![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe stond/sta je tegenover het Vlaams Kartel | |||
Vond VL. Kartel OK, en nog steeds |
![]() ![]() ![]() |
20 | 57,14% |
Vond VL. Kartel OK, maar nu niet meer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Vond VL. Kartel NIET OK, en nog steeds niet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Vond VL. Kartel NIET OK, maar ik draaide bij |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De snelheid waarmee CD&N-Va de bocht namen, heeft me toch enigszins gerustgesteld. Wat bedoel je trouwens met precies met separatisme als 'mainstream'? Zie je die evolutie in politieke middens of leeft het volgens jou meer onder de burgers?
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een N-Va die naar het VB overloopt, er kartel mee vormt, of er op één of andere wijze gemene zaak mee maakt, is wmb voor België het worst-case scenario. N-Va bashen is voor mij meer een middel om de tweedracht in stand te houden. Er zijn nu eenmaal onlust gevoelens tussen beide partijen. VB'ers zijn vanuit hun visie niet opgezet met het zwakke vertoon van hun zusterpartij. Als ik dan Vlaams falen van diezelfde N-Va wat in de verf kan zetten, en er de draak mee steken, dan zulen VB'er het niet nalaten om mij hierin te volgen, wat bij N-Va'ers de wrevel nog aanwakkert. Voor Belgicisten is het een win-win-situatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kraan heeft dan wel een debietbeperking.
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een n-va'er waarmee te discussiëren valt.
Als ik wat meer tijd heb , ga ik ff ook op een reactie jouwentwege reageren. mvg
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Een tendens die duidelijk aanwezig is in de Vlaamse beweging. Ondertussen zijn de belziekers uit de spotlights, een stille dood aan het sterven ![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het had alleszins méér geweest dan nu het geval is. Er zijn mogelijkheden genoeg: bvb - weigeren zoals gewoonlijk de federale begroting in 'evenwicht' te helpen door te besparen in de vlaamse regering terwijl de waalse weer eens zwaar in het rood gaat. - weigeren de EU 'grondwet' te ratificeren Allé waalse politici beheersen de kunst van het 'non'. Aan vlaamse kant zijn het met uitzondering van het VB stuk voor stuk voetvegen, die het hard nodig hebben dat er eens iemand in het vlaamse kamp het been stijf houdt, zelf hebben ze er blijkbaar de moed niet voor, of - en ik vrees dat het dat eerder is - zijn meer bezig met hun carrière dan met het belang van vlaanderen of hun kiesbeloftes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine tussentijdse conclusie
Citaat:
Ik geloof ook niet dat de partijleden ook maar een bal inspraak hebben in het al dan niet aanhouden van het kartel. Maar als het dus van forumdeelnemers van N-Va-CD&V-strekking afhangt is meer dan 70% op dit ogenblik favoriet van een verderzetting. Ik verschiet er van, eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]In foro vero! Wat heeft uw gehuiver voor solidariteit in godsnaam te maken met Vlaams-nationalisme? Ook een beetje respect voor �*ndere volkeren, zeg.[/SIZE]
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() De cdenv zal nooit raken aan de transfers. deze vlaamse regering heeft de transfers VERGROOT in plaats van een pooging gedaan ze terug te dringen. Deze vlaamse regering heeft bovendien NIETS gedaan om al haar beloftes aka resolutie uit te voeren. En CdenV /n-va heeft NIETS gedaan om b-h-v te splitsen.
Men han nochtans kansen genoeg om het federale niveau te dwingen om concessies te doen. Het eenzijdig aflossen van de staatschuld is dar één van. De financiering van het franstalig onderwijs in vlaanderen en in de faciliteitengemeenten een andere. Van heel het maximale quasi separatistische discours( big bang) van voor de verkiezingen in 2004 is nagenoeg niets overgebleven; Men sprekt nu enkel nog over bevoegdheden die budgetneutraal zijn. En zelfs over het HERFEDERALISEREN van bevoegdheden zoals buitenlandse handel. En ook in brussel waar het vlaams kartel meeregeert ( waar de cdenv in 20 jaar van 20 naar 2ù is gezakt door haar "vlaams" beleid) speelt men het knechtje. maar ja daar gaat men zelfs liever samen met BUB om het het VB te counteren. Cdenv/n-va kennen geen breekpunten. Het enige waar men het in de cdenv nog roerend over eens is dat men federaal moet meeregeren. En ook in het debat rond het koninshuis toonde de cdenv zich opnieuw de grootste royaltypartij. En daar vormen zelfbenoemd republikeinene een kartel mee .. geloofwaardig is anders. Maar ja die heeft de n-va na b-h-v en de duizend en één dead lines toch al lang verloren.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Seperatisme is niet meer zo 'vuil' als het een paar jaar geleden was. Zo wordt seperatisme in politiek, media en bedrijfsmiddens totaal anders behandeld als een paar jaar terug. Ook zijn er een paar opmerkelijke peilingen die er minstens op wijzen dat het seperatisme aan aanhang wint bij de bevolking (hetzelfde merk ik in mijn apolitieke kennissenkring).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij bedoelt verandering in een andere zin, niet? ![]() Citaat:
Maar die ultieme test, wil (durft) CD&N-Va niet aan. Voorzichtigheidshalve houden ze de beslissingsmacht ver van de burger.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plaats en uur worden tijdig medegedeeld. Het thema zal uiteraard niet het kartel zijn maar niets minder dan het confederalisme. Hoe ziet de N-VA dit Hoe wil N-VA dit bereiken ... Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 juni 2013 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V heeft N-VA misbruikt om terug aan de macht te komen. Eenmaal de vetpotten in zicht kon ze zich niet rap genoeg van de N-VA ontdoen. Op 10 jaar N-VA is één ding duidelijk geworden: wie met de CD&V wil samenwerken moet beseffen dat hij op het einde van de rit in het zak gezet wordt. Dat zit nu eenmaal in het DNA van de CD&V. Niets zo onbetrouwbaar als de kruipdieren van het Mottige Midden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |