Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2005, 17:01   #121
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

RTBF etc, één etc en een betje Nederlandse tv, ARD etc, FRANCE 2 etc, en de rest
En?
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:01   #122
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hans is nen erge hé?
Het prototype van de belgicist. Hansbots software werd geschreven door Bruno himself.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:02   #123
restons courtois
Parlementslid

Standaard

En Knuppel is ne lieve? Liebes Hündchen, nicht beißen...
Oud 13 juli 2005, 17:03   #124
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
En Knuppel is ne lieve? Liebes Hündchen, nicht beißen...
Ne lieve niet nee, een lieve wel ja
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:04   #125
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ne lieve niet nee, een lieve wel ja
Inderdaad.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:04   #126
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
RTBF
Heerlijke oostblok-televisie
Oud 13 juli 2005, 17:11   #127
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre
Kan je geen kritiek hebben op iets dat je nauw aan het hart ligt?
Ik noem mijn eigen geen Belgicist, ik ben het gewoon!
Schitterende repliek op Hansbot! Bij de piepkleine kliek van de BUUB wordt je natuurlijk verwacht om je te houden aan de ultra-autoritaire houding van Hans bot, zijn software schrijft voor dat alleen inhoudsloze spamberichten wijzen op belgicisme. Een uitvoerige argumentatie zoals dat jouwe, dat verstaat hij niet, zijn software crasht dan. Dan ben je geen belgicist meer, natuurlijk.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:13   #128
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heerlijke oostblok-televisie
Tja één is ook niet veel better...
Zullen wij "Blokker" kijken... yaaaaawn
Oud 13 juli 2005, 17:14   #129
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Schitterende repliek op Hansbot! Bij de piepkleine kliek van de BUUB wordt je natuurlijk verwacht om je te houden aan de ultra-autoritaire houding van Hans bot, zijn software schrijft voor dat alleen inhoudsloze spamberichten wijzen op belgicisme. Een uitvoerige argumentatie zoals dat jouwe, dat verstaat hij niet, zijn software crasht dan. Dan ben je geen belgicist meer, natuurlijk.
Weer een mooie reactie van Meneer "weet het all"...
Oud 13 juli 2005, 17:16   #130
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De VRT staat 20 jaar voor op de RTBF, dat is een feit.

En euh...Blokker????????? C'est quoi?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 13-07-2005 at 18:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De VRT staat 20 jaar voor op de RTBF, dat is een feit.

En euh...Blokker????????? C'est quoi?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De VRT staat 50 jaar voor op de RTBF, dat is een feit.

En euh...Blokker????????? C'est quoi?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 13 juli 2005 om 17:16.
Oud 13 juli 2005, 17:18   #131
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Nee, misshien 15 jaar, maar niet 50.
Blokker, c'est pas je jeu genre "Tetris"? *Click, click click, clop*
Oud 13 juli 2005, 17:19   #132
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Nana Zeno ...
Oud 13 juli 2005, 17:19   #133
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

La RTBF:

Citaat:
[size=5]Un retour vingt ans en arrière[/size]

Mis en ligne le 19/11/2001
- - - - - - - - - - -

En Flandre, au fil des ans, une identité régionale s'est développée �* la télévision.

Le tournant fut l'arrivée de la chaîne commerciale VTM, explique Rob Vanoudenhoven. Elle a été suivie par d'autres: Kanaal 2, VT 4... Aujourd'hui, l'offre est large. Et presque plus personne ne regarde les chaînes hollandaises. Cela a stimulé la concurrence entre les maisons de production, Woestijnvis et Endemol en tête. Avec une obligation en terme de résultats. À la VRT, poursuit-il, la programmation est très horizontale, de façon �* privilégier les rendez-vous avec le téléspectateur. Les émissions ont lieu chaque semaine pendant une période donnée et les présentateurs deviennent des personnalités connues. Ayant eu l'occasion d'entrer en contact avec la RTBF, ce jeune homme dit avoir eu l'impression de retourner vingt ans en arrière. J'ai eu de bons contacts avec des personnes compétentes, corrige-t-il. Mais les schémas de programmation étaient très rigides, sans privilégier les rendez-vous avec le public. Or, pour bien faire, il faut arriver �* ce que le téléspectateur n'ait plus besoin de son programme pour retrouver ses émissions favorites. Le résultat, c'est que les Wallons regardent encore beaucoup les chaînes françaises. Plus de souplesse et plus de concurrence... On sent l�*, toute la différence entre une chaîne �* l'autonomie renforcée - en Flandre - et une autre dont la mission publique reste prioritaire. (O.M.)

