![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de rest van uw commentaar, maak ik geen woorden aan vuil. Ik zie in de verten niemand die een debat met Geert aandurft! Ellenlange scheldtirades lanceren in kranten, zonder weerwoord kan iedereen, maar als ze rechtstreeks in debat moeten gaan met de persoon in kwestie, hoor je de vliegen zoemen van stilte boven hun kop. Zeker als ze betrapt worden in het verdraaien van woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2005 om 06:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Tot zover uw nuttige bijdrage in het topic over stemrecht en stemplicht?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vision : 18 juli 2005 om 10:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noppes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois deed zijn verklaring dinsdag in De Morgen. De voorzitter van de kartelpartner van CD&V zegt er zijn handtekening niet onder een nieuw Vlaams regeerakkoord te zetten als de splitsing van B-H-V niet eerst in het federaal parlement is GOEDGEKEURD. De kieskring moet dus gesplitst worden VOOR de N-VA in een Vlaamse regering stapt. Dit waren zijn woorden en van opnemen in een regeerakkoord is hier totaal geen sprake zoals u ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=33079 Kort gezegd komt mijn standpunt er op neer dat opkomstdwang
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn commentaar op de N-VA is zo accuraat dat nadere toelichting niet hoeft, en dat weerlegging gewoon geen zin heeft. Citaat:
Uwen Geert Bourgeois durfde niet eens het debat met de BuB aan. Dat zijt ge inmiddels vergeten zeker? Op dit forum is hij ook nooit zijn baarlijke afzeik komen etaleren. Hier zit immers niet alleen BuB............. Citaat:
Citaat:
Mijn mepperke ligt al klaar. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- ten eerste is er voor het stemrecht GEVOCHTEN geweest en zijn er DODEN gevallen - alleen al ter ere daarvan kan men het niet afschaffen; - ten tweede: iedere burger heeft rechten, maar ook plichten: RECHTEN: werkloosheidsvergoeding, sociale zekerheid, inspraak in de gemeente, onderwijs (gratis!), kinderzorg, gratis gebruik van weg enz. enz. Daartegenover staan slechts 2 plichten: belastingen betalen én gaan stemmen. Is dat nu te veel gevraagd ? En tot spijt van wie het niet weten wil: een absolute meerderheid is nog altijd 51%[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Boontjes : 18 juli 2005 om 23:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De groentjes wordt alsmaar regelzucht aangewreven maar wij zijn tenminste voor het vrije stemmen van de burger, terwijl andere zogenaamd progressieve partijen zo hun regelzucht op de kiezer botvieren. Het is ook typisch voor de kleinheid van de politieke constellatie hier dat wij als kleine groep in Europa nog deel moeten uitmaken van de atavistische achterlijkheid van een opkomstplicht die bovendien ook nog een schitterende zelfbediening is van de politici die zich zo een maximaal aantal klanten gratis zonder inspanning kan verwerven. Ik stel voor dat we uit protest en masse voor het Vlaamse Blok stemmen op een nader af te spreken éénmalige verplichte stembeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de meeste Europese landen lijkt stemrecht geen probleem op te leveren. Er is geen enkele reden om opkomstdwang te handhaven. Integendeel. Wie opkomstdwang wil handhaven, heeft meestal een verborgen agenda en wil een mandaat afdwingen desnoods ook met stemmen van ongeïnformeerden en foertstemmers, kortom, stemmen die niet echt bedoeld zijn om dat mandaat te verlenen. Een vorm van diefstal dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze plichten omvatten alle vormen van civiek gedrag. De inhoud daarvan is onbeperkt en wordt slechts gebrekkig in een keurslijf gewrongen van een eindeloos aantal wetten die we moeten gehoorzamen, van sluikstorten tot foutparkeren. We kunnen dus nodeloos vrijheidsbeperkende wetten missen als kiespijn. Bovendien heeft het geen zin ongemotiveerde verplichte stemmers ongemotiveerd verplicht te laten stemmen. Dat is geen verantwoordelijkheid. Er zijn voor allerlei zaken slachtoffers gevallen, in revoluties en contrarevoluties, voor goede zaken en voor slechte, dat is geen argument om het nageslacht ten eeuwigen tijde met overbodige verplichtingen op te zadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie ook mijn posting 134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
??? Snapt/kan iemand dat?
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() België en Griekenland zijn de enige landen in West Europa met die perfide abberatie. Hm, behoort Griekenland nog wel tot West-Europa ... ? België is het enigste land in West-Europa dat nog aan Stemplicht/opkomstplicht vasthoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De wet is er ook [size=3]vóór[/size] U, en U houdt zich aan de wet. Hoe pleit dat nu tegen het afschaffen van de opkomstplicht/stemplicht ... ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 20 juli 2005 om 17:09. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Plicht, tot daar aan toe. Een student van 18 jaar word het stemhokje ingejaagd, en de overgrote meerderheid op die leeftijd heeft geen flauw benul waar een partij voor staat, wat z'n historische achtergrond is en wat de partij eigenlijk wil bereiken op korte en lange termijn. Plicht ? Goed dan, maar dan staat er voor de overheid een informatieplicht tegenover z'n nieuwbakken kiezers. En hup, daar zouden er nieuwe problemen zijn. Geen partij die tevreden zou zijn, iedereen zou zich te weinig aan bod zien komen. Laten we het beter bij stemrecht houden. Misschien het nog wat sterker stellen ? Iedereen die zich informeert over iedere partij krijgt stemrecht. Informeren bewijs je dan maar door bij iedere partij een uurtje propaganda te ondergaan (bewijsje ophalen of zo ?) Om het kort te houden: stemrecht zou je moeten verdienen i.p.v. in je strot geduwd krijgen.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |