Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2005, 20:43   #121
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V-men
Voor wat moet ge dat weten heb je ze liever jonger dan 16? Heb je graag van die jonge knulletjes, ja ieder zijn goesting maar ik moet niet veel weten van pedo's dus Antoon ik moet je teleurstellen ik ben geen knulletje
Ge zijt een ongelooflijk zielig personage. Zelfs het Engels in uw nick kunt ge niet deftig spellen. Kruip terug in uw goot, sukkel.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:02   #122
Masterlijke Allochtoon
Vreemdeling

Masterlijke Allochtoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Met verbazing zie ik hoe geen enkele internationale hulp op gang komt voor de slachtoffers van Katrina, de orkaan die vooral New Orleans en Biloxi getroffen heeft, op gang komt.

Het Rode Kruis heeft geen rekening geopend, terwijl er bij de Tsunami sprake was van massa hysterie, waaraan het genoemde Kruis een flinke rode kluif heeft overgehouden.
Men kon geen tien meter lopen of er werd ons een collectebus onder de neus geschoven.
Men kon geen tv aanzetten of steeds weer die beelden.

Nu raakt me het schaamteloze Europese cynisme.

Mississippi is geraakt door een catastrofe die vooral de arme, niet-verzekerde bevolking, meestal afro-amerikanen, geraakt heeft, en waarschijnlijk voor het leven getekend.

Is Europa echt zo racistisch? Is dit niet érg omdat het Amerika is?

Gelieve mij op de hoogte te houden van de Belgische Hulpprogramma's die de komende dagen opgestart zullen worden door het Rode Kruis en Oxfam.

Ik ben reeds bezig met het mobiliseren van zoveel mogelijk hulpkrachten en donateurs.

Aangezien ik niet veel online tijd heb om op dit forum te kijken, kun je me best een PM sturen met informatie.

Gelieve eveneens uw lokale Rode Kruis en Oxfam kantoren te bellen voor info.
In bangladesh en india sterven jaarlijks veel meer mensen door overstromingen enzovoort. Daar hoor je ook niks over, slechts een vermelding in het nieuws onder 'nieuws kort', terwijl nu, is het het hoofditem van elk nieuwsbericht. Ook hypocriet.
Ander voorbeeld: Een tijdje geleden was er in Syrië een dijk doorgebroken (volgens mij bij de stad Homs). Een nationale ramp met honderden doden. NIKS heb ik erover gehoord, niet op CNN, niet op BBC, nergens. Zoiets moet in Amerika gebeuren. Dan is het hier voorpaginanieuws

MA[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Masterlijke Allochtoon on 01-09-2005 at 22:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Met verbazing zie ik hoe geen enkele internationale hulp op gang komt voor de slachtoffers van Katrina, de orkaan die vooral New Orleans en Biloxi getroffen heeft, op gang komt.

Het Rode Kruis heeft geen rekening geopend, terwijl er bij de Tsunami sprake was van massa hysterie, waaraan het genoemde Kruis een flinke rode kluif heeft overgehouden.
Men kon geen tien meter lopen of er werd ons een collectebus onder de neus geschoven.

Mississippi is geraakt door een catastrofe die vooral de arme, niet-verzekerde bevolking, meestal afro-amerikanen, geraakt heeft, en waarschijnlijk voor het leven getekend.

Gelieve mij op de hoogte te houden van de Belgische Hulpprogramma's die de komende dagen opgestart zullen worden door het Rode Kruis en Oxfam.

Ik ben reeds bezig met het mobiliseren van zoveel mogelijk hulpkrachten en donateurs.

Aangezien ik niet veel online tijd heb om op dit forum te kijken, kun je me best een PM sturen met informatie.

In bangladesh en india sterven jaarlijks veel meer mensen door overstromingen enzovoort. Daar hoor je ook niks over, slechts een vermelding in het nieuws onder 'nieuws kort', terwijl nu, is het het hoofditem van elk nieuwsbericht. Ook hypocriet.
Ander voorbeeld: Een tijdje geleden was er in Syrië een dijk doorgebroken (volgens mij bij de stad Homs). Een nationale ramp met honderden doden. NIKS heb ik erover gehoord, niet op CNN, niet op BBC, nergens. Zoiets moet in Amerika gebeuren. Dan is het hier voorpaginanieuws

MA[/size]

[size=1]After edit by Masterlijke Allochtoon on 01-09-2005 at 22:07
Reason:

Citaat:

Ander voorbeeld: Een tijdje geleden was er in Syrië en dijk doorgebroken (volgens mij bij de stad Homs). Een nationale ramp met honderden doden. NIKS heb ik erover gehoord, niet op CNN, niet op BBC, nergens. Zoiets moet in Amerika gebeuren. Dan is het hier voorpaginanieuws :S

MA[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

MA[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Masterlijke Allochtoon : 1 september 2005 om 21:08.
Masterlijke Allochtoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:25   #123
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Ik heb gestemd voor John Kerry en was ook aktief in zijn campagne. Ook ik tel de dagen af van de Bush administration. Wees gewoon niet anti-Amerikaan alleen omdat er zo'n kieken in het Witte Huis logeert. Veel Amerikanen hebben ondertussen hun vergissing, helaas te laat, ingezien door een 2e keer voor hem te stemmen.
Tja kijk die mensen zijn nu eenmaal antiamerikaans of er nu een democraat of republikein zetelt in het witte huis. Ikzelf ben een Bushfan maar heb nooit de VS beledigd omwille van Clinton.
Oud 1 september 2005, 23:25   #124
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Denk dat ze nu langzamerhand realiteit begint te worden:
Oud 1 september 2005, 23:44   #125
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Ik zal het onthouden voor als 11.11.11 nog eens geld komt bedelen voor één of andere communistische dictatuur.

Eigenlijk kan de westerse wereld beter zijn ontwikkelingshulp overal stoppen, niet? Het lost fundamenteels niets op en de bevolking is er toch niet mee geholpen. Op naar de 0,0 pct van het BNP !

Egidius
In de VS IS het geld aanwezig. Het is alleen zo dat de rijke toplaag liever een paar hectare grond aan zijn erf bijvoegd dan een arme een degelijke opleiding te laten betalen.
Van mijn part mag het geld voor ontwikkelingssamenwerking vertienvoudigd worden. Maar dan niet aan een land dat liever zijn defensiebudget laat stijgen met een paar honderd miljard dollar, dan zich één second te bekommeren om zijn eigen bevolking.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 23:50   #126
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kerry of Gore zouden nooit Irak binnengevallen zijn in 2003. Verschil genoeg voor u? En laten we het hierbij laten en deze topic over de orkaan houden.
Mag ik dan weten waarom Kerry dan zei dat hij voorstander was van de oorlog in Irak?!
Ralph Nader was tégen de oorlog, Howard Dean was tégen de oorlog, maar John Kerry was voorstander van de oorlog tegen het Iraakse volk. Het enige wat hij anders zou gedaan hebben, is langer aangedrongen hebben bij Frankrijk en Duitsland. De politiek van Kerry was "als het kan met de VN, als het móet zonder", terwijl de politiek van Bush is "als het moet met de VN, als het kán zonder".
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 00:10   #127
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

De burgemeester, of iemand anders, heeft op de radio diverse smeekbedes gedaan. Uitsluitend gericht aan Bush.
Daar voegde die cynisch nog aan toe dat die zijn stad tot buitenlands gebied verklaarde. Doelende op het feit dat Bush wel veel troepen in het buitenland heeft zitten en er een paar jaar terug mee pochtte dat die binnen 2 dagen duizenden militairen in Irak kon hebben.
Oud 2 september 2005, 01:10   #128
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Daarnet Phara de Aguirre tijdens Terzake gehoord...
"De enige die tijdens deze ramp nog kan lachen is president Bush", orakelde ze...

