Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2003, 22:40   #121
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
zulke studies zijn altijd voor verschillende interpreteringen vatbaar,mijn mening is dat drugs wel slecht zijnmen wil heiliger zijn dan de paus op het gebied van sigaretten,waarom dan niet ten overstaan van drugs.
Volledig akkoord. Iedere vorm van legalisering van drugs is totaal uit den boze. Tegenover drugs dient veel repressiever te worden opgetreden. Drugsverslaafden moeten, eventueel nadat ze een vriendelijke waarschuwing genegeerd hebben, worden verplicht om af te kicken in gesloten afkickcentra en ze moeten daarvoor ook zelf voor de kosten opdraaien.

Ook roken dient te worden ontmoedigd. De accijnzen op sigaretten moeten omhoog (dan komt er ruimte vrij om de accijnzen op benzine te verlagen, doch dit geheel ter zijde) liefst in Europees verband. Roken op treinen en in openbare gebouwen (inclusief scholen) moet totaal worden verboden. Op pakjes sigaretten moeten afschrikwekkende foto's staan (bv. van de longen of het gebit van rokers), zoals dat in Canada het geval is. Rokers zouden ook hogere persoonlijke sociale bijdragen moeten betalen.
Mijnheer Welvaart en Veiligheid, want d�*t is toch waar u voor staat, welvaart en veiligheid? Hebt u ooit resultaten vergeleken van landen waar men zeer repressief optreed met landen waar men een tolerantere houding tov drugs voert.
Waarschijnlijk niet. Want als u vòòr welvaart en veiligheid bent zou u een toleranter beleid voeren, ondersteund wel te verstaan door degelijke preventiecampagnes. Een zeer repressief beleid veroorzaakt mèèr sociale ellende dan de drugs zelf. Zeker wanneer het cannabis betreft.
Oud 9 juli 2003, 23:02   #122
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Cannabis is ongezond. ET ALORS?
Ik kan je duizenden dingen opnoemen die ongezond zijn, maar waar geen haan naar kraait, omdat het als een persoonlijke verantwoordelijk wordt beschouwd. Waarom moet cannabis, dat nagenoeg geen maatschappelijke problemen veroorzaakt, zo veroordeeld worden?
Mag ik zelf niet bepalen of ik cannabis kan gebruiken? Ik ben er niemand tot last mee.
Wel maatschappelijke problemen. Ze SMOREN nu ook al op straat. Openbaar dus. ja.. vroeger mocht het niet en deden ze in't geniept. nu mag al iets meer.. dus kan er ook iets meer te ver gegaan worden.
Alcohol: als ik 1 pint drink of ik drink een cola daar heeft die naast mij geen last van. Tussen een Pint drinken of een siggaret / joint roken is echter wel een groot verschil. Daar dit ook nadelig is voor de gezondheid van die andere persoon. En ja.. de roker kiest en de niet roker moet deze keuze volgen dan?
2e punt is wel dat wanneer deze mensen dat lekker kapot gerookt zijn de maatschappij mag opdraaien voor het betalen van dokters,ziekenhuizen medicijnen etc..
En de mensen die kapotgezopen zijn? Dat kost niets, zeker. En een zatlap bezorgt mij wel overlast.
Dus we gaan alles legalizeren? Ik open morgen een crackwinkel naast de schoolpoort? Ik had graag eens een uitgewerkt alternatief gezien.
Ontrading. Informatief opvoeden. En tis niet omdat het gelegalizeerd moet zijn, dat ge het overal zonder problemen te koop moet stellen. Ik vind persoonlijk dat alcohol veel te laagdrempelig is om te kopen. En ik vind het al helemaal ridicuul dat er reclame om gemaakt mag worden.

Ik vind het gewoon ronduit hypocriet dat Cannabis illegaal is en alcohol legaal. Moeten we dan alcohol illegaliseren? Wel, de drooglegging in de jaren 20 heeft het antwoord reeds gegeven: NEEN. Dit is ook 1 van de redenen dat ik voor legalisatie ben: leg de maffia droog.

Weet u trouwens WAAROM cannabis illegaal is? Dat is ontstaan in het begin van de 20ste eeuw, toen de farmaceutische sector winstgevend begon te worden. Daarvoor is Cannabis ALTIJD legaal en no problemo geweest. Cannabis is ook al die tijd als natuurlijk medicijn gebruikt geweest. Het helpt tegen veel pijnen. En de farmaceutische industrie had pijnstillers klaar. Maar wilt da nu kopen als er pijnstillers in uwe hof groeien? Ah, daar was een oplossing voor. Maak het plantje zwart, zeg dat het superslecht is, en zorg er voor dat ge was politici die aan uwe kant staan aan de macht geraken, of overtuig de huidige machthebbers en bezie het als drugs. Toen werd cannabis opeens illegaal. En van die zever moeten we af. Cannabis is gewoon illegaal om de zakken van de farmaci te vullen..

Dank u, Amerika... :ironic:
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 02:26   #123
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Cannabis is ongezond. ET ALORS?
Ik kan je duizenden dingen opnoemen die ongezond zijn, maar waar geen haan naar kraait, omdat het als een persoonlijke verantwoordelijk wordt beschouwd. Waarom moet cannabis, dat nagenoeg geen maatschappelijke problemen veroorzaakt, zo veroordeeld worden?
Mag ik zelf niet bepalen of ik cannabis kan gebruiken? Ik ben er niemand tot last mee.
Wel maatschappelijke problemen. Ze SMOREN nu ook al op straat. Openbaar dus. ja.. vroeger mocht het niet en deden ze in't geniept. nu mag al iets meer.. dus kan er ook iets meer te ver gegaan worden.
Alcohol: als ik 1 pint drink of ik drink een cola daar heeft die naast mij geen last van. Tussen een Pint drinken of een siggaret / joint roken is echter wel een groot verschil. Daar dit ook nadelig is voor de gezondheid van die andere persoon. En ja.. de roker kiest en de niet roker moet deze keuze volgen dan?
2e punt is wel dat wanneer deze mensen dat lekker kapot gerookt zijn de maatschappij mag opdraaien voor het betalen van dokters,ziekenhuizen medicijnen etc..
En de mensen die kapotgezopen zijn? Dat kost niets, zeker. En een zatlap bezorgt mij wel overlast.
Dus we gaan alles legalizeren? Ik open morgen een crackwinkel naast de schoolpoort? Ik had graag eens een uitgewerkt alternatief gezien.
Ontrading. Informatief opvoeden. En tis niet omdat het gelegalizeerd moet zijn, dat ge het overal zonder problemen te koop moet stellen. Ik vind persoonlijk dat alcohol veel te laagdrempelig is om te kopen. En ik vind het al helemaal ridicuul dat er reclame om gemaakt mag worden.

Ik vind het gewoon ronduit hypocriet dat Cannabis illegaal is en alcohol legaal. Moeten we dan alcohol illegaliseren? Wel, de drooglegging in de jaren 20 heeft het antwoord reeds gegeven: NEEN. Dit is ook 1 van de redenen dat ik voor legalisatie ben: leg de maffia droog.

Weet u trouwens WAAROM cannabis illegaal is? Dat is ontstaan in het begin van de 20ste eeuw, toen de farmaceutische sector winstgevend begon te worden. Daarvoor is Cannabis ALTIJD legaal en no problemo geweest. Cannabis is ook al die tijd als natuurlijk medicijn gebruikt geweest. Het helpt tegen veel pijnen. En de farmaceutische industrie had pijnstillers klaar. Maar wilt da nu kopen als er pijnstillers in uwe hof groeien? Ah, daar was een oplossing voor. Maak het plantje zwart, zeg dat het superslecht is, en zorg er voor dat ge was politici die aan uwe kant staan aan de macht geraken, of overtuig de huidige machthebbers en bezie het als drugs. Toen werd cannabis opeens illegaal. En van die zever moeten we af. Cannabis is gewoon illegaal om de zakken van de farmaci te vullen..

