Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 09:14   #121
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Ai, weeral enen die z'n geschiedenis nie goe kent.
België is een compromis tussen Engeland, Frankrijk en Pruisen,
die toenmalig moest dienen als bufferstaat.
Wie kent er zijn geschiedenis niet? Het verenigd konigrijk der Nederlanden was die bufferstaat waar je naar verwijst. Willem 1 was de koning. Die bufferstaat werd opgeblazen bij de losscheuring van België in 1830. Als je het niet weet zoek dan iets op voor je idiote dingen post.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 09:45   #122
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Ok,
leg eens uit aan de menigte wat ik bedoel met
"demagogisch"
en wat de link is met het VB

Waarvoor alvast dank en oprechte waardering.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 10:54   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een boeffersstaat zou beter zijn denk ik...

Ach die toespraak is geschreven op het bureel van Di Rupo en dan vertaald in het NL en dan goedgekeurd door Verhofstadt en dan gedubt door de Koning...

Waarom anders die verwijzing naar die enquete denkt ge... Di Rupo en zijn "volksraadpleging" al vergeten... ?

Maar alleen het feit dat men er zelf over begint te spreken maakt duidelijk dat de Walen schrik beginnen krijgen en dan proberen ze via de figuur van de koning de Vlamingen te beïnvloeden....
Te oordelen naar de reacties die ik opving ... boom boom boomerang....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 11:01   #124
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja,
als je deze opinipeiling als "vals" wilt bestempelen,
dan doe ik dat met evenveel recht met de opinipeilingen die het VB wel goed uitkomen.

Ik lees hier dat het er hoedanook slecht voor staat voor België.
Hoezo ?
Waar besluit je dat uit ?

Pas op, val mij niet aan,
ik ben niet voor een unitair België, en nog minder royalist.
Maar wat ik hier lees is van een mug een olifant maken,
iets wat hier wel vaker gebeurd op dit forum door een hoop bezoekers,
behorende tot ...
het vlaams belang komt altijd slechter uit opiniepeilingen dan uit verkiezingen. U raaskalt weer
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 11:31   #125
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Wel NVA,
misschien tijd dat deze wat tegengewicht brengen tegen die
racistische nationalisten ?
Ik zou graag weer de vlaamse vlag uit m'n venster hangen
en niet geassosieerd worden met het verfoeilijke VB.
Sukkel!
De leeuwenvlag met rode klauwen is de officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap. Deze heeft niets met het VB of met de Vlaamse beweging te maken, waarom zou U deze vlag niet hangen? De leeuwenvlag met zwarte klauwen is de vlag van de Vlaamse nationalisten die streven naar meer zelfbestuur voor Vlaanderen en uiteindelijk naar een Vlaamse staat. Deze vlag wordt gebruikt door alle Vlaamse nationalistische organisaties van het linkse Meervoud tot VVB, TAK, Vlaams Belang en Voorpost. Waarom schrijft U deze vlag uitsluitend toe aan het VB?
Zoek geen andere excuses dan uw eigen gebrek aan moed en vastberadenheid.
U durft gewoon de leeuwenvlag niet hangen omdat dit inderdaad zou symboliseren dat U opkomt voor de Vlaamse identiteit en de Vlaamse eigenheid van Vlaanderen. Blijkbaar durft of kan U dit niet uitleggen aan uw buren. Blijkbaar schaamt U zich voor uw "zoetwaterflamingantisme".
Wel ik schaam me ook voor uw soort van "zoetwaterflaminganten".
Geef mij maar de nationalisten die de leeuw laten wapperen van de kust tot in de Voerstreek. De mannen en vrouwen van Voorpost, TAK, VNJ, VVB, ... en uiteraard ook het Vlaams Belang!
Oud 22 juli 2005, 11:40   #126
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Sukkel!
De leeuwenvlag met rode klauwen is de officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap. Deze heeft niets met het VB of met de Vlaamse beweging te maken, waarom zou U deze vlag niet hangen? De leeuwenvlag met zwarte klauwen is de vlag van de Vlaamse nationalisten die streven naar meer zelfbestuur voor Vlaanderen en uiteindelijk naar een Vlaamse staat. Deze vlag wordt gebruikt door alle Vlaamse nationalistische organisaties van het linkse Meervoud tot VVB, TAK, Vlaams Belang en Voorpost. Waarom schrijft U deze vlag uitsluitend toe aan het VB?
Zoek geen andere excuses dan uw eigen gebrek aan moed en vastberadenheid.
U durft gewoon de leeuwenvlag niet hangen omdat dit inderdaad zou symboliseren dat U opkomt voor de Vlaamse identiteit en de Vlaamse eigenheid van Vlaanderen. Blijkbaar durft of kan U dit niet uitleggen aan uw buren. Blijkbaar schaamt U zich voor uw "zoetwaterflamingantisme".
Wel ik schaam me ook voor uw soort van "zoetwaterflaminganten".
Geef mij maar de nationalisten die de leeuw laten wapperen van de kust tot in de Voerstreek. De mannen en vrouwen van Voorpost, TAK, VNJ, VVB, ... en uiteraard ook het Vlaams Belang!
Alvast mijn excuses een sukkel te zijn met gebrek aan moed en vastberadenheid.

Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 13:27   #127
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's niet erg, daar bestaat een efficiënte homeopatische behandeling tegen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 14:04   #128
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

:-d
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 15:49   #129
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
Het is misschien een feit dat slechts 17% van de vlamingen wil strjiden voor een onafhankelijk vlaanderen.
Maar zeker 50% van de vlamingen willen de onafhankelijkheid.
En voor een grote groep maakt het niet uit.

De voorstanders van vlaanderen onafhankelijk zijn met meer dan de tegenstanders.

175 jaar onderdrukking door walonie, geen reden om te vieren.
Laat Belgique maar snel barsten.

GEEN 200 JAAR.
Uit betrokken opiniepeiling van Laatste Nieuws/Libre Belgique blijkt dat er geen meerderheid is in Vlaanderen voor separatisme zoals tot uiting wordt gebracht door slogans " België Barst" of Belgiekse nikske"

Ook binnen de stemmers van het Vlaams Blok is er geen meerderheid voor een separatistisch avontuur.

Het blijkt overigens duidelijk dat in alle partijen er een verschil is wat de top van de partij denkt en wat de leden en de kiezers denken en dit over vele themas zoals bijvoorbeerbeeld vreemdelingenstemrecht, hoohuwelijk enz.

Het lijkt mij dan ook wenselijk dat deze issue dieper onderzocht wordt, en ook op een genuanceerde wijze zodat misbruik van cijfers zowel door vorst als door volk vermeden wordt.

De vragen zijn wat willen we nog gemeenschappelijk en wat willen wij zelf beter doen.

Wel is het zo dat een meerderheid van de Valmingen wenst dat Vlaanderen meer autonomie krijgt en dat de huidge smanewerkingsvormen niet meer kunnen.

Deze vraag moet echter verder verfijnd sloagans zoals
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 17:05   #130
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Soms moet je hier volgens sommigen voortdurend bewijzen dat je een goede Vlaming bent, of je krijgt het verwijt dat je een zoetwaterflamingant of zelfs belgicist bent.

Sommigen- een minderheid- denken dat ze het monopolie hebben op Vlaams bewustzijn.

Ik beweer dat het extreem en radicaal flamigantisme, gekoppeld aan radicale en extreem rechtste standpunten in zake vreemdelingen méér schade heeft toegebracht aan de Vlaamse Beweging dan zij die zelfzeker onderhandelen en overtuigen door hun dossierkennis.

Ik heb dit fenomeen nu reeds jaren gezien.

De Vlaamse beweging heeft overigens aan slagkracht verloren door haar verdeeldheid tussen de extremisten en de fundumentalisten ,tussen de gematigden en de realisten en tussen de linksen en de rechtsen, en dit tot tevredenheid van de tegenstrever.

Het volstaat om hier op dit forum te kijken welke scheldpartijen zijn tussen BLOK/NVA/CD&V/VLD. Het dossier BHV is zo'n voorbeeld van mislukking met veel verwijten en een verdeelde slagkracht.

Een klein voorbeeld ter overweging:

De toespraak van de koning is van de hand van de eerste minister en de ka nselarij. Dat is zo in GBR en in NED. Verhofstadt heeft deze dus geschreven.

In deze peiling wordt op een éénzijdige wijze het resultaat van een peiling aangehaald zonder situering.

Stel dat Leterme nu eerste minister zou zijn, zou hij een dergeljke tekst schrijven? Of in het geval dat Albert of zijn kabinetschef een dergelijke tekst geschreven zou hebben, zou Leterme een dergelijke tekst gedoogd hebben?

Zijn we vergeten dat Leterme afwezig bleef op een verjaardagsfeestje en receptie van de Koning maar liever naar een coureur ging in Vlaanderen?

Zij die in het bedrijfsleven werken en zeker zij die aan de staat werken weten dat management of change zelden door lawaaimakers en oproerkraaiers wordt gerealiseerd.
Oud 22 juli 2005, 17:33   #131
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Toespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. Toespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. Die 13% schreeuwers van het VB doen volgens hem niets terzake. Hij was ook diep getroffen door de solidariteit van de bevolking na de tsunami in Azië. Over "gedwongen" solidariteit met het zuiden van het land die over nog veel grotere bedragen gaat repte hij met geen woord.
Al bij al, niets nieuws onder de zon. Alle ministers zijn met vakantie behalve Flahaut, die zegt dat hij niet gemist kan worden.
Na het goedkeuren van 40 miljard oude franks voor defensie, wil hij er blijkbaar persoonlijk op toezien dat de PS haar deel krijgt.
Zou wel eens willen weten hoe het antwoord van een neutrale enquete zou zijn op de vraag of de regering Verhofstadt de eenheid bevordert in dit land. Zou zeker niet moeten gesteld worden in BHV of mensen die het politieke en financiële gebeuren volgt in dit land. Die 87 % komt natuurlijk van Verhofstadt en zijn selectieve keuze kennen we onderhand wel.
Uit de aangehaalde enquete blijkt alvast dat 13 % voor de splitsing is en dit met grote overtuiging (schreeuwers). Er wordt niet verteld hoeveel even overtuigd zijn van die eenheid, in de perceptie die de federale regering van Verhofstadt en de koning er willen aan geven. Die cijfers werden al gehoord om te verdedigen dat het arrest van het Arbitragehof inzake BHV mocht worden blauw-blauw (rood) gelaten. Daar kunnen dan ook 13 % Belgicisten worden gevonden als de FDF-clan, Happart-clan of anderen die een eigen Francofone betekenis hechten aan de grondwet. Wat daartussen zit heeft een genuanceerd idee over die Belgische eenheid.

Ben ervan overtuigd dat het voor de meeste Vlamingen steeds moeilijker wordt om nog achter die genuanceerde eenheid te staan en zeker hun bedenkingen zullen hebben bij de geciteerde cijfers. Paars(groen) Verhofstadt heeft ons alvast veel redenen gegeven om te beginnen twijfelen aan die eenheid, omdat die in één richting wordt gestuwd met een steeds grotere voorkeurbehandeling voor de Franstalige minderheid in dit land en het flagrant schenden van de Vlaamse federale rechten die nochtans zijn ingeschreven in de grondwet.
http://blog.seniorennet.be/poli
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:20   #132
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

[size=7]Leve België!
[/size][size=7]Leve de Koning![/size]
Oud 22 juli 2005, 18:27   #133
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dames en Heren,

Vandaag zijn wij in de eerste plaats in gedachten bij de onschuldige slachtoffers van de terroristische aanslagen in Londen, en bij hun families. Die barbaarse terreurdaden betekenen een regelrechte agressie tegen de fundamentele waarden van onze democratische samenlevingen.

Maar ook vandaag staan de Koningin en ikzelf erop U een fijne nationale feestdag toe te wensen. Dit jaar immers, viert ons land 175 jaar België en 25 jaar federalisme.

Wij hebben bewondering voor de grote verscheidenheid en de kwaliteit van de feesten die voor deze herdenking worden georganiseerd. Eens te meer stellen we vast dat onze lokale tradities ontelbaar zijn, dat ons verenigingsleven blijft bloeien, en het geeft ons een gevoel van terechte fierheid.

Vanzelfsprekend kijken we tijdens deze feestelijke dagen bewonderend naar ons rijk verleden, maar het is ook wijs onze aandacht op de toekomst te richten en op de nieuwe uitdagingen die zich aandienen.

In dat verband ben ik getroffen geweest door vijf houdingen en reacties die velen onder U de jongste maanden hebben gehad. Ze houden heel wat positiefs in voor de toekomst.

De eerste houding heeft betrekking op ons land. Tijdens mijn contacten met talloze personen in alle hoeken van België hebben velen mij hun bezorgdheid medegedeeld omtrent de eenheid van het land.

