Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: welke drug maakt zowel rechtstreeks als onrechtreeks genomen het meeste slachtoffers
cannabis 1 2,70%
alcohol 19 51,35%
heroine 7 18,92%
geld 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 19:27   #121
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Okee een optelsommetje ? laten we beginnen met het aantal kinderkes dat bij gebrek aan medicijnen ( geld ) per jaar wereldwijd sterven aan aids.

De clou is ook dat teveel geld hebben niet jezelf maar anderen schaad terwijl alcohol drinken en drugs gebruiken alleen grotendeels jezelf schaadt.
Wat is volgens het VWS, waarvan U de spreekbuis bent, te veel geld?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 19-07-2005 at 20:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Okee een optelsommetje ? laten we beginnen met het aantal kinderkes dat bij gebrek aan medicijnen ( geld ) per jaar wereldwijd sterven aan aids.

De clou is ook dat teveel geld hebben niet jezelf maar anderen schaad terwijl alcohol drinken en drugs gebruiken alleen grotendeels jezelf schaadt.
Wat is volgens het VWS, waarvan U de spreekbuis bent, te veel geld?[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 19-07-2005 at 20:28
Reason:

Citaat:

Wat is volgens het VWSn, waarvan U de spreekbuis bent, te veel geld?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Wat is volgens de King te veel geld?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2005 om 19:28.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 19:32   #122
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

meer dan dat je in zeven levens op kan is om te beginnen toch al zeker te veel he.

voor mij is meer dan je nodig hebt teveel. Maar ik wees er al op dat een bescheiden vorm van plutofilie nog moet kunnen - iemand die nadat hij genoeg geld heeft om het in 7 levens niet op te kunnen nog meer geld moet hebben dat is in alle geval zeker een plutomaan.

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier ( zonder dat het iemand schaadt) beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is) - een bedrag erop plakken is altijd verkeerd denk ik.

tot besluit definieer ik plutomanen tot nader order als mensen waarover geld de baas is geworden - mensen die verslaafd zijn dus aan geld - mensen waarvoor geld een doel is geworden ipv een middel - en ja het klopt zodoende ook dat er zelfs arme plutomanen zouden kunnen bestaan.

maar weet niet wat mijn collega plutarchist duncan hier allemaal van denkt natuurlijk ?[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 20:43
Reason:

meer dan dat je in zeven levens op kan is om te beginnen toch al zeker te veel he.

voor mij is meer dan je nodig hebt teveel. Maar ik wees er al op dat een bescheiden vorm van plutofilie nog moet kunnen - iemand die nadat hij genoeg geld heeft om het in 7 levens niet op te kunnen nog meer geld moet hebben dat is in alle geval zeker een plutomaan.

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier ( zonder dat het iemand schaadt) beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is) - een bedrag erop plakken is altijd verkeerd denk ik.

tot besluit definieer ik plutomanen tot nader order als mensen waarover geld de baas is geworden - mensen die verslaafd zijn dus aan geld - mensen waarvoor geld een doel is geworden ipv een middel - en ja het klopt zodoende ook dat er zelfs arme plutomanen zouden kunnen bestaan.

maar weet niet wat mijn collega plutarchist duncan hier allemaal van denkt natuurlijk ?[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 20:41
Reason:

maar weet niet wat mijn collega plutarchist duncan hiervan denk natuurlijk ?[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 20:34
Reason:

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier ( zonder dat het iemand schaadt) beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is)

tot besluit definieer ik plutomanen tot nader order als mensen waarover geld de baas is geworden - mensen die verslaafd zijn dus aan geld - mensen waarvoor geld een doel is geworden ipv een middel - en ja het klopt zodoende ook dat er zelfs arme plutomanen zouden kunnen bestaan.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 20:33
Reason:

voor mij is meer dan je nodig hebt teveel. Maar ik wees er al op dat een bescheiden vorm van plutofilie nog moet kunnen - iemand die nadat hij genoeg geld heeft om het in 7 levens niet op te kunnen nog meer geld moet hebben dat is in alle geval een plutomaan.

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is)

tot besluit definieer ik plutomanen tot nader order als mensen waarover geld de baas is geworden - mensen die verslaafd zijn dus aan geld - mensen waarvoor geld een doel is geworden ipv een middel - en ja het klopt zodoende ook dat er zelfs arme plutomanen zouden kunnen bestaan.[/size]

voor mij is meer dan je nodig hebt teveel. Maar ik wees er al op dat een bescheiden vorm van plutofilie moet kunnen - iemand die nadat hij genoeg geld heeft om het in 7 levens niet op te kunnen nog meer geld moet hebben dat is in alle geval een plutomaan.

