![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als n-va zou samenwerken met de ps, neem ik een vld-scenario voor de n-va als zeer wel mogelijk aan.
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
Niet in de Vlaamse Regering zonder splitsing... onverwijld... binnen de vijf minuten... tegen het einde vh jaar (2004 dan wel) Neen , n-va is alleen niet schuldig, maar had wel uit de Vlaamse Regering kunnen stappen . Dat had haar politieke geloofwaardigheid - en niet in het minst haar politieke integriteit - geen kwaad gedaan.
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Soit , als het niet komt tot een (minimale) samenwerking tussen n-va en vb , hoop ik toch op een zelfstandiger koers van n-va ten opzichte van de tsjeven. Ondanks de 8 % in de stemmenkampioen, zullen jullie daar wel degelijk op afgerekend worden.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Leterme heeft maar 1 doel.
De cdv weer aan de macht brengen , en alles is als vroeger. Volgens de peilingen gaat de Vlaming er voor de duizendste maal intrappen. De N-va fungeert als schoothondje, om wat meer stemmekes binnen te halen. Het mag nu en dan eens keffen, maar niet te veel. Dus weer naar af, dankzij de verbijsterende zelfopoffering van de Vld. Toffe jongens, die vld-ers. Belgie is gered! Hoera! |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was wel een balsem op mijn ongeruste gemoed. Stel je voor dat het Vlaams Parlement unaniem dat voorstel erdoor had geduwd! Dat had een ferm Belgisch schisma kunnen betekenen. Sindsdien, en zeker na Loones goedkeuring van de prinselijke dotatie, slaap ik al heel wat geruster. Het Vlaams Kartel eet de soep heel wat minder heet dan de N-Va ze voor de verkiezingen opdiende. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Volledig gelijk geef ik je, Ook die N-VA is een Vlaams aanhangseltje van de CD&V. (En ze hebben nog gelijk ook!) En hebben ze schrik van een Vlaamsgezinde CD&V? Maar nee, natuurlijk niet!! De VLD verkondigde ook "Vlaamse" taal als oppositiepartij... En die partij heeft de VLD ook volledig kunnen beheersen, de Tsjeven van vroeger zijn trouwens niet zoveel verandert hoor.... Vlaams in de oppositie, Belgisch in de meerderheid, Brullen in de oppositie, plat op de buik gaan in de meerderheid,...dat is typisch..Belgisch. En ik vrees dat de N-VA dat niet gaat kunnen doorbreken hoor!! Kijk nu naar wat ze in de VL-regering doen, ze maken het verschil niet, ze durven zich niet hard op te stellen... Als "nationalistische" partij hadden ze zich hard moeten opstellen, na de crisis van BHV, ze hadden de CD&V voor de keuze moeten stellen: Ofwel gaat de CD&V met ons mee, en "voor" die splitsing, ofwel, schenkt de CD&V vergiffenis aan de VLD, en regeren we gewoon verder, met een soort "vertrouwensnota".... nu dat is niet gebeurt é, De CD&V én N-VA hadden genoeg aan een vertrouwensnota, van een partner (VLD), die zo hunkert naar Federale macht, dat ze daar "Bedrog op Vlaams niveau" nog voor over zal hebben... En ten tweede, is het gewoon een herbevestiging van een aantal hoofdstukken uit regeerakkoord, dat de VLD al geschonden heeft... Maar dat even terzijde, De N-VA is de slaaf van de CD&Vgeworden, Bart De Wever, kondigt nu al aan dat hij met de PS zal regeren, dat heeft hij echt wel zo gezegd é, oa. in Humo en De Morgen. Voor mij is er maar één reden waarom ik met de PS zal praten, dat is om de boedelscheiding van België te regelen. En de N-VA? Ik vrees een beetje, dat, als Bart DW zichzelf blijft verkopen, dat de N-VA de "welkomgroep" van de CD&V gaat worden. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat heeft het VB reeds ondervonden! Het zijn inderdaad de mensen van de Welkomgroep die zichzelf hebben verkocht en laten misbruiken om met slinkse praktijken na te stampen naar hun oude partij! |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je met: "Dat heeft het VB reeds ondervonden!". Ik heb daar toch andere verhalen van gehoord hoor, |
|
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat zijn praktijken die niet eigen zijn aan Bart De Wever. Alvorens te beslissen in zee te gaan met CD&V heeft N-VA maandenlang hierover gesproken met de basis. Dat Bart De Wever zich niet laat omkopen heeft het VB inderdaad ondervonden. Na de federale verkiezingen in 2003 werd Bart De Wever benaderd door het VB voor het postje van gecoöpteerd senator.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Johanna : 25 september 2005 om 15:44. |
|||||
![]() |
![]() |
#135 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131 |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik vond het kartel er eerst veel belovend uitzien, n-va mocht z'n zegje doen, n-va kreeg een apart fractie,... samen met CD&V zouden we ver kunnen gaan inzake autonomie, de splitsing van BHV zou gerealiseerd worden,... (Moet ik er nog een tekeningetje bij maken?) Buiten die aparte fractie (wat eigenlijk alleenmaar theoretisch is), is er niets van in huis gekomen van dit alles. Ik geloofde toen dat een kartel echt kon werken, en ik heb nooit beweerd dat Bart de Wever toen zijn partij verkocht heeft, dat heeft hij pas later gedaan, oa. met de BHV-crisis, met dat vertrouwensakkoord (wat nogmaals een herhaling van een reeds geschonden akkoord is), en recent heeft hij de partij ook nog eens aan de Belgische macht verkocht, aan de PS staat. Daaroverh had ik het, niet over kartelvorming.
![]() |
#139 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is Bart de Wever de nieuwe Hugo Schiltz, de geschiedenis herhaalt zich, en begint nogal saai te worden!! Tijd dus voor een trendbreuk.
![]() |
#140 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord van de woordbreuk van VLD en SP.a ??? Nooit gehoord hoe het VB met zijn wetsvoorstel voor hoogdringendheid, de splitsing BHV zelf wilde doen mislukken van bij het begin??? Het VB trachtte welbewust het Vlaams regeer-akkoord te ondermijnen. Wat ben jij naïef om in die leugens van het VB te trappen. Of heeft het VB je ego zo gestreeld dat een overstap naar hun zéér verleidelijk werd. Die onzin die jij hier uitkraamt over een aparte fractie die maar theoretisch zou zijn, is een flagrante leugen die ik onmiddellijk kan weerleggen. Bij de samenstelling van de commissies voor de regionale regering mag de grootste partij de meeste commissies voorzitten. Dankzij die aparte N-VA-fractie heeft het VB daar goed van kunnen profiteren en heeft zij als grootste partij het voorzittersschap van heel wat commissies kunnen verwerven. Was er geen aparte N-VA-fractie geweest, had het VB zich nooit kunnen uitroepen als de grootste partij. CD&V/N-VA verloren door het opsplitsen van de fracties heel wat mogelijke jobs en financiële vergoedingen. Denk jij nu écht dat het VB ver zal gaan inzake het verwezenlijken van autonomie??? Integendeel het VB breekt de Vlaamse autonomie af! Bij de recente kieswethervormingen hebben 18 VB-kamerleden door bij één van de stemmingen niet tegen te stemmen de Vlaamse autonomie voor een deel teruggeschroefd. Tijdens de debatten aangaande BHV heeft het VB steeds haar pijlen gericht naar CD&V/N-VA , denk maar aan de giftige tussenkomsten van FDW in het Vlaams parlement en Annemans in de kamer. Keurde jij dat goed???? |
|
![]() |