Het kwam telkens als een leidmotief terug. Ik ben dan ook niet verrast geweest door de bevindingen van een opiniepeiling betreffende onze gemeenschappelijke toekomst. Ze werd gehouden in maart jongstleden. Op de vraag: "Moet België, volgens U, één blijven" heeft 87 % bevestigend geantwoord en dat percentage was vrijwel hetzelfde in onze drie gewesten.

Alhoewel 13 % het tegenovergestelde denkt, en dat soms luidruchtig te kennen geeft, mag men toch niet vergeten dat de overgrote meerderheid van onze bevolking de eenheid aankleeft.

De tweede houding slaat op de verdraagzaamheid. Het gaat hier om de herdenking, op 8 mei jongstleden, van de 60ste verjaardag van het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa, en van de bevrijding van de kampen.

Tijdens de plechtigheid aan de Congreskolom overhandigde een veteraan de fakkel aan een jongere en dat symbolisch gebaar heeft mij getroffen. Nadien, tijdens de receptie in het Parlement, heb ik met talrijke veteranen gesproken maar ook met veel jongeren die vastbesloten bleken onze waarden van verdraagzaamheid en van democratie in de toekomst te verdedigen, net zoals de ouderen dat hebben gedaan.

Nu extremisme van alle soort zowat overal in Europa de kop opsteekt is dat engagement van de jongeren betekenisvol en een bevestiging van de stevige verankering van onze democratische gedrevenheid.

De derde houding staat in verband met de dialoog. In de loop van dit jaar werden verscheidene manifestaties door zowel de burgerlijke overheden als de vertegenwoordigers van de verschillende godsdiensten en filosofische overtuigingen gezamenlijk bijgewoond.

Het betrof ofwel een bijeenkomst om samen na te denken over thema's als xenofobie, en onverdraagzaamheid, ofwel een plechtigheid om hulde te betuigen aan de slachtoffers van een ramp.

Die ontmoetingen, die gemeenschappelijke ceremonieën, getuigen van een gesteldheid om in dialoog te gaan en weerspiegelen eerbied voor de overtuiging van eenieder.

Overigens, heeft de talrijke aanwezigheid, zij aan zij, van Staatshoofden en Regeringsleiders en van vertegenwoordigers van grote godsdiensten, op de begrafenisplechtigheid van Paus Johannes Paulus II, mij ook sterk getroffen.

Een vierde houding ontwikkelde zich als een spontane reactie begin dit jaar. Wij zijn allen getuige geweest van de vreselijke Tsunami die Zuidoost-Azië heeft getroffen.

Een buitengewoon elan van edelmoedigheid doorkruiste heel snel het ganse land. Enkelingen, media, NGO's, het Rode Kruis en openbare instellingen reageerden op merkwaardige en solidaire wijze om de nood van miljoenen getroffen personen te lenigen.

In een wereld die makkelijk wordt getypeerd als individualistisch zoniet egoïstisch, levert dat het bewijs dat uw solidariteit krachtig en levendig blijft. Het is werkelijk opbeurend.

En tot slot, een laatste punt. Ik ben terug van een Staatsbezoek aan China met de Koningin. Wij waren vergezeld door universiteitsrectoren, vorsers, sinologen, bedrijfsleiders en vertegenwoordigers van de culturele wereld.

In dit onmetelijke land, het meest bevolkte ter wereld, en buitengewoon levendig, heb ik kunnen vaststellen hoezeer onze academici, onze wetenschappers, onze ondernemers en onze kunstenaars zich creatief en dynamisch opstellen en zich inspannen om de aloude cultuur van China te vatten.

Bescheiden maar energiek dragen ze bij tot de buitengewone mutatie van dat land. Het is bij velen onder U een afdoend bewijs van openheid ten aanzien van de wereld.

Ziedaar, Dames en Heren, enkele houdingen en reacties die zich bij ons hebben voorgedaan en die op mij indruk hebben gemaakt. Ik stond erop ze te onderstrepen want ze geven mij vertrouwen in onze toekomst.

Moge dat verlangen naar eenheid, naar verdraagzaamheid en dialoog, die solidariteit en dat openstaan voor de buitenwereld velen onder U blijvend motiveren.

Op die manier, zullen wij, niettegenstaande de moeilijkheden, van ons land een federale modelstaat kunnen maken. Die waarden dienen wij ook in het Europese project gestalte te geven, ongeacht de hindernissen die onze ervaring zullen verrijken. Zodoende kunnen wij helpen het Europese avontuur nieuw leven in te blazen.

