Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2005, 15:52   #121
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
beste Dofferke ,
wil je aub die tekst onderaan uw boodschappen wegdoen,
die van "eerlijk en r....."

wat een volksverlakkerij
Daar heb jij, geen flauw idee van, man!
Tienduizenden, ja honderdduizenden, zouden je van het tegenovergestelde kunnen overtuigen!
Oud 14 september 2005, 15:58   #122
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

neutron,
vraagje: één of andere van een artsenbond wist te vertellen dat de vakbonden een som krijgen voor hun administratie van werklozen even groot als wat het RIZIV terugbetaalt aan eerstlijnszorg (de huisdokter) .Wat dus een enorm bedrag moet zijn....in deze tijd elektronisch verkeer.
Wat denk jij daarvan ?
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 18:24   #123
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

DOE het dan begot! En blijf niet verder zeveren!

Hela, niet vloeken hé
nondedju,
daar kan ik niet tegen hoor

ps: de waarheid kwetst
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 20:20   #124
limburger
Burger

limburger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als er belangstellenden zouden zijn om de bovengenoemde aantijgingen in te zien kunnen zij steeds contact met ons opnemen, zelfs de pers...
maar die weten dat allemaal al lang hoor...

www.neutr-on.be
nogal een seutige website hebben julie

zeker van dat jullie een vakbond zijn ? hehe
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 20:21   #125
limburger
Burger

limburger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vakbonden heulen mee en verdedigen de inrichtende machten ;
voor hun leden doen ze niks
dat gevoel hebbe n veel mensen over de vakbond

wat denken jullie te verandere in het onderwijs en hoe denken julie dat te gaan doen ?
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 20:31   #126
neutron
Banneling

Standaard

om te beginnen willen wij een neutrale ombudsdienst,
dan kan er al veel voorkomen worden en vlug opgelost
dan een echte opleding voor directeurs,
een plan tegen het geweld in scholen
en echte vakbonden, geen eigenbelangclubkes
Oud 14 september 2005, 22:08   #127
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen zijn dat U uit (een gekwetst) eigenbelang een 'echte' vakbond wilt?
[size=1] Vakbonden zijn bovendien steeds verdedigers van het eigenbelang (van het in het beste geval de aangesloten leden)...[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 14-09-2005 at 23:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zou het kunnen zijn dat U uit (een gekwetst) eigenbelang een 'echte' vakbond wilt?
[size=1] Vakbonden zijn bovendien steeds verdedigers van het eigenbelang (van het in het beste geval de aangesloten leden)...[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zou het kunnen zijn dat U uit (een gekwetst) eigenbelang een 'echt' vakbond wilt?
Vakbonden zijn bovendien steeds verdedigers van het eigenbelang (van het in het beste geval de aangesloten leden)...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 september 2005 om 22:09.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 22:19   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
[size=1]Vakbonden zijn bovendien steeds verdedigers van het eigenbelang (van het in het beste geval de aangesloten leden)...[/size]
Vakbonden zijn er inderdaad om het 'eigen belang' te verdedigen, het belang van de arbeidersklasse met name. Het draait allemaal om de strijd van de arbeiders voor hun eigen belangen.

Wat had u gedacht, dat arbeiders vakbonden oprichten als hobby, of om te kaarten?
Oud 14 september 2005, 22:32   #129
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Vakbonden zijn er inderdaad om het 'eigen belang' te verdedigen, het belang van de arbeidersklasse met name. Het draait allemaal om de strijd van de arbeiders voor hun eigen belangen.

Wat had u gedacht, dat arbeiders vakbonden oprichten als hobby, of om te kaarten?
Als ik gelijk heb, waarom wordt U dan zo lastig?... Blijf toch kalm... Of hebt U goesting om op mijn snuit te kloppen?

[size=4]VAKBOND = EIGENBELANG EERST...[/size][edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 14-09-2005 at 23:32
Reason:

Citaat:

Als ik gelijk heb, waarom wordt U dan zo lastig?... Blijf toch kalm... Of hebt U goesting om op mijn snuit te kloppen?