Dank u, Amerika... :ironic:
Geef mij zo eens een uitgewerkt plannetje. Ontrading en informatief opvoeden kan je ook gepaard doen met zware repressie hoor.
Oud 10 juli 2003, 09:18   #124
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geef mij zo eens een uitgewerkt plannetje. Ontrading en informatief opvoeden kan je ook gepaard doen met zware repressie hoor.
Maar waarom mensen een beetje plezier ontzeggen? Net zoals bij alcohol. Waarom mag niemand meer een glas wijn drinken, of een pint? Omdat er niets mis is om dat met mate te nemen.
Is er momenteel een zwaar repressie beleid op het consumeren van alcohol? Neen.
Via het onderwijs kun je dit doen. En dan blijvende campagnes via de media. Zodat iedereen weet wat het is en welke gevolgen het heeft. Maar ik ben niet alwetend, ik kan ook geen 100% plannetje uitdokteren van a tot z in een paar minuten. Ik kan er wel aan helpen... Misschien een apart forum over opstarten: Het leren omgaan met druggebruik.
Oud 10 juli 2003, 22:33   #125
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
... Misschien een apart forum over opstarten: Het leren omgaan met druggebruik.
DaBlacky, het is tot op heden in België nog steeds onmogelijk om op een ernstige manier te debatteren over drugs. Heb jij ooit als eens een zinnig debat op tv gezien in Vlaanderen? Steeds opnieuw ontaard het in gescheld aan beide zijden. Steeds opnieuw wordt een stelletje halve zolen opgevoerd die geen gremel ervaring hebben, zowel wat druggebruik betreft als drugbestrijding.
Nederland heeft het beste drugsbeleid van de HELE WERELD!
Iedere onderzoeker, wetenschapper of socioloog die het drugsprobleem heeft onderzocht, bevestigt dit. En toch blijven sommigen het ontkennen.
Vooral dan de VS. En het ergste is: zij weten het ook hoor, dat het Nederlands beleid zo effectief is.
Maar wat toont de media als het over het Nederlands drugsbeleid gaat? Juist. Die heroinehoertjes in de achterbuurten van Amsterdam.
Je zou zeggen, er worden eens wat cijfers vergeleken of zoiets, maar nee hoor. Gesprekken met Nederlandse professoren, rechters, politiemensen, maw, intellectuelen die ERVARING hebben met het wereldje? Vergeet het. Zoiets trekt geen kijkcijfers. Liever een bende idioten mekaar laten uitschelden. Triest is het. En dat blijft maar duren.
Weet je dat in Belgie vier van mijn collega's hebben vastgezeten, en hun schrijfsels uit de handel zijn genomen. Boeken over marihuana. EERLIJKE en BETROUWBARE informatie, wat nog altijd de beste preventie is. Wel, in Belgie zijn er nog steeds enkele idioten die dit "aanzetten tot druggebruik" noemen.
Begin dan de jeugd maar eens te informeren.
In België verstaat m'n onder preventie: een politieagent die in de school tegen de kinderen gaat vertellen dat drugs ZEER gevaarlijk zijn en dat ze NEEN moeten zeggen.
Twee regeltjes and thats it. Dat is wat m'n hier preventie noemt.
Als je denkt dat je daarmee de jongeren van de drugs houd? Tja.
Oud 10 juli 2003, 23:14   #126
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar waarom mensen een beetje plezier ontzeggen? Net zoals bij alcohol. Waarom mag niemand meer een glas wijn drinken, of een pint? Omdat er niets mis is om dat met mate te nemen.
Via het onderwijs kun je dit doen. En dan blijvende campagnes via de media. Zodat iedereen weet wat het is en welke gevolgen het heeft. Maar ik ben niet alwetend, ik kan ook geen 100% plannetje uitdokteren van a tot z in een paar minuten. Ik kan er wel aan helpen... Misschien een apart forum over opstarten: Het leren omgaan met druggebruik.
Ik had het wel degelijk over harddrugs. Uw vergelijking tussen alcohol en crack zou veel minder opgaan.
Oud 10 juli 2003, 23:18   #127
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
DaBlacky, het is tot op heden in België nog steeds onmogelijk om op een ernstige manier te debatteren over drugs. Heb jij ooit als eens een zinnig debat op tv gezien in Vlaanderen? Steeds opnieuw ontaard het in gescheld aan beide zijden. Steeds opnieuw wordt een stelletje halve zolen opgevoerd die geen gremel ervaring hebben, zowel wat druggebruik betreft als drugbestrijding.
Iedere onderzoeker, wetenschapper of socioloog die het drugsprobleem heeft onderzocht, bevestigt dit. En toch blijven sommigen het ontkennen.
Vooral dan de VS. En het ergste is: zij weten het ook hoor, dat het Nederlands beleid zo effectief is.
Maar wat toont de media als het over het Nederlands drugsbeleid gaat? Juist. Die heroinehoertjes in de achterbuurten van Amsterdam.
Je zou zeggen, er worden eens wat cijfers vergeleken of zoiets, maar nee hoor. Gesprekken met Nederlandse professoren, rechters, politiemensen, maw, intellectuelen die ERVARING hebben met het wereldje? Vergeet het. Zoiets trekt geen kijkcijfers. Liever een bende idioten mekaar laten uitschelden. Triest is het. En dat blijft maar duren.
Weet je dat in Belgie vier van mijn collega's hebben vastgezeten, en hun schrijfsels uit de handel zijn genomen. Boeken over marihuana. EERLIJKE en BETROUWBARE informatie, wat nog altijd de beste preventie is. Wel, in Belgie zijn er nog steeds enkele idioten die dit "aanzetten tot druggebruik" noemen.
In België verstaat m'n onder preventie: een politieagent die in de school tegen de kinderen gaat vertellen dat drugs ZEER gevaarlijk zijn en dat ze NEEN moeten zeggen.
Wat houdt preventie dan wel in? Een crackhoer in de klas zwieren die fier komt vertellen dat ze gisterenavond genoeg voor haar hit kreeg door het zonder condoom op de achterbank van de wagen straight up the ass the krijgen?

Of misschien uitleggen dat het allemaal wel in orde is? (i.e. wat de marihuanalobbie doet met weed.)
Oud 10 juli 2003, 23:22   #128
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik had het wel degelijk over harddrugs. Uw vergelijking tussen alcohol en crack zou veel minder opgaan.
Ik ben ook niet te vinden om het vrij verkrijgen van crack, heroïne en opium. Wel voor een door de overheid gecontroleerde teelt, om deze aan te bieden aan de verslaafden die dus al reeds verslaafd zijn.
Redenen: nihille kans op overdosis
droogleggen van maffia (op dat vlak)
veel beter overzicht op verslaafden
minder kans op criminele feiten omwille van de prijs

2 nadelen:
1, is de persoon die er achter vraagt wel echt verslaafd, of liegt hij omdat hij gewoon eens wilt proberen?
halve oplossing: goede preventie, maar dan echt goede, zodat deze persoon al geen zin meer heeft om te proberen.
Men ziet aan veel verslaafden zeer goed dat deze verslaafd zijn, tweede nadeel dan:
hij moet dus al de maffia wa rijker gemaakt hebben eer hij zo verslaafd was.
uitleg: beter zoveel mogelijk droogleggen dan helemaal niet droogleggen.

Dus: repressie op verkoop en teelt door "particulieren". Geen repressie op gebruik, mensen al miserie genoeg.
Oud 10 juli 2003, 23:24   #129
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat houdt preventie dan wel in? Een crackhoer in de klas zwieren die fier komt vertellen dat ze gisterenavond genoeg voor haar hit kreeg door het zonder condoom op de achterbank van de wagen straight up the ass the krijgen?

