![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leren is een levenslange bezigheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het schrijven was dan al 7 maal veranderd. Werd het stillekens beu, dan aan elkaar, dan van elkaar dan met t, dan zonder t. Wie het niet kan lezen denkt er maar wat bij. Maar ik heb natuurlijk niet het cadoochecqueje van 15 miljoen BF. Voor zo een bedragje, mag de spelling nog wat veranderen. Ging ik dan op Taalbad in Spa (neen, nee niet SP&A). Betaald van de gulle betaler van de andere miljoentjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Wij zijn allen een ras en indien dat niet is heb ik een ongeloofelijke ontdekking gedaan en moet ik niet meer gaan werken
![]()
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veeg ook mijn laars aan al die oude en nieuwe taal- en spellingregels. Dat is allemaal heel leuk voor schoolfreaks, maar als de gewone mens zich maar kan begrijpbaar uitdrukken, dan is het voor mij al meer dan voldoende. Anderzijds, wanneer we als 'native speakers' voor mekaars 'taalcapitulatie' begrip opbrengen, hoeveel meer compassie moeten we dan niet aan de dag leggen, tegenover iemand zoals ons Paola, die het NEderlands niet van kindsbeen af leerde en studeerde, en als klap op de vuurpijl dan nog van origine uit ander ééntalig land hier gedropt werd? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, Fernand, oliedom of slechte wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn schoondochter, Van marokkaaanse origine sprak na 6 maand reeds vloeiend Nederland. Woonachtig in Den Haag. En de kinderen worden tweetalig opgevoed. Maar ze hebben wel wat problemen met mijn Nederlands ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga met 3 Gentenaren op bouwkamp, maar ik heb er geen probleem om hen te verstaan. Maar West-Vlaams is natuurlijk nog iets helemaal anders he.
|
![]() |
![]() |