Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2003, 18:19   #121
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Wat doe ik maar al te graag?
Oud 26 juni 2003, 18:53   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamsonvriendelijk ( en ondankbaar) zijn, Yann.

Vlaamsonvriendelijk omdat dit zo lijkt te horen voor een BUBber

en ondankbaar omdat ik jullie schandaaltopic van de pagina liet verdwijnen.

Pffffffft, moeilijk van begrip zijn die jongens toch...
Oud 26 juni 2003, 23:15   #123
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wij zijn niet "Vlaamsonvriendelijk", hooguit "flamingantischonvriendelijk" en dat is niet hetzelfde !

En als de flaminganten meer naar de meerderheid van de Belgen zouden luisteren, moeten we zelfs helemaal niet meer onvriendelijk zijn !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 09:09   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wij zijn niet "Vlaamsonvriendelijk", hooguit "flamingantischonvriendelijk" en dat is niet hetzelfde !

En als de flaminganten meer naar de meerderheid van de Belgen zouden luisteren, moeten we zelfs helemaal niet meer onvriendelijk zijn !
Bedoel je dat de de 'flaminganten' moeten luisteren naar die (zwijgende) meerderheid van 90% Belgen waarvan 0.34% op die nieuwe, ultra-belgische partij stemde? (omdat ze om één of andere reden de media niet haalden...ik zal het maar zelf zeggen.) Of naar wat de voorzitter en ondervoorzitter van dit 0,34% partijtje hier komen uitkramen?
En �*ls het nu nog zinnige uitkraamsels waren maar hun bijdragen bestonden hoofdzakelijk uit het tentoonspreiden van Vlamingenhaat. Of zijn flaminganten en Vlaams-nationalisten geen Vlamingen, misschien? Zijn dat dan allemaal racisten en fascisten zoals jij en je geestesgenoten laten uitschijnen?

Wees dus vooral niet verwonderd dat je uiteindelijk van hetzelfde laken dat jij uitkoos een pak krijgt aangemeten.
Oud 27 juni 2003, 10:44   #125
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
(omdat ze om één of andere reden de media niet haalden...ik zal het maar zelf zeggen.)
de media-zendtijd wordt bepaald door het quotum aan zetels in de Vlaamse,Waalse,Brusselse raden.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 11:00   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
(omdat ze om één of andere reden de media niet haalden...ik zal het maar zelf zeggen.)
de media-zendtijd wordt bepaald door het quotum aan zetels in de Vlaamse,Waalse,Brusselse raden.
Ik verwachtte al dat er alleen hierop zou gereageerd worden en wilde het voor deze ene keer vóór zijn.

Tevergeefs....
Oud 28 juni 2003, 07:54   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja?

Graag dan een verwijzing naar een of andere nota van de VRT. Ik heb echter het sterke vermoeden dat u de vraag links zult laten liggen, daar er gewoon geen "quotum" bestaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 22:52   #128
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens in het decreet van de VRT van 25.01.1995 (art. 27 ter § 9) en dan spreken we elkaar nog eens: aandacht op de VRT in het voordeel van de in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen voor de helft proportioneel en voor de helft gelijk.
Oud 28 juni 2003, 22:55   #129
Bruno*
Banneling

Standaard

Mooi
Oud 29 juni 2003, 00:24   #130
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kijk eens in het decreet van de VRT van 25.01.1995 (art. 27 ter § 9) en dan spreken we elkaar nog eens: aandacht op de VRT in het voordeel van de in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen voor de helft proportioneel en voor de helft gelijk.

Misschien moeten jullie ook maar een goedgeklede homofiel als lijsttrekker nemen...
Oud 29 juni 2003, 01:09   #131
Bruno*
Banneling

Standaard

Op wat slaat dat belachelijk antwoord nu
Het is in uw land dat zo'n man de kans krijgt. Enfin, daar is de media tenminste objectiever.
Oud 29 juni 2003, 02:23   #132
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is in uw land dat zo'n man de kans krijgt.
Het is dan ook een democratie, weet u wel. Of wacht... Een partijraad die aangeduid is door een onverkozen partijvoorzitter, de pretentie van te weten wat een meerderheid van de mensen denkt zonder hen het effectief te vragen... neen, ik vergis mij, u weet dat helemaal niet.

