![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze staan mijn persoonlijke ervaringen diametraal tegenover sommige anderen en heb ik dus het recht hun veralgemening sterk te betwijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee maal is er een regeling getroffen: een keer mocht hij na een korte schorsing weer zijn burgemeesterfunctie opnemen (nadat hij beloofd had Nederlands te leren binnen een afgesproken termijn), en een tweede keer werden zijn bevoegdheden tijdelijk overgedragen aan een eerste schepen. Daartussen zijn er allerlei schorsingen aangevraagd en werden bepaalde ook toegepast. Ik kan me evenwel niet herinneren wanneer men hem heeft afgezet. Maar misschien weet u meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwsbericht op http://www.pinkwave.be
(Donderdag 19/06) - IS SLACHMUYLDERS VERKEERD BEGREPEN? NEEN! Naast nog andere boze reacties op de houding van de districtsburgemeester van Berchem dan die we eergisteren al meldden op deze site, konden we vanmorgen in de krant lezen dat Prosper Slachmuylders (districtsburgemeester) gisterenavond op de districtsraad heeft toegegeven en dat hij zich vergist heeft en wel homohuwelijken zal afsluiten. Hij biedt ook zijn excuses aan indien hij mensen zou hebben gekwetst. Wij waren een beetje verwonderd over de plotse ommekeer van de districtsburgemeester, die eerder onder meer had gezegd dat stieren het ook niet met mekaar doen. Dus belden wij hem. Dat was bijna een maat voor niets. Of toch niet helemaal. Beknopt kwam het gesprek hier op neer dat mijnheer Slachmuylders had afgesproken (allicht met kopstukken uit zijn partij die hem waarschijnlijk op zijn plaats gezet hebben) dat hij geen pers meer zou te woord staan. Er was een persbericht in die zin onderweg. Waarschijnlijk is daar het bericht in de krant op gebaseerd. Hij vond ook dat hij over dit onderwerp al genoeg in de belangstelling had gestaan. Een kort stukje uit het gesprek geven we hier woordelijk weer en is vanavond te beluisteren in onze uitzending. P.W. "Ik heb vanmorgen in de krant gelezen dat u op uw eerdere uitspraken zou terugkomen?" P.S. (aarzelend) "mmmmmm, nnnn, nee, neen. Allez, neen, ik heb nooit gezegd dat ik een huwelijk zou weigeren. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn bevoegdheid doorgegeven heb aan mijn schepen en dat ik in geval als dat nodig was absoluut de wet toepas en dat ik de huwelijken zal doen. Daar komt ook de tekst op neer die wij meegegeven hebben aan Belga en de persmedia... nu, eh, hoe moet ik het stellen, ik heb genoeg aandacht gekregen de laatste tijd..." Als wij de heer Slachmuylders goed begrijpen dan zegt hij dus dat hij niet terugkomt op eerder gedane uitspraken (zoals: het huwelijk is van nature iets voor man en vrouw en twee stieren doen het ook niet met elkaar), Alleen zegt mijnheer Slachmuylders dat hij dus wel de wet zal toepassen. En dat is maar goed ook. Want stel dat iedere ambtenaar naar goeddunken gaat bepalen wie met wie mag huwen. We hadden jammer genoeg niet meer de mogelijkheid om te vragen wat hij ervan zou vinden moest een andere ambtenaar van de burgerlijke stand hem het huwelijk weigeren als hij met een ruim 40 jaar jongere vrouw in het huwelijk zou willen treden. De Heer S. is namelijk 62, zijn vrouw 19.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en wat die homo's betreft die jij kent, dat zegt meer over jou dan over de hele holebi-gemeenschap ik ben bI en en heb een vriendin, zodus ... (als ik jouw redeniering volg) dan heb ik ook interesse in kinderen WEL u hebt nog gelijk ook, ik wil later kinderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
wel dit maakt het nog absurder je beweert dat je weet waarover je praat en dan nog zo'n ongefundeerde mening hebben zodus alle allochtonen zijn criminelen, want er zitten ook veel allochtonen in de gevangenis => absurde redenering hé, mr ik trek de lijn mr even door en het kan misschien wel zijn dat die mensen die jij hebt opgespoord homo zijn en ook pedofiel, maar moet je dan echt IEDEREEN over dezelfde kam scheren? amai, hoe openminded zijn we weer nt hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() De burgemeester of de schepen die de bevoegdheden van de burgerlijke stand heeft MOET een huwelijk voltrekken, weigeringen zijn uitgesloten. Punt aan de lijn. Hij kan zich enkel laten vervangen wegens ziekte of vakantie of ander geval van overmacht. Een geval als "ik zie dat huwelijk niet zitten" is geen excuus. Of zou de heer burgemeester dan steeds toevallig ziek zijn bij een voltrekking van het homohuwelijk. Heeft hij daar echt problemen mee dan moet hij zijn conclusies trekken en opstappen.
Moet ik op mijn werk ook iets weigeren omdat ik er zogezegd bezwaren zou tegen hebben. Ik denk dat ik rap mijn C4 zou krijgen.
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zever in pakskes ze moesten die mens een standbeeld geven! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() De wet diend dan veranderd te worden !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Waarom moet die wet veranderd worden? Ik zie niet één grondige reden in waarom die wet zou veranderd worden.
Zou die burgemeester ook een huwelijjk weigeren bij een heterokoppel die gescheiden is en hertrouwd? Bij groot leeftijdsverschil zoals hier al aangehaald? Apparte cultuur? ... De wet is de wet, punt aan de lijn, en daar kan niemand onder uit. Zoniet moet hij maar ontslag nemen, zo eenvoudig is dat.
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals de wet diend aangepast te worden omdat jullie dit "huwelijk" zo normaal vinden daarom een ander niet hoor ,de man mag gerust weigeren er zullen gekken genoeg zijn om jullie "huwelijk" te verbinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Zeg Rafke even compleet off topic, maar zijn er al plannen bij jou om je ja woord te geven. Je moet niet antwoorden hoor, als je niet wil.
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |