![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk niet. Want als u vòòr welvaart en veiligheid bent zou u een toleranter beleid voeren, ondersteund wel te verstaan door degelijke preventiecampagnes. Een zeer repressief beleid veroorzaakt mèèr sociale ellende dan de drugs zelf. Zeker wanneer het cannabis betreft.
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het gewoon ronduit hypocriet dat Cannabis illegaal is en alcohol legaal. Moeten we dan alcohol illegaliseren? Wel, de drooglegging in de jaren 20 heeft het antwoord reeds gegeven: NEEN. Dit is ook 1 van de redenen dat ik voor legalisatie ben: leg de maffia droog. Weet u trouwens WAAROM cannabis illegaal is? Dat is ontstaan in het begin van de 20ste eeuw, toen de farmaceutische sector winstgevend begon te worden. Daarvoor is Cannabis ALTIJD legaal en no problemo geweest. Cannabis is ook al die tijd als natuurlijk medicijn gebruikt geweest. Het helpt tegen veel pijnen. En de farmaceutische industrie had pijnstillers klaar. Maar wilt da nu kopen als er pijnstillers in uwe hof groeien? Ah, daar was een oplossing voor. Maak het plantje zwart, zeg dat het superslecht is, en zorg er voor dat ge was politici die aan uwe kant staan aan de macht geraken, of overtuig de huidige machthebbers en bezie het als drugs. Toen werd cannabis opeens illegaal. En van die zever moeten we af. Cannabis is gewoon illegaal om de zakken van de farmaci te vullen.. Dank u, Amerika... :ironic: |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is er momenteel een zwaar repressie beleid op het consumeren van alcohol? Neen. Via het onderwijs kun je dit doen. En dan blijvende campagnes via de media. Zodat iedereen weet wat het is en welke gevolgen het heeft. Maar ik ben niet alwetend, ik kan ook geen 100% plannetje uitdokteren van a tot z in een paar minuten. Ik kan er wel aan helpen... Misschien een apart forum over opstarten: Het leren omgaan met druggebruik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederland heeft het beste drugsbeleid van de HELE WERELD! Iedere onderzoeker, wetenschapper of socioloog die het drugsprobleem heeft onderzocht, bevestigt dit. En toch blijven sommigen het ontkennen. Vooral dan de VS. En het ergste is: zij weten het ook hoor, dat het Nederlands beleid zo effectief is. Maar wat toont de media als het over het Nederlands drugsbeleid gaat? Juist. Die heroinehoertjes in de achterbuurten van Amsterdam. Je zou zeggen, er worden eens wat cijfers vergeleken of zoiets, maar nee hoor. Gesprekken met Nederlandse professoren, rechters, politiemensen, maw, intellectuelen die ERVARING hebben met het wereldje? Vergeet het. Zoiets trekt geen kijkcijfers. Liever een bende idioten mekaar laten uitschelden. Triest is het. En dat blijft maar duren. Weet je dat in Belgie vier van mijn collega's hebben vastgezeten, en hun schrijfsels uit de handel zijn genomen. Boeken over marihuana. EERLIJKE en BETROUWBARE informatie, wat nog altijd de beste preventie is. Wel, in Belgie zijn er nog steeds enkele idioten die dit "aanzetten tot druggebruik" noemen. Begin dan de jeugd maar eens te informeren. In België verstaat m'n onder preventie: een politieagent die in de school tegen de kinderen gaat vertellen dat drugs ZEER gevaarlijk zijn en dat ze NEEN moeten zeggen. Twee regeltjes and thats it. Dat is wat m'n hier preventie noemt. Als je denkt dat je daarmee de jongeren van de drugs houd? Tja.
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Of misschien uitleggen dat het allemaal wel in orde is? (i.e. wat de marihuanalobbie doet met weed.)
