Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2005, 20:09   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Het onbegrip gaat vaak zo ver dat de autochtone jongeren daardoor thuis worden buiten gezet omdat ze zogezegd niet zouden willen werken. Ook dit barbaarse gebruik om de eigen kinderen buiten te zetten komt bij allochtonen schijnbaar beduidend minder voor.
Blijkt mijn glazen bol toch weer zijn werk gedaan te hebben zeker.
Alleen zag ik daar geen ouders hun kinderen buitenzetten, meestal vertrekken die kinderen zelf omdat ze niet vrij kunnen doen wat ze willen en zelf in hun onderhoud moeten bijdragen.
Waarom gaan de ondankbare ouders niet gaan werken tot hun tachtigste zodat zoonlief een onbezorgd luilekkerleven kan leiden.
Ook dit barbaarse gebruik om de eigen ouders uit te buiten komt bij allochtonen schijnbaar beduidend minder voor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 20:09   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Als iemand 'thuisblijft' dan is het niet uitgesloten dat dit eveneens goedgekeurd is, of zelfs gewenst (geëist?) door de ouders zelf. Dat patroon heeft meerdere spelers.........

Hoe vaak werd een van de dochters niet dom gehouden, zodat ze geen carrière kon maken, en 'voor niks anders goed was' dan thuis te blijven en voor vader en moeder goedkope meid te spelen?
Oud 28 september 2005, 20:11   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is nooit grappig bedoelt mitgardje. Ik vind dat al die gasten eens mogen aangepakt worden. Mss dat jij je hierdoor rechtstreeks aangevallen voelt dat kan, maar dat is dan spijtig. Alles wat ooit op politics is verschenen is altijd en overal gericht tegen de ouderen, de werkenden, de zelfstandigen en wij zijn altijd de slechten. Nu eens een toevallig onderzoekje laat zien dat het feitelijk uit de hoek van de aanval zelf komt is het niet bespreekbaar en sla je allemaal toe.
Tuurlijk omdat velen hun eigen herkennen en daar van binnen over beschaamd zijn.
En ouders die hier niet durven zeggen wat ik in hun plaats zeg, nml dat hun gasten hun gewoon en feitelijk een beetje bijna teroriseren en uitzuigen. Denk niet dat dit niet bestaat hoor.
Daarom is het niet grappig, nooit geweest.

Ik wil daar best wat nuchterder en genuanceerder op reageren maar ik zie van geen van al die jongeren hier zelf een verantwoorde reden van hun gedrag opgeven. En van de ouders, die blijven zwijgen natuurlijk. (de kleine zou eens moeten weten wat ze er van denken!)
Peis ge nu echt dat ze dat zelf niet in de mot hebben en daar beschaamd in zijn?
Oud 28 september 2005, 20:14   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als iemand 'thuisblijft' dan is het niet uitgesloten dat dit eveneens goedgekeurd is, of zelfs gewenst (geëist?) door de ouders zelf. Dat patroon heeft meerdere spelers.........

Hoe vaak werd een van de dochters niet dom gehouden, zodat ze geen carrière kon maken, en 'voor niks anders goed was' dan thuis te blijven en voor vader en moeder goedkope meid te spelen?
Toch geen 80% zeker?
Oud 28 september 2005, 20:21   #125
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat is nooit grappig bedoelt mitgardje. Ik vind dat al die gasten eens mogen aangepakt worden. Mss dat jij je hierdoor rechtstreeks aangevallen voelt dat kan, maar dat is dan spijtig. Alles wat ooit op politics is verschenen is altijd en overal gericht tegen de ouderen, de werkenden, de zelfstandigen en wij zijn altijd de slechten. Nu eens een toevallig onderzoekje laat zien dat het feitelijk uit de hoek van de aanval zelf komt is het niet bespreekbaar en sla je allemaal toe.
Tuurlijk omdat velen hun eigen herkennen en daar van binnen over beschaamd zijn.
En ouders die hier niet durven zeggen wat ik in hun plaats zeg, nml dat hun gasten hun gewoon en feitelijk een beetje bijna teroriseren en uitzuigen. Denk niet dat dit niet bestaat hoor.
Daarom is het niet grappig, nooit geweest.

Ik wil daar best wat nuchterder en genuanceerder op reageren maar ik zie van geen van al die jongeren hier zelf een verantwoorde reden van hun gedrag opgeven. En van de ouders, die blijven zwijgen natuurlijk. (de kleine zou eens moeten weten wat ze er van denken!)
Peis ge nu echt dat ze dat zelf niet in de mot hebben en daar beschaamd in zijn?
Leer voor te beginnen eens zonder dt fouten te schrijven, als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel dat op linguistisch gebied.

De gemiddeldel leeftijd waarom de Intaliaanse man het ouderlijk nest verlaat, is ongeveer 33 jaar.

Is er iets mis mee dat jongeren bij hun ouders blijven wonen, ondertussen sparen, meehelpen in het huishouden, een extensief sociaal netwerk onderhouden ?

Ik denk het niet. Ik begrijp trouwens ook niet waarom u daar zo op gefixeerd bent. Iedereen richt zijn leven toch in zoals het hem/haar betaamt ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 20:23   #126
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

In 2005 ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 20:42   #127
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Leer voor te beginnen eens zonder dt fouten te schrijven, als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel dat op linguistisch gebied.

De gemiddeldel leeftijd waarom de Intaliaanse man het ouderlijk nest verlaat, is ongeveer 33 jaar.

Is er iets mis mee dat jongeren bij hun ouders blijven wonen, ondertussen sparen, meehelpen in het huishouden, een extensief sociaal netwerk onderhouden ?

Ik denk het niet. Ik begrijp trouwens ook niet waarom u daar zo op gefixeerd bent. Iedereen richt zijn leven toch in zoals het hem/haar betaamt ?
Ah excuseer maar daar wil ik wel eens op ingaan.

In Italië net als bij ons vroeger waren de kinderen als helpende hand thuis en werkten mee om zo hun “schuld” af te betalen aan hun ouders. Dat was zo vroeger, in Italië bestaat dat gebruik nog altijd (arme bevolking op den buiten)

Dat is dus gans wat anders dan wat hier bezig is. Meer dan 80% zit thuis op “kosten “ van hun moeder en vader. Ze studeren soms, ze werken soms, ze stempelen soms maar in alle gevallen rekenen ze hun kosten intergraal aan hun ouders aan.

Vroeger konden de ouders met het geld dat de kinderen gedurende enkele jaren binnen brachten op orde komen voor hun oude dag, kinderen waren hun verzekering tegen de oude dag toen. Nu is de oude de verzekering voor de jonge geworden. Niks normaal dus. Ja dit mag gerust nog wat meer en breder opengesmeten worden.

(heb ik dt fouten?)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 28-09-2005 at 21:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:

In Italië net als bij ons vroeger waren de kinderen als helpende hand thuis en werkten mee om zo hun “schuld” af te betalen aan hun ouders. Dat was zo vroeger, in Italië bestaat dat gebruik nog altijd (arme bevolking op den buiten)

Dat is dus gans wat anders dan wat hier bezig is. Meer dan 80% zit thuis op “kosten “ van hun moeder en vader. Ze studeren soms, ze werken soms, ze stempelen soms maar in alle gevallen rekenen ze hun kosten intergraal aan hun ouders aan.

Vroeger konden de ouders met het geld dat de kinderen gedurende enkele jaren binnen brachten op orde komen voor hun oude dag, kinderen waren hun verzekering tegen de oude dag toen. Nu is de oude de verzekering voor de jonge geworden. Niks normaal dus. Ja dit mag gerust nog wat meer en breder opengesmeten worden.

(heb ik dt fouten?)[/size]

[size=1]After edit by Mambo on 28-09-2005 at 21:44
Reason:

Citaat:

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 20:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 21:17   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten veel gehandicapten in uw familie he? Je had al twee schoonzusters of zo iets ook die niet wilden werken of stempelen en geen invalide geld willen, nu een kleine en een broer die zich opoffert. Special gevalleke daar.
Wie sprak over familie??

Citaat:
Maar enfin ik hoop dat ik u nu niet opnieuw ga ontgrieven door nu te zeggen dat je een zwaar gehandicapt kind niet kunt thuishouden.
't is niet omdat jij dat misschien niet zou kunnen, dat een ander dat niet kan.

Citaat:
Nu nog wel, maar binnen een paar jaar zit hij toch in een instelling. Waar gaat die broer dan zitten? Ja dus daar en moeder in het rusthuis en vader op het kerkhof.
En dan zal alles rap gaan, te koop gaat er op de facade staan en hup broerke zal er wel wat putjes mee gaan pissen en zich onvermogend verklaren en het ocmw zal moeder haar rusthuis betalen.
En de kleine gehandicapte voor hem blijft dat allemaal hetzelfde uiteraard.
Ik vraag me af wat jou overkomen is dat je zo'n negatief wereld- en mensbeeld hebt. Iemand die serieus van jou geprofiteerd heeft? Een vader die je wou leegzuigen?
't neemt nogal pathologische vormen aan, vind je niet?
Oud 28 september 2005, 21:36   #129
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toon dat gewoon eens aan dan.
Toon aan dat meer dan 80% integraal al hun kosten aan hun ouders aanrekenen.

Of geef toe dat je gewoon compleet verkeerd bent.
Oud 28 september 2005, 21:50   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Toon dat gewoon eens aan dan.
Toon aan dat meer dan 80% integraal al hun kosten aan hun ouders aanrekenen.

