![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na lezing van het artikel merk ik weinig van satire.
't Genre is aan iedereen niet besteed waarschijnlijk. Ik kan me best voorstellen dat teergevoelige Britten er aanstoot aan nemen. Maar ik zie geen reden om het te verbieden. 't Is geen laster aan het adres van één bepaalde Brit. Het is een uiterst flauwe generalisatie, dat ziet vrijwel iedereen in. Ik zie overigens geen enkele reden om wat voor schrijfsels dan ook te verbieden. Ook niet als in het bewuste artikeltje de ene nationaliteit door een andere wordt vervangen. De selectieve censuurliefhebbers zien dat uiteraard anders, maar die visie getuigt van ongelofelijke hypocrisie. De Britten wél laten beledigen en het satire noemen, maar huilen en tieren wanneer een andere bevolking/ras/nationaliteit geviseerd wordt (dan is het negationisme en vlieg je ervoor in de doos)
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens ook zo dat een krant ernstige teksten/interviews publiceert, en een partijblad satirische stukjes schrijven. Neem nu het verhaal van Bart Eeckhout tegen de Britten. Ik heb het nogmaals gelezen, en geloof me vrij, het racisme en de haat tegenover de Britten druipt ervan af. Dit is geen satire. Volgens mij zijn de mannen van De Morgen nog steeds pissed op de Britten omdat ze met alles meedoen met Amerika. Mijn conclusie is en blijft dat de massa-histerie van VRT/De Morgen/CGKR/Politiekers etc.... tegen racistische feiten/teksten enkel en alleen getriggerd worden door een handtekening van het Vlaams Belang of een van haar leden/sympathisanten. In andere gevallen is het opeens geen probleem. De aanklacht van Rob Verreycken bij het CGKR tegen De Morgen is een schot in de roos. Zeg maar een meesterzet. De toekomstige opmerkingen van beide De Morgen en het CGKR tegen vermeend 'racisme' van Vlaams Belangers kan vanaf nu gewoon vierkant worden weggelachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 1 september 2005 om 13:19. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als illustratie. http://society.guardian.co.uk/drugsa...356203,00.html http://society.guardian.co.uk/drugsa...297760,00.html http://society.guardian.co.uk/drugsa...354741,00.html http://observer.guardian.co.uk/comme...548886,00.html http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/4649097.stm http://news.bbc.co.uk/1/hi/talking_point/2073922.stm[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 september 2005 om 14:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat nog niet wil zeggen dat de keuze van bijvoorbeeld het VB om zich steeds duidelijker op te werpen als een puur anti-islamistische partij niet mikt op het sluimerende racisme dat ze bij haar achterban vermoedt. Trouwens, het is niet toevallig dat vele VB'ers pleiten voor het recht op racistische meningsuiting.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 1 september 2005 om 14:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 1 september 2005 om 14:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn de koningen van het futiele, de keizers van het onbestaande, de goden van de virtualiteit. Moesten de migranten niet bestaan: ze zouden ze bedenken. Men kan in het verdedigen van Ambion enkel een nostalgie naar hun ware roots vermoeden: zij zijn geen fiere, verdraagzame, multiculturele Vlamingen: misschien zijn zij wel de genetische producten van de Wikkings! Het zijn brandstichters, plunderaars en oproerkraaiers van natuur? Dat zou wel eens kunnen. Hun eigen onderzoekingen tussen afkomst en criminaliteit zouden ze eens op de eigen voorouders moeten uitproberen: zij hebben een criminologe in huis om dat te doen ! Een genetische scanning van hun soort zal dit later misschien uitwijzen. Allicht is het beter om ipv de Vlaamse natie zonder meer op te richten vooraf een reservaat te voorzien: voor de pure wikkings? Hiermede worden hun eigen voorkeuren voor segregatie eindelijk ingewilligd en zijn we van hun gezaag van af! Steek in dat reservaat een paar moslimterroristen en zij amuseren zicht te pletter, allemaal![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 september 2005 om 14:46. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Het riekt naar een gezagsargument: iedereen weet... Wel neen, ik wist het niet tot gij het vertelde. Als ik die tekst las, dacht ik: welke vlieg heeft die mens gestoken? Waarom veralgemeent hij een slecht vakantie-ervaringetje van hemzelf meteen tot wangedrag van een heel volk? Vanwaar die haat (het staat in koeien van letters boven het artikel, en er staat niets satirisch bij)? En als dat geen racisme is, wat dan wel? Heb je al geprobeerd "Britten" te vervangen door "Marokkanen" of "Joden"? En "kotsen" door pakweg "GSM's stelen" of "meisjes lastigvallen"? Heb je enige satire gemerkt? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Egidius (lezer sinds de oprichting in 1979 en geabonneerd sinds 1991) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Voorlopig lijkt het gevaar klein. Het spijtige geval wil dat het herhaaldelijk en volgehouden gefulmineer van de VB kopstukken tegenover migranten minder ironisch en vééééél systematischer is gebeurd. Een zwaluw maakt te lente niet. WIe nu als pot de ketel wil verwijten moet toch eerst een vooral er rekening mee houden of dat keteltje geen dubbele bodem heeft en derhalve een fop-keteltje is. Dat de advoctaten van het VB zo stom zijn om iets dergelijks als motief te gebruiken om een krant te proberen pakken is zo onozel dat ik er de tranen in de ogen van krijg. Dat degenen die hier graag naar de pijpjes dansen van het VB hier ernstig op ingaan is zo komisch dat ik weeral tikfouten maak. Mensen: hoe kunnen jullie dat gedaas vol houden!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Ik gun je je pretjes hoor. Doe zo voort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||
|
![]() Citaat:
Overigens heeft nog niemand hier de satirische passages aangeduid, ondanks herhaalde vraag. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 1 september 2005 om 15:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jullie zijn zodanig corrupt dat jullie 't zelf nie meer zien hé ![]() ![]() Dat getuigt van een gladheid die elke drol in een darmkanaal zichzelf toewenst ![]() Zeg dat dit "klootje" het gezegd heeft ! Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze discussie toont wel aan hoe racistische sommigen wel niet zijn op dit forum. 1000 keer migranten beledigen is blijkbaar even erg als een keer een Brit beledigen. Is het omdat ze blank zijn.
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 september 2005 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Anders zouden we nog gaan denken dat dit beetje racisme van een DM-redacteur mag omdat het herhaalde racisme van het Belang veel erger is. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |