Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 20:10   #121
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal effe hetzelfde doen.

Jij gaat ervan uit dat tirannie op deze wereld vanzelf weggaat of dat je het gewoon moet laten doen, men heeft er toch zelf voor gekozen. Elke land ter wereld mag onnoemelijk veel geld uitgeven aan nutteloze dingen waar ze evengoed (jou lijstje) mee had kunnen verhelpen maar dat is niet erg. Zolang de VS maar geen geld uitgeeft want dat is onaanvaardbaar want het gaat hier om de VS.
Nu niet rond de pot draaien men beste.
Ik reageer op uw reactie ivm ethiek, weet je nog?
Waarom is elke daad van de VS meer ethisch verantwoord dan de ethiek van Saddam?

De VS is evengoed schuldig aan terrorisme....economisch terrorisme, sociaal terrorisme, psychologische terrorisme,....ethisch verantwoord?

Is de politiek van de VS hét voorbeeld van de perfecte wereld? Verre van me dunkt!

Is de politiek van Saddam hét voorbeeld van een perfecte wereld? Zeker en vast niet.

Is Irak nu veiliger, rijker, vrijer, ...dan tijdens Saddam? Neen zeker niet!
Hebben de Amerikanen hun ethische waarden binnen gebracht in Irak? We zijn nog aan het wachten....

Kortom, cholera of de pest....maak uw keuze.
Uw keuze is VS, mijn keuze is Saddam.

Citaat:
Zolang de VS maar geen geld uitgeeft want dat is onaanvaardbaar want het gaat hier om de VS.
Deze idiote zinnetje trok wel mijn meeste aandacht.

De Amerikanen mogen zoveel geld uitgeven, ze mogen doen wat ze willen. Maar dan binnen hun grenzen!

Stel dat morgen Iran vindt dat Israeliers moeten bevrijd worden van de tirannieke politiek van Sharon omdat Sharon zijn achterban in hun reet neemt en een zelfstandig politiek voert.
Wedden dat de wereld op zijn kop staat? En dat terwijl Iran tenslotte dezelfde redeneert als de VS?
Misschien een geloofwaardiger voorbeeld: als Iran Saoedie-Arabie aanvalt om democratie in te voeren. De wereld zal dubbel op zijn kop staan, stel u voor zeg, Iran (2de grootste reserve) die SA (1ste grootste reserve) inneemt. Dat betekent terug fietsen op de A12 en E19.

En dat terwijl Iran tenslotte dezelfde redeneert als de VS.

Neen zal illwill zijn reactie zijn, de VS heeft de enigste monopolie van werelflik.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 20:47   #122
Mickey
Banneling

Mickey's schermafbeelding

Standaard

Iran waarschuwt Bush voor represailles bij Amerikaanse aanval

[size=4],,Bush moet weten dat onze capaciteit veel groter is dan die van de VS. Wij denken niet dat de VS zo’n fout zullen maken'', zo liet de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Hamid Reza Assefi, weten in een reactie op de uitspraken van Bush.

[/size],,Deze bedreigingen zijn psychologische oorlogsvoering en in de praktijk niet uit te voeren'', zo klonk het nog.

-------------------------------------------------

Bush ZAL aanvallen.
De logica die de USA in dezen hanteert, laat geen enkele andere conklusie toe.

Of Iran stopt nu met haar kernprogramma, dat natuurlijk enkel gericht is op het maken van een bom -- Iran heeft de tweede grootste oliereserves ter wereld -- of de VS valt aan.

Ongeveer een jaar geleden had Bush de speciale commandos al in Iran laten droppen.

Dit zijn de "cream of the cream of the crop" ... de speciale troepen van de speciale troepen ... oudere militairen, die gediend hebben bij keureenheden, en die volledig alleen opereren, diep in vijandig gebied ... zij hebben de apparatuur mee, om de lasergeleide ultra-zware bommen van de Amerikanen, de "Daisycutters" en zo, naar hun doel te leiden.

En toen is Europa tussengekomen, met haar bemiddelingsvoorstel.

Bush stond zwak wegens de problemen in Irak, ik weet niet meer of het voor de verkiezingen was in d VS of erna, waarin hij herverkozen is ...

Hij blies de zaak af, om die bemiddeling een kans te geven.
In extremis, want zijn special forces waren reeds ter plekke.
En dat wil wat zeggen.

Men hoopte toen allicht ook op een meer democratisch regime in Iran, waar ook verkiezingen in het vooruitzicht stonden.

Nu blijkt het tegenovergestelde: Iran heeft weer een radikale dolle Islamkierewiet als president.

