Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 15:26   #121
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Als ik lees en hoor dat men reeds op verschillende plaatsen de politieagenten zelf aanvalt, omdat ze de identiteits papieren vraagt,en zelfs het ziekenhuis inklopt.dan kan ik goed verstaan dat men nu geen risico genomen heeft,die agenten doen ook maar hun job,en in sommige situaties mogen we blij zijn dat ze er zijn.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 15:50   #122
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
ALternatief? Waar is dat voor nodig en WIE bepaald er weer dat er eentje moet zijn?
Mensen met een greintje realiteitsbesef doen dat...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 15:53   #123
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Verantwoordelijkheid staat recht tegenover vrijheid en individualisme omdat het woord impliceert dat ge u moet kunnen verantwoorden, en dat er een overheid is. Dit is het tegenovergestelde van vrijheid.
De vrijheid waar u voor pleit is een vrijheid waarin u ongedwongen het beest kan uithangen en wandaden kan begaan, zonder voor de gevolgen te moeten instaan...
Anarchie is goed voor zij die te laf zijn om voor hun eigen daden op te draaien...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 16:07   #124
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ach, ik zou me er niet te veel over zorgen maken, je komt er wel over heen.

Overigens zit ik hier met een raadsel. Om 14u22 post ik mijn reactie aan jou met de bewuste zin over "modieuze onzin" in. Om 14u24 haal ik die zin weg (dat kan je checken op http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=106), omdat ik hem over de schreef vond gaan. Maar om 15u13 kom jij daar weer mee af. Hoe kom jij bijna een uur later aan een zin die maar twee minuten op het forum gestaan heeft?

Egidius
Via Gmail. Posts die gedaan worden, komen in mijn trash terecht.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 16:22   #125
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Via Gmail. Posts die gedaan worden, komen in mijn trash terecht.
Dus jij hebt altijd de eerste, niet-aangepaste postings? En daar reageer jij ook altijd op?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 16:25   #126
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Schiet jij eens iemand door de kop vanop 50 meter
Wat is dit voor iets?
Alsof ik trouwens iets ken van wapens en hun effecten in heel concrete gevallen. (Ik bedoel: veronderstel dit please niet van iedereen).

Citaat:
En de nummerplaat van die auto bleek niet bij de wagen te horen, blijkbaar niet zo onschuldig he?
Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.
Auto gestolen dan? Is dat tegenwoordig de doodstraf?

Citaat:
Een toevallige voorbijganger die aan hoge snelheid voorbij raast? En die dan stopt en vol gas wegrijdt in de hoop dat ze te traag zijn om hem in te halen?
Er was vroeger een programma op ik weet niet meer welke zender (misschien draait het nog steeds) ... iets van de politie die het rijgedrag controleerde. Het gebeurde daar vaak dat er eens iemand voorbijraasde, die de politie dan niet meer te pakken kreeg ... en neen die werd niet afgeschoten.
Oud 7 augustus 2005, 16:30   #127
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
En wat als die gast een kind omver had gereden in zijn wilde vluchtpoging ? Of een ouw bommake dat niet snel genoeg vant zebrapad afkon ?

Nee jong, afschieten die handel voor dat onschuldigen eraan gaan....

Levenslange gevangenisstraf.
Ofwel kunnen we toch evengoed de doodsstraf weer invoeren?

Wat ik vooral erg vindt aan zulke gebeurtenissen: men schiet vooraleer men ook maar iets weet over de omstandigheden ...
Ik dacht dat het woord voor het wapen kwam?

Dit lijkt veel op een politiestaat...
Oud 7 augustus 2005, 16:32   #128
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Levenslange gevangenisstraf.
Ofwel kunnen we toch evengoed de doodsstraf weer invoeren?

Wat ik vooral erg vindt aan zulke gebeurtenissen: men schiet vooraleer men ook maar iets weet over de omstandigheden ...
Ik dacht dat het woord voor het wapen kwam?

Dit lijkt veel op een politiestaat...
Neen, dit heet zelfverdedeging van de politie. Erger voorkomen.Die gast heeft gewoon pech gehad dat em eentje in de kop kreeg.

Als uwen kleinen daar just liep en die werd ondersteboven gereden door zo een opgefokte chauffeur op de vlucht had ge ook liever dat ze hem een paar km eerder bij de wegblokkade koud hadden gemaakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 16:35   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
De enige die het geprobeerd heeft was die met de rastakop in zijn avatar. En die is zodanig op z'n gezicht gevallen dattem 'et nu nog is aan oplappen. Ik vond de vraagstelling alvast schitterend, ze deed de linksen nadenken over hun eigen onlogische redeneringen. De uitkomst van die redenering is natuurlijk negatief; iedereen snapt dan meteen dan hij hysterisch overreageerde in het eerste geval. Daarom blijven ze wijselijk weg van dit topic.

En natuurlijk, het "slachtoffer" is nu maar een gewoon Belgske. In London was het een vreemdeling. Zie je, hoe de hersenen werken van extreem-linksen? Twee maten, twee gewichten.
Lezen kan helpen mijn beste.

Ik ben 'extreem-links' en ik keur beide af. Twee maten en twee gewichten??
Oud 7 augustus 2005, 16:36   #130
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dus jij hebt altijd de eerste, niet-aangepaste postings? En daar reageer jij ook altijd op?

Egidius
Meestal wel. Ik controleer wel nadien of er niet te veel veranderd is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 7 augustus 2005, 16:39   #131
Egidius

Standaard

Citaat:
Meestal wel. Ik controleer wel nadien of er niet te veel veranderd is.
Zo kunnen er dus "ongelukjes" ontstaan zoals hierboven...

