Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2005, 21:50   #121
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Vind ik een beetje een vreemde reaktie.

Als er een groot 'feest' wordt gehouden, met óns geld nota bene, om iets te vieren dat eigenlijk neerkomt op 175 jaar dictatuur, onderdrukking, discriminatie, ... is het onze plicht als Vlaams-nationalisten om hier tegen te reageren. En dan is een aktie een signaal, hoe klein ook de aktie mag zijn.
Alles beter dan thuis in uw zetel lui op uw krent te zitten, neen, geef mij maar óp de barrikaden. Mee aktief in het verzet tegen de Belze staat !!
Ik vrees dat jullie op zo'n momenten eerder negatieve publicatie halen voor de Vlaamse zaak.
De mensen die daar waren wilden zich gewoon amuseren en hadden geen uitstaans met België op zich. Laat ze zich amuseren. 95% van wat daar was had enkel tot doel een gratis frit achterover te slaan, van het mooie weer te genieten, wat muziek mee te pikken, misschien met hun kop op TV te komen en een overbetaalde profiteur van de koninklijke familie te zien (raar maar waar maar er was er geen )
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 21:53   #122
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Waarom zou ik? De Europese Unie bestaat en hopelijk vaagt die ooit alle grenzen weg en wordt het verknipt nationalisme naar de antiekmarkt verwezen.
De Europese Unie
Daar heb je pas een echt Fata Morgana. Hoe eensgezind de Unie is hebben we al gezien tijdens de VS-oorlog in Irak of onlangs tijdens de referenda over de grondwet. Hoe log en onwerkbaar de EU is, merken we dagelijks.
De EU heeft zeker positieve aspecten en al het een en ander verwezenlijkt, maar de EU is een bovenal fluwelen vodje, waarin elk land uiteindelijk zijn best doet om het beste voor de eigen bevolking te halen (wat zei je ook weer van nationalisme?.

Na edit: wanneer begint jouw EU die 11,3 miljard aan de Waalse profiteurs te betalen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaanderen_onafhankelijk on 17-07-2005 at 22:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Waarom zou ik? De Europese Unie bestaat en hopelijk vaagt die ooit alle grenzen weg en wordt het verknipt nationalisme naar de antiekmarkt verwezen.
De Europese Unie
Daar heb je pas een echt Fata Morgana. Hoe eensgezind de Unie is hebben we al gezien tijdens de VS-oorlog in Irak of onlangs tijdens de referenda over de grondwet. Hoe log en onwerkbaar de EU is, merken we dagelijks.
De EU heeft zeker positieve aspecten en al het een en ander verwezenlijkt, maar de EU is een bovenal fluwelen vodje, waarin elk land uiteindelijk zijn best doet om het beste voor de eigen bevolking te halen (wat zei je ook weer van nationalisme?.

Na edit: wanneer begint jouw EU die 11,3 miljard aan de Waalse profiteurs te betalen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
De Europese Unie
De EU heeft zeker positieve aspecten en al het een en ander verwezenlijkt, maar de EU is een bovenal fluwelen vodje, waarin elk land uiteindelijk zijn best doet om het beste voor de eigen bevolking te halen (wat zei je ook weer van nationalisme?�*.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 17 juli 2005 om 21:54.
Oud 17 juli 2005, 21:55   #123
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Ik heb niet het gevoel dat ik al meer dan 50 jaar wordt onderdrukt, gediscrimineerd en in een dictatuur leef. We hebben het toch over hetzelfde land hoop ik? Anders zal ik je eens mee naar het land van origine van mijn echtgenote nemen, dan zal je misschien beseffen over wat je het hebt en hoe goed het hier wel leven en wonen is.
En altijd die vergelijking weer. Mag iemand met een gebroken vinger niet klagen omdat er mensen zijn met 2 gebroken benen en een arm?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 21:55   #124
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Indedaad. Stel u voor dat de Engelsen in Schotland komen zeggen dat Schotland Engeland is omdat ze daar dezelfde taal spreken. Je zou nogal wat horen.
Je vraagt er toch om hé...