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is)

[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2005 om 19:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 19:43   #123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het blijft mogelijk dat deze zijn geld op een verantwoorde manier ( zonder dat het iemand schaadt) beheerd ( hoewel het eerder zelfdzaam is)

Zou het mogelijk zijn concreter te zijn... Wat een gezever is dat nu weeral (als ik dat mag zeggen)... Dat is veel te rekbaar... of gaat U dat als ervaringsdeskundige bepalen (maar begin dan eerst in China)...

Kunt U dat met uw vakbond (dus met Uzelf) niet eens in een soort reglement gieten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 19:45   #124

Standaard

nee chipie het is net zoals met die zever over welk inkomen mag je maximum hebben om als arme te kunnen doorgaan. Je bent gewoon zo n typische cijferidioot die een probleem heeft met het begrijpen van abstracties. Gewoon blijven oefenen zou ik zeggen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 19 juli 2005, 21:05   #125
duncan
Banneling

Standaard

Uw collega erkend gewoon ALLES ....bijvoorbeeld ik ken zelfstandigen die dagenlijks champagne drinken en geenen goedkopen.

Als plutarchist moet ik naar de ' wortels ' kijken van het probleem dus rijke mensen die geïsoleerd leven en dus arme mensen die hetzelfde doen door geld problemen.

Ja er zijn zekers rijke & arme plutomanen die bijvoorbeeld tussen mensen door dringen bij verschillende voedsel diensten met zelfs meerdere namen voor 1 gezin; mogenlijk een groot gezin denk je neen zenne eerder een klein gezin en bezoekjes .

Conclusie er zijn arme en rijke die niet met geld om kunnen gaan dus zodoende dat men bij bvb ocmw diensten een budjet planning geeft; volgt dit niet krijg je geen geld zo ondervond ik 5 x .

Maar zelfstandigen die hunne neus vol coke sneuven, teenagers opvoedenlijk met kostuum benaderen met medeweten van gerechtelijke of politieke famillie ander relaties da mag wel
Aaah ja die'n zenne mercedes en zen houding consumeerd beter dan een gemiddeld iemand.

Mijn moeder bvb verdiende veeel meer in haar leven dan mijn pa maar ' leefde ' anders beide zelfstandig en auto en zo maar moeder kende veel schulden pa gewoon niet.

Blijkbaar zijn ze geen unicum daar der bvb in sociale en verzorgende sector duizenden zo'n venten en wijven zen die weten heum....wat sociale opvoeding is .
HET voorbeeld op politieke basis dan is da wijf Mieke of miep vogels echt grave griet tsssjezus .....bom ouder ( bewust ongehuwde moeder) en komt op voor de minderheden.

Mor viza soepjes en reisjes enz...kon ze wel betalen; een huis,eten,werk.....enz + opvoeden kan ze als de beste hahaha kom jongens en meisjes kijk eens goed rond als het je beliefd.

Plutomanen zijn er in al de lagen van de bevolking; even mensen laten shocken.....zelf kom ik van een groot oud wel stellend herenhuis dat nu op 12milj. befr. staat want men ma is dit land beu hetgeen logisch is vindt ik.

Ook kom ik van een landhuis dat op een nog hogere prijs klasse hangt en zelf woon ik appart/samen met iemand in een huis .
Gewoon die'n laatste zin al appart/samen met iemand verklaard al hoe duidenlijk het woonrecht is in dit land .

Mensen een serieus dak of recht geven lukt moeizaam dus plakken we er snel nen stempel op en helpen die later wel jaja dan verschiet men dat er plots psychopaten rondlopen of Dutroux's en zo .
Wat men zaait men oogst zou ik zo zeggen ik ken weinig mensen die met geld kunnen omgaan met een hoger en lager statuut dan mezelf .

Verder kan ik jullie minstens 4 diensten(vdab/rva/intrim/pwa) geven die u zullen zeggen ja duncan deed moeite mor wordt verplicht om zwart te werken dus over het arbeids recht zwijgen we maar even vooral als ik dan hoor geef het aan de werk gevers jaja zal zekers sociaal zijn dan.

