![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zag ik daar geen ouders hun kinderen buitenzetten, meestal vertrekken die kinderen zelf omdat ze niet vrij kunnen doen wat ze willen en zelf in hun onderhoud moeten bijdragen. Waarom gaan de ondankbare ouders niet gaan werken tot hun tachtigste zodat zoonlief een onbezorgd luilekkerleven kan leiden. Ook dit barbaarse gebruik om de eigen ouders uit te buiten komt bij allochtonen schijnbaar beduidend minder voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand 'thuisblijft' dan is het niet uitgesloten dat dit eveneens goedgekeurd is, of zelfs gewenst (geëist?) door de ouders zelf. Dat patroon heeft meerdere spelers.........
Hoe vaak werd een van de dochters niet dom gehouden, zodat ze geen carrière kon maken, en 'voor niks anders goed was' dan thuis te blijven en voor vader en moeder goedkope meid te spelen?
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nooit grappig bedoelt mitgardje. Ik vind dat al die gasten eens mogen aangepakt worden. Mss dat jij je hierdoor rechtstreeks aangevallen voelt dat kan, maar dat is dan spijtig. Alles wat ooit op politics is verschenen is altijd en overal gericht tegen de ouderen, de werkenden, de zelfstandigen en wij zijn altijd de slechten. Nu eens een toevallig onderzoekje laat zien dat het feitelijk uit de hoek van de aanval zelf komt is het niet bespreekbaar en sla je allemaal toe.
Tuurlijk omdat velen hun eigen herkennen en daar van binnen over beschaamd zijn. En ouders die hier niet durven zeggen wat ik in hun plaats zeg, nml dat hun gasten hun gewoon en feitelijk een beetje bijna teroriseren en uitzuigen. Denk niet dat dit niet bestaat hoor. Daarom is het niet grappig, nooit geweest. Ik wil daar best wat nuchterder en genuanceerder op reageren maar ik zie van geen van al die jongeren hier zelf een verantwoorde reden van hun gedrag opgeven. En van de ouders, die blijven zwijgen natuurlijk. (de kleine zou eens moeten weten wat ze er van denken!) Peis ge nu echt dat ze dat zelf niet in de mot hebben en daar beschaamd in zijn?
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gemiddeldel leeftijd waarom de Intaliaanse man het ouderlijk nest verlaat, is ongeveer 33 jaar. Is er iets mis mee dat jongeren bij hun ouders blijven wonen, ondertussen sparen, meehelpen in het huishouden, een extensief sociaal netwerk onderhouden ? Ik denk het niet. Ik begrijp trouwens ook niet waarom u daar zo op gefixeerd bent. Iedereen richt zijn leven toch in zoals het hem/haar betaamt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Italië net als bij ons vroeger waren de kinderen als helpende hand thuis en werkten mee om zo hun “schuld” af te betalen aan hun ouders. Dat was zo vroeger, in Italië bestaat dat gebruik nog altijd (arme bevolking op den buiten) Dat is dus gans wat anders dan wat hier bezig is. Meer dan 80% zit thuis op “kosten “ van hun moeder en vader. Ze studeren soms, ze werken soms, ze stempelen soms maar in alle gevallen rekenen ze hun kosten intergraal aan hun ouders aan. Vroeger konden de ouders met het geld dat de kinderen gedurende enkele jaren binnen brachten op orde komen voor hun oude dag, kinderen waren hun verzekering tegen de oude dag toen. Nu is de oude de verzekering voor de jonge geworden. Niks normaal dus. Ja dit mag gerust nog wat meer en breder opengesmeten worden. (heb ik dt fouten?)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 20:44. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
't neemt nogal pathologische vormen aan, vind je niet?
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon aan dat meer dan 80% integraal al hun kosten aan hun ouders aanrekenen. Of geef toe dat je gewoon compleet verkeerd bent.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lichte gehandicapte of fysiek gehandicapte dat is wat anders. Maar mentaal zwaar gehandicapt is zeer problematisch en het wordt nog groter naargelang ze groter worden. Niet alleen voor de mensen rondom hem is dat niet makkelijk maar ook de persoon in kwestie bloeit open in een goede omgeving met soortgenoten. Ze zijn daar liever dan thuis, maar het moet wel een goede instelling zijn en daar ontbreekt het wel wat aan. Citaat:
Maar oké laat ze rustig verder lummelen en hangen en doen. Hun kansen zijn toch verkeken.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je beweert staat er helemaal niet. Dat ziet ieder kind, veronderstel ik.
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I just love this board, waar maken ze zo'n mannen gelijk gij ? Een goede vriend van mij is F16 piloot, verdient erg aardig ( tesamen met zijn speciale bonussen ) en woont op zijn 28 ste ook nog thuis, geeft geen cent af en rijdt in een sportwagen met schoon wijven rond. Ieder diertje zijn pleziertje zeker ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongen is zwaar lichamelijk gehandicapt. Met z'n mentale staat is alles in orde. Hij heeft wel veel hulp nodig thuis, onder andere medische verzorging, die hoofdzakelijk door z'n moeder en broer wordt toegediend. Het zou geen kwaad kunnen mocht je iets minder generaliseren. Die jongen heeft lang genoeg in een ziekenhuis gelegen, hij is veel liever thuis waar hij z'n vrienden makkelijk kan ontvangen, kan meefeesten bij mensen thuis, en op z'n gemak kan studeren. 't is nogal ne slimme. Zeker dat je weet waarover het gaat? Zeker dat je weet wat die jongen heeft? Zeker dat jij BETER dan z'n familie weet waar 'm behoefte aan heeft? Sterk, heel sterk. Maar ja, jij weet alles over iedereen eh. Jij hoeft maar een getalletje te lezen, en je weet al meteen hoe de vork in de steel zit. Jij moet een genie zijn dat je dat allemaal beter weet dan die mensen zelf.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, was zelf ook toegelaten vroeger maar zag die 6 jaar niet zitten. [font="]En het wordt mss tijd dat hij eens op zijn eigen gaat gaan wonen, de trekzak! [/font]
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou hij op zijn eigen moeten gaan wonen ? Ouders zijn practisch altijd in het buitenland, hij ( lees: de schoonmaakster ) onderhoudt het huis. Zoals gezegd: ieder diertje zijn pleziertje ... En dan bent u maar loodgieter geworden, zoals u enkele maanden geleden zeide... Van aspirant piloot tot loodgieter, moet kunnen ![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 28 september 2005 om 22:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[font="]Idd 18 jaar was ik ook bij de luchtmacht in Kleine Brogel tussen al die Limburgers en ik was toegelaten om de opleiding aan te vangen. Maar je kan dat ook later aanvragen als beroepsmilitair dus hij hoefde niet persé 18 te zijn. Kon ook dat hij al de cadetten school van zijn 15’e deed of zo? In elk geval hij heeft het gedaan en ik had er geen zin in om 6 extra jaren mijn broek te slijten waar ik niet graag was. En ook het loon was maar magertjes vond ik. Hopelijk voor uw vriend is dat intussen al wat beter geworden? [/font]
![]() |