Je begint hier alweer te leuteren over Schotland en Engeland om je gelijk te halen, terwijl je vorige argumentatie waarin krek dezelfde landen aan bod kwamen, vakkundig onder de mat is geveegd.
Oud 17 juli 2005, 21:56   #125
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik heb nooit uitstaans gehad met het Vlaams Belang of de Ijzerwake. Jullie pretenderen echter dat 87% van de Belgen trots is op zijn nationaliteit, jullie halen zelfs een door de VRT georchestreerd feest in het kader van een programma wat elke week massa's volk trekt om jullie gelijk te halen, terwijl Belgique niet de reden is voor de opkomst, maar andere facetten van doorslaggevend verslag zijn.
'Jullie' is maar één piano menneke, ik heb aan niemand verantwoording af te leggen.

Wat die andere facetten betreft heb je zeker geen ongelijk. Geef de mensen waar ze om vragen en liefst gratis en ze komen massaal toegestroomd. Blijkbaar is het produkt dat JULLIE verkopen, niet aantrekkelijk meer, want het verkoopt niet.

Als je zelfstandig ondernemer was had je die IJzertoren/IJzerwake-winkel al lang van de hand gedaan. Geen kat die er van wakker ligt. Je kan er nog altijd patatten of lupienen op planten, dan heb je d'r nog iets aan.

Heb je al eens gedacht om het over een andere boeg te gooien, wakker worden in de 21ste eeuw bv?
Oud 17 juli 2005, 21:56   #126
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat jullie op zo'n momenten eerder negatieve publicatie halen voor de Vlaamse zaak.
De mensen die daar waren wilden zich gewoon amuseren en hadden geen uitstaans met België op zich. Laat ze zich amuseren. 95% van wat daar was had enkel tot doel een gratis frit achterover te slaan, van het mooie weer te genieten, wat muziek mee te pikken, misschien met hun kop op TV te komen en een overbetaalde profiteur van de koninklijke familie te zien (raar maar waar maar er was er geen )
Negatieve publicatie? In de media is het, niet geheel onverwacht natuurlijk, niet gekomen.
We stonden er in Lommel, de mensen hebben ons gezien, hebben pamfletjes gekregen en ik heb geen 1 negatieve reaktie gekregen, geen 1.
Oud 17 juli 2005, 22:01   #127
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
'Jullie' is maar één piano menneke, ik heb aan niemand verantwoording af te leggen.
Rustig, pianoke, rustig. Met 'jullie' wijs ik op belgicisten van alle slag... Niet zo defensief, man.

Citaat:
Wat die andere facetten betreft heb je zeker geen ongelijk. Geef de mensen waar ze om vragen en liefst gratis en ze komen massaal toegestroomd. Blijkbaar is het produkt dat JULLIE verkopen, niet aantrekkelijk meer, want het verkoopt niet.
Ik verkoop geen product. Ik stel enkel vast en confronteer zoveel mogelijk mensen met de harde feiten en cijfers en nadat ik ze geconfronteerd heb, beginnen ze allemaal vragen te stellen over la Belgique...
Mensen mogen van mij geloven wat ze willen, ik probeer ze enkel feiten voor te leggen en laat ze er dan maar zelf over nadenken. Willen ze in dit apenland blijven leven, bestolen en beschimpt worden, dan doen ze maar.
Het is juist de VRT die moeite doet om een feest een belgisch tintje te geven, daar waar het de mensen gewoon om andere dingen te doen is.

Citaat:
Als je zelfstandig ondernemer was had je die IJzertoren/IJzerwake-winkel al lang van de hand gedaan. Geen kat die er van wakker ligt. Je kan er nog altijd patatten of lupienen op planten, dan heb je d'r nog iets aan.
Who cares? Ik heb niets te doen met de Ijzerbedevaart (véél te soft) of de Ijzerwake (extreel-rechts alternatief voor de softe Ijzerbedevaart).

