![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie weet, over 15 jaar? Zodra de toetreding aan de orde is? |
|
|
|
|
|
|
#122 | ||
|
Banneling
|
Jan zonder Vrees:
EUROPA heeft zijn westerse waarden reeds laten inboeten door de teleurgang van onze westerse beschaving door... de ISLAM ! _______________ Je hebt schrik van de verkeerde, Jan. Het is mcWorld, de aanslag van de mondialisering op de autonomie van onze politieke en sociale systemen, die de corruptie en de degradering van onze waarden en van onze democratiën veroorzaakt, niet minder dan de Jihad. Lees eens "McWorld versus Jihad", van Benjamin R. Barber, dan ben je weer wat wijzer.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2005 om 09:56. |
||
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Echte fijnproevers zijn meer ingesteld op het met elkaar dineren dan op het elkaar opvreten. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Conclusie: In Europa komt het er dus duidelijk op neer dat er enkel referenda komen wanneer ze de wensen van de leidende kaste bevestigen. Niet wanneer de bevolking er een andere mening toe doet. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik ben nu aan het afdwalen... Om even kort samen te vatten, uw opvatting over Turkije als zijnde een moslimstaat is maar halfjuist. Hetzelfde zou dan kunnen gezegt worden over de meeste Europese landen. EDIT: nog even een opmerking: Hoe kan het dat de paus een zegje heeft over europa? Natuurlijk zal hij tegen een toetreding van een land zijn waarin de islam het grootste aantal gelovigen heeft, maar diezelfde paus is ook tegen condooms :s Met andere woorden: godsdienst is BS![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eur0fighter : 8 oktober 2005 om 13:54. |
|||||
|
|
|
|
|
#126 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Eur0fighter: het leger is in Turkije de enige bewaker van een schijn-democratie.
98% van de Turken (iets meer dan "halfjuist" dus) is moslim en in grote meerderheid fundamentalist WANT stemde tegen-wettelijk op Hr Erdogan die vers uit de gevangenis terugkeerde. Hr E's doel blijft SHARIA, "democratisch" door te voeren ter opheffing van (sporen van) democratie, nadat eenmaal de Turkse toetreding tot Europa een feit zal zijn en de invloed van het leger op staatszaken genihiliseerd. "Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen".[edit] [size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 oktober 2005 om 15:32. |
||
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Hetzelfde geldt voor de percentages van het aantal Koerden in Turkije. Er kan gewoon niet bewezen worden dat het een minderheid is want iedereen is daar Turk. Met andere woorden, er zullen een hele hoop halfbloeden rondlopen volgens mij. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
|
Citaat:
Het is allemaal nog maar kort geleden.
|
|
|
|
#129 |
|
|
Ik meen dat ik dit al eerder citeerde, maar voor alle zekerheid nog maar eens:
2.3 Religie Ca. 99% van de bevolking behoort tot de islam. Hoewel Turkije sinds 1923 een geseculariseerde staat is, heeft de islam vooral op het platteland nog grote invloed op het maatschappelijk leven. 70% van de Turkse en Koerdische islamieten behoort tot de soennitische richting. Onder hen hebben soefi-sekten en fundamentalistische stromingen als de Nurçus en de Süleymancîs een vrij grote aanhang. Daarnaast zijn er nog de sekte van de Jezidi's en de sji'itische Alawietensekte in het oosten van het land. Van de tot de Eerste Wereldoorlog tamelijk talrijke christelijke en joodse gemeenschappen is niet veel meer over. In de grote steden wonen naar schatting 15.000 Grieks- en 45.000 Armeens-orthodoxe christenen. Voorts zijn er kleine katholieke en protestantse gemeenschappen. In het zuidoosten wonen nog ca. 20.000 Syrisch-orthodoxen (jakobieten) en enkele duizenden Arabisch-orthodoxen en nestorianen. Naar West-Europa gevluchte jakobieten kregen in de jaren zeventig bekendheid als 'christen-Turken'. Turkije heeft een gemeenschap van ca. 25.000 sefardische joden. "Turkije," Encarta® - Encyclopedie 2000 - Winkler Prins. © 1993-1999 Microsoft Corporation/Elsevier. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|
#130 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|