[size=4]VAKBOND = EIGENBELANG EERST...[/size][/size]

Citaat:

[size=4]VAKBOND is = EIGENBELANG EERST...[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 september 2005 om 22:32.
Oud 15 september 2005, 00:31   #130
neutron
Banneling

Standaard

besten,
geen ruzie maken
de vakbonden zijn er in grote mate om te onderhandelen over de werkomstandigheden
en om wantoestanden aan te klagen en hun leden te verdedigen

maar jammer genoeg zitten de onderwijsvakbondsbesturen vol met directeurs;
die vakbonden steunen alleen de inrichtende machten
benoemen hun vriendjes of dochters als directeur (zonder dat ze een behoorlijike opleiding hebben)
de leerkrachten zijn er de dupe van
die kunnen nergens meer terecht om hun rechten te verdedigen
dat kan zo niet verder
Oud 15 september 2005, 08:42   #131
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[size=4]VAKBOND = EIGENBELANG EERST...[/size]
Ik wordt toch niet lastig? Integendeel, ik geef u gelijk, en alle marxisten geven u gelijk: de vakbond is (normaal gezien) een strijdorgaan van de arbeidersklasse om de klassebelangen te verdedigen. In dat opzicht falen de drie grote vakbonden in dit land momenteel serieus, zij houden zich eerder bezig met de belangen van een leidende kaste en een hoop bureaucraten. De vakbonden moeten weer strijdsyndicaten worden, die niet aarzelen om te strijden als dat nodig is, voor het eigen belang van de aangesloten werknemers.
Oud 15 september 2005, 10:19   #132
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wordt toch niet lastig? Integendeel, ik geef u gelijk, en alle marxisten geven u gelijk: de vakbond is (normaal gezien) een strijdorgaan van de arbeidersklasse om de klassebelangen te verdedigen. In dat opzicht falen de drie grote vakbonden in dit land momenteel serieus, zij houden zich eerder bezig met de belangen van een leidende kaste en een hoop bureaucraten. De vakbonden moeten weer strijdsyndicaten worden, die niet aarzelen om te strijden als dat nodig is, voor het eigen belang van de aangesloten werknemers.
Dus toch 'eigenbelang eerst'...
Oud 15 september 2005, 10:56   #133
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Klassebelang, dat is nog iets anders. Klassebelang is het belang van de werknemers tegen het belang van de kapitalisten. Die laatsten verdedigen ook geen ideologie, hoor. Die verdedigen hun portomonnee.

Maar de klassestrijd, dus de strijd van de ene klasse voor haar belang tegen de andere klasse, is in laatste instantie een strijd voor het algemeen belang. We hebben allemaal belang bij een klasseloze samenleving waarbij uitbuiting van de ene mens door de andere verboden wordt en waar de economie niet in functie van de kapitalisten staat maar in het belang van de bevrediging van de behoeftes van alle mensen op de planeet.

Da's nog iets anders dan Vlaams Belang, natuurlijk. Mij maakt het niet uit of ik wordt uitgebuit door een Vlaming, een Waal of een Amerikaan. Ik wil gewoon niet uitgebuit worden. Daarom ben ik tegen het kapitalisme, omdat het kapitalisme niet in mijn belang is.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 11:16   #134
neutron
Banneling

Standaard

de vakbond is (normaal gezien) een strijdorgaan van de arbeidersklasse om de klassebelangen te verdedigen. In dat opzicht falen de drie grote vakbonden in dit land momenteel serieus, zij houden zich eerder bezig met de belangen van een leidende kaste en een hoop bureaucraten. De vakbonden moeten weer strijdsyndicaten worden, die niet aarzelen om te strijden als dat nodig is, voor het eigen belang van de aangesloten werknemers.

Voil�*, dat is gesproken
de vakbondsbesturen dienen momenteel alleen hun eigenbelang en die van de inrichtende machten van het onderwijs,
leden die moeilijk doen kappen ze buiten
zelfs hun verkiezingen kan je niet betrouwen
de corruptie zit in de vakbonden

leve de nieuwe vakbond
www.neutr-on.be
Oud 15 september 2005, 11:37   #136
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Klassebelang, dat is nog iets anders. Klassebelang is het belang van de werknemers tegen het belang van de kapitalisten. Die laatsten verdedigen ook geen ideologie, hoor. Die verdedigen hun portomonnee.

Maar de klassestrijd, dus de strijd van de ene klasse voor haar belang tegen de andere klasse, is in laatste instantie een strijd voor het algemeen belang. We hebben allemaal belang bij een klasseloze samenleving waarbij uitbuiting van de ene mens door de andere verboden wordt en waar de economie niet in functie van de kapitalisten staat maar in het belang van de bevrediging van de behoeftes van alle mensen op de planeet.

Da's nog iets anders dan Vlaams Belang, natuurlijk. Mij maakt het niet uit of ik wordt uitgebuit door een Vlaming, een Waal of een Amerikaan. Ik wil gewoon niet uitgebuit worden. Daarom ben ik tegen het kapitalisme, omdat het kapitalisme niet in mijn belang is.
Dus egoïsme... maar wss van het betere soort...
Oud 15 september 2005, 11:43   #137
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van moraliteit, het is geen kwestie van 'goed' of 'fout', het is een analyse van de geschiedenis. De klassestrijd gebeurt niet omwille van één of andere ideologie, het is een realiteit die inderdaad gevoerd wordt om belangen te verdedigen. Wat kapitalisten doen is niet voor jouw schone ogen, het is voor hun portomonnee. Zij verdedigen hun belangen, wij doen er goed aan de onze te verdedigen.

En welbegrepen klassestrijd is gebaseerd op solidariteit. Echt egoistisch is dat dus niet.
Oud 15 september 2005, 11:44   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
U begint de essentie van het begrip klassenstrijd door te hebben. Inderdaad, eigenbelang. Ik beschouw het eigen belang van de arbeidersklasse inderdaad van een 'betere soort' dan het eigenbelang van kapitalisten, om de simpele reden dat ik zelf tot de arbeidersklasse behoor.
Oud 15 september 2005, 11:50   #139
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van moraliteit, het is geen kwestie van 'goed' of 'fout', het is een analyse van de geschiedenis. De klassestrijd gebeurt niet omwille van één of andere ideologie, het is een realiteit die inderdaad gevoerd wordt om belangen te verdedigen. Wat kapitalisten doen is niet voor jouw schone ogen, het is voor hun portomonnee. Zij verdedigen hun belangen, wij doen er goed aan de onze te verdedigen.

En welbegrepen klassestrijd is gebaseerd op solidariteit. Echt egoistisch is dat dus niet.
Tja, het is wss dan zoiets als de solidariteit die toegepast wordt in China, Noord-Korea... U kent ze wel... de rode paradijzen...
Idd, daar ziet men weinig kapitaal (alleszins niet bij de arrebeiders)... Daar is het dus goed om leven (nogal een geluk dat de Noord-Koreanen weer zullen geholpen worden door kapitalistische systemen of er waren er binnnen enkele weken vijf miljoen minder)...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 15-09-2005 at 12:51
Reason:

Citaat:

Tja, het is wss dan zoiets als de solidariteit die toegepast wordt in China, Noord-Korea... U kent ze wel... de rode paradijzen...
Idd, daar ziet men weinig kapitaal (alleszins niet bij de arrebeiders)... Daar is het dus goed om leven (nogal een geluk dat de Noord-Koreanen weer zullen geholpen worden door kapitalistische systemen of er waren er binnnen enkele weken vijf miljoen minder)...[/size]

Citaat:

Idd, daar ziet men weinig kapitaal... Daar is het dus goed om leven (nogal een geluk dat de Noord-Koreanen weer zullen geholpen worden of er waren er binnnen enkele weken vijf miljoen minder)...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 september 2005 om 11:51.
Oud 15 september 2005, 11:58   #140
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het is wss dan zoiets als de solidariteit die toegepast wordt in China, Noord-Korea
Indien er in die landen onafhankelijke, radicale strijdvakbonden waren zou de toestand er ginder al heel anders uitzien. Zonder twijfel. Ik ben er erg voor dat men ginder onafhankelijke, radicale vakbonden toelaat, zoals ik er hier graag zou zien opstaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be