Of geef toe dat je gewoon compleet verkeerd bent.
Het is aangetoond, ik heb toch de bron er bij gezet?
Oud 28 september 2005, 21:58   #131
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
yup, uitstekend wetenschappelijk materiaal, oersoliede studie ...
Oud 28 september 2005, 22:14   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie sprak over familie??
Dacht dat, mijn excuses.

Citaat:
't is niet omdat jij dat misschien niet zou kunnen, dat een ander dat niet kan.
Omdat ik zelf als voogd van een zwaar mentale gehandicapte jongen ben aangestelt, en ja alle weken hem ga gaan halen en pannekoek eet en blablabla. Dus ik weet wel over wat het hier gaat hoor.
Lichte gehandicapte of fysiek gehandicapte dat is wat anders. Maar mentaal zwaar gehandicapt is zeer problematisch en het wordt nog groter naargelang ze groter worden. Niet alleen voor de mensen rondom hem is dat niet makkelijk maar ook de persoon in kwestie bloeit open in een goede omgeving met soortgenoten. Ze zijn daar liever dan thuis, maar het moet wel een goede instelling zijn en daar ontbreekt het wel wat aan.

Citaat:
Ik vraag me af wat jou overkomen is dat je zo'n negatief wereld- en mensbeeld hebt. Iemand die serieus van jou geprofiteerd heeft? Een vader die je wou leegzuigen?
't neemt nogal pathologische vormen aan, vind je niet?
Nu ben je wanhopig op zoek naar een dolk en je vind geen meer om mee te steken.

Maar oké laat ze rustig verder lummelen en hangen en doen.
Hun kansen zijn toch verkeken.
Oud 28 september 2005, 22:15   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnee, je interpreteert er maar op los.

Wat je beweert staat er helemaal niet.

Dat ziet ieder kind, veronderstel ik.
Oud 28 september 2005, 22:21   #134
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar oké laat ze rustig verder lummelen en hangen en doen.
Hun kansen zijn toch verkeken.
Dus iedereen die 24 is en nog thuis woont, die zijn kansen zijn al verkeken ?

I just love this board, waar maken ze zo'n mannen gelijk gij ?

Een goede vriend van mij is F16 piloot, verdient erg aardig ( tesamen met zijn speciale bonussen ) en woont op zijn 28 ste ook nog thuis, geeft geen cent af en rijdt in een sportwagen met schoon wijven rond.

Ieder diertje zijn pleziertje zeker ...
Oud 28 september 2005, 22:22   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnee, je interpreteert er maar op los.

Wat je beweert staat er helemaal niet.

Dat ziet ieder kind, veronderstel ik.
Koop de gazet en lees zelf.
Oud 28 september 2005, 22:23   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik zelf als voogd van een zwaar mentale gehandicapte jongen ben aangestelt, en ja alle weken hem ga gaan halen en pannekoek eet en blablabla. Dus ik weet wel over wat het hier gaat hoor.
Lichte gehandicapte of fysiek gehandicapte dat is wat anders. Maar mentaal zwaar gehandicapt is zeer problematisch en het wordt nog groter naargelang ze groter worden. Niet alleen voor de mensen rondom hem is dat niet makkelijk maar ook de persoon in kwestie bloeit open in een goede omgeving met soortgenoten. Ze zijn daar liever dan thuis, maar het moet wel een goede instelling zijn en daar ontbreekt het wel wat aan.
dus ik mag aannemen dat je voor 't gemak ervan uitging dat het om een mentaal gehandicapte jongen gaat?
De jongen is zwaar lichamelijk gehandicapt. Met z'n mentale staat is alles in orde. Hij heeft wel veel hulp nodig thuis, onder andere medische verzorging, die hoofdzakelijk door z'n moeder en broer wordt toegediend.
Het zou geen kwaad kunnen mocht je iets minder generaliseren. Die jongen heeft lang genoeg in een ziekenhuis gelegen, hij is veel liever thuis waar hij z'n vrienden makkelijk kan ontvangen, kan meefeesten bij mensen thuis, en op z'n gemak kan studeren. 't is nogal ne slimme.
Zeker dat je weet waarover het gaat? Zeker dat je weet wat die jongen heeft? Zeker dat jij BETER dan z'n familie weet waar 'm behoefte aan heeft? Sterk, heel sterk.

Maar ja, jij weet alles over iedereen eh. Jij hoeft maar een getalletje te lezen, en je weet al meteen hoe de vork in de steel zit.

Jij moet een genie zijn dat je dat allemaal beter weet dan die mensen zelf.
Oud 28 september 2005, 22:29   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus iedereen die 24 is en nog thuis woont, die zijn kansen zijn al verkeken ?

I just love this board, waar maken ze zo'n mannen gelijk gij ?

Een goede vriend van mij is F16 piloot, verdient erg aardig ( tesamen met zijn speciale bonussen ) en woont op zijn 28 ste ook nog thuis, geeft geen cent af en rijdt in een sportwagen met schoon wijven rond.

Ieder diertje zijn pleziertje zeker ...
Uw maat heeft al vast werk van zijn 22 jaar of zelfs vroeger als piloot want de opleiding duurt 3 jaar en je moet 3 extra minimaal in dienst blijven om toegelaten te worden als piloot.

Sorry, was zelf ook toegelaten vroeger maar zag die 6 jaar niet zitten.

[font=&quot]En het wordt mss tijd dat hij eens op zijn eigen gaat gaan wonen, de trekzak! [/font]
Oud 28 september 2005, 22:32   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus ik mag aannemen dat je voor 't gemak ervan uitging dat het om een mentaal gehandicapte jongen gaat?
De jongen is zwaar lichamelijk gehandicapt. Met z'n mentale staat is alles in orde. Hij heeft wel veel hulp nodig thuis, onder andere medische verzorging, die hoofdzakelijk door z'n moeder en broer wordt toegediend.
Het zou geen kwaad kunnen mocht je iets minder generaliseren. Die jongen heeft lang genoeg in een ziekenhuis gelegen, hij is veel liever thuis waar hij z'n vrienden makkelijk kan ontvangen, kan meefeesten bij mensen thuis, en op z'n gemak kan studeren. 't is nogal ne slimme.
Zeker dat je weet waarover het gaat? Zeker dat je weet wat die jongen heeft? Zeker dat jij BETER dan z'n familie weet waar 'm behoefte aan heeft? Sterk, heel sterk.

Maar ja, jij weet alles over iedereen eh. Jij hoeft maar een getalletje te lezen, en je weet al meteen hoe de vork in de steel zit.

Jij moet een genie zijn dat je dat allemaal beter weet dan die mensen zelf.
och jongens toch gaan we blijven zagen over die kleine? Steek hem in een kader en plak hem aan uwe muur als het zo aan uw hart ligt.
Oud 28 september 2005, 22:33   #139
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw maat heeft al vast werk van zijn 22 jaar of zelfs vroeger als piloot want de opleiding duurt 3 jaar en je moet 3 extra minimaal in dienst blijven om toegelaten te worden als piloot.

[font=&quot]En het wordt mss tijd dat hij eens op zijn eigen gaat gaan wonen, de trekzak! [/font]
Hij werd zelfs betaald voor zijn opleiding Vanaf 18 jr ... dat zou je toch moeten weten hebben als aspirant piloot ?

Waarom zou hij op zijn eigen moeten gaan wonen ? Ouders zijn practisch altijd in het buitenland, hij ( lees: de schoonmaakster ) onderhoudt het huis.

Zoals gezegd: ieder diertje zijn pleziertje ...

En dan bent u maar loodgieter geworden, zoals u enkele maanden geleden zeide...

Van aspirant piloot tot loodgieter, moet kunnen ![edit]
[size=1]After edit by /\|cazar on 28-09-2005 at 23:34
Reason:

Citaat:

Hij werd zelfs betaald voor zijn opleiding Vanaf 18 jr ... dat zou je toch moeten weten hebben als aspirant piloot ?

Waarom zou hij op zijn eigen moeten gaan wonen ? Ouders zijn practisch altijd in het buitenland, hij ( lees: de schoonmaakster ) onderhoudt het huis.

Van aspirant piloot tot loodgieter, moet kunnen ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zoals gezegd: ieder diertje zijn pleziertje ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 28 september 2005 om 22:34.
Oud 28 september 2005, 22:45   #140
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van aspirant piloot tot loodgieter, moet kunnen !
Ben geen loodgieter, nooit gezegd naar mijn weten of ik moet ergens heel erg zat geweest zijn (wat niet uitgesloten is) en dat ik dacht dat ik een loodgieter wilde zijn (hoewel ik een hekel aan buizen heb?) Maar onderschat een zatte mens natuurlijk niet.

[font=&quot]Idd 18 jaar was ik ook bij de luchtmacht in Kleine Brogel tussen al die Limburgers en ik was toegelaten om de opleiding aan te vangen. Maar je kan dat ook later aanvragen als beroepsmilitair dus hij hoefde niet persé 18 te zijn. Kon ook dat hij al de cadetten school van zijn 15’e deed of zo? In elk geval hij heeft het gedaan en ik had er geen zin in om 6 extra jaren mijn broek te slijten waar ik niet graag was. En ook het loon was maar magertjes vond ik. Hopelijk voor uw vriend is dat intussen al wat beter geworden? [/font]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be