De Koningin, ikzelf en gans onze Familie wensen U nogmaals een heel gelukkige nationale feestdag.
[size=4]11jullie was ook een groot feest met volgens mij meer dan 13%aanwezige. er was feest un heel vlaanderen[/size]
Oud 22 juli 2005, 19:36   #134
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Zeg het nog eens,
ik kan die gele letters nie goe lezen,
heb geen zin in een avondje koppijn.

Alvast bedankt
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 19:49   #135
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Weinig Belgische vlaggen gezien trouwens, welgeteld twee. 175 jaar België is voor de belgiciste een anticlimax geweest.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 21:09   #136
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Uit betrokken opiniepeiling van Laatste Nieuws/Libre Belgique blijkt dat er geen meerderheid is in Vlaanderen voor separatisme zoals tot uiting wordt gebracht door slogans " België Barst" of Belgiekse nikske"

Ook binnen de stemmers van het Vlaams Blok is er geen meerderheid voor een separatistisch avontuur.

Het blijkt overigens duidelijk dat in alle partijen er een verschil is wat de top van de partij denkt en wat de leden en de kiezers denken en dit over vele themas zoals bijvoorbeerbeeld vreemdelingenstemrecht, hoohuwelijk enz.

Het lijkt mij dan ook wenselijk dat deze issue dieper onderzocht wordt, en ook op een genuanceerde wijze zodat misbruik van cijfers zowel door vorst als door volk vermeden wordt.

De vragen zijn wat willen we nog gemeenschappelijk en wat willen wij zelf beter doen.

Wel is het zo dat een meerderheid van de Valmingen wenst dat Vlaanderen meer autonomie krijgt en dat de huidge smanewerkingsvormen niet meer kunnen.

1. Die opiniepeiling is waardeloos. Een volksraadpleging voorafgegaan door een degelijke informatiecampagne waar separatisten en belgicisten duidelijk hun argumenten kunnen toelichten zou een heel ander resultaat hebben. Ik vermoed dat 80 tot 90 % van de Vlamingen voor een Vlaamse Republiek zouden kiezen.
2. De radikale Vlamingen hebben door hun acties de tamme Vlamingen verplicht om sommige Vlaamse eisen op de politieke agenda te zetten. Zonder de VMO en TAK was Voeren vandaag Fouron. Zonder het Vlaams Blok was de toestroom van illegalen naar ons land veel groter. Zonder VB was er geen sprake van integratie of aanpassen. Zonder de Volksunie was er geen federalisme. Zonder VVB en Vlaams Blok sprak niemand over separatisme en Vlaamse onafhankelijkheid.
Het is steeds een kleine, radikale minderheid die een idee lanceert. Zweeppartijen en actiegroepen verplichten de traditionele partijen om te volgen...
Daarom moeten we het telkens opnieuw blijven uitleggen:
De geldstroom moet stoppen!
Vlaanderen is beter af als een onafhankelijke Vlaamse Republiek.
Voor t'belgiekske nikske, voor Vlaanderen alles!
België BARST!!!

Separatistische webstek: http://www.splits.be[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by johan on 22-07-2005 at 22:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:

1. Die opiniepeiling is waardeloos. Een volksraadpleging voorafgegaan door een degelijke informatiecampagne waar separatisten en belgicisten duidelijk hun argumenten kunnen toelichten zou een heel ander resultaat hebben. Ik vermoed dat 80 tot 90 % van de Vlamingen voor een Vlaamse Republiek zouden kiezen.
2. De radikale Vlamingen hebben door hun acties de tamme Vlamingen verplicht om sommige Vlaamse eisen op de politieke agenda te zetten. Zonder de VMO en TAK was Voeren vandaag Fouron. Zonder het Vlaams Blok was de toestroom van illegalen naar ons land veel groter. Zonder VB was er geen sprake van integratie of aanpassen. Zonder de Volksunie was er geen federalisme. Zonder VVB en Vlaams Blok sprak niemand over separatisme en Vlaamse onafhankelijkheid.
Het is steeds een kleine, radikale minderheid die een idee lanceert. Zweeppartijen en actiegroepen verplichten de traditionele partijen om te volgen...
België BARST!!!