Met uw bovenstaande uitspraak toont u trouwens ook een enorm gebrek aan respect voor de Nederlandse kiezer. Breeddenkend zei u? Wat een grap toch.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 10:54   #133
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Tacitus juist met lof sprak over Nederland. Ik heb ook veel bewondering voor de Nederlanders want over het algemeen (op enkele slecht ingelichte uitzonderingen na) respecteren zij België en de Belgen erg veel. Dank U, Nederland ! Samen maken we Europa sterk !
Oud 2 juli 2003, 18:40   #134
A ( bub-er en belg in har
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Nederland, Luxemburg,...
En uiteraard het Hertogdom Brabant, etc, etc
Hallo?! In de 19e eeuw... Is het hertogdom Brabant in de 19e eeuw een land?

Die "..." had ik graag wat verduidelijkt gezien. U beweert immers dat "bijna alle landen" een leeuw in hun wapenschild hadden. Nu, dat was in de 19e eeuw helemaal niet het geval. Tot nu toe heb ik dus Nederland en Luxemburg. Is dat dan "bijna allemaal"?
Gaan we weer muggenziften .

btw ; ook engeland had een leeuw in zijn wapen .
Oud 2 juli 2003, 18:44   #135
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat was een fout in mijn eerste post. Dat heb ik wel eens meer als ik snel wil zijn... nu tevreden?
Was het dan zo moeilijk dat toe te geven dat u zich er eerst probeert uit te praten en pas na enkele berichten dan toch aangeeft dat mijn opmerking correct was?

Maar afgezien daarvan, wat is eigenlijk de bedoeling van dit aanhalen? Nederland en Luxemburg hebben beide een leeuw in hun wapenschild (eigenlijk gaat het trouwens in beide gevallen om de Nederlandse Leeuw alias de Leo belgicus).
Kijk kijk , hij brengt toch nog zinnige dingen voort . De leo Belgicus . Met andere woorden , de Vlaamse leeuw is een flauw afkooksel van de Belgische .

Ik wacht nu echt wel op een reactie waarin ik belachelijk wordt genoemd en u me weer eens de les gaat proberen lezen of zeggen dat ik "mijn" geschiedenis niet goed ken .
Oud 2 juli 2003, 18:51   #136
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, ik wist al langer dat de Vlaamse Leeuw plagiaat was van een Duits lied (wist ik al van dat ongelooflijk irritante boek Sire, er zijn geen Vlamingen).
Dat wist ik ook al langer dan gisteren. U doet alsof u het warm water hebt uitgevonden. Trouwens, in een door de Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal- en Letterkunde uitgegeven boekje over de Vlaamse Leeuw (uitgegeven ergens kort na WO I) staat dat al beschreven en wordt trouwens een brieffragment van de dichter aangehaald waarin hij gewoon schrijft dat hij zich op dat toen ook in Vlaanderen populaire lied heeft geïnspireerd.

Ik zie trouwens nog altijd niet in wat hier het woord "vervalsing" komt doen. En nog veel minder waar het woordje "zoveelste" eigenlijk voor staat. Dit lijken wel allemaal losse flodders van een aantal losgeslagen Blubberaars.
Hebde gij t warm water misschien uitgevonden ?

Nog iets , ik ving een gerucht op dat toch wel heel raar klonk .