© La Libre Belgique 2001

- - - - - - - - - - -
Oud 13 juli 2005, 17:20   #134
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Ja, en?
Oud 13 juli 2005, 17:21   #135
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, misshien 15 jaar, maar niet 50.
Blokker, c'est pas je jeu genre "Tetris"? *Click, click click, clop*
Aaaaaaaaaa, Blokken!
Oud 13 juli 2005, 17:57   #136
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zorg maar dat u eerst deftig Nederlands kan schrijven. Ik heb al dikwijls fouten gezien in uw schrijfsels.
Ja, "Vlaemsch" en "Noord-België" enzo.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:58   #137
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij hoeft niets. Ik heb niet de waarheid in pacht, noch heb ik pasklare oplossingen. Ik heb ook geen totaal programma, enkel een mening over bepaalde zaken.

Ik zie het federale niveau eerder als een samenkomen van de twee deelstaten waarvan de burgers in één land wonen om...
-projectmatig samen te werken
-sociale zekerheid pensioenen en zelfs ziektekostverzekering samen te dragen
-als we een leger van doen hebben dat dan ook maar federaal te laten
-onderwijs/economie/milieu samen, af te stemmen: al deze dingen worden ook op Europees afgestemd maar ik denk dat het niet kwaad kan om dit om subregionaal niveau van België ook te blijven doen.
-politionele zaken te coordineren
-er zullen er nog zijn ....

Het is niet zozeer dat we een supra Belgisch niveau nodig hebben maar het wel hebben (in geval van België) hoeft geen afbreuk aan Vlaanderen te betekenen. Gewoon pragmatisch invullen. Anderzijds is een Belgische splitsing niet zo evident als het lijkt.
Dat is niet slecht bedoeld, maar het lijkt mij een beetje vreemd om België te willen behouden zonder daar een duidelijke visie op te hebben wat betreft de bevoegdheden. Toch voor een pragmaticus.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 juli 2005, 18:14   #138
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is niet slecht bedoeld, maar het lijkt mij een beetje vreemd om België te willen behouden zonder daar een duidelijke visie op te hebben wat betreft de bevoegdheden. Toch voor een pragmaticus.
Kan ik inkomen en kritiek is ook terecht. Maar ik ben niet de grote manitou. Wou enkel op dit forum eventjes een andere klok laten horen dan die van de BUB. Er zijn ook mensen die aan hun land gehecht zijn zonder in slogans te roepen en die wel bereid zijn om in discussie te gaan.

Wel als je niet voor het ene, noch voor het andere uiterste kiest heb je een breed speelveld. Voor mij is er geen ideaal oplossing. Geen ideaalbeeld. Dat laat ik aan anderen over. Ik wil gewoon een betere werking van België hoe het er dan ook moge uitzien. Heb al meermaals aangehaald (in andere verwoording) dat het niet de structuren zijn die er om doen maar het gedrag van de mensen in casu de politiekers. Wel ben ik voorstander van deelstaten die de macht in handen hebben en niet het federal.

Mijn pragmatisme bestaat erin dat ik bij een splitsing van België meer slechts zie voor Vlaanderen en Wallonië dan goeds. Ik heb het over de splitsing zelf, niet of Vlaanderen onafhankelijk goed zou kunnen functioneren. Daarom wil ik verder doen met België daar er in theorie niets mis is met een Belgische staat opgebouwd uit twee deelstaten.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 18:46   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie het federale niveau eerder als een samenkomen van de twee deelstaten waarvan de burgers in één land wonen om...
Ze werken 'elkaar' projectmatig tegen.

