Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 20:04   #121
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Inderdaad. Ikzelf woon in het prachtige Schoten (vlakbij het gemeentehuis) en bij de gemeenteraadsverkiezingen was het toenmalige Blok de grootste partij. Jammer dat ik nog maar 16 (over een maand 17 ) ben.
nog eventjes wachten dan kan je ook gaan stemmen.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 20:06   #122
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Violiste
de samenleving is ginder niet zo mooi , ze kunnen voorbeeld aan België nemen, ik heb daar niets te zoeken
Het zal toch niet aan de liefhebbende islam liggen zeker dat de samenleving er niet zo mooi is voor vrouwen.
Vreemdelingen die hier van de sociale voorzieningen komen profiteeren hebben hier ook niks te zoeken.

Oud 11 augustus 2005, 20:10   #123
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom mag ik niet meedoen ? omdat ik meisje ben ? ik ken vele lieve allochtoonse meisjes en het beeld dat jullie van hen ophangen strookt niet met de werkelijkheid.
Leer de mensen mensen, integreer, ga op in hun cultuur en u zal er als een beter mens uit komen. Gewoon eens proberen !
De allochtone meisjes dienen te proberen om in onze cultuur op te gaan, en niet andersom.
De samenleving zal dan heel wat mooier zijn zouden ze zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar ze mogen verblijven.
Diegene die dat niet kan hoort hier niet thuis.
Zo is het overal ter wereld en zo zou het hier ook moeten zijn.

Oud 11 augustus 2005, 20:17   #124
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is zo een typisch clicheetje , vreemdelingen werken hier ook hard, betalen
sociale bijdragen , belastingen , boetes al ze geflitst worden, energietaksen,
waterheffingen, huisvuilzakken,... en ze bouwen mee aan dit mooie land en zorgen dat het zilverfonds gespijsd wordt en ook bij de Belgen zijn er veel profiteurs, waarom iedereen dezelfde stempel geven...
Antwoord eerst eens op het 2e deel van mijn vraag!
Oud 11 augustus 2005, 20:21   #125
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.V.
Dat moet je beslist eens in Borgerhout, Berchem of op t Kiel roepen, goe gelachen, die noemen da voddeke dat ze gekregen hebben enkel gemakkelijk en houden er allemaal een dubbele nationaliteit op na, 'voor later'. Geen enkele zal zich Belg noemen of Vlaming of whatever... Statistieken zijn er voor de losers die niet buiten komen. Pak in Antwerpen tram 12 eens (tram doorkruist Antwerpen van Noord naar Zuid)
Ik dank tevens Violiste en Teerke voor hun verhelderende posts van wat we mogen verwachten als we links laten doen (niet dus) en de zoveel meer stemmen dit weer gaat opleveren bij de volgende verkiezingen.

mvg
Mijn broer woont ergens op de grens tussen Antwerpen en Borgerhout. Samen hebben we de hele buurt al doorkruist, overdag, 's avonds, 's nachts, en nog nooit, ik herhaal, NOG NOOIT enige last gekregen op straat, met niemand. Mijn broer woont daar al bijna 30 jaar. Er is al enkele malen gepoogd om bij hem in te breken, hetgeen tot noch toe niet gelukt is. Hij weet ook dat de kans niet gering is dat de daders bij de allochtonen moeten gezocht worden, maar hij groet nog steeds iedere ochtend zijn allochtone buren. En waarom ook niet. Ook al is het een zoon van de buren geweest, en dan. Blijkbaar werkt verzuring niet op mijn familie.
En wat dat "links laten doen" betreft. Probeer eens je verstand te gebruiken, indien mogelijk natuurlijk. Geen enkele ideologie zal in de eerstvolgende 50 tot 100 jaar, en misschien zelfs nooit meer, de alleenheerschappij hebben in West-Europa, noch de sociaal-democraten, noch de liberalen, noch de katholieken, noch de extremen, dus hou maar op met dromen van een rechtse dictatuur, en hou maar op met bang te zijn van een linkse dictatuur.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 20:23   #126
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Islam= Onderwerping wat is er liefhebbend aan onderwerping?
Laat me niet lachen....
Islam is een veroverende onhebbelijke "godsdienst" en dat is zij al van haar prille begin.
Dat zijn bijna alle godsdiensten. In het Verre Oosten zijn er nog rilligies die geen macht begeren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Teerke on 11-08-2005 at 21:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Laat me niet lachen....
Islam is een veroverende onhebbelijke "godsdienst" en dat is zij al van haar prille begin.
Dat zijn bijna alle godsdiensten. In het Verre Oosten zijn er nog rilligies die geen macht begeren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Laat me niet lachen....
Dat zijn bijna alle godsdiensten. In het Verre Oosten zijn er nog riligies die geen macht begeren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Teerke : 11 augustus 2005 om 20:47.
Oud 11 augustus 2005, 20:25   #127
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het zal toch niet aan de liefhebbende islam liggen zeker dat de samenleving er niet zo mooi is voor vrouwen.
Vreemdelingen die hier van de sociale voorzieningen komen profiteeren hebben hier ook niks te zoeken.
Nog maar eens een voorbeeld van stigmatisering.
Oud 11 augustus 2005, 20:30   #128
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom mag ik niet meedoen ? omdat ik meisje ben ? ik ken vele lieve allochtoonse meisjes en het beeld dat jullie van hen ophangen strookt niet met de werkelijkheid.
Leer de mensen kennen, integreer, ga op in hun cultuur en u zal er als een beter mens uit komen. Gewoon eens proberen !
Violiste.. Als u zelfmoord wilt plegen, mij niet gelaten.