De Europese bemiddeling is natuurlijk mislukt, en Iran staat weer zoveel dichter bij haar doel: de atoombom.

Maar dit kán gewoon niet!
Want de Yankees hebben hun béste troepen in Irak, het land naast de deur.
The First Infantry Brigade ... Amerika's trots.

Ze zullen die jongens nooit blootstellen aan de minste mogelijkheid om binnen de aktieradius van om het even welke vijandige kernraket te komen.

Die centrales moeten en zullen eraan, dat is geen mogelijkheid dat is een feit.

Kan je je voorstellen wat nu gebeuren gaat?

De US zullen Iran niet binnenvallen met hun troepen denk ik, dat ware te lastig en te riskant, en daarbij wat moeten ze daar gaan doen?
Ze kunnen al nauwelijks orde houden in Irak, 't zal gaan wel zijn.

Nee, maar wat ze wél gaan doen, het enige wat ze kunnen doen en ook zullen doen, is die kerncentrales een voor een uitschakelen uit de lucht, met ultra-zware bommen, geleid via laser vanop de grond.

Eens de special forces gedropt, is er geen weg terug meer.

Want die zullen al zitten mopperen dat het nu veel moeilijker wordt om hun werk te doen, en waarom zijn ze er de eerste keer niet mee doorgegaan? Want ze waren er al één keer.

Deze keer is het raak.

Een gebombardeerde kerncentrale .... hoeveel Tjernobyls is dat?

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mickey on 14-08-2005 at 21:47
Reason:
--------------------------------

[size=4],,Bush moet weten dat onze capaciteit veel groter is dan die van de VS. Wij denken niet dat de VS zo’n fout zullen maken'', zo liet de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Hamid Reza Assefi, weten in een reactie op de uitspraken van Bush.

[/size],,Deze bedreigingen zijn psychologische oorlogsvoering en in de praktijk niet uit te voeren'', zo klonk het nog.

Bush ZAL aanvallen.

Of Iran stopt nu met haar kernprogramma, dat natuurlijk enkel gericht is op het maken van een bom -- Iran heeft de tweede grootste oliereserves ter wereld -- of de VS valt aan.

Ongeveer een jaar geleden had Bush de speciale commandos al in Iran laten droppen.

Dit zijn de "cream of the cream of the crop" ... de speciale troepen van de speciale troepen ... oudere militairen, die gediend hebben bij keureenheden, en die volledig alleen opereren, diep in vijandig gebied ... zij hebben de apparatuur mee, om de lasergeleide ultra-zware bommen van de Amerikanen, de "Daisycutters" en zo, naar hun doel te leiden.

Bush stond zwak wegens de problemen in Irak, ik weet niet meer of het voor de verkiezingen was in d VS of erna, waarin hij herverkozen is ...

En dat wil wat zeggen.

Men hoopte toen allicht ook op een meer democratisch regime in Iran, waar ook verkiezingen in het vooruitzicht stonden.

Nu blijkt het tegenovergestelde: Iran heeft weer een radikale dolle Islamkierewiet als president.

De Europese bemiddeling is natuurlijk mislukt, en Iran staat weer zoveel dichter bij haar doel: de atoombom.

Ze zullen die jongens nooit blootstellen aan de minste mogelijkheid om binnen de aktieradius van om het even welke vijandige kernraket te komen.

De US zullen Iran niet binnenvallen met hun troepen denk ik, dat ware te lastig en te riskant, en daarbij wat moeten ze daar gaan doen?

Nee, maar wat ze wél gaan doen, het enige wat ze kunnen doen en ook zullen doen, is die kerncentrales een voor een uitschakelen uit de lucht, met ultra-zware bommen, geleid via laser vanop de grond.

Want die zullen al zitten mopperen dat het nu veel moeilijker wordt om hun werk te doen, en waarom zijn ze er de eerste keer niet mee doorgegaan? Want ze waren er al één keer.

Deze keer is het raak.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Bush ZAL aanvallen.

En dat wil wat zeggen.

Deze keer is het raak.

