![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Kevin ik wacht nog op een weerlegging van mijn weerwoord op pagina5!
En Bece achter de vuilkar lopen is niet minderwaardig, maar het vergt wel een stuk minder scholing en blijkbaar zijn de mensen niet bereid om hiervoor evenveel te betalen als ze doen voor een bezoekje aan de tandarts en dergelijke meer. Geen enkel individu kan een invloed uitoefenen op de loonverdeling op de arbeidsmarkt. Wat andere bereid zijn te betalen zal men kunnen verdienen, niet meer (wel minder)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het klopt niet helemaal wat je verteld.
In zeer veel gevallen heb ik geen enkele invloed op de prijs die ik voor iets moet betalen, tenzij ik er van af zie. Maar dat vind ik vergaande onrealistisch. De advokaat bepaald zijn eigen ereloon, idem voor dokters, tandartsen, notarissen enz. Maar ook de bakker bepaald zelf de prijs van zijn brood via zijn chantagevereniging. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Verder word de prijs van sommige produkten bepaald door het geweten van de fabrikant. In uw geval heb je zelf gezegt dat je met een goed produkt zit waar men meer dan de normale prijs voor wil betalen. Ik heb daar geen probleem aan maar moreel is het niet in orde, evenmin als wanneer een dief je brandkast even komt leeg halen. Ook die neemt het niet al te nauw met zijn geweten. Dus moet je maar zorgen dat die dief bij jou geen kans maakt. Dan heb je het nog over studies. Niet iedereen heeft de financiele noch de geestelijke mogelijkheid om te studeren. Die mensen moeten dan volgens u maar op de armoegrens leven want het zijn toch maar waardeloze prutsers. Volgens mij moet jij juist van de gift, die je gratisch gekregen hebt, gebruik maken om de mensen die niet zo veel geluk hadden naar omhoog te helpen. Maar ook dit is een kwestie van geweten. Studies verantwoorden om hogere financiel bedingingen te stellen zijn ook niet opportuun. Een student betaald slechts een klein deel van de kosten van zijn studies. Maar gaan we er nu even van uit dat ik 7 jaar zou studeren (Dus tot 25 jaar) dan verlies ik een netto inkomen van 70000€ ( zeer ruim gerekend). Terugbetaald over 40jaar met rente komt dat neer op zowat 3500€per jaar netto extra.
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() A. ik heb nergens gezegd dat studies zelf moeten betaald worden.
B. je brengt mij op een idee. Waarom zouden studies niet integraal zelf betaald worden. De staat geeft je een lening voor kosten en levensonderhoud en die betaal je daarna terug. Alleen heeft dan iedereen een kans om te studeren wat nu niet het geval is. Daarbij kan je de lening terug betalen van je meerverdiensten. Uiteraard zou de lening afschrijfbaar zijn van de belastingen. Ik zie er geen probleem in, jij wel? Alleen als je zakt ga je een duurdere(?) privëlening moeten afsluiten, je moet maar niet op je luie kont gaan zitten.
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De rest volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Je 'verplicht' mensen om voor een bepaalde studie te kiezen, omdat sommige jobs nu eenmaal beter betalen dan andere (en je dus de lening beter kunt terugbetalen). Je benadeelt de mensen die minder goed verdienende studies willen aangaan. -Dit voorstel gaat er vanuit dat hoe meer je studeert, hoe meer je verdient. Dit is lang niet altijd het geval. Je benadeelt zo de mensen die verder willen studeren t.o.v. diegene die direct beginnen te werken. -Wat gebeurt er als je er niet doorbent? Waarschijnlijk moet je alsnog betalen. Welke arme ouder gaat het risico nemen om zijn kinderen in de armoede te laten terecht te komen omdat ze jarenlang moeten afbetalen aan iets waar ze helemaal niets aan hebben? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() De johan.
Hoe een balletje rollen kan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb er geen probleem aan dat iemand het loon onvangt dat een dwaas er voor wilt geven. In de artistieke wereld bvb.
Ik heb er wel een probleem aan dat iemand zich dat loon toeeigend door gebruik making van chantage.
![]() |
#138 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Deze bepalen niet volledig vrij hun loon (vastgelegd maximum te betalen bedrag voor bezoek aan de huisarts) 2)ze diensten worden u grotendeels terugbetaald (dokter, tandarts..) 3 Er bestaan steeds goedkopere mogelijkheden (FOB-klinieken, pro deo advocaat, ...) 4) De vrije markt zorgt ervoor dat er mensen zullen komen die goedkoper deze goederen en/of diensten zullen aanbieden wanneer mogelijk Citaat:
Citaat:
Om trouwens nog eens terug te komen op uw vuilnisman: Ik denk dat we toch mogen stellen dat er voor het ene beroep iets meer kennis en vaardigheid nodig zijn dan voor een ander beroep. Ten slotte kan - bij wijze van spreken - iedereen kuisvrouw of vuilnisman worden, maar slechts weinige zijn in de mogelijkheid om kernfysicus te worden. Vanuit dit oogpunt vind ik het inderdaad normaal dat de 1ne veel meer betaald wordt dan de andere. Of niet?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Dat gaat niet indien er niet voor wordt gezorgd dat mensen zich LOS van de maatschappelijke standaarden kunnen emanciperen. Met enkelingen zoals ik die het doen met zelfstudie zullen we niet ver geraken, hoewel ik althans mijn best zal doen. |
|||||
![]() |
![]() |