Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 16:27   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Desnoods geef ik er u een korst brood voor.
mss pak ik die wel af ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 16:30   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
Die billijke beloning slaat op werken hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 16:31   #123
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het zal ingewikkeld worden, ons landje is te klein voor iedereen.
Ik voorspel veel nieuwe armoede in de komende tijd. Wat ik heel spijtig vind.
Hoe ze het gaan oplossen is mij een raadsel. Gewapend?
wie honger heeft en geen alternatieven heeft zal zich wapenen en nemen waar hij recht op heeft.
en gelijk heeft hij.

de veiligheid zal er niet op vooruitgaan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 16:32   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
mss pak ik die wel af ?
Oud 29 september 2005, 16:36   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wie honger heeft en geen alternatieven heeft zal zich wapenen en nemen waar hij recht op heeft.
en gelijk heeft hij.

de veiligheid zal er niet op vooruitgaan.
Wie geen honger heeft is al gewapend en betaald zelfs iemand met honger om hem te beschermen.
Waarom zouden ze anders oude vrouwtjes overvallen? Daar is weinig te halen weet je.
Oud 29 september 2005, 16:51   #126
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie geen honger heeft is al gewapend en betaald zelfs iemand met honger om hem te beschermen.
Waarom zouden ze anders oude vrouwtjes overvallen? Daar is weinig te halen weet je.
oeioei toch, w... wie geen honger heeft is g.. gewapend?
h... hebben die soms een pi.. pief paf in de kast?
wat is er opa?
je lalt een eind van huis hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 16:54   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Men moet ergens een grens trekken. En als al de profiteurs (voor de duidelijkheid doel ik hier op de geschorste werkweigeraars zonder geldige reden !!!!!) kunnen afkomen met ziektes die men niet kan bewijzen of ontkennen, dan zal snel iedereen hier mee afkomen.
Vandaar dat ik stel dat heel het diagnosesysteem dient aangepast te worden eh, tsjoep. Djeez.

Maar goed. Ik zie dat in jouw denkwereld je liefst zou hebben dat een heel pak mensen in de kou worden gezet, want er zou eens misbruik van kunnen gemaakt worden.

Ik weet van iemand die zelf zijn vinger heeft gebroken om niet te moeten gaan werken. Ik stel voor dat we iedereen met gebroken vingers behandelen als fakers. Ze hebben het misschien wel bij zichzelf gedaan.
Dat is wat jij wil.

Citaat:
Je hebt trouwens nog niet gezegd wat men (als deze volgens jou bestaan) moet doen met de echte profiteurs ? Een straf geven zoals bvb. 100 keer schrijven "ik zal geen werk meer weigeren", en dan is de kous af, of heb je ook echte oplossingen.
Ik ben iig voor een individueel opvolgsysteem waarbij niet enkel gekeken wordt naar wat er 'op papier' aan de hand is, maar wel wat er in realiteit aan de hand is.
Iemand die werk weigert omdat hij liever thuis is bij z'n zieke vrouw dient me dunkt anders aangepakt te worden dan iemand die liever hele dagen op café zit.
Ik scheer niet graag mensen over één kam. Dit impliceert ook individueel andere maatregelen. Sommigen kunnen best geschorst worden zonder meer, anderen dienen eerder begeleid te worden in het zoeken naar oplossingen (bijv. een zieke vrouw die leeft op werkloosheidsuitkering in de ziekteverzekering loodsen). Belangrijk bij schorsing is wél dat je kijkt wat de gevolgen zijn voor de familieleden. Als je een gezinshoofd schorst, impliceert dat dat je de kinderen van de ene dag op de andere zonder eten zet. Dit k�*n niet, daar dienen oplossingen voor gezocht te worden. Die kinderen hoeven niet te boeten voor het gedrag van hun ouders.
Oud 29 september 2005, 16:56   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
oeioei toch, w... wie geen honger heeft is g.. gewapend?
h... hebben die soms een pi.. pief paf in de kast?
wat is er opa?
je lalt een eind van huis hoor.
Van mij is het te verontschuldigen, van u daarentegen......
Oud 29 september 2005, 17:00   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Vandaar dat ik stel dat heel het diagnosesysteem dient aangepast te worden eh, tsjoep. Djeez.