Het wordt een stralend warme nazomer dit jaartje, in Ispahan Bericht: #509775
[font=Verdana][size=1][/size][/font]
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mickey : 14 augustus 2005 om 20:47.
Mickey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:13   #123
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Saddam Hoessein en de Taliban waren inderdaad een pest, iedereen zag hen liever verdwijnen. Maar waarom een heel verhaal van terrorisme en Irak opbouwen i.p.v. gewoon te zeggen we gaan mens-onteerende regimes verwijderen, men had mijn steun gehad, maar daar is het de VS niet om te doen, het is gewoon pure machtspolitiek. U noemt de VS ethiek in vergelijking met Saddam Hoessein en de Taliban superieur, waar natuurlijk, maar is het niet schandalig dat een land met dergelijk middellen zo weinig doet voor de wereld op zich zonder steeds aan eigenbelang te denken.
Ik zal hen zeker geen gelijk geven ivm hun optreden over de wapens van Saddam. Maar als dat het enigste is waar je kwaad over bent en niet mee akkoord ging... Voor mijn part zeggen ze dat ze idd gelogen hebben over alles om een reden te hebben om Saddam te verwijderen. Saddam moest weg en men heeft hiervoor gezorgt en wat voor "leugens/verkeerde info" ze toen in hun presentatie hebben gebruikt...sorry dit was misschien een fout maar daar lig ik niet wakker van, ik zou het veel maar dan ook veel erger gevonden hebben indien ook zij hun ogen zouden gesloten hebben voor de gruweldaden van Saddam.
Sorry, maar er is geen regering die iets doet voor een ander zonder dat daar enig eigenbelang aan vast hangt, ook al is het op lange termijn. Trouwens de Vs heeft al heel wat miljarden gegeven aan goede doelen hoor. Ik vind trouwens het risico ivm irak wel een heel goed doel nu dat de helft ervan tenminste al bereikt is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 13:17   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
En stel dat die "agent" die als enigste de kernwapens in handen heeft, het in zijn hoofd haalt om misbruik van de situatie te maken en zo andere volkeren en culturen volledig aan zijn wil gaat onderwerpen ? Of denk je dat de brave Yankees dat nooit zouden durven ?
Beetje paranoia kerel. Je kijkt teveel filmpjes denk ik.
Trouwens indien ze dit zouden willen é, waar wachten ze dan op? Ze hebben nu toch de middelen al om dit te doen.

Stel dat men Saddam had laten doen en hij dus de kans kreeg om kernwapens te maken of kopen, deze aan terroristen te geven of gewoon zelf te gebruiken, wat had de wereld dan moeten doen? Stel, stel stel...kom je niet ver mee hoor kerel.

Trouwens, je maakt mij echt niet wijs dat je zelf geloofd dat amerika effe heel de wereld wil laten onderwerpen met behulp van dreigingen met kernwapens.
Oud 15 augustus 2005, 13:19   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moogt uwen JewSA hebben ! U bent zogezegd Vlaams Nationalist, maar u pleit er wel voor dat een ander land (en dan nog een vreemd en niet Europees volk en cultuur) alle macht in handen krijgt, dus ook over Vlaanderen en onze Europese buurvolkeren ? Schande en u noemt zich dan nationalist !

Het wordt dringend tijd dat Europa de schande van 1945 ongedaan maakt en zelf de touwtjes opnieuw in handen gaat nemen !
Geef mij de posting waar ik mezelf nationalist noem. Ik heb mezelf nog nooit benoemd.
Oud 15 augustus 2005, 13:28   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu niet rond de pot draaien men beste.
Ik reageer op uw reactie ivm ethiek, weet je nog?
Waarom is elke daad van de VS meer ethisch verantwoord dan de ethiek van Saddam?
Ik antwoorde op dezelfde manier als jij dit deed, dus indien jij rond de pot draaid moet je mij er niet voor terechtwijzen, begin bij jezelf dan.

Citaat:
De VS is evengoed schuldig aan terrorisme....economisch terrorisme, sociaal terrorisme, psychologische terrorisme,....ethisch verantwoord?
Dat is jou mening, niet de mijne.

Citaat:
Is de politiek van de VS hét voorbeeld van de perfecte wereld? Verre van me dunkt!
Perfect...sorry maar dat heb ik nooit gezegt en perfectie bestaat nergens dus opnieuw moet je weer niet enkel naar de VS wijzen met je vinger.

Citaat:
Is de politiek van Saddam hét voorbeeld van een perfecte wereld? Zeker en vast niet.
Tzou maar erg zijn é.

Citaat:
Is Irak nu veiliger, rijker, vrijer, ...dan tijdens Saddam? Neen zeker niet!
Hebben de Amerikanen hun ethische waarden binnen gebracht in Irak? We zijn nog aan het wachten....
Beetje geduld é, hopelijk gaat dit zo snel mogelijk maar er is nu tenminste een kans dat het ooit zover komt, met Saddam was die hoop er zelfs niet..

Citaat:
Kortom, cholera of de pest....maak uw keuze.
Uw keuze is VS, mijn keuze is Saddam.
Je hebt geen verstand als je voor Saddam kiest.

Citaat:
Deze idiote zinnetje trok wel mijn meeste aandacht.

