbaat dank hiervoor, dat zal mij helpen een duiderlijker beeld te scheppen van de eenheid van Belgie.
Nu ja, wat je kent is de mening op dit forum. Een forum waar het stikt van extreem-rechts en flaminganten; Om maar even te zeggen; de fascistische partij haalt hier de absolute meerderheid in de peilingen evenals de eis voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Ter vergelijking; in Vlaanderen haalm extreem-rechts 25% en 80% van de Vlamingen is tegen de splitsing van België, laat staan de vereniging met nederland. (Welk al jaren de natte-droom is van extreem-rechts als eerste stap in herenigen van het germaanse duizendjarig rijk).

Ik wil nog een correctie aanbrengen; Het was de leiding in Brussel, Gent en Antwerpen die tegen de belgische revolutie was. De burgerij en de adel dus; het gewone volk stond aan de kant van de revolutie. De Belgische revolutie was een volksrevolutie (De marseillaise werd gezongen - de toenmalige revolutionaire variant op de latere internationale) tegen de imperialistische nederlandse uitbuitende bezetter. Het gewone volk kwam inderdaad op straat met Franse vlaggen, maar wel in de betekenis van de driekleur van de revolutie, van de republiek. Frankrijk, noch de fransen hadden ook maar een sikkepit met de belgische revolutie te maken. De enigen die zijn tussengekomen, waren de Engelsen. Die vonden dat de bombardementen van de nederlanders op de Vlaamse steden, de spuigaten begonnen uit te lopen.

Wat nog niet betekent dat ik de belgische burgerlijke staatsstructuur verdedig... Uiteindelijk heb ik lak aan nationalisme. Maar ik ben wel anti-royalist, van een populair koningshuis als oranje moet ik nog minder weten dan van het huidige.[edit]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 26-06-2005 at 15:49
Reason:

Citaat:
Het Nederlandse 'gevoel' over Belgie ken ik dus wel, en het Vlaamse heb ik net gelezen, maar wat vinden de Walen eigenlijk van de hele situatie? Weet iemand een Waalse site over politiek? Bij voorbaat dank hiervoor, dat zal mij helpen een duiderlijker beeld te scheppen van de eenheid van Belgie.
Nu ja, wat je kent is de mening op dit forum. Een forum waar het stikt van extreem-rechts en flaminganten; Om maar even te zeggen; de fascistische partij haalt hier de absolute meerderheid in de peilingen evenals de eis voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Ter vergelijking; in Vlaanderen haalm extreem-rechts 25% en 80% van de Vlamingen is tegen de splitsing van België, laat staan de vereniging met nederland. (Welk al jaren de natte-droom is van extreem-rechts als eerste stap in herenigen van het germaanse duizendjarig rijk).

Ik wil nog een correctie aanbrengen; Het was de leiding in Brussel, Gent en Antwerpen die tegen de belgische revolutie was. De burgerij en de adel dus; het gewone volk stond aan de kant van de revolutie. De Belgische revolutie was een volksrevolutie (De marseillaise werd gezongen - de toenmalige revolutionaire variant op de latere internationale) tegen de imperialistische nederlandse uitbuitende bezetter. Het gewone volk kwam inderdaad op straat met Franse vlaggen, maar wel in de betekenis van de driekleur van de revolutie, van de republiek. Frankrijk, noch de fransen hadden ook maar een sikkepit met de belgische revolutie te maken. De enigen die zijn tussengekomen, waren de Engelsen. Die vonden dat de bombardementen van de nederlanders op de Vlaamse steden, de spuigaten begonnen uit te lopen.

Wat nog niet betekent dat ik de belgische burgerlijke staatsstructuur verdedig... Uiteindelijk heb ik lak aan nationalisme. Maar ik ben wel anti-royalist, van een populair koningshuis als oranje moet ik nog minder weten dan van het huidige.[/size]

Citaat:

Ik wil nog een correctie aanbrengen; Het was de leiding in Brussel, Gent en Antwerpen die tegen de belgische revolutie was. De burgerij en de adel dus; het gewone volk stond aan de kant van de revolutie. De Belgische revolutie was een volksrevolutie (De marseillaise werd gezongen - de toenmalige revolutionaire variant op de latere internationale) tegen de imperialistische nederlandse uitbuitende bezetter. Het gewone volk kwam inderdaad op straat met Franse vlaggen, maar wel in de betekenis van de driekleur van de revolutie, van de republiek. Frankrijk, noch de fransen hadden ook maar een sikkepit met de belgische revolutie te maken. De enigen die zijn tussengekomen, waren de Engelsen. Die vonden dat de bombardementen van de nederlanders op de Vlaamse steden, de spuigaten begonnen uit te lopen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 26 juni 2005 om 14:49.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 15:02   #139
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou maar niet te zeer rekenen op die partijen van u. Het politieke landschap kan snel veranderen, net als België trouwens. De bevolking is de flaminganten onderhand kotsbeu.
Tiens, waaroms zijn we dan de enige partijen die groeien?
Uw smurfenklupje bestaat ochgottekes 2 jaar en iedereen op dit forum is ze al beu. De meeste mensen kennen uw nano-kaartenklup niet eens.

Oud 26 juni 2005, 15:15   #140
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Wat nog niet betekent dat ik de belgische burgerlijke staatsstructuur verdedig... Uiteindelijk heb ik lak aan nationalisme. Maar ik ben wel anti-royalist, van een populair koningshuis als oranje moet ik nog minder weten dan van het huidige.
inderdaad, maar denkt ge dat alle mensen die voor eenheid pleiten (op korte of lange termijn) onder de Oranjes willen leven?
Je hebt een punt: de monarchie in Nederland is éen van de problemen bij de ideologie. Maar scheer aub niet alle mensen over dezelfde kam: ik zie zulke confederatie in de verre toekomst eventueel wel zitten, maar nooit terug onder een monarchie.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be