![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok,
leg eens uit aan de menigte wat ik bedoel met "demagogisch" en wat de link is met het VB ![]() Waarvoor alvast dank en oprechte waardering.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een boeffersstaat zou beter zijn denk ik...
Ach die toespraak is geschreven op het bureel van Di Rupo en dan vertaald in het NL en dan goedgekeurd door Verhofstadt en dan gedubt door de Koning... Waarom anders die verwijzing naar die enquete denkt ge... Di Rupo en zijn "volksraadpleging" al vergeten... ? Maar alleen het feit dat men er zelf over begint te spreken maakt duidelijk dat de Walen schrik beginnen krijgen en dan proberen ze via de figuur van de koning de Vlamingen te beïnvloeden.... Te oordelen naar de reacties die ik opving ... boom boom boomerang....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De leeuwenvlag met rode klauwen is de officiële vlag van de Vlaamse gemeenschap. Deze heeft niets met het VB of met de Vlaamse beweging te maken, waarom zou U deze vlag niet hangen? De leeuwenvlag met zwarte klauwen is de vlag van de Vlaamse nationalisten die streven naar meer zelfbestuur voor Vlaanderen en uiteindelijk naar een Vlaamse staat. Deze vlag wordt gebruikt door alle Vlaamse nationalistische organisaties van het linkse Meervoud tot VVB, TAK, Vlaams Belang en Voorpost. Waarom schrijft U deze vlag uitsluitend toe aan het VB? Zoek geen andere excuses dan uw eigen gebrek aan moed en vastberadenheid. U durft gewoon de leeuwenvlag niet hangen omdat dit inderdaad zou symboliseren dat U opkomt voor de Vlaamse identiteit en de Vlaamse eigenheid van Vlaanderen. Blijkbaar durft of kan U dit niet uitleggen aan uw buren. Blijkbaar schaamt U zich voor uw "zoetwaterflamingantisme". Wel ik schaam me ook voor uw soort van "zoetwaterflaminganten". Geef mij maar de nationalisten die de leeuw laten wapperen van de kust tot in de Voerstreek. De mannen en vrouwen van Voorpost, TAK, VNJ, VVB, ... en uiteraard ook het Vlaams Belang! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() :-d
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook binnen de stemmers van het Vlaams Blok is er geen meerderheid voor een separatistisch avontuur. Het blijkt overigens duidelijk dat in alle partijen er een verschil is wat de top van de partij denkt en wat de leden en de kiezers denken en dit over vele themas zoals bijvoorbeerbeeld vreemdelingenstemrecht, hoohuwelijk enz. Het lijkt mij dan ook wenselijk dat deze issue dieper onderzocht wordt, en ook op een genuanceerde wijze zodat misbruik van cijfers zowel door vorst als door volk vermeden wordt. De vragen zijn wat willen we nog gemeenschappelijk en wat willen wij zelf beter doen. Wel is het zo dat een meerderheid van de Valmingen wenst dat Vlaanderen meer autonomie krijgt en dat de huidge smanewerkingsvormen niet meer kunnen. Deze vraag moet echter verder verfijnd sloagans zoals |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sommigen- een minderheid- denken dat ze het monopolie hebben op Vlaams bewustzijn. Ik beweer dat het extreem en radicaal flamigantisme, gekoppeld aan radicale en extreem rechtste standpunten in zake vreemdelingen méér schade heeft toegebracht aan de Vlaamse Beweging dan zij die zelfzeker onderhandelen en overtuigen door hun dossierkennis. Ik heb dit fenomeen nu reeds jaren gezien. De Vlaamse beweging heeft overigens aan slagkracht verloren door haar verdeeldheid tussen de extremisten en de fundumentalisten ,tussen de gematigden en de realisten en tussen de linksen en de rechtsen, en dit tot tevredenheid van de tegenstrever. Het volstaat om hier op dit forum te kijken welke scheldpartijen zijn tussen BLOK/NVA/CD&V/VLD. Het dossier BHV is zo'n voorbeeld van mislukking met veel verwijten en een verdeelde slagkracht. Een klein voorbeeld ter overweging: De toespraak van de koning is van de hand van de eerste minister en de ka nselarij. Dat is zo in GBR en in NED. Verhofstadt heeft deze dus geschreven. In deze peiling wordt op een éénzijdige wijze het resultaat van een peiling aangehaald zonder situering. Stel dat Leterme nu eerste minister zou zijn, zou hij een dergeljke tekst