Separatistische webstek: http://www.splits.be[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

1. Die opiniepeiling is waardeloos. Een volksraadpleging voorafgegaan door een degelijke informatiecampagne waar separatisten en belgicisten duidelijk hun argumenten kunnen toelichten zou een heel ander resultaat hebben. Ik vermoed 80 tot 90 % van de Vlamingen voor een Vlaamse Republiek zouden kiezen.
België BARST!!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door johan : 22 juli 2005 om 21:16.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 10:03   #137
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat 80 tot 90 % van de Vlamingen voor een Vlaamse Republiek zouden kiezen.
Niet juist.
Er is geen meerderheid noch in Vlaanderen, noch bij de Blokkiezers.
U moeten wensen niet voor werkelijkheid nemen. U moet de cijfers nemen zoals ze zijn.

Citaat:
Zonder de VMO en TAK was Voeren vandaag Fouron.
VMO en TAk hebben het dossier ernstige schade toegebracht. Zonder hen hadden we nu verder gestaan. Zij hebben de Vlaamse Beweging gecompromitteerd. Kijk naar de splitsing van Leuven Vlaams. Is gerealiseerd zonder tussenkomst van radicale Vlaamse groepen. Gelukkig. Ook extreem links heeft gepoogd om die zaak te recuperen. Is mislukt.

Een gematigde Vlaming beschikt over zeer veel gezond verstand en moet niet weten van tafelspringerij.

Citaat:
Zonder de Volksunie was er geen federalisme.
Zeer juist.
En indien radicale Vlamingen het Egmontpakt niet hadden opgeblazen was BHV nu reeds lang gesplitst.

Citaat:

Correct.
We verschillen over de te volgen tactiek en strategie.

Citaat:

België BARST!!!
Ik herhaal: hier is op dit ogenblik geen meerderheid voor, noch bij de Vlamingen, noch bij de Blok kiezer.

De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PieterP on 23-07-2005 at 11:04
Reason:

Citaat:
Ik vermoed dat 80 tot 90 % van de Vlamingen voor een Vlaamse Republiek zouden kiezen.
Niet juist.
Er is geen meerderheid noch in Vlaanderen, noch bij de Blokkiezers.
U moeten wensen niet voor werkelijkheid nemen. U moet de cijfers nemen zoals ze zijn.

Citaat:
VMO en TAk hebben het dossier ernstige schade toegebracht. Zonder hen hadden we nu verder gestaan. Zij hebben de Vlaamse Beweging gecompromitteerd. Kijk naar de splitsing van Leuven Vlaams. Is gerealiseerd zonder tussenkomst van radicale Vlaamse groepen. Gelukkig. Ook extreem links heeft gepoogd om die zaak te recuperen. Is mislukt.

Een gematigde Vlaming beschikt over zeer veel gezond verstand en moet niet weten van tafelspringerij.

Citaat:
Zeer juist.
En indien radicale Vlamingen het Egmontpakt niet hadden opgeblazen was BHV nu reeds lang gesplitst.

Citaat:

Correct.

Citaat:

België BARST!!!
Ik herhaal: hier is op dit ogenblik geen meerderheid voor, noch bij de Vlamingen, noch bij de Blok kiezer.

De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Niet juist.
Er is geen meederheid noch ibn Vlaanderen, noch bij de Blokkiezers.

Citaat:

Citaat:
Zeer juist.

Citaat:

Correct.

Citaat:

België BARST!!!

De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 23 juli 2005 om 10:04.
Oud 23 juli 2005, 10:48   #138
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag mij af in hoeverre de Waalse bevolking op de hoogte is van wat het VB uitspookt.

Hier in Vlaanderen is het Front Nationale ook slechts een naam met een etiket op,
veel hoor je er niet over.
Zou de RTBF ieder maneuver van het VB in de media gooien ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 23 juli 2005, 10:52   #139
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou de RTBF ieder maneuver van het VB in de media gooien ?
Af en toe eens zappen naar het RTBF-journaal helpt. Daar krijg je alleen maar geprefabriceerde rommel die steevast start in de tweede WO. Waardeloze propaganda dus. Neen, de Walen krijgen via hun media absoluut geen idee van wat het hedendaagse Belang voorstelt, doet en wil. Ze zijn dus absoluut niet voorbereid op de realiteit.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 10:54   #140
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben een van die weinige Vlamingen die geen fluit Frans kent.
Latijnse talen raken niet in mijn koppeke geramd ...
Thai bedreigt mij fysiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be