Maar sleur dan niet de gehele Autochtone bevolking méé de dood in, enkel en alleen om uw zelfhaat en schuldgevoel tov. alles wat niet blank is te stillen. Zoals u zijn er spijtig genoeg nog velen, welliswaar minder en minder, maar nog steeds teveel..
Oud 11 augustus 2005, 20:35   #129
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Extreem-rechts is in de meerderheid op dit forum en ook dat past in hun strategie.
Of hoe een minderheid onverdraagzaam kan zijn tegenover de meerderheid

Oud 11 augustus 2005, 20:39   #130
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
Belgen van Marokkaanse afkomst tellen niet mee beste; dat zijn BELGEN
en de Ilegalen tellen ook niet mee want die zijn er niet.

Oud 11 augustus 2005, 20:42   #131
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gehersenspoeld zijn ze door de jarenlange desinformatie.
Door de VLD en zijn goed nieuws show, censuur, vervolging...
er scheelt inderdaad iets in het denken van linkiewinkie's

Oud 11 augustus 2005, 20:42   #132
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mijn broer woont ergens op de grens tussen Antwerpen en Borgerhout. Samen hebben we de hele buurt al doorkruist, overdag, 's avonds, 's nachts, en nog nooit, ik herhaal, NOG NOOIT enige last gekregen op straat, met niemand. Mijn broer woont daar al bijna 30 jaar. Er is al enkele malen gepoogd om bij hem in te breken, hetgeen tot noch toe niet gelukt is. Hij weet ook dat de kans niet gering is dat de daders bij de allochtonen moeten gezocht worden, maar hij groet nog steeds iedere ochtend zijn allochtone buren. En waarom ook niet. Ook al is het een zoon van de buren geweest, en dan. Blijkbaar werkt verzuring niet op mijn familie.
En wat dat "links laten doen" betreft. Probeer eens je verstand te gebruiken, indien mogelijk natuurlijk. Geen enkele ideologie zal in de eerstvolgende 50 tot 100 jaar, en misschien zelfs nooit meer, de alleenheerschappij hebben in West-Europa, noch de sociaal-democraten, noch de liberalen, noch de katholieken, noch de extremen, dus hou maar op met dromen van een rechtse dictatuur, en hou maar op met bang te zijn van een linkse dictatuur.
Ge kunt moeilijk verzuren wanneer ge nog in zoete sprookjes gelooft eh..
Oud 11 augustus 2005, 20:43   #133
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

[quote=ancapa]
Citaat:

NVA progressief
Progressief waar het kan. Behoudsgezind voor wat goed is.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 20:44   #134
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De allochtone meisjes dienen te proberen om in onze cultuur op te gaan, en niet andersom.
De samenleving zal dan heel wat mooier zijn zouden ze zich aanpassen aan de waarden en normen van het land waar ze mogen verblijven.
Diegene die dat niet kan hoort hier niet thuis.
Zo is het overal ter wereld en zo zou het hier ook moeten zijn.
Waarom MOETEN die mensen zonodig opgaan in onze cultuur. Wat is dat eigenlijk, "opgaan in onze cultuur"? Frieten eten in plaats van couscous? Naar VTM kijken in plaats van Al Jazeera? Minstens één keer per week varkensvlees eten? Na het kakken hun achterste enkel met papier reinigen zoals wij, in plaats van met water? Een schaap knuffelen en beleefd vragen of het wil geslacht worden zoals bijvoorbeeld GAIA heeft gefild om veemarkten, in plaats van rituele slachtingen? Hun koppen kaalscheren, tatouages en piersings, of misschien driedelig maatpak en een das, of nog beter een strikje, in plaats van een mooi geknipt kapsel en normale vrijetijdskleding (behalve die met extremistische inslag die hun baard laten groeien omdat de profeet Mohammed ook een baard had, en die in traditionele djebella - of hoe heet dat kleed precies - rondlopen)?

Ik word daar zo moe van.
Oud 11 augustus 2005, 20:47   #135
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog maar eens een voorbeeld van stigmatisering.
Je zal ook altijd mensen tegenkomen die de waarheid niet onder ogen willen zien.
Ookal wordt deze zelf erkent door de vreemdeling.

Oud 11 augustus 2005, 20:50   #136
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Of hoe een minderheid onverdraagzaam kan zijn tegenover de meerderheid
Ik ben alleen onverdraagzaam tegen een ideologie die mensen uitsluit. Mensen die deze ideologie tot de hunne rekenen hebben dat recht daartoe. Dat is het recht op vrije meningsuiting die zo dikwijls verkracht wordt.
Oud 11 augustus 2005, 20:51   #137
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom MOETEN die mensen zonodig opgaan in onze cultuur. Wat is dat eigenlijk, "opgaan in onze cultuur"? Frieten eten in plaats van couscous? Naar VTM kijken in plaats van Al Jazeera? Minstens één keer per week varkensvlees eten? Na het kakken hun achterste enkel met papier reinigen zoals wij, in plaats van met water? Een schaap knuffelen en beleefd vragen of het wil geslacht worden zoals bijvoorbeeld GAIA heeft gefild om veemarkten, in plaats van rituele slachtingen? Hun koppen kaalscheren, tatouages en piersings, of misschien driedelig maatpak en een das, of nog beter een strikje, in plaats van een mooi geknipt kapsel en normale vrijetijdskleding (behalve die met extremistische inslag die hun baard laten groeien omdat de profeet Mohammed ook een baard had, en die in traditionele djebella - of hoe heet dat kleed precies - rondlopen)?

Ik word daar zo moe van.
Deze mensen moeten opgaan in onze cultuur omdat ze dan even wilszwak, materialistisch en depressief zouden worden als onszelf.

De meeste allochtonen passen hiervoor, wat zeer begrijpelijk is.
Oud 11 augustus 2005, 20:53   #138
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik word daar zo moe van.
Hebt U dan zo een grote zelfhaat, dat U niet weet wat de Vlaamse Cultuur inhoud, of bent u gewoon onwetend, en verkiest u die onwetendheid op te lossen door een vreemde cultuur te adopteren?
U kan misschien immigreren naar dat land dan.
Als men naar hier komt dient men zich aan te passen.
In Marokko dient men zich als vreemdeling ook aan te passen, evenals elders in de wereld, maar zich hier aanpassen als vreemdeling is een racistische eis....? efkes serieus blijven he.

Oud 11 augustus 2005, 20:55   #139
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
en de Ilegalen tellen ook niet mee want die zijn er niet.
Daar heb je wel een punt. Het is ondoenlijk om ze te tellen. Men kan enkel indicaties geven aan de hand van asielaanvragen, afwijzingen en de uitzettingen. En dan weet men natuurlijk nog niet of de uitgewezenen op eigen initiatief zijn vertrokken. Zelfs met een schatting te maken kun je er gemakkelijk een hele hoop naast zitten. Er zijn schattingen gemaakt van 100.000 tot 250.000. Zeer moeilijke materie.
Oud 11 augustus 2005, 20:56   #140
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Door de VLD en zijn goed nieuws show, censuur, vervolging...
er scheelt inderdaad iets in het denken van linkiewinkie's
Het verschil tussen de VLD en het VB is dat de VLD een glijmiddel gebruikt vooraleer ze in je aars zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be