Citaat:
Je weet wie die kosten in hoofdzaak draagt en dat zie IK niet gauw veranderen. DE hoofdreden trouwens waarom de Franstaligen de sociale zekerheid weigeren te splitsen.

Citaat:
Met federale ministers van defensie zoals Flahaut komt alles dan wel vanzelf in hoofdzaak in Wallonië en Waalse zakken terecht.

Citaat:
-onderwijs/economie/milieu samen, af te stemmen: al deze dingen worden ook op Europees afgestemd maar ik denk dat het niet kwaad kan om dit om subregionaal niveau van België ook te blijven doen.
Als je het mij vraagt hou ik het liever op het Vlaamse onderwijs en de Vlaamse economie...

Citaat:
Zelfs van de Belgische 'politionele zaken' PLUS justitie heb ik geen hoge pet op. En weet je waarom? Juist!

Citaat:
Ik vrees van wel.

By the way. Ikzelf zie bij een splitsing van Belgique enkel voordelen voor Vlaanderen en Wallonië.
Straf, hé?

Lees wat hierboven staat en je weet wat ik bedoel.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 13-07-2005 at 19:49
Reason:

Citaat:

Citaat:
Je weet wie die kosten in hoofdzaak draagt en dat zie IK niet gauw veranderen. DE hoofdreden trouwens waarom de Franstaligen de sociale zekerheid weigeren te splitsen.

Citaat:
Met federale ministers van defensie zoals Flahaut komt alles dan wel vanzelf in hoofdzaak in Wallonië en Waalse zakken terecht.

Citaat:
Als je het mij vraagt hou ik het liever op het Vlaamse onderwijs en de Vlaamse economie...

Citaat:
Zelfs van de Belgische 'politionele zaken' PLUS justitie heb ik geen hoge pet op. En weet je waarom? Juist!

Citaat:
Ik vrees van wel.

By the way. Ikzelf zie bij een splitsing van Belgique enkel voordelen voor Vlaanderen en Wallonië.
Straf, hé?

Lees wat hierboven staat en je weet wat ik bedoel.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 13-07-2005 at 19:48
Reason:

Citaat:

Citaat:
Je weet wie die kosten in hoofdzaak draagt en dat zie IK niet gauw veranderen. DE hoofdreden trouwens waarom de Franstaligen de sociale zekerheid ook weigeren te splitsen.

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ik vrees van wel.

Straf, hé?

Lees wat hierboven staat en je weet wat ik bedoel.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Je weet wie die kosten in hoofdzaak draagt en dat zie IK niet gauw veranderen. DE hoofdreden trouwens waarom de Franstaligen de sociale zekerheid ook weigeren te splitsen.

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ik vrees van wel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juli 2005 om 18:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 21:05   #140
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik inkomen en kritiek is ook terecht. Maar ik ben niet de grote manitou. Wou enkel op dit forum eventjes een andere klok laten horen dan die van de BUB. Er zijn ook mensen die aan hun land gehecht zijn zonder in slogans te roepen en die wel bereid zijn om in discussie te gaan.

Wel als je niet voor het ene, noch voor het andere uiterste kiest heb je een breed speelveld. Voor mij is er geen ideaal oplossing. Geen ideaalbeeld. Dat laat ik aan anderen over. Ik wil gewoon een betere werking van België hoe het er dan ook moge uitzien. Heb al meermaals aangehaald (in andere verwoording) dat het niet de structuren zijn die er om doen maar het gedrag van de mensen in casu de politiekers. Wel ben ik voorstander van deelstaten die de macht in handen hebben en niet het federal.

Mijn pragmatisme bestaat erin dat ik bij een splitsing van België meer slechts zie voor Vlaanderen en Wallonië dan goeds. Ik heb het over de splitsing zelf, niet of Vlaanderen onafhankelijk goed zou kunnen functioneren. Daarom wil ik verder doen met België daar er in theorie niets mis is met een Belgische staat opgebouwd uit twee deelstaten.
Mijn pragmatisme vertelt mij dat een werkbaar België eigenlijk staat of valt met deftige, eerlijke, democratische politici. Fat chance...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be