![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 juli 2005 om 00:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() En wie dank je dan precies? Want dat vind ik steeds erg onduidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet nie wat ik op je vraag moet zeggen.Zou het alleen geluk zijn dat ik een biefstuk kan bakken of zouden er andere oorzaken achter zitten?
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Laten we hopen dat er geen 'andere oorzaken' achter zitten als we weten dat 2000 km zuidwaards mensen aan het verhongeren zijn, aangezien dat zou impliceren dat je omnipotente God bewust mensen laat creperen.
Ik ben echt blij dat ik geen theoloog ben eigenlijk. Wat een triestig leven moeten die mensen wel niet hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Musketo : 31 juli 2005 om 00:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om een verwaarloosbare minderheid van veelal onontwikkelde en opgehitste hindu's die een al te letterlijke (lees:orthodoxe) interpretatie van hun leer aanhangen en deze toepasten op een voor hen op dat moment geschikte omstandigheid. De rigide interpretatie van vrijheid en gelijkheid, gaf het Franse gepeupel eind 18-de eeuw ook een geschikt motief in handen om massaal de bourgoisie en haar geestelijken een kopje kleiner te maken. Edoch, het afkeurenswaardige karakter van deze onmenselijke daad is van een danige zeldzaamheid binnen de Hindu-gemeenschap dat deze mi. toch niet parallel naast de Islam kan geplaatst worden in deze vergelijking. On the contrary, de uit de spuigaten lopende orthodoxe interpretaties en individuele 'belevingen' van de geneugten uit de koran, hebben de laatste 14 eeuwen al voor ietskes meer shit en geweld gezorgd, niet in het minst tegen de eigen moslimbevolking en tegen alle religies en andersdenkenden in, all over the place and still going on... ![]() Citaat:
De Veda's ea. zijn de gecomprimeerde neerslag van de inzichten van honderden Rishi's, Zieners en andere Boeddha's die na toetsing van tientallen eeuwen meditatie en inzicht door hun adepten, nog steeds niets van hun tijdloze boodschap en werkzaamheid hebben verloren en door elk weldenkend individu in zijn/haar specifieke situatie kan worden begrepen en aanvaard. De koran daarentegen... ![]() Ciao. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als we geen tv of radio of internet hebben kunnen we ook niet zien of horen hoeveel miserie er is op de wereld.Zouden deze mediakanalen dan ook de bedoeling zijn van hogerhand?Het moet wel want anders konden ze zich niet aan ons openbaren.
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() waaom God? En niet Goden?Als er 1 god bestaat, als ge het een aanvaardbaar feit vind dat er iets als een "god" bestaat, waarom zou die dan helemaal alleen zijn ,hé?Dat is ook weer zoiets, al die mensen die denken dat hunne god de enige is die bestaat.En dat al de andere mensen hun goden "duivels" zijn of verzinsels.Lachwekkend eigenlijk.Maar zolang de mensheid op dat niveau zit moet ge er niet te veel goeds van verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij bedankt uw god dus voor het overlijden op beestige wijze van een levend wezen. De koe bedankt uw god alvast niet. Ze heeft er weinig reden voor. Bedank liever uw slager. Die heeft de koe gemold, én was zo goed er u een stukske van te verkopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens de "wet van de nul-emotie". Uit het niets kan dan slechts iets als een "geest" ontstaan als de delen van die geest elkaar in hun totaal opheffen. De som van alle positieve en negatieve emoties in het ganse heelal zou dan nul moeten zijn. Zodat het heelal als geheel emotieloos is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
De natuur is altijd opzoek naar een evenwicht.De wind op aarde is een gevolg van de luchtdruk die naar een evenwicht "wil".Heel het heelal is uit evenwicht en wil in evenwicht geraken. Allez,dat denk ik toch,is de mooiste theorie die ik tot nie toe gehoord heb.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 juli 2005 om 12:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
§5. ieder Wezen heeft een "innerlijke God". §6. het zou kunnen dat er een overkoepelende God bestaat, die de Goden van de Wezens vanuit zich laat gaan als ze tot stand komen en tot zich neemt na hun dood, maar daar kan enkel een zinnige uitspraak over gedaan worden na wetenschappelijk onderzoek. §7. deze nieuwe godsdienst geeft enkel als goede raad : heb respect voor uw innerlijke God en heb respect voor de Wereld. Zou dat ook al "het zwaard" kunnen brengen? En zonen die hun vader gaan vermoorden en omgekeerd en broers hun schoonbroers? Zo van "En als ge nu niet wat meer respect gaat hebben voor uw eigen persoon, dan klop ik u de kop in?" Of "Ik heb geen zin om mijn kont in de lucht te steken, het is tegen mijn eigen geaardheid in" Of "Dat Allah mijne zak eens opblaast met zijne zever dat vechten goed is voor mij en dat hij het weet en ik niet" ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 31 juli 2005 om 13:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou National Geographic dat wel aankunnen ? Ik vrees dat de Channel vlug uit de ether zou verdwijnen wegens overbelasting.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Bijvoorbeeld een mooie wisselwerking en samenwerking tussen god en de mensen. De mensen zorgen voor een positieve toekomst door vrede en vooruitgang en god ziet dat het goed is....... meer moet dat toch niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt enkel in leven blijven door te doden. Maar die schuld betaal je automatisch af, omdat je op termijn zelf voedsel wordt voor de wormen of de vlammen. _________________________________ God hield van zijn enige zoon, maar hij vond hem wel een beetje een relnicht. 4900 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit zei men daar tegen het vagevuur ![]() De verwoording of stelling dat god niemand is klopt perfect ![]() Wat maakt dat waneer men mij vraagt of zegt god bestaat niet, dan ben ik verplicht om ja god bestaat niet maar ook bestaat die wel; gezien het soms te dualistische van een geloof . Of die shintoïstisch,taoïstisch of lutheriaans.... is laat ik even temidden. Het groot mysterie, de grote heer/kleine heer; de goede heer waren allen namen van god of zijn zoon met vele raak vlakken tegenover ons eigen geloof. Al van voor christus had men bijgelovige gebruiken & kennis over iets dat men als mirakuleus of boven natuurlijk beschouwde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weldoener van de mensheid omdat hij hen eten verschaft.... en misbruiker van de koe omdat hij uit de dood van de koe profijt haalt. Goed en kwaad dus, positief en negatief....... Ik ben trouwens niet tegen het doden van dieren om hen op te eten maar ze moeten wel voordien goed geleefd hebben. Een lekkere kip die ganse dagen door het malse gras rent vlug de nek omwringen om hem te roosteren met wat handgeplukte kruiden is minder wreed dan hem ganse dagen op te sluiten in een hok om eieren te leggen.
|
![]() |
![]() |