![]() |
![]() |
#128 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Redenen: nihille kans op overdosis droogleggen van maffia (op dat vlak) veel beter overzicht op verslaafden minder kans op criminele feiten omwille van de prijs 2 nadelen: 1, is de persoon die er achter vraagt wel echt verslaafd, of liegt hij omdat hij gewoon eens wilt proberen? halve oplossing: goede preventie, maar dan echt goede, zodat deze persoon al geen zin meer heeft om te proberen. Men ziet aan veel verslaafden zeer goed dat deze verslaafd zijn, tweede nadeel dan: hij moet dus al de maffia wa rijker gemaakt hebben eer hij zo verslaafd was. uitleg: beter zoveel mogelijk droogleggen dan helemaal niet droogleggen. Dus: repressie op verkoop en teelt door "particulieren". Geen repressie op gebruik, mensen al miserie genoeg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Let op. Dan moet je je nog bedenken dat TomB iemand is die m'n bij de intellectuelen rekent. Moet je jezelf eens afvragen wat voor soort reacties je krijgt van mensen die écht dom zijn? Tell my about it. Ik ben al 15 jaar bezig met het trachten de vooroordelen over cannabis weg te halen. Ik ben het ondertussen gewend verwijten naar men hoofd geslingerd te krijgen. Ik ga er wel niet meer op in. Tenminste, toch niet dikwijls meer. ![]()
![]() |
![]() |
#132 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
![]() Citaat:
Pure slogantaal zonder backbone. Ik ben open om te luisteren naar concrete uitgewerkte voorbeelden en wil eventueel zelfs mijn mening veranderen omdat het huidige systeem zware nadelen heeft, maar "ik ga er niet meer op in" is alles wat je krijgt nadat de persoon die er niet meer op in wil gaan toch maar even heeft uitgeweid over het feit dat hij een expert is en dat de oplossing bestaat uit <insert your favorite pro-legalization slogan here>
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen al met dat woord in die tekst, begaat u dezelfde fout als zovelen. Dé OPLOSSING best�*�*t niet. Er bestaat alleen een zo goed mogelijke aanpak van het fenomeen "drugs". D�*�*r gaat het over. En vooralsnog blijkt dat gedogen minder sociale ellende veroorzaakt dan repressie. Maar telkens de cannabislobby met voorstellen komt, wordt hun steeds verweten dat het het probleem niet HELEMAAL oplost. Iets wat per defenitie onmogelijk is. Zo kom je dus geen meter vooruit.
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn hier toch een paar kiekes bij zenne. Cannabis willen legaliseren. En hun argument is dat ALCOHOL volgens hen ook een drug is en dat die legaal is.
![]() Nogmaals beide zijn niet te vergelijken. Ik kan een pint drinken en voila.. niemand -ook ik niet- heeft er last van. Gewoon een frisse pint om af te koelen zonder bijbedoelingen. Daarentegen als iemand 1 joint rookt is die wel degelijk ff van de wereld weg. En SMOORT hij met de bedoeling zo 'weg' te zijn. Plus dat het dan nog een in het openbaar gedaan wordt. Plus dat andere mensen die dat niet willen er soms ook last van hebben. Plus dat er dan nog mensen zijn die de mensen perse willen overtuigen van: het is toch allemaal niet zo slecht is!! zo maakt m'n zich in mijn ogen schuldig aan mensen opzadelen met slechte en ongezonde gewoonten. Gewoon even met gezond verstand bekeken dus en niet ff theoretisch is er dus wel degelijk een supergroot verschil tussen ALCOHOL en CANNABIS ! Ik kan er echt niet bij dat m'n deze wel legaliseren. Ok voor de medische wereld mogen er pijnstillers ofzo gemaakt worden op basis daar van. En dat kan voor de ergste gevallen mischien iets helpen. Al denk ik niet dat die eerlijke groenen het eerlijk gaan spelen. Dus misbruik zal schering en inslag worden. Daarom zeker nog een dokterstoelating en MOET het verkocht worden in zeer kleine hoeveelheden. Nee ik kan er echt niet bij. ALCOHOL en SIGARRETTEN zijn soms een plaag. sigarretten is een echt plaag voor de niet rokers. Ook alcohol wordt ook wel eens misbruikt maar kan bij normaal gebruik niks verkeerd doen wat een joint reeds na 1 al wel doet! en toch er voor zijn.. Voila GEZOND VERSTAND. Ik denk dat heel deze discussie daar op gebasseerd moet worden. En sommige hebben dit niet denk ik. Al die zever daarvoor.. er zijn 2 dingen die misbruikt worden laten we het de mensen gemakkelijk maken en een signaal geven dat een derde ook mag. Daarbij gaan we dan zeggen stop met roken! goed bezig mannen.
![]() |
#140 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij kan een pint drinken zonder dat iemand daar last van heeft? Heel goed voor jou. Ik kan cannabis gebruiken zonder dat iemand daar last van heeft; ben ik daarom een crimineel? Citaat:
Het is natuurlijk onzin om te stellen dat de voorstanders van legalisering van cannabis anderen ertoe willen aanzetten om ook gebruiker te worden. Het is daarentegen inderdaad belangrijk om iedereen er bewust van te maken dat cannabis niet zo gevaarlijk is als velen het willen laten uitschijnen. Een degelijk beleid moet gebaseerd zijn op degelijke en objectieve informatie. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat wat cannabis vooral ongezond maakt, de tabak is waarmee het vermengd wordt bij het roken. Cannabis kan echter ook op andere manieren gebruikt worden. De "kwalijke" neveneffecten van cannabis zijn verder zeer beperkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||
![]() |
![]() |