Of misschien uitleggen dat het allemaal wel in orde is? (i.e. wat de marihuanalobbie doet met weed.)
Door dit antwoord kan ik gewoon niets anders doen dan democratsteve niet 100, want dat deed ik al, maar 200 % gelijk geven...
Oud 10 juli 2003, 23:26   #130
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: repressie op verkoop en teelt door "particulieren". Geen repressie op gebruik, mensen al miserie genoeg.
Dat is wat men nu al toepast.
Oud 10 juli 2003, 23:45   #131
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Door dit antwoord kan ik gewoon niets anders doen dan democratsteve niet 100, want dat deed ik al, maar 200 % gelijk geven...
Ik ben blij dat je ziet wat ik bedoel.
Let op. Dan moet je je nog bedenken dat TomB iemand is die m'n bij de intellectuelen rekent. Moet je jezelf eens afvragen wat voor soort reacties je krijgt van mensen die écht dom zijn?
Tell my about it. Ik ben al 15 jaar bezig met het trachten de vooroordelen over cannabis weg te halen. Ik ben het ondertussen gewend verwijten naar men hoofd geslingerd te krijgen. Ik ga er wel niet meer op in. Tenminste, toch niet dikwijls meer.
Oud 10 juli 2003, 23:47   #132
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bij jullie??? Hier staat anders drugsgebruik nog steeds in het strafrecht. Het zou me zeer verbazen moest dat over de oceaan anders zijn.
Oud 10 juli 2003, 23:51   #133
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ben blij dat je ziet wat ik bedoel.
Let op. Dan moet je je nog bedenken dat TomB iemand is die m'n bij de intellectuelen rekent. Moet je jezelf eens afvragen wat voor soort reacties je krijgt van mensen die écht dom zijn?
Tell my about it. Ik ben al 15 jaar bezig met het trachten de vooroordelen over cannabis weg te halen. Ik ben het ondertussen gewend verwijten naar men hoofd geslingerd te krijgen. Ik ga er wel niet meer op in. Tenminste, toch niet dikwijls meer.
Dus daarom brengt u maar geen enkel alternatief naarvoor anders dan: Legalizatie! Preventie! Educatie!

Pure slogantaal zonder backbone. Ik ben open om te luisteren naar concrete uitgewerkte voorbeelden en wil eventueel zelfs mijn mening veranderen omdat het huidige systeem zware nadelen heeft, maar "ik ga er niet meer op in" is alles wat je krijgt nadat de persoon die er niet meer op in wil gaan toch maar even heeft uitgeweid over het feit dat hij een expert is en dat de oplossing bestaat uit <insert your favorite pro-legalization slogan here>
Oud 10 juli 2003, 23:52   #134
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij jullie??? Hier staat anders drugsgebruik nog steeds in het strafrecht. Het zou me zeer verbazen moest dat over de oceaan anders zijn.
In het strafrecht staan en vervolgd worden zijn twee verschillende dingen.
Oud 10 juli 2003, 23:54   #135
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alsof men ze hier laat gaan als ze heroïne, opium, XTC, speed... of eender wat behalve alcohol, tabak en 3 gram of minder cannabis op zak hebben. Huiszoeking en voor de rechter met u als ge daarmee betrapt wordt.
Oud 11 juli 2003, 00:07   #136
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alsof men ze hier laat gaan als ze heroïne, opium, XTC, speed... of eender wat behalve alcohol, tabak en 3 gram of minder cannabis op zak hebben. Huiszoeking en voor de rechter met u als ge daarmee betrapt wordt.
Kijk eens aan, dan is het beleid in Belgie repressiever als in de VS.
Oud 11 juli 2003, 00:18   #137
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
en dat de oplossing bestaat uit <insert your favorite pro-legalization slogan here>
De [/b]oplossing[b].
Alleen al met dat woord in die tekst, begaat u dezelfde fout als zovelen.
Dé OPLOSSING best�*�*t niet. Er bestaat alleen een zo goed mogelijke aanpak van het fenomeen "drugs". D�*�*r gaat het over. En vooralsnog blijkt dat gedogen minder sociale ellende veroorzaakt dan repressie.
Maar telkens de cannabislobby met voorstellen komt, wordt hun steeds verweten dat het het probleem niet HELEMAAL oplost. Iets wat per defenitie onmogelijk is. Zo kom je dus geen meter vooruit.
Oud 11 juli 2003, 05:28   #138
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
en dat de oplossing bestaat uit <insert your favorite pro-legalization slogan here>
De [/b]oplossing[b].
Alleen al met dat woord in die tekst, begaat u dezelfde fout als zovelen.
Dé OPLOSSING best�*�*t niet. Er bestaat alleen een zo goed mogelijke aanpak van het fenomeen "drugs". D�*�*r gaat het over. En vooralsnog blijkt dat gedogen minder sociale ellende veroorzaakt dan repressie.
Maar telkens de cannabislobby met voorstellen komt, wordt hun steeds verweten dat het het probleem niet HELEMAAL oplost. Iets wat per defenitie onmogelijk is. Zo kom je dus geen meter vooruit.
Wat zijn dan de voorstellen die een grote verbetering zouden zijn?
Oud 11 juli 2003, 08:14   #139
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier toch een paar kiekes bij zenne. Cannabis willen legaliseren. En hun argument is dat ALCOHOL volgens hen ook een drug is en dat die legaal is.
Nogmaals beide zijn niet te vergelijken. Ik kan een pint drinken en voila.. niemand -ook ik niet- heeft er last van. Gewoon een frisse pint om af te koelen zonder bijbedoelingen.
Daarentegen als iemand 1 joint rookt is die wel degelijk ff van de wereld weg. En SMOORT hij met de bedoeling zo 'weg' te zijn. Plus dat het dan nog een in het openbaar gedaan wordt. Plus dat andere mensen die dat niet willen er soms ook last van hebben. Plus dat er dan nog mensen zijn die de mensen perse willen overtuigen van: het is toch allemaal niet zo slecht is!! zo maakt m'n zich in mijn ogen schuldig aan mensen opzadelen met slechte en ongezonde gewoonten.

