![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Wat is "Politiek correct", en wat is er mis mee.
________ Mis mee is, dat het een van de meest klerige neologismes is (voor: braaf) die ik 'ken', naast 'allochtonen' (voor hier geboren Belgen van geïmmigreerde ouders) en 'antiglobalisten' (voor wie een socialere wereldorde wil). |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mark Demesmaeker is trouwens niet de enige journalist die zijn mond pas opendoet de dag dat hij niet langer afhankelijk is van zijn broodheren, of wanneer hij op pensioen gaat, of wanneer hij de Zevende Dag achter zich laat... Bij monde van Siegfried Bracke, wordt bevestigd wat vroeger nooit luidop mocht gezegd worden. Humo "Een niet onbelangrijk politicus heeft mij toevertrouwd : 'De Stemtest' is de campagne'. pg 6 - interview Humo : Officieel verandert er niks aan jullie aanpak van het Vlaams Blok .... Bracke : "Nee, omdat wij die partij eigenlijk al een hele tijd discrimineren. Ik geef een cijfervoorbeeld : als we bij een verkiezingsprogramma vijftien plaatsen te verdelen hebben, gaan er twee naar het Blok, terwijl ze er op basis van hun vertegenwoordiging in het parlement dieënhalve zouden moeten krijgen. Dat is een gevolg van onze nota 'De VRT en de democratische samenleving', waarin duidelijk staat dat het Vlaams Blok geen partij als een andere is : er hoeft dus niks te veranderen aan onze aanpak'. [edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 augustus 2005 om 20:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Amokmakers, ook al is het mondeling,
worden terecht wandelen gestuurd.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat Feremans hier nogal amok maakt tegen iedereen die het niet met hem eens is.
Moet die ook wandelen worden gestuurd?
![]() |
#128 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www.vrt.be/vrt_master/nederla...talg_16102001/ http://www.fmradio.be/new/nieuws.php?id=30704 http://www.gva.be/dossiers/-v/vlaamsblok/16.asp en last but not least : http://www.uvv.be/uvv5/pub/cinfo/dem...colloquium.pdf En als je 't nog niet geloofd : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Vreemdeling
|
![]() Wat is "politiek correct"?
Een collega vertelde: - Vorige zaterdag zijn er twee vriendinnen van mij getrouwd. Ik zeg: - Twéé? Ja zeg, en met wie? Een hier-geboren-belg-van-geïmmigreerde-ouders (met dank aan eno2) zegt aan de balie van het arbeidsbureau: "ik zoek werk". De fascistoïde blonde man achter het loket vertelt hem: "Goed, ik heb hier de uitgelezen baan voor u. Het gaat om een managersfunctie met eigen wagen + chauffeur annex twee secretaressen (m/v) met hieraan verbonden veel reizen naar het buitenland." De HGBVGO begint te lachen en antwoordt: "kom zeg, gij zwanst gij!" waarop de neo-nazi: "Akkoord, maar gij zijt begonnen". Een anders geaarde moslim is een isla-mietje (en dat komt van Finkers, niet van mij). Zo zag ik vorige week een rolstoel van een HGBVGO - ik geef toe, het gebeurt zelden - waarop aangekondigd "Is lam" en aan de achterkant "Mô slim". De verwoording heb ik zo PC gehouden als mij mogelijk was. Kan hiertegen iets ingebracht worden, en zo ja, wat?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Brigand : 1 augustus 2005 om 22:29. Reden: typfout |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Parlementslid
|
![]() feremans schreef :
Citaat:
beste groeten ! [edit] [size=1]Edit:[/size]
Pour les flamands la même chose ... Laatst gewijzigd door predator : 1 augustus 2005 om 22:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Politiek-correct dat is iets voor intellectuelen, zoals de heren feremans of pietje om maar de eerste de beste(?) voorbeelden te noemen. Intellectueel is echter synoniem met [size=3]links ![/size]
we laten even een slimme aan 't woord. In de Knack kunnen we lezen : Citaat:
Peinzen, dat je een linkse : - intellectueel bent ... Een andere mogelijke definiëring is : [size=3]links eerst ![/size] [size=3]Vroeger[size=2], betekende dat ook : [/size][/size] eigen links volk eerst, maar .... [size=1]linkse volk, het linkse "heir" is verdwenen ....[/size] Beste Groeten !
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, integendeel, ik heb em hier al verdedigd.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die zelfs akkoord gaan met een gedeelte van de doelstellingen van het VB. Alleen de middelen om deze te bereiken, vooral het discriminerende karakter ervan, zijn een maatje te veel voor die "linkse rakkers", waardoor ze zich vierkant tegen het VB afzetten. Zodus worden die "rechtse" ideeën dan maar als links afgeschreven door het VB. Over veralgemening gesproken ... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je echter even doordenkt, dan moet je erkennen dat het een allemanszender, gesubsidieerd door allemanscenten niet toekomt om voor alleman het morele oordeel over partijen te vellen en dienovereenkomstig in onze plaats te oordelen welke standpunten behoren gebiassed te worden. Een openbare omroep dient, ongeacht de standpunten van zijn personeel, proportioneel toegang te verlenen aan alle bestaande politieke stromingen. Het is de kijker die behoort te beslissen of hij de knop omdraait. Niet de toevallige administrateur-directeur-generaal die toevallig uit politieke nest zus of zo komt. De burger heeft immers geen inspraak in het verdelen van de bestuursfuncties van onze omroep. Het systeem: 'betaal, zwijg en slik enkel wat wij vanuit onze visie aan bod laten komen', is niet normaal.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 augustus 2005 om 07:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen. Dat zou een belachelijke redenering zijn. De SP-a hoeft haar rechten niet te verliezen omwille van Agusta, Cools, Dassault, Ibramco, VISA,..... De VLD hoeft haar rechten niet te verliezen omwille van de Vrevens obussen. De CD&V hoeft haar rechten niet te verliezen omwille van de plastieken bakken van Kelchtermans.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de door u vernoemde partijen zijn wel gekozen door het volk, en kunnen weggestemd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De machtsverdeling gebeurt echter niet naar keuze van 'het volk' Citaat:
Stem je voor CD&V-N-Va => coalitie Paars-Tsjeef Stem je voor Sp-a-Spirit => coalitie Paars-Tsjeef Stem je voor VLD-Vivant => coalitie Paars-Tsjeef Stem je voor het Vl. B => coalitie Paars-Tsjeef Leg mij eens uit hoe ik een partij wegstem?
![]() |
![]() |