Egidius
Oud 7 augustus 2005, 16:43   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Neen, dit heet zelfverdedeging van de politie. Erger voorkomen.Die gast heeft gewoon pech gehad dat em eentje in de kop kreeg.

Als uwen kleinen daar just liep en die werd ondersteboven gereden door zo een opgefokte chauffeur op de vlucht had ge ook liever dat ze hem een paar km eerder bij de wegblokkade koud hadden gemaakt.
Zelfverdediging? Als ze in de banden van de auto hadden geschoten was de kans dat hij tot stilstand kwam per definitie groter dan de kans dat was dan wanneer ze in de bestuurder z'n hoofd schieten (sjans dat het slachtoffer geen auto had die was uitgerust met de laatste nieuwe snufjes, want die gaan gewoon vooruit zonder dat je je voet ergens op moet houden... en dan was de auto alsnog rechtdoor naar de politieversperring gegaan...)
Pech gehad dat 'm eentje in de kop kreeg?
Dat geloof ik niet.

Over dat laatste: emotionele argumentatie. Emotionele reacties zijn niet gelijk aan rationele reacties.
Moest dat echt gebeurd zijn, dan zou ik niet denken in zulke termen omdat ik iemand gewoon koud maken nooit als een optie heb gezien ... ik zou eerder denken 'was mijn kind op dat moment maar op een andere plaats geweest'.
Oud 7 augustus 2005, 16:45   #133
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Zelfverdediging? Als ze in de banden van de auto hadden geschoten was de kans dat hij tot stilstand kwam per definitie groter dan de kans dat was dan wanneer ze in de bestuurder z'n hoofd schieten (sjans dat het slachtoffer geen auto had die was uitgerust met de laatste nieuwe snufjes, want die gaan gewoon vooruit zonder dat je je voet ergens op moet houden... en dan was de auto alsnog rechtdoor naar de politieversperring gegaan...)
Pech gehad dat 'm eentje in de kop kreeg?
Dat geloof ik niet.

Over dat laatste: emotionele argumentatie. Emotionele reacties zijn niet gelijk aan rationele reacties.
Moest dat echt gebeurd zijn, dan zou ik niet denken in zulke termen omdat ik iemand gewoon koud maken nooit als een optie heb gezien ... ik zou eerder denken 'was mijn kind op dat moment maar op een andere plaats geweest'.
Eindelijk nog iemand die er ook menselijk over denkt.

Oud 7 augustus 2005, 16:47   #134
Egidius

Standaard

Citaat:
Iemand die van zichzelf zegt dat hij "extreem-links" is...

Egidius
Oud 7 augustus 2005, 16:47   #135
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, iemand die als haar/zijn kind platgereden wordt denkt: "pech gehad"

zeer menselijk. zeer geloofwaardig ook.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 16:50   #136
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
... ik zou eerder denken 'was mijn kind op dat moment maar op een andere plaats geweest'.
Ahzo, misschien omdat u er nog een paar in reserve heeft?
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 17:14   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u vergeet de vermelden dan men hem met vijf kogels heeft neergeschoten terwijl hij op de grond lag.
Wat een verzameling van halve leugens en halve waarheden je hier weer kunt lezen... De Londonse politie heeft die Braziliaan neergeknald omdat
- ze de pas ontplofte bommen en de omstandigheden nog te goed in hun geheugen hadden
- omdat de man, die ze reeds een tijdje aan het volgen waren ineens de metro indook en het op een lopen zetten om de politie kwijt te spelen: die konden niet weten dat het slechts was omdat zijn papieren niet in orde waren
- omdat ze maar een paar seconden hadden om te beslissen of ze het risico van een bom (man had soort regenjas aan) te laten ontploffen met tientallen onschuldige doden en gekwetsten tot gevolg konden nemen of niet: kiezen tussen één mensenleven of tientallen mensenlevens...
- omdat ze hadden geleerd (in Israël hebben ze kennis genoeg ivm het gedrag van laffe moordenaars op bussen enz) dat iemand met een bom op zijn lijf die nog altijd kan laten ontploffen als hij/zij op de grond ligt, zelfs met één of meerdere kogels in zijn/haar lijf - vandaar niet één maar meerdere kogels en in het hoofd
- omdat het onnoemelijk stom was van die man om het op een lopen te zetten voor de politie en dan nog eens de metro in te duiken, gezien hetgeen er pas was gebeurd
enz
Persoonlijk vind ik het dus zeer spijtig voor die brave man dat hem dat overkomen is, doch het is 100% zijn eigen schuld !
Ik volg dezelfde redenering voor die kwast die op de politie is ingereden:eigen schuld, dikke bult! En zijn familie was hem misschien liever kwijt dan rijk, wie weet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 17:16   #138
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
De vrijheid waar u voor pleit is een vrijheid waarin u ongedwongen het beest kan uithangen en wandaden kan begaan, zonder voor de gevolgen te moeten instaan...
Anarchie is goed voor zij die te laf zijn om voor hun eigen daden op te draaien...
Wat is er mis met lafheid? Te natuurlijk?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 17:17   #139
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Mensen met een greintje realiteitsbesef doen dat...
Dat heeft niet zozeer met realiteitsbesef te zien, maar ik kan begrijpen dat mensen die in een klein wereldje leven denken van wel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 17:30   #140
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die politieagenten waren zeker 'robocops' en dus geen mensen? Toch erg dat de linkse kant toch altijd van een dader een slachtoffer maakt en omgekeerd...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be