Als we zo voort blijven varen botsen we wel eens tegen rijke ongelovige en arme gelovige; ask not what you want of society but ask what society can do for you......vraag niet wat wil je van je maatschapij maar vraag wat de maatschapij voor jouw kan doen.

Verder nog een leukerdje weet er iemand waarom er zo vele gewone burgers zijn die plots rijk worden hun geld weg geven en dit meer doen dan diegene die zo zijn opgevoed?!

Rede is vrij logisch ... die lopen zichzelf zo snel voorbij dat ze zich te mooi voelen om hun handen vuil te maken of met een landloper te praten nen landloper die plots rijk wordt trakteerd of gaat is goe zot doen tussen de mensen ipv een privé zaaltje af te huren of geheime politieke vergaderingen te plegen zonder baat ....waarvoor wij allemaal moeten betalen.

Eigenlijk investeer ik per uur / jaar ENORM veel naar dit landje maar ik vraag me nu wel zo af waarom de kleine mensen,deeltijdse,alleenstaanden,ouders,gepensione erden,oorlogs invaliden enzo gepest gecontroleerd worden met zowel 1001 administratieve romp slomp papieren en 1001 diensten.

Eigenlijk vindt ik persoonlijk dat diegene die de touwtjes in handen hebben en ons geld ontvangen en wet mede vormen eens moeten leren rond zich kijken en niet naast zich .

Eigenlijk zouden administratieve controle diensten ook politiek aanwezig moeten zijn zoals op de arbeids markt; tijdenlijke contracten; social screening enzo ah ja ze vormde deze wetten voor andere burgers en vermits deze dat ook zijn mogen ze mee aanschuiven en onder de loep worden gelegd.

Wie weet komen veel meer te weten waar wit/zwart/grijs geld naar toe gaat of komen we ( weeral) te weten waarom er weer zoveel pv's verdwijnen of doel gerichte akties ondernomen worden die eigenlijk geen waarde hebben en ons veel kosten en vooral ongegrond zijn.

Wie weet krijgen we dan een radikalere omzet en komt er meer criminaliteit aan het licht bvb zoals illegaal bouwen hetgeen echt in is maar niemand controleerd dit wel effectief als ik zo rond kijk.

Wie weet is het dus niet enkel diegene die 1milj befr / jaar kost aan de staat maar wie weet zijn het de mensen die meer omzet hebben die wetten meer over treden en schade vormen aan een sociale welvaarende federalisme.

Wie weet is het woord federalisme slechts een schim van wat er werkenlijk achter steekt mondiaal gezien dan.

Zelf ben ik enorm blij dat er krakers verenigingen zijn volks keukens enz... waar wel arme mensen mogen zijn en slapen en eten; jammere is dat ik dit idee enkelingen in hun oor fluisterde +- 8 a 9 jaar terug & ALGOE anders waren er gezinnen op straat zoals die krakers in doel moge ze daar blijven wonen...i hope.

Ik schrijf hier schijtend aan sommige jammerlijk omdat ik had gehoopt en misschien nog dat die'n politieke conjunctie eigenlijk ni echt bij of met de burger is , jammerlijk hoe antwerpse rijke wijven en venten en verzorgende leefbare en wijze stad verloedert,verzuurt, non sociaal benadert .

Op zo'n manier dat zwakkere en minder rijkere er slechter van worden zelfs belachelijk worden gemaakt in hun leven en werk en denkbeeldige verwoordingen.

Dus die rijke en arme profiteurs ge zijt gewaarschuwd want ik heb je op foto en papier en getuigen enz...

Gok verslaafden worden mor sinds kort geholpen; sinds EIND 1990 ergens MOCHTEN mannen WERKEN met kleuters????? sociale opvoeding en gelijkheids modaal in de democratie ?! neej echt ni eerder iddd ziekenlijk plutomanen en indivudualisten die " geen " tijd hebben voor elkaar.

Schaf da geld af en gaat "on nom de dieu" eens een pint of wijntje of zo iets drinken mé uwen collega ipv van te roepen op de daken van het parlement met paar cijfertjes en aureool boven je verheiligde kop .