Gewoon even met gezond verstand bekeken dus en niet ff theoretisch is er dus wel degelijk een supergroot verschil tussen ALCOHOL en CANNABIS !

Ik kan er echt niet bij dat m'n deze wel legaliseren. Ok voor de medische wereld mogen er pijnstillers ofzo gemaakt worden op basis daar van. En dat kan voor de ergste gevallen mischien iets helpen. Al denk ik niet dat die eerlijke groenen het eerlijk gaan spelen. Dus misbruik zal schering en inslag worden. Daarom zeker nog een dokterstoelating en MOET het verkocht worden in zeer kleine hoeveelheden.

Nee ik kan er echt niet bij. ALCOHOL en SIGARRETTEN zijn soms een plaag. sigarretten is een echt plaag voor de niet rokers. Ook alcohol wordt ook wel eens misbruikt maar kan bij normaal gebruik niks verkeerd doen wat een joint reeds na 1 al wel doet! en toch er voor zijn..

Voila GEZOND VERSTAND. Ik denk dat heel deze discussie daar op gebasseerd moet worden. En sommige hebben dit niet denk ik. Al die zever daarvoor.. er zijn 2 dingen die misbruikt worden laten we het de mensen gemakkelijk maken en een signaal geven dat een derde ook mag. Daarbij gaan we dan zeggen stop met roken!

goed bezig mannen.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 08:42   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn hier toch een paar kiekes bij zenne. Cannabis willen legaliseren. En hun argument is dat ALCOHOL volgens hen ook een drug is en dat die legaal is.
Nogmaals beide zijn niet te vergelijken. Ik kan een pint drinken en voila.. niemand -ook ik niet- heeft er last van. Gewoon een frisse pint om af te koelen zonder bijbedoelingen.
Inderdaad, beide zijn NIET te vergelijken. Alcohol is namelijk een véél gevaarlijkere drug dan cannabis, indien er sprake is van MISBRUIK!

Jij kan een pint drinken zonder dat iemand daar last van heeft? Heel goed voor jou. Ik kan cannabis gebruiken zonder dat iemand daar last van heeft; ben ik daarom een crimineel?