Dat vind ik persoonlijk onbeschoft en grof... een neutrale zender (of wat dat zou moeten zijn) onwaardig...

Maar ja, dat zal waarschijnlijk de linksen nog niet opgevallen zijn...

Onvoorstelbaar...
Zei ze dat echt??!! Ach, valt te verwachten van dat gore loeder en haar knusse VRT homeboy Tony Mary.

Wansmaak, en schaamteloos niet-menselijk hoeven zijn. Ze vindt het heerlijk om Bush te haten. Dat maakt allemaal deel uit van het Grote Euro-plan: A Strong Euro, en Europa Wereldmacht N°1!

Ondertussen staan kindertjes op daken te zwaaien met kartonnen waarop geschreven staat "HELP US".

Pharra, is dat niet een beetje misplaatst, die humor van je?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 01:11   #129
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

PS: bedankt voor fantastische privé berichten.

Ik ben blij dat mensen zich ook willen inzetten om te helpen bij dit vreselijke menselijke lijden.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 01:17   #130
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
sukkelaar, ik hoop dat ge sterft aan één of andere pijnlijke ziekte.
Jamaar - dat gaat zomaar niet zulle - Ik heb hem al 4 weken kramp en 14 dagen darminfecties toegewenst .
Ieder op zijn beurt heh garfield,trek gewoon een nummertje....
Oud 2 september 2005, 01:25   #131
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je doet maar alsof je een monsterachtige racist bent??zielig...

Hierseh Daarseh...De Filo long time no talk...

Hoe was de vakantie?

MVG
Thor
Oud 2 september 2005, 07:53   #132
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Durft er iemand een voorstelling maken van wat met zulke ramp hier in ons landje zou gebeuren? Hoe snel en efficient dat we die ramp hier zouden oplossen?

Of bv in het sociale Frankrijk, waar twee jaar geleden tijdens een hittegolf [size=1](wat nu in de VS gebeurd is, dat zal toch wel bijna zo erg zijn als die hittegolf)[/size] meer dan tienduizend (10.000) oudjes stierven?...
[size=1](en om zulke rampen in de toekomst te voorkomen, zijn de linkse vakbonden bereid 2 minuutjes per dag gratis langer te werken... )
[/size]
Maar daarop heb ik de politiek correcten weinig zien reageren...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 02-09-2005 at 08:54
Reason:

Durft er iemand een voorstelling maken van wat met zulke ramp hier in ons landje zou gebeuren? Hoe snel en efficient dat we die ramp hier zouden oplossen?

Of bv in het sociale Frankrijk, waar twee jaar geleden tijdens een hittegolf [size=1](wat nu in de VS gebeurd is, dat zal toch wel bijna zo erg zijn als die hittegolf)[/size] meer dan tienduizend (10.000) oudjes stierven?...
[size=1](en om zulke rampen in de toekomst te voorkomen, zijn de linkse vakbonden bereid 2 minuutjes per dag gratis langer te werken... )
[/size]
Maar daarop heb ik de politiek correcten weinig zien reageren...[/size]

Of bv in het sociale Frankrijk, waar twee jaar geleden tijdens een hittegolf [size=1](wat nu in de VS gebeurd is, dat zal toch wel bijna zo erg zijn als die hittegolf)[/size] meer dan tienduizend (10.000) oudjes stierven... 10.000 oudjes stierven?...
[/size]
Maar daarover heb ik de politiek correcten weinig zien over schrijven...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2005 om 07:54.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 07:59   #133
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zei ze dat echt??!! Ach, valt te verwachten van dat gore loeder en haar knusse VRT homeboy Tony Mary.

Wansmaak, en schaamteloos niet-menselijk hoeven zijn. Ze vindt het heerlijk om Bush te haten. Dat maakt allemaal deel uit van het Grote Euro-plan: A Strong Euro, en Europa Wereldmacht N°1!

Ondertussen staan kindertjes op daken te zwaaien met kartonnen waarop geschreven staat "HELP US".

Pharra, is dat niet een beetje misplaatst, die humor van je?
Phara had gelijk , beste Pollycorrect, zoals hierboven duidelijk werd aangeduid.. Bush was wel degelijk lachend te zien de eerste dagen van deze crisis.. In plaats van je haat ten aanzien van de VRT bot te vieren zou je beter de feiten eens checken.
Oud 2 september 2005, 08:04   #134
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ben er 100% zeker van dat er geen dergelijk onderscheid gemaakt zou worden tussen rijk en arm mocht er hier in België een oproep tot massale evacuatie gegeven worden. HEt is toch schrijnend dat er zelfs geen busdiensten werden ingelegd om de armsten uit NO te evacueren. En al evenmin onbegrijpelijk hoe traag de hulpdiensten in de Verenigde Staten in gang schoten, en dit dan nog voor een ramp die perfect voorspelbaar was. Dat is nog het ergste.. Dat er dan nog geen degelijke contingency planning bestaat dat kan er bij mij niet in.
Oud 2 september 2005, 08:38   #135
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Phara had gelijk , beste Pollycorrect, zoals hierboven duidelijk werd aangeduid.. Bush was wel degelijk lachend te zien de eerste dagen van deze crisis.. In plaats van je haat ten aanzien van de VRT bot te vieren zou je beter de feiten eens checken.
Phara verwees bij die uitspraak op geen enkel moment naar de eerste dagen...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 02-09-2005 at 09:39
Reason:

Citaat:
Phara verwees bij die uitspraak op geen enkel moment naar de eerste dagen...[/size]

Citaat:
Phara verwees bij die uitspraak op geen enkel moment naar de eerste dagen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2005 om 08:39.
Oud 2 september 2005, 09:17   #136
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Phara verwees bij die uitspraak op geen enkel moment naar de eerste dagen...
dat klopt, ze zei 'tijdens deze crisis'... Muizenneuker !
Oud 2 september 2005, 09:35   #137
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dat klopt, ze zei 'tijdens deze crisis'... Muizenneuker !
Oud 2 september 2005, 09:35   #138
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt allemaal deel uit van het Grote Euro-plan: A Strong Euro, en Europa Wereldmacht N°1!
Is dat een probleem? Liever Europa als wereldmacht dan de VSA.

ps: schieten op evacuatie-heli's? Hoe ver is het gekomen in Amerika...
Aereal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 10:38   #139
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal
Is dat een probleem? Liever Europa als wereldmacht dan de VSA.

ps: schieten op evacuatie-heli's? Hoe ver is het gekomen in Amerika...
Als die beelden ziet is Amerika precies een Afrikaans land, allemaal(dikke) negers...die schieten op elkaar en de hulpverleners, plunderen etc. En het is uit deze bevolking dat de Amerikaanse soldaten gerecruteerd worden die overal "democratie" moeten gaan brengen.
Idd liever Europa...
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 10:47   #140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan het zijn dat ze gewoon niet meer willen herbouwen, of geen verzekering hadden? Vanwaar heb je die informatie trouwens?
_______

Allemaal bla bla van de slachtoffers van hurricanes van vroeger op die subversieve BBC radio.
Trouwens mijn dochter werkte in Hostels in Florida als receptioniste en die fluisterde mij ook een paar verhaaltje in de oren over de leefwijze van daklozen en zwervers aldaar, waarvoor Florida een natuurlijk reservoir is, of moet ik zeggen "reservaat"?.

Maar jij weet het natuurlijk allemaal veel beter, met gesloten ogen ter plekke.

Deze mensen hebben geen geld voor dure tot onbetaalbare stormverzekeringen (met uitzondering voor de happy few), verzekeringen die trouwens niet altijd te krijgen zijn.

Het zijn dikwijls gepensionneerden wiens enige bezit hun woning was, en die niet of nauwelijks over een inkomen beschikken, en niet de mogelijkheid hebben ooit nog aan de slag te komen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be