Maar goed. Ik zie dat in jouw denkwereld je liefst zou hebben dat een heel pak mensen in de kou worden gezet, want er zou eens misbruik van kunnen gemaakt worden.

Ik weet van iemand die zelf zijn vinger heeft gebroken om niet te moeten gaan werken. Ik stel voor dat we iedereen met gebroken vingers behandelen als fakers. Ze hebben het misschien wel bij zichzelf gedaan.
Dat is wat jij wil.
Gebroken vingers zijn eenvoudig vast te stellen.
Chronische vermoeidheid daarentegen.......
Oud 29 september 2005, 17:07   #130
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Mijn dochter heeft beslist om na haar hoger secundair niet verder meer te studeren,Tja dat is natuurlijk haar eigen keuze,ze heeft sinds 20 juni zo ongeveer 30 maal gesoliciteerd via de VDAB website en ook een aantal keren via telefoon,schrijven,werksite's en interimbureaus en telkens was het noppes.

ervaring verreist??? hoe kan men ervaring opdoen als men de kans niet krijgt??

Ons land zit nochtans vol 50+ers met ervaring,nu wil het toeval dat mijn vrouw werkeloos gworden is na 22 jaar gewerkt te hebben bij dezelfde instelling,en in totaal reeds 30 jaar gewerkt te hebben,nu moeten jullie mij eens uitleggen waar zij dan zal aangenomen worden,ook noppes na verschillende pogingen natuurlijk.

Mss moeten we wel de klagers over de werkelozen,zij die wel werk hebben van hun job beroven om de doppers aan het werk te krijgen ,mss zullen ze dan wat meer respect tonen en niet iedereen over dezelfde kam scheren!
Uw vrouw mag, wat mij betreft, een mooie werkloosheidsuitkering krijgen, dat ze géén job meer krijgt is realiteit, maar ze heeft haar steentje bijgedragen.
Wat betreft uw dochter valt misschien haar euro dat je best een opleiding, een studie volgt om aan werk te geraken.
En liefst , we hebben spijtig genoeg de luxe niet meer dat je in een job zit die je zelf interessant vindt, in een richting genre knelpuntberoep.
Dan komt dat wel goed.
Maar misschien moet je je ook wel willen verplaatsen, onregelmatige uren, weekendwerk.....
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 17:18   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gebroken vingers zijn eenvoudig vast te stellen.
Chronische vermoeidheid daarentegen.......
't is dat CVS niet bestaat wellicht, volgens u?
Oud 29 september 2005, 17:19   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
En liefst , we hebben spijtig genoeg de luxe niet meer dat je in een job zit die je zelf interessant vindt, in een richting genre knelpuntberoep.
ja, ze kan steenhouwer worden bijvoorbeeld
Oud 29 september 2005, 17:24   #133
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is dat CVS niet bestaat wellicht, volgens u?
[size=3]CVS is "de HEL"[/size]. Een goeie vriendin heeft dit al 10 jaar !!!!!!!!!
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 17:29   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
[size=3]CVS is "de HEL"[/size]. Een goeie vriendin heeft dit al 10 jaar !!!!!!!!!
Dat weet ieder weldenkend mens.
Maar voor sommigen hier zijn dat allemaal fakers hoor.
Ze doen maar alsof, om te kunnen profiteren.
Oud 29 september 2005, 17:29   #135
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het grote verschil zal zijn dat ze nu in de werkplaatsen zullen komen van het bedrijf zelf. Dus niet enkel productie of zo maar alles. Mag wel iets duurder hoor maar het blijft dik onder de prijs van de belgische werknemers. Doe daar nog bij geen vakantie geld, geen nieuwjaarsgeld geen loonlasten en feitelijk gewoon niks behalve een laag bedrag al in.
En ze zijn supercontent allemaal!
Schrikwekkend gewoon.