Kunnen we eindelijk overgaan naar een wat aktievere en echtere welvaard waar iederéén telt .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:30   #126
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Geld is een verslaving.

mensen die aan drugs verslaafd zijn beschadigen daarmee hooguit hun eigen gezondheid.

geldjunkies richten echter een ware ravage aan op onze planeet

zo gebruiken ze bvb. alle fossiele brandstoffen op van de komende generaties - het regenwoud moet wijken voor geld enz.

oorlogen worden gestart omwille van het zwarte goud - honderd duizenden mensen zijn er nadien het slachtoffer van.

Het vierde wereld syndicaat stelt daarom voor om afkickcentra te openen waar geldverslaafden zich op eigen kosten natuurlijk kunnen laten behandelen tegen deze ziekelijke aandoening.

De opname in deze afkickcentra moet wel best op vrijwillige basis gebeuren behalve dan in het geval van superkapitalisten - die mogen gedwongen worden opgenomen en dit louter omdat ze een niet te overziene overlast veroorzaken.

Wat denken jullie van dit toch voortreffelijke voorstel dat volgens mij op vrij korte termijn kan leiden tot het oplossen van het wereldwijde armoedeprobleem ?
Een drug die het meeste slachtoffers maakt, op lange termijn?

Ongetwijfeld consumptie ...
Oud 19 juli 2005, 22:35   #127

Standaard

consumptie is idd het kernwoord van elke verslaving - aan consumptie van eender wat komt in een kapitalistische maatschappij hoe dan ook altijd geld aan te pas.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 23:36
Reason:

consumptie is idd het kernwoord van elke verslaving - aan consumptie van eender wat komt in een kapitalistische maatschappij hoe dan ook altijd geld aan te pas.[/size]

consumptie is idd het kernwoord van elke verslaving - aan consumptie komt hoe dan ook altijd geld aan te pas.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2005 om 22:36.
Oud 20 juli 2005, 07:42   #128
duncan
Banneling

Standaard

inderdaad overdaad schaadt en men consumeerd de natuur zo dat ze haast niet meer zal zijn.
Oud 21 juli 2005, 00:59   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
inderdaad overdaad schaadt en men consumeerd de natuur zo dat ze haast niet meer zal zijn.
Ik kan het niet beter zeggen.

En in de consumptie lopen we onszelf voorbij en nekken we onszelf omdat we steeds maar blijven streven naar meer, beter en plezieriger...
Waar eindigt het dan op de duur? ...
Oud 21 juli 2005, 09:15   #130
duncan
Banneling

Standaard

Overdaad hmmm oké thnx moh ......even erbij melden dat als je zegt overdaad schaadt althans als ik het doe , dan bedoelde ik daar mee niet enkel consumaties maar ook overdaad in woord , daad , gebruik, hanteren van .....enz ......enz.

Over vergeestelijking of over hygiëne of overdreven personificaties daar lijden ook bepaalde doelgroepen aan meestal zijn het mensen met inkomsten en sociaal zekerder leven.
Oud 21 juli 2005, 09:16   #131
duncan
Banneling

Standaard

Dus als het over overdaad gaat ben ik erbij :'( ahja ik zen nen vrouwenzot als ik een schoon vrouw zioen tssss wat ook soms overbodig is dedju.

Voor zover ik weet leer ik daar elke dag van
Oud 21 juli 2005, 10:08   #132
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat dacht je maar! Druggebruikers brengen ernstige schade toe aan de maatschappij: criminaliteit + extra kosten voor de sociale zekerheid.
vervang het woordje druggebruikers door junks en je zin is juist.
Mensen die rijk zijn (pop artiesten) kunnen hun verslaving makkelijk onderhouden omdat ze nu eenmaal geld hebben dan vormt het niet echt een probleem. Iemand die een joint rookt (druggebruiker) brengt schade toe aan de maatschappij ? Dat klopt niet.
Het lijkt wel of je straight edge bent
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 10:15   #133
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, ik ben ook een druggebruiker, ik gebruik meermaals per week cannabis en ik drink in't weekend wel een paar pinten ... breng ik dan schade toe aan de maatschappij? Zorg ik voor extra kosten voor de sociale zekerheid? Maar voor de wet ben ik wel crimineel bezig ... kben nochtans een paar weken geleden afgestudeerd en zal mij binnenkort nuttig maken in de maatschappij als industrieel ingenieur, maa rondertussen ben ik een crimineel voor de wet ... dat stoort me, kheb nooit een vlieg kwaad gedaan.
Oud 21 juli 2005, 10:50   #134
duncan
Banneling

Standaard

zo is het iddd correcter
zeg het zoals het is iddd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be