De Amerikanen mogen zoveel geld uitgeven, ze mogen doen wat ze willen. Maar dan binnen hun grenzen!
Vertel dat aan heel de wereld dan en wederom niet alleen aan Amerika.

Citaat:
Stel dat morgen Iran vindt dat Israeliers moeten bevrijd worden van de tirannieke politiek van Sharon omdat Sharon zijn achterban in hun reet neemt en een zelfstandig politiek voert.
Wedden dat de wereld op zijn kop staat? En dat terwijl Iran tenslotte dezelfde redeneert als de VS?
Misschien een geloofwaardiger voorbeeld: als Iran Saoedie-Arabie aanvalt om democratie in te voeren. De wereld zal dubbel op zijn kop staan, stel u voor zeg, Iran (2de grootste reserve) die SA (1ste grootste reserve) inneemt. Dat betekent terug fietsen op de A12 en E19.
Weer een "stel" verhaaltje dat nergens op slaat. Sharon is geen tiran, wat niet wil zeggen dat ik hem een goede politieker vind é.
Oud 15 augustus 2005, 14:19   #127
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Geef mij de posting waar ik mezelf nationalist noem. Ik heb mezelf nog nooit benoemd.
Ik dacht dat u voor het Vlaams Belang (een Vlaams nationalistische partij) was ? Of vergis ik mij ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 14:24   #128
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Beetje paranoia kerel. Je kijkt teveel filmpjes denk ik.
Trouwens indien ze dit zouden willen é, waar wachten ze dan op? Ze hebben nu toch de middelen al om dit te doen.

Stel dat men Saddam had laten doen en hij dus de kans kreeg om kernwapens te maken of kopen, deze aan terroristen te geven of gewoon zelf te gebruiken, wat had de wereld dan moeten doen? Stel, stel stel...kom je niet ver mee hoor kerel.

Trouwens, je maakt mij echt niet wijs dat je zelf geloofd dat amerika effe heel de wereld wil laten onderwerpen met behulp van dreigingen met kernwapens.
Zij hebben inderdaad de middelen, maar andere landen zoals Rusland of Frankrijk hebben momenteel ook nog kernwapens hé, waarmee ze kunnen dreigen. Was uw voorstel niet dat alle landen zich van hun kernwapens zouden ontdoen en dat Amerika als "agent" zou toezien, zonder dat zij zich ontwapenen of pas als laatste ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 15:15   #129
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat u voor het Vlaams Belang (een Vlaams nationalistische partij) was ? Of vergis ik mij ?
Je vergist je, er zijn personen op dit forum die mij in deze hoek plaatsen maar dat wil niet zeggen dat dit het geval is, groot verschil dus.
Oud 15 augustus 2005, 15:22   #130
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij hebben inderdaad de middelen, maar andere landen zoals Rusland of Frankrijk hebben momenteel ook nog kernwapens hé, waarmee ze kunnen dreigen. Was uw voorstel niet dat alle landen zich van hun kernwapens zouden ontdoen en dat Amerika als "agent" zou toezien, zonder dat zij zich ontwapenen of pas als laatste ?
Frankrijk en Rusland zijn geen gevaar momenteel.
Idd, men moet stillaan alle kernwapens ontmantelen en zeker ervoor zorgen dat er geen nieuwe dreigingen meer ontstaan.
Zonder dat amerika zich ontwapend is misschien veel gezegt, ze kunnen hun arsenaal zeker ook afbouwen, maar ik heb geen schrik dat amerika zomaar een bommetje gaat gooien wat ik van N-Korea ofzo niet kan zeggen met zekerheid. Indien geen landen die tot het as van het kwaad behoren nog kernwapens bezit zullen de overige landen zoals Frankrijk, Rusland en amerika geen probleem hebben om hun arsenaal af te bouwen.
Oud 16 augustus 2005, 02:29   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

?

waarom zou een land nu in godsnaam zijn monopoly opgeven ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 05:25   #132
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Voor mij mag de usa nu al dat theocratisch moslim afzeik regime een lesje geven.
Alles moet eraan gedaan worden om te voorkomen dat moslimstaten kernwapens hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 16-08-2005 at 06:26
Reason:

Voor mij mag de usa nu al dat theocratisch moslim afzeik regime een lesje geven.
Alles moet eraan gedaan worden om te voorkomen dat moslimstaten kernwapens hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Voor mij mag de usa nu al dat theocratisch moslim afzeik regime nu al een lesje geven.
Alles moet eraan gedaan worden om te voorkomen dat moslimstaten kernwapens hebben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 16 augustus 2005 om 05:26.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be