De VLAAMSE leeuw zou naar vlaanderen gekomen zijn nadat een paar van die vlaamse kruisvaarders in t heilige land een banier veroverd hadden met daarop een leeuw . ( met andere woorden om nu eens echt over t blok te beginnen . De vlag waar ge zo aan gehecht zijt = zwarte leeuw op goud veld , zou uit "den vreemde " gekomen zijn . ===> Ruikt serieus naar afkijken ende plagiaat . Plus dat ze dan nog van bij de moslims komt . Niet echt de mensen waar het blok mee op schijnt te schieten . )

Nogmaals , diet is niet iets dat ik verzonnen heb . Het is een gerucht . Ik wou het gewoon melden om te zien of er reactie zou op komen .

ik vben benieuwd
Oud 2 juli 2003, 18:53   #137
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
er is geen probleem, maar een apart Histoire forum lijkt u dat niks?
Dat moet u de moderator(s) maar vragen.

Ik stel echter vast de jullie, Blubberaars, helemaal niet kunnen discusiëren over bepaalde geschiedkundige zaken. Eerst plaatsen jullie een bericht vol historische fouten en verdraaiingen, dan komt er weerwerk, daarop antwoordden jullie nog met enkele volzinnen, daarna komt weer gedegen wederwoord, dan komen jullie ondertussen gekende enkelvoudige zinnetjes, daarna weer een antwoord en dan worden jullie stil...

Zo heeft uw geliefde en doorluchtige voorzitter nog steeds niet weten te reageren op de ontkrachting van zijn bewering als zou de Guldensporenslag een totaal onbelangrijke slag zijn. Het is toch zo tekenend.
zei de "almachtige kenner der geschiedenis" 8)
Oud 2 juli 2003, 19:00   #138
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het was wel belangrijk. Als de Vlamingen verloren zouden hebben ...
dan spraken we nu allemaal het Frans als cultuurtaal. Immers, een nederlaag in 1302 zou de definitieve onderwerping aan het Franse koninklijke gezag betekend hebben en de toestand van 1300 bevestigd hebben, nl. de onvoorwaardelijke en gehele aanhechting van het graafschap aan het Franse kroondomein. Dan zou het graafschap Holland-Zeeland alsook het hertogdom Brabant (met daarbij het in een persoonlijke unie met Brabant verenigde Limburg) volledig in Frans vaarwater zijn gekomen. Door het bekende domino-effect, dat ook in de rest van het Franse koninkrijk en zelfs in de aangrenzende gebieden van het Duitse Keizerrijk door heel veel Franse koningen met succes werd toegepast, zou Brabant en Holland daardoor ooit eens deel zijn gaan uitkomen van dat Franse kroondomein.
Onmogelijk daar een echt oordeel over te vellen .[ alhoewel het wel weer mooi aantoond hoe u denk alles te weten en zo van de echte waarheid op de hoogte te zijn ] Aangezien er nog tal van andere actoren mee gespeeld hebben . Want , wat is er achteraf allemaal niet meer gebeurd . Oorlog na oorlog . En af en toe wat opstanden . ( overal ) met andere woorden . Stel dat Vlaanderen aagehecht zou geworden zijn , dan zou het zich misschien ook weer los gescheurd hebben en misschien wel samen met Brabant en Henegouwen een staat gevormd ( t is gewoon een idee )

En dat domino effect , komaan , vergeet het . We zijn hier geen gezelschapspelleken aan het spelen . ( alhoewel soms lijk het MENS ERGER JE NIET )

THE TRUTH IS OUT THERE ... SOMEWHERE !
Oud 2 juli 2003, 19:02   #139
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan spraken we nu mss idd allemaal Frans. En dan!? We hadden nooit wat anders gekend in dat geval
Alweer Belgisch staatsnationalisme op zijn best: taal- en cultuurverlies wordt niet als erg ervaren, zolang het maar gaat om het verdwijnen van een Germaanse taal.
FLANDERN ÜBER ALLES !!!!

( vergeef mij de spellingsfouten , doorluchtige kenner )
Oud 2 juli 2003, 19:12   #140
Vreemdeling

Standaard

TROUWENS , bij wijze van afsluiter , NEN ECHTE HIT ZAL DIE VLAAMSE LEEUW TOCH NIET WORDEN .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be