Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2005, 20:08   #121
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
ah neeje ?
ja da's waar in de states is dat anders, vandaar...

'k ben d'r wel ergens voorstander van ... een ja op een schuldvraag moet buiten iedere twijfel 'bewijsbaar/aantoonbaar' zijn voor eenieder... dus is het maar logisch dat dat pas kan als er 12 op 12 overtuigd zijn

al houdt dat ook een gevaar in ... juryleden moeten in de states ( dacht ik ) blijven palaveren tot er een unaniem besluit komt ...dus houdt dat het risico in dat bv de minderheid onder zware psychologische druk tenslotte maar instemd met de meerderheid

btw er bestaat een prachtfilm, waar helaas de naam me weer onglipt, over
12 Angry Men? http://www.imdb.com/title/tt0050083/
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 20:09   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Dit had nooit hoeven en kunnen gebeuren indien deze Soedanese vrouw in haar eigen land gebleven was.
??
jij peinst dat die twee bij gebrek aan Soedanese vrouwen de perfecte modelburgers zijn/waren gebleven ?

wie weet... heb je wel gelijk...misschien zijn deze twee wel door het lint gegaan omdat het een Soedanese was
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 20:12   #123
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
ja dat is 'm ...
thnks Towelie... al is dat b&w-ouwbollig filmpje... 't blijft wel een meesterstukje
Oud 13 oktober 2005, 20:28   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??
jij peinst dat die twee bij gebrek aan Soedanese vrouwen de perfecte modelburgers zijn/waren gebleven ?

wie weet... heb je wel gelijk...misschien zijn deze twee wel door het lint gegaan omdat het een Soedanese was
Als we de topicstarter mogen geloven in ieder geval.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 20:39   #125
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

de twee zijn DUIDELIJK geen racisten. Ze zijn verkrachters en moeten gestraft worden.

ECHTE racisten zouden NOOIT een zwarte vrouw verkrachten. Ze zouden te veel respect hebben voor hun geslachtsdeel om het (in hun ogen) minderwaardige wezen in te steken.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 20:40   #126
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanieke
Tien jaar cel geëist voor sadistische verkrachting

Lift naar huis
Het slachtoffer werd op 17 maart van dit jaar aangesproken door Frank B. aan de Oudemanstraat in het Antwerpse Schipperskwartier. Hij wilde met haar uit eten gaan, maar zij sloeg het aanbod af. Hij vroeg het meisje vervolgens of hij haar een lift naar huis mocht geven en daar ging ze wel op in.

Onderweg verklaarde hij dat hij haar nog even zijn bedrijf wilde laten zien. Toen de rit wel erg lang duurde, raakte ze in paniek. Frank B. haalde een wapen uit het handschoenkastje en dreigde ermee haar neer te schieten. Hij voerde haar naar een industrieterrein in Tongeren.
ze had beter mee gaan eten, want wie mee naar huis gaat is vermoedelijk niet om postzegels of vakantiekiekjes te gaan bekijken, zeker als je iemand oppikt in het Schipperskwartier... dat is niet het Wijnegemshoppingcenter hé.

de afspraak is wel serieus of helemaal uit de hand gelopen en blijft verwerpelijk (achteraf gezien) door het misbruik van bedreiging en geweld.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 21:03   #127
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ze had beter mee gaan eten, want wie mee naar huis gaat is vermoedelijk niet om postzegels of vakantiekiekjes te gaan bekijken, zeker als je iemand oppikt in het Schipperskwartier... dat is niet het Wijnegemshoppingcenter hé.

de afspraak is wel serieus of helemaal uit de hand gelopen en blijft verwerpelijk (achteraf gezien) door het misbruik van bedreiging en geweld.
Lees post 1 van het topic.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 13-10-2005 at 22:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Lees post 1 van het topic.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Lees post 1 van het topic eens.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 13 oktober 2005 om 21:04.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 22:00   #128
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Had het anders voor, een blanke verkrachter die vanuit racisme t.o.v. zwarte geen zwarte vrouwen verkracht maar zich "beperkt" tot blanke vrouwen.
U bedoelt dat zwarte vrouwen het "recht" moeten hebben om verkracht te worden? Dat is zelfs nòg verder gezocht dan ik al dacht...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 22:01   #129
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ah neeje ?
ja da's waar in de states is dat anders, vandaar...