Citaat:
Daarentegen als iemand 1 joint rookt is die wel degelijk ff van de wereld weg. En SMOORT hij met de bedoeling zo 'weg' te zijn. Plus dat het dan nog een in het openbaar gedaan wordt. Plus dat andere mensen die dat niet willen er soms ook last van hebben. Plus dat er dan nog mensen zijn die de mensen perse willen overtuigen van: het is toch allemaal niet zo slecht is!! zo maakt m'n zich in mijn ogen schuldig aan mensen opzadelen met slechte en ongezonde gewoonten.
Ik ken ook heel wat mensen die niet gewoon zijn om alcohol te drinken en die na één pint ook "weg" zijn. Drinkt men alcohol alleen om de dorst te lessen? Me dunkt dat water nog altijd de beste dorstlesser is, desnoods frisdranken. Ik ben er vrij zeker van de vele bierdrinkers niet in eerste instantie bier drinken omdat het zo'n fijne dorstlesser is...

Het is natuurlijk onzin om te stellen dat de voorstanders van legalisering van cannabis anderen ertoe willen aanzetten om ook gebruiker te worden. Het is daarentegen inderdaad belangrijk om iedereen er bewust van te maken dat cannabis niet zo gevaarlijk is als velen het willen laten uitschijnen. Een degelijk beleid moet gebaseerd zijn op degelijke en objectieve informatie. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat wat cannabis vooral ongezond maakt, de tabak is waarmee het vermengd wordt bij het roken. Cannabis kan echter ook op andere manieren gebruikt worden. De "kwalijke" neveneffecten van cannabis zijn verder zeer beperkt.

Citaat:
Gewoon even met gezond verstand bekeken dus en niet ff theoretisch is er dus wel degelijk een supergroot verschil tussen ALCOHOL en CANNABIS !
Het is nefast voor een gezonde discussie om de zaken emotioneel te benaderen. Men zou dat net moeten vermijden. Enkel de theoretische KENNIS over het onderwerp heeft waarde. Er circuleren al genoeg "urban legends" over Janneke of Mieke die ooit met een onschuldig jointje begonnen en later in de goot eindigden met een naald in de arm

Citaat:
Ik kan er echt niet bij dat m'n deze wel legaliseren. Ok voor de medische wereld mogen er pijnstillers ofzo gemaakt worden op basis daar van. En dat kan voor de ergste gevallen mischien iets helpen. Al denk ik niet dat die eerlijke groenen het eerlijk gaan spelen. Dus misbruik zal schering en inslag worden. Daarom zeker nog een dokterstoelating en MOET het verkocht worden in zeer kleine hoeveelheden.
Heeft jouw glazen bol je dat voorspeld, dat misbruik "schering en inslag" zal worden? Heeft je glazen bol erbij verteld of die "misbruiken" zullen toenemen of afnemen ten opzichte van de "misbruiken" die nu al bestaan?

Citaat:
Nee ik kan er echt niet bij. ALCOHOL en SIGARRETTEN zijn soms een plaag. sigarretten is een echt plaag voor de niet rokers. Ook alcohol wordt ook wel eens misbruikt maar kan bij normaal gebruik niks verkeerd doen wat een joint reeds na 1 al wel doet! en toch er voor zijn..
Alcohol wordt "wel eens" misbruikt? Ga je licht eens opsteken in ziekenhuizen, psychiatrische en therapeutische instellingen. Vraag daar maar eens hoeveel levens er al door alcohol verwoest werden (en niet alleen dat van de gebruikers zelf). Vraag dan eens vergelijkbare cijfers over cannabisgebruikers.

Citaat:
Voila GEZOND VERSTAND. Ik denk dat heel deze discussie daar op gebasseerd moet worden. En sommige hebben dit niet denk ik. Al die zever daarvoor.. er zijn 2 dingen die misbruikt worden laten we het de mensen gemakkelijk maken en een signaal geven dat een derde ook mag. Daarbij gaan we dan zeggen stop met roken!

goed bezig mannen.
Laat het maar eens werken dan, dat gezonde verstand van jou, want in alles wat je hierboven geschreven hebt, is daar bitter weinig van te merken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be