Citaat:
Heb je al eens gedacht om het over een andere boeg te gooien, wakker worden in de 21ste eeuw bv?
In de slagkrachtige, eensgezinde Europese Unie zeker? Neen dank u, ik wil geen miljarden euro's naar Polen zien vloeien om dan te zien dat die gasten hier voor een appel en een ei werk komen pikken van de lokale bevolking. Daar heb je je Europa...
Oud 17 juli 2005, 22:13   #128
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In de slagkrachtige, eensgezinde Europese Unie zeker? Neen dank u, ik wil geen miljarden euro's naar Polen zien vloeien om dan te zien dat die gasten hier voor een appel en een ei werk komen pikken van de lokale bevolking. Daar heb je je Europa...
Bekrompen geest. Polen is een groeimarkt. Het is belangrijk dat we daar vat op hebben. En de Polen hebben er ook alle belang bij.

PS: Dat die gasten hier voor een appel en een ei komen werken is niet hun fout, maar de fout van de vlamingen die hun zo een laag loon geven. Kijk eerst in eigen boezem he.....

PS2: De Polen hebben uw vlaamse vriendjes wel bevrijd in WO2, en schoten niet zoals de amerikanen eerst de stad aan grut eer dat ze er in trokken. Ieper en nog een aantal oer vlaamse steden hebben veel te danken aan die "vuile parasieten".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 22:19   #129
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Bekrompen geest. Polen is een groeimarkt. Het is belangrijk dat we daar vat op hebben. En de Polen hebben er ook alle belang bij.
Yep. We hebben er zoveel vat op dat de Polen als goeie Europeanen in het gat van de Amerikanen sprongen toen ze de kans hadden maar ze stonden wel weer met open armen klaar om de Europese miljarden te ontvangen.

Citaat:
PS: Dat die gasten hier voor een appel en een ei komen werken is niet hun fout, maar de fout van de vlamingen die hun zo een laag loon geven. Kijk eerst in eigen boezem he.....
Tja, hier heb je wel een punt. Maar het is wel de EU die deze verderfelijke manier van werken mogelijk maakt hé.

Citaat:
PS2: De Polen hebben uw vlaamse vriendjes wel bevrijd in WO2, en schoten niet zoals de amerikanen eerst de stad aan grut eer dat ze er in trokken. Ieper en nog een aantal oer vlaamse steden hebben veel te danken aan die "vuile parasieten".
Tja, de Amerikanen hebben ze nadien toch terug helpen opbouwen, hier in Genk heb je daarvoor het beste voorbeeld...
'Vuile parasieten' zijn niet mijn woorden. Ik kan het die gasten niet kwalijk nemen. Enkel de mensen die het mogelijk gemaakt hebben.
Oud 17 juli 2005, 22:26   #130
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep. We hebben er zoveel vat op dat de Polen als goeie Europeanen in het gat van de Amerikanen sprongen toen ze de kans hadden maar ze stonden wel weer met open armen klaar om de Europese miljarden te ontvangen.

Tja, hier heb je wel een punt. Maar het is wel de EU die deze verderfelijke manier van werken mogelijk maakt hé.

Tja, de Amerikanen hebben ze nadien toch terug helpen opbouwen, hier in Genk heb je daarvoor het beste voorbeeld...
'Vuile parasieten' zijn niet mijn woorden. Ik kan het die gasten niet kwalijk nemen. Enkel de mensen die het mogelijk gemaakt hebben.
Afbreken en nadien opbouwen vind ik niet de beste methode Iig ondervind ik persoonlijk extreem veel voordelen aan de europese unie, gaande van beurzen tot een minimum aan paparassenwerk als ik in een lidstaat wil werken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 22:32   #131
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Iig ondervind ik persoonlijk extreem veel voordelen aan de europese unie, gaande van beurzen tot een minimum aan paparassenwerk als ik in een lidstaat wil werken.
Klopt. Heb ik eerder in deze topic ook al aangegeven.

Maar om direct zoveel heil te zien in de EU, gaat me te ver. Er moet nog héél wat aan geschaaft worden en ik zie het vooralsnog niet zitten dat de onderlinge twisten ooit opgelost raken. Om dan zomaar alles op alles te zetten op Europa, is me het risico niet waard.

Dan liever een onafhankelijk Vlaanderen binnen een Europese Unie op economisch en monetair vlak en een beperktere unie op justitieel en militair vlak.
Oud 17 juli 2005, 22:41   #132
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Die beide organisaties duwen het onafhankelheidstreven weeral in de (extreem)rechtse hoek. Spijtig... maar ook zij - hoe marginaal ook - zouden hun recht op vrijemeningsuiting moeten kunnen uitoefenen (wat pamfletjes uitdelen kan toch geen kwaad?).
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 23:26   #133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Dit was gewoon een grote politieke boodschap die ze wilden geven tégen de ideologie die blijft groeien, jaren aan een stuk: Vlaams-nationalisme.
Ik ga voor een keer volledig met u akkoord: Vlaamsnationalisme is reeds jaren een 'grote boodschap'
Oud 17 juli 2005, 23:29   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen de monarchie, en dat is al heel mijn leven zo. Maar het is een kwestie van prioriteiten en opportuniteiten. Als ik moet kiezen tussen enerzijds een Belgisch Koninkrijk onder Albert II of Filip I of anderzijds een Vlaamse Republiek geleid door het VeeBee (en die mogelijkheid is niet denkbeeldig), is de keuze snel gemaakt.
Voor alle zekerheid: je wil toch liever België met A II of F I?
Oud 17 juli 2005, 23:30   #135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Die beide organisaties duwen het onafhankelheidstreven weeral in de (extreem)rechtse hoek. Spijtig... maar ook zij - hoe marginaal ook - zouden hun recht op vrijemeningsuiting moeten kunnen uitoefenen (wat pamfletjes uitdelen kan toch geen kwaad?).
Vrije meningsuiting is prachtig.
Daarmee kan iedereen duidelijk horen én zien welke 'soortje' het flamingantisme koestert.
Oud 18 juli 2005, 09:59   #136
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
1. Wij duwen Vlaams-nationalisme helemaal niet in de rechtse hoek. Maar we mogen als rechtse nationalisten toch wel akties ondernemen. Ik kan er ook niet aan doen dat het meestal akties zijn van dit soort groeperingen, maar dit is niet onze (rechts) fout, maar wel van het feit dat links nationalisme nauwelijks van zich doet horen.
2. Inderdaad, vrijheid van meningsuiting moet er zijn, ook al ben je het niet eens met de stellingen die geopperd worden.
Oud 18 juli 2005, 11:54   #137
Dave
Vreemdeling

Dave's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef toe, mijn webpagina alleen al heeft 100.000 keer meer nieuwswaarde dan dit puberaal gehakkel, en dan doe ik dat nog allemaal alleen... stel je voor 12 piano's... d�*t zou wat zijn,
Gij zijt de man!!!!
Oud 19 juli 2005, 12:50   #138
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NSV!-Nationaal
Deze namiddag hebben een tiental leden van NSV! en NJSV actie gevoerd op het Hertog Janplein te Lommel waar op dat ogenblik
het VRT-programma Fata Morgana plaatsvond. Dit televisieprogramma stond volledig in het teken van de "festiviteiten" rond 175 jaar België.

NSV! en NJSV deelden aan de aanwezige toeschouwers een 1000-tal pamfletten uit met daarop de boodschap dat er absoluut geen reden
tot feesten is. Integendeel! Reeds 175 jaar wordt Vlaanderen onderdrukt door een echte fata morgana, de illusie België.

De actie werd beeïndigd nadat de VRT de aanwezige agenten inschakelden om ons van het Lommelse grondgebied te verwijderen wegens "het
verspreiden van een politieke boodschap". Alsof het groots opgezette mediaspektakel - inclusief koninklijk bezoek - "Fata Morgana eert België" dit niet zou zijn... .

NSV! en NJSV kijken terug op een geslaagde protestactie en zullen ook in de toekomst blijven manifesteren tegen het Belgische staatsbestel en voor een onafhankelijk Vlaanderen!

Namens NSV! en NJSV

Gert Gillis
Senior Seniorum NSV!
0477/939723

Tom van Grieken
NJSV
Tja, on s'amuse comme on peut.8) Toch zielig dat u niets anders te doen op een zaterdag namiddag hebt.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 13:05   #139
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Oudjes hebben blijkbaar ook al een GSM.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 13:05   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Eén van Proximus dan nog, een ander Belgisch succesverhaal.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be