'k ben d'r wel ergens voorstander van ... een ja op een schuldvraag moet buiten iedere twijfel 'bewijsbaar/aantoonbaar' zijn voor eenieder... dus is het maar logisch dat dat pas kan als er 12 op 12 overtuigd zijn

al houdt dat ook een gevaar in ... juryleden moeten in de states ( dacht ik ) blijven palaveren tot er een unaniem besluit komt ...dus houdt dat het risico in dat bv de minderheid onder zware psychologische druk tenslotte maar instemd met de meerderheid

btw er bestaat een prachtfilm, waar helaas de naam me weer onglipt, over
"Twelve angry men". Een prachtfilm, inderdaad.

Oud 13 oktober 2005, 22:04   #130
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
de twee zijn DUIDELIJK geen racisten. Ze zijn verkrachters en moeten gestraft worden.

ECHTE racisten zouden NOOIT een zwarte vrouw verkrachten. Ze zouden te veel respect hebben voor hun geslachtsdeel om het (in hun ogen) minderwaardige wezen in te steken.
Dat is dan wellicht ook de reden dat ze onder meer een komkommer en een bezem gebruikten om het meisje te verkrachten.

Oud 13 oktober 2005, 23:22   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als we de topicstarter mogen geloven in ieder geval.
de vorige was een Nigeriaanse Bobke ...
dus dat kán het niet echt geweest zijn... misschien gingen ze wel het alfabet af ?
Oud 13 oktober 2005, 23:23   #132
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gelijk heb je ... het waren hooguit semi-racisten, neppers ...

jij zou natuurlijk nooit een Soedanese verkrachten [edit]
[size=1]After edit by praha on 14-10-2005 at 00:29
Reason:

Citaat:

jij zou natuurlijk nooit een Soedanese verkrachten [/size]

Citaat:

gelijk heb je ... het waren hooguit semi-racisten[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 13 oktober 2005 om 23:29.
Oud 14 oktober 2005, 01:11   #133
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Verkrachting is een misdrijf, of het slachtoffer nu een kleur heeft of niet...
Wat ik ergerlijk vind is de manier waarop de topic geformuleerd is..
Racisme, waarlijk precies of het is minder erg als een blank meisje het slachtoffer is van een gangbang met allochtonen...

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 01:13   #134
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
U bedoelt dat zwarte vrouwen het "recht" moeten hebben om verkracht te worden? Dat is zelfs nòg verder gezocht dan ik al dacht...
goed geprobeert...Maar ik denk niet dat hij dat bedoelt.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 01:30   #135
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Racisme, waarlijk precies of het is minder erg als een blank meisje het slachtoffer is van een gangbang met allochtonen...
neen .... dat is het zeker en vast niet
persoonlijk kan ik dat ook nergens in de teneur van dat artikel terugvinden ( exclusief beschouwende de eigen commentaar van diegene die het geplaatst heeft )
er is ook nergens in dat artikel sprake dat het om racistische daad ging...

indien dat achteraf mocht blijken liggen de kaarten natuurlijk anders net gelijk bij het aangehaalde voorbeeld van die gangbang moest dat daar achteraf blijken[edit]
[size=1]After edit by praha on 14-10-2005 at 02:31
Reason:

Citaat:
persoonlijk kan ik dat ook nergens in de teneur van dat artikel terugvinden ( exclusief beschouwende de eigen commentaar van diegene die het geplaatst heeft )

indien dat achteraf mocht blijken liggen de kaarten natuurlijk anders net gelijk bij het aangehaalde voorbeeld van die gangbang moest dat daar achteraf blijken[/size]

Citaat:

indien dat achteaf mocht blijken liggen de kaarten natuurlijk anders net gelijk bij het aangehaalde voorbeeld van die gangbang moest dat daar achteraf blijken[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 14 oktober 2005 om 01:31.
Oud 14 oktober 2005, 08:29   #136
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij zou natuurlijk nooit een Soedanese verkrachten
ik zou nooit iemand verkrachten.. juist gelijk gij...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 09:47   #137
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet zomaar durven beweren. De huidskleur doet er zeker toe: als die huidskleur namelijk de reden is waarom die twee beesten precies dit slachtoffer kozen, zouden ze wel eens veel zwaarder kunnen gestraft worden. En daar ziet het wel naar uit, gezien het vorige slachtoffer dat ze kozen "toevallig" ook die huidskleur had... M.a.w.: dit zou best wel eens een racistisch geïnspireerde misdaad kunnen zijn.
aangezien het in beide gevallen een vrouw is zou je zelfs sexistische gronden kunnen bewijzen of de PC redenering ten top[edit]
[size=1]After edit by rookie on 14-10-2005 at 10:47
Reason:

Citaat:
Dat zou ik niet zomaar durven beweren. De huidskleur doet er zeker toe: als die huidskleur namelijk de reden is waarom die twee beesten precies dit slachtoffer kozen, zouden ze wel eens veel zwaarder kunnen gestraft worden. En daar ziet het wel naar uit, gezien het vorige slachtoffer dat ze kozen "toevallig" ook die huidskleur had... M.a.w.: dit zou best wel eens een racistisch geïnspireerde misdaad kunnen zijn.
aangezien het in beide gevallen een vrouw is zou je zelfs sexistische gronden kunnen bewijzen of de PC redenering ten top[/size]

Citaat:
aangezien het in beide gevallen een vrouw is zou je zelfs sexistische gronden kunnen bewijzen of de PC redebering ten top[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rookie : 14 oktober 2005 om 09:47.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 10:42   #138
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Allemaal goed en wel, maar wat ik niet goed begrijp is, waarom 'sommige' mensen bij het vallen van het woord "racisme" zich meteen in verdediging stellen. Men zou haast gaan denken dat deze mensen het racisme willen beschermen, koste wat kost.
Mischien omdat het woord racisme meermaals wordt gebruikt wanneer dit niet van toepassing is .
Ik wil me niet uitspreken over wat het in dit geval was want ik weet niet wat de weet daders denken maar er zijn wel gevallen dat veel te snel het woord racisme wordt gebruikt .
Ik vindt ook de straf te weinig maar dat heeft niets te maken met het feit dat het slachtoffer een andere huidskleur had maar gewoon met het feit dat de straf voor verkrachting in het algemeen te weinig is .
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 11:02   #139
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar VSAP
Standaard

Ik denk dat het hier niets te maken heeft met racisme! Er werd niet vermeld of de twee verkrachters aangesloten waren in een facistische groepering of kleren droegen die ernaar verwezen. Dus het gaat hier louter om een gewone verkrachting uitgeoefent door twee sm'ers die eens uit de bol wouden gaan. Eerlijk gezegd moet ik ook toegeven dat een verstandige vrouw nooit meerijdt met een wildvreemde dus moet er nog iets anders in het spel zitten. Vergeet ook niet dat de laatste tijd ons land overspoeld wordt door illegalen en die kunnen soms "een gemakkelijke" weg vinden om geld te verdienen. Zelfs belgische vreemdelingen worden slachtoffer van die illegalen die zeer aantrekkelijke aanbod doen. En tenslotte een echte racist of neo-nazi zal nooit simpele zaken gebruiken bij zijn verkrachting (zoals een bezem) maar zal eerder zich richten op zaken die gebruikt worden bij martelingen (zoals een zweep). Hier is er zeker geen sprake van racisme en dat er een Nigeriaanse vrouw een klacht had ingediend kan ook verschillende oorzaken hebben. Misschien had zij zich ook aangeboden maar toen de mannen haar niet betaalden of te weinig hadden betaald, diende ze een klacht in. Wie in hemelsnaam kan bewijzen dat ze zowel een hoertje of een huisvrouw is? Niemand! Stel dat je eigen vrouw de straat opgaat nadat je gaat werken en ze komt zoiets tegen, jij zult ook eerder geloven dat ze verkracht is.[edit]
[size=1]After edit by VSAP on 14-10-2005 at 12:05
Reason:

Ik denk dat het hier niets te maken heeft met racisme! Er werd niet vermeld of de twee verkrachters aangesloten waren in een facistische groepering of kleren droegen die ernaar verwezen. Dus het gaat hier louter om een gewone verkrachting uitgeoefent door twee sm'ers die eens uit de bol wouden gaan. Eerlijk gezegd moet ik ook toegeven dat een verstandige vrouw nooit meerijdt met een wildvreemde dus moet er nog iets anders in het spel zitten. Vergeet ook niet dat de laatste tijd ons land overspoeld wordt door illegalen en die kunnen soms "een gemakkelijke" weg vinden om geld te verdienen. Zelfs belgische vreemdelingen worden slachtoffer van die illegalen die zeer aantrekkelijke aanbod doen. En tenslotte een echte racist of neo-nazi zal nooit simpele zaken gebruiken bij zijn verkrachting (zoals een bezem) maar zal eerder zich richten op zaken die gebruikt worden bij martelingen (zoals een zweep). Hier is er zeker geen sprake van racisme en dat er een Nigeriaanse vrouw een klacht had ingediend kan ook verschillende oorzaken hebben. Misschien had zij zich ook aangeboden maar toen de mannen haar niet betaalden of te weinig hadden betaald, diende ze een klacht in. Wie in hemelsnaam kan bewijzen dat ze zowel een hoertje of een huisvrouw is? Niemand! Stel dat je eigen vrouw de straat opgaat nadat je gaat werken en ze komt zoiets tegen, jij zult ook eerder geloven dat ze verkracht is.[/size]

Ik denk dat het hier niets te maken heeft met racisme! Er werd niet vermeld of de twee verkrachters aangesloten waren in een facistische groepering of kleren droegen die ernaar verwezen. Dus het gaat hier louter om een gewone verkrachting uitgeoefend door twee sm'ers die eens uit de bol wouden gaan. Eerlijk gezegd moet ik ook toegeven dat een verstandige vrouw nooit meerijd met een wildvreemde dus moet er nog iets anders in het spel zitten. Vergeet ook niet dat de laatste tijd ons land overspoeld wordt door illegalen en die kunnen soms "een gemakkelijke" weg vinden om geld te verdienen. Zelfs belgische vreemdelingen worden het slachtoffer van die illegalen die zeer aantrekkelijke aanbod doen. En tenslotte een echte racist of neo-nazi zal nooit een simpele zaken gebruiken bij zijn verkrachting (zoals een bezem) maar zal zich richten op eerder zaken die gebruikt worden voor martelingen (zoals een zweep). Hier is er zeker geen sprake van racisme en dat er een Nigeriaanse vrouw een klacht had ingedient kan ook verschillende oorzaken hebben. Misschien had zij zich ook aangeboden maar toen de mannen haar niet betaalden of te weinig hadden betaald, diende ze een klacht in. Wie in hemelsnaam kan bewijzen dat ze zowel een hoertje of een huisvrouw is? Niemand! Stel dat je eigen vrouw de straat opgaat nadat je gaat werken en ze komt zoiets tegen, jij zult ook eerder geloven dat ze verkracht is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door VSAP : 14 oktober 2005 om 11:05.
VSAP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 11:09   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vorige was een Nigeriaanse Bobke ...
dus dat kán het niet echt geweest zijn... misschien gingen ze wel het alfabet af ?
Ik bedoelde de titel van zijn topic. “Racisme : Slechts 10 jaar geeist voor 2 blanke sadistische verkrachters”.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be