schrijven? Of in het geval dat Albert of zijn kabinetschef een dergelijke tekst geschreven zou hebben, zou Leterme een dergelijke tekst gedoogd hebben? Zijn we vergeten dat Leterme afwezig bleef op een verjaardagsfeestje en receptie van de Koning maar liever naar een coureur ging in Vlaanderen? Zij die in het bedrijfsleven werken en zeker zij die aan de staat werken weten dat management of change zelden door lawaaimakers en oproerkraaiers wordt gerealiseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uit de aangehaalde enquete blijkt alvast dat 13 % voor de splitsing is en dit met grote overtuiging (schreeuwers). Er wordt niet verteld hoeveel even overtuigd zijn van die eenheid, in de perceptie die de federale regering van Verhofstadt en de koning er willen aan geven. Die cijfers werden al gehoord om te verdedigen dat het arrest van het Arbitragehof inzake BHV mocht worden blauw-blauw (rood) gelaten. Daar kunnen dan ook 13 % Belgicisten worden gevonden als de FDF-clan, Happart-clan of anderen die een eigen Francofone betekenis hechten aan de grondwet. Wat daartussen zit heeft een genuanceerd idee over die Belgische eenheid. Ben ervan overtuigd dat het voor de meeste Vlamingen steeds moeilijker wordt om nog achter die genuanceerde eenheid te staan en zeker hun bedenkingen zullen hebben bij de geciteerde cijfers. Paars(groen) Verhofstadt heeft ons alvast veel redenen gegeven om te beginnen twijfelen aan die eenheid, omdat die in één richting wordt gestuwd met een steeds grotere voorkeurbehandeling voor de Franstalige minderheid in dit land en het flagrant schenden van de Vlaamse federale rechten die nochtans zijn ingeschreven in de grondwet. http://blog.seniorennet.be/poli |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burgemeester
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg het nog eens,
ik kan die gele letters nie goe lezen, heb geen zin in een avondje koppijn. Alvast bedankt ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Weinig Belgische vlaggen gezien trouwens, welgeteld twee. 175 jaar België is voor de belgiciste een anticlimax geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. De radikale Vlamingen hebben door hun acties de tamme Vlamingen verplicht om sommige Vlaamse eisen op de politieke agenda te zetten. Zonder de VMO en TAK was Voeren vandaag Fouron. Zonder het Vlaams Blok was de toestroom van illegalen naar ons land veel groter. Zonder VB was er geen sprake van integratie of aanpassen. Zonder de Volksunie was er geen federalisme. Zonder VVB en Vlaams Blok sprak niemand over separatisme en Vlaamse onafhankelijkheid. Het is steeds een kleine, radikale minderheid die een idee lanceert. Zweeppartijen en actiegroepen verplichten de traditionele partijen om te volgen... Daarom moeten we het telkens opnieuw blijven uitleggen: De geldstroom moet stoppen! Vlaanderen is beter af als een onafhankelijke Vlaamse Republiek. Voor t'belgiekske nikske, voor Vlaanderen alles! België BARST!!! Separatistische webstek: http://www.splits.be[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door johan : 22 juli 2005 om 21:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is geen meerderheid noch in Vlaanderen, noch bij de Blokkiezers. U moeten wensen niet voor werkelijkheid nemen. U moet de cijfers nemen zoals ze zijn. Citaat:
Een gematigde Vlaming beschikt over zeer veel gezond verstand en moet niet weten van tafelspringerij. Citaat:
En indien radicale Vlamingen het Egmontpakt niet hadden opgeblazen was BHV nu reeds lang gesplitst. Citaat:
We verschillen over de te volgen tactiek en strategie. Citaat:
De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 23 juli 2005 om 10:04. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag mij af in hoeverre de Waalse bevolking op de hoogte is van wat het VB uitspookt.
Hier in Vlaanderen is het Front Nationale ook slechts een naam met een etiket op, veel hoor je er niet over. Zou de RTBF ieder maneuver van het VB in de media gooien ?
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben een van die weinige Vlamingen die geen fluit Frans kent.
Latijnse talen raken niet in mijn koppeke geramd ...
![]() |
![]() |