De mensen gaan gewoon weer winst beginnen maken! Daar doen we het toch voor nietwaar?
Zouden dat geen beschutte werkplaatsen zijn?
Ja, anders kunnen de meeste zelfstandigen/ondernemers hier stilletjesaan hun schup afkuisen (of creatief tewerkgaan).

Maar in feite heb ik er toch niet veel schrik van omdat ik zie dat de vakbonden zich daar niet om bekommeren... En die weten per slot van rekening toch wat goed is voor het land, zijn bevolking en de arrebeider...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 17:29   #136
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cvs is zonder twijfel een heel erge ziekte. Maar werkonwilligheid is geen CVS
Oud 29 september 2005, 17:35   #137
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

We moeten ons afvragen:waarom zijn er mensen die het vertikken om zich nuttig te maken in de maatschappij?

Persoonlijk moet ik me soms ook naar het werk slepen als ik zie hoe er met geld gesmost en gebrost wordt,dit is niet meer normaal.Moet ik me hier iedere dag voor uitsloven en zelf maar een habbekrats overhouden terwijl de echte vetzakken iedere dag in een duur restaurant hun kas liggen vol te slaan?

Bij veel zogezegde werkweigeraars speelt dit gevoel mee,en eigenlijk kan ik hun gevoel wel ergens begrijpen.
Maar;wij arbeiders moeten het goede voorbeeld laten zien,wij moeten laten zien dat we niet willen parasiteren zoals die vetkoppen uit Brussel,zo kunnen we ons mobiliseren en strijd voeren tegen het groot-kapitaal.

Samen staan we sterk en laten we proberen de mensen aan de slag te krijgen,al is het een job die niet overéénkomt met hun diploma,want hier knelt het schoentje ook dikwijls!

Hier had den duits wel gelijk 65 jaar geleden;arbeit macht frei!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 17:40   #138
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is nog niet zo lang aanvaard als ziekte. Het boek van Renate Dorestein ("Waarom Ik" ??) zal het wel een duwtje in de goeie richting hebben gegeven. Een dokter die ervaring heeft met CVS is Dr. De Meirleir (AZ Jette, denk ik).
En meestal gaat CVS dan nog gepaard met Fibromyalgie, wat het alleen nog erger maakt.
For info : http://november.messageboard.nl/6630/ (discussieforum over CVS en aanverwante ziektes).
En "faken" , kan je een tijdje...................................maar geen 10jaar. Voor luitjes die deze ziekte weglachen, heb ik de diepste minachting.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 29-09-2005 at 18:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Is nog niet zo lang aanvaard als ziekte. Het boek van Renate Dorestein ("Waarom Ik" ??) zal het wel een duwtje in de goeie richting hebben gegeven. Een dokter die ervaring heeft met CVS is Dr. De Meirleir (AZ Jette, denk ik).
En meestal gaat CVS dan nog gepaard met Fibromyalgie, wat het alleen nog erger maakt.
For info : http://november.messageboard.nl/6630/ (discussieforum over CVS en aanverwante ziektes).
En "faken" , kan je een tijdje...................................maar geen 10jaar. Voor luitjes die deze ziekte weglachen, heb ik de diepste minachting.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
En "faken" , kan je een tijdje...................................maar geen 10jaar. Met luitjes die deze ziekte weglachen, heb ik de diepste minachting.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 29 september 2005 om 17:43.
Oud 29 september 2005, 17:44   #139
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Hier had den duits wel gelijk 65 jaar geleden;arbeit macht frei!
Volgens mij is heel je bericht een alibi om bovenstaande uitdrukking te kunnen aanhalen.
Oud 29 september 2005, 17:45   #140
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is heel je bericht een alibi om bovenstaande uitdrukking te kunnen aanhalen.
Krachtig argument haal je hier aan Pietje.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be