Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2005, 21:11   #121
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dr. Mengele had het niet beter kunnen zeggen8)
Ik zou het niet weten, ik ben niet op de hoogte van wat die man allemaal heeft gezegd. U blijkbaar wel.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 21:12   #122
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Discussies met Guderian zijn sowieso interessant.

Vind ik hé.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 21:15   #123
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Discussies met Guderian zijn sowieso interessant.

Vind ik hé.
jaja, zeker als hij afkomt dat generaal Guderian geen oorlogsmisdaden op zijn geweten heeft in Polen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 21:15   #124
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
è

Dit doet me toch een beetje terugdenken aan de tijd van het Hitlerregime...
Je kan niet mee...dus weg ermee.Proefkonijnen voor de nieuwe Dokter Mengele???Je bent wel GEVAARLIJK bezig, Guderian...
Hola! De NS-ideologie stelde dat het Arische ras superioeur was en dat al wie (erfelijke) afwijkingen vertoonde die tot handicaps werden gerekend ge-euthanaseerd mocht worden omdat dit als beledigend voor het "Herrenvolk" en het Arische ras werd aanzien. Dit is iets totaal anders als wat ik zeg. Ik spreek nergens van ras of superieure herrenvolk.
Oud 27 juli 2005, 21:15   #125
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
jaja, zeker als hij afkomt dat generaal Guderian geen oorlogsmisdaden op zijn geweten heeft in Polen
Welke oorlogsmidaden?
Oud 27 juli 2005, 21:20   #126
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Nu worden druggebruikers al gecriminaliseerd; ze nog eens afschieten, dat is gewoon onmenselijk.
Niemand verplicht iemand om druggebruiker te worden! Wie z'n billen brandt, moet leren op de blaren zitten. Druggebruikers criminaliseren zichzelf, want ze vergiftigen zichzelf (uit psychische problemen) en zadelen de maatschappij op met de gevolgen: criminaliteit, ongevallen, extra kosten sociale zekerheid,...

Citaat:
Naast Guderian vind ik u al even walgelijk.
Oud 27 juli 2005, 21:23   #127
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Niemand verplicht iemand om druggebruiker te worden! Wie z'n billen brandt, moet leren op de blaren zitten. Druggebruikers criminaliseren zichzelf, want ze vergiftigen zichzelf (uit psychische problemen) en zadelen de maatschappij op met de gevolgen: criminaliteit, ongevallen, extra kosten sociale zekerheid,...

We herhalen het nogmaals: legaliseer drugs en schaf de SZ af. Probleem lost zichzelf op.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 21:25   #128
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola! De NS-ideologie stelde dat het Arische ras superioeur was en dat al wie (erfelijke) afwijkingen vertoonde die tot handicaps werden gerekend ge-euthanaseerd mocht worden omdat dit als beledigend voor het "Herrenvolk" en het Arische ras werd aanzien. Dit is iets totaal anders als wat ik zeg. Ik spreek nergens van ras of superieure herrenvolk.
nee, u vermomt het onder de vorm van "nut voor de gemeenschap". Even verwerpelijk
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 21:30   #129
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Guderian en radicaal:

Jullie mogen dat gemeenschapsbelang steken waar de zon niet schijnt.

In de samenleving die jullie willen, zou ik met volle overtuiging een incivieke gemeenschapsverrader zijn.
Oud 27 juli 2005, 21:33   #130
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fixeer uw eigen problemen en kenmerken waar u het moeilijk mee hebt niet op anderen aub.
Je moet al spartelend de rollen niet willen omkeren. Je bent gewoon een nietig ventje zonder inhoud, een lege blaas die opgewonden raakt als hij maar een forum als dit kan onderzeiken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 22:00   #131
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Guderian en radicaal:

In de samenleving die jullie willen, zou ik met volle overtuiging een incivieke gemeenschapsverrader zijn.
Het ergste is niet zijn collectivistische gedweep met het 'gemeenschapsbelang' (cq vermomd eigenbelang), maar het feit dat hij geen consequente sociaal-darwinist durft te zijn. Hij is voor sociaal-darwinistische maatregelen als het over niet-Europese volkeren of mentaal-gehandicapten gaat, maar weigert wel die denktrant toe te passen op het 'eigen volk'. Als er nog 1 iets erger is dan sociaal-darwinisten, is het wel de inconsequente sociaal-darwinisten.
Oud 27 juli 2005, 22:41   #132
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Het ergste is niet zijn collectivistische gedweep met het 'gemeenschapsbelang' (cq vermomd eigenbelang), maar het feit dat hij geen consequente sociaal-darwinist durft te zijn. Hij is voor sociaal-darwinistische maatregelen als het over niet-Europese volkeren of mentaal-gehandicapten gaat, maar weigert wel die denktrant toe te passen op het 'eigen volk'. Als er nog 1 iets erger is dan sociaal-darwinisten, is het wel de inconsequente sociaal-darwinisten.
niks van aantrekken, hij is waarschijnlijk aan het blowen.
Oud 27 juli 2005, 22:45   #133
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
We herhalen het nogmaals: legaliseer drugs en schaf de SZ af. Probleem lost zichzelf op.
Ik ben geen aanhanger van het sociaal-Darwinisme in Angelsaksische betekenis. Pech voor de libertairen onder ons... 8)
Oud 27 juli 2005, 22:45   #134
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
nee, u vermomt het onder de vorm van "nut voor de gemeenschap". Even verwerpelijk
U verwart me met iemand anders. Ik ben geen utilitarist.
Oud 27 juli 2005, 22:47   #135
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Guderian en radicaal:

I don't care wat u wenst. U doet maar. Momenteel past u enkel in het rijtje van diegenen die weer eens laten blijken wie het zo moelijk heeft met die vrije meningsuiting.
Oud 27 juli 2005, 22:51   #136
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je moet al spartelend de rollen niet willen omkeren. Je bent gewoon een nietig ventje zonder inhoud, een lege blaas die opgewonden raakt als hij maar een forum als dit kan onderzeiken.

Het feit dat u dergelijke zever uitkraamt die als persoonlijke aanvallen gecatalogeerd worden, zegt veel meer over jou en het feit dat je blijkbaar maar moeilijk kan verdragen wat ik hier schrijf. Overigens grappig hoe iemand spreekt over "zonder inhoud" en "lege blaas" terwijl 2/3de van z'n eigen postings enkel bestaan uit wat schelden. U was nog maar pas geband nietwaar, allicht omwille van te veel inhoud in jouw berichten!

En voor de rest, ik mag niet klagen: mooi werk & vriendin, universitair diploma + aanvullende studie gedaan,... Zo'n lege blaas wens ik gerust te blijven!
Oud 27 juli 2005, 22:54   #137
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ergste is niet zijn collectivistische gedweep met het 'gemeenschapsbelang' (cq vermomd eigenbelang),
Het is net een ultraliberaal die anderen moet verwijten het eigenbelang na te jagen!

Citaat:
maar het feit dat hij geen consequente sociaal-darwinist durft te zijn.
Maar ik ben helemaal geen sociaal-Darwinist in Angelsaksische betekenis!

Citaat:
Hij is voor sociaal-darwinistische maatregelen als het over niet-Europese volkeren of mentaal-gehandicapten gaat, maar weigert wel die denktrant toe te passen op het 'eigen volk'. Als er nog 1 iets erger is dan sociaal-darwinisten, is het wel de inconsequente sociaal-darwinisten.
Straf dat u zoiets als euthanasie nu al gaat toeschrijven aan het sociaal-Darwinisme, gewoon omdat het daarin ook zou passen! Nooit gedacht dat er zoveel sociaal-darwinisten in het parlement zetelden.
Oud 27 juli 2005, 22:57   #138
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
I don't care wat u wenst. U doet maar. Momenteel past u enkel in het rijtje van diegenen die weer eens laten blijken wie het zo moelijk heeft met die vrije meningsuiting.
als ik jou zo bezig hoor, zou jou strekking korte metten maken met vrije meningsuiting.
Oud 27 juli 2005, 22:58   #139
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
als ik jou zo bezig hoor, zou jou strekking korte metten maken met vrije meningsuiting.
Ik ook, nadat we de culturele en politieke macht in handen hebben uiteraard. Net zoals nu ook gebeurt...
Oud 27 juli 2005, 23:48   #140
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is net een ultraliberaal die anderen moet verwijten het eigenbelang na te jagen!
Ik geef tenminste toe dat ik (soms) eigenbelang najaag, ik vermom het niet lafweg als 'algemeen belang'.

Citaat:
Maar ik ben helemaal geen sociaal-Darwinist in Angelsaksische betekenis!
U bent gewoon geen consequente sociaal-darwinist, heeft niks te maken met angelsaksisch of europees. Waarom geen natuurlijke selectie op de 'zwakkeren' van ons 'eigen volk' toepassen, kwestie van af te rekenen met de minderwaardige genen? Moet onze genenpoel niet gezuiverd worden van ondermensjes (en geloof me dat die bestaan )?

Citaat:
Straf dat u zoiets als euthanasie nu al gaat toeschrijven aan het sociaal-Darwinisme, gewoon omdat het daarin ook zou passen! Nooit gedacht dat er zoveel sociaal-darwinisten in het parlement zetelden.
Euthanasie is nog steeds een persoonlijke beslissing, het heeft niks te maken met de sociaal-darwinistische maatregelen die u wil nemen in naam van het 'volkslichaam'. Bij euthanasie staat het individu centraal: het is hij of zij die beslist dat het tijd is om er een punt aan te zetten , de volksgemeenschap heeft daar niks over te zeggen.

Los hiervan vind ik het soms ook onnozel dat mensen kinderen die zwaar mentaal of lichamelijk gehandicapt zijn in leven willen houden. Ook hier zou euthanasie misschien een optie kunnen zijn, alhoewel ik bang ben dat we ons dan begeven op het hellende vlak tussen 'mensen een menswaardig einde gunnen' en 'mensen afmaken omdat ze niet nuttig zijn voor de samenleving'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be