Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoe stond/sta je tegenover het Vlaams Kartel
Vond VL. Kartel OK, en nog steeds 20 57,14%
Vond VL. Kartel OK, maar nu niet meer 2 5,71%
Vond VL. Kartel NIET OK, en nog steeds niet 10 28,57%
Vond VL. Kartel NIET OK, maar ik draaide bij 3 8,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2006, 17:26   #121
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ondertussen staan jullie zelf aan de kant te roepen.
Daarom noemt men die mensen aan de kant ook oppositie. N-VA was het daar beu en wou van de macht proeven, gevolg, ze roepen niet meer, dat noemt men beleidspartij.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 18:26   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
on topic:

Ik sta achter het Vlaams Kartel alleen al omdat het er in belangrijke mate heeft voor gezorgd dat het seperatisme zeer mainstream is geworden in de Vlaamse samenleving. Dit is een gedachte waarbij belgicisten gruwelen en metteen ook de reden van het belgicistisch N-VA-gebash op dit forum.
Ik geef toe dat ik er in het allerprilste begin niet echt gerust op was.
De snelheid waarmee CD&N-Va de bocht namen, heeft me toch enigszins gerustgesteld.
Wat bedoel je trouwens met precies met separatisme als 'mainstream'? Zie je die evolutie in politieke middens of leeft het volgens jou meer onder de burgers?
Oud 17 februari 2006, 18:33   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer een belgicist de N-VA verwijt haar nationalistisch programma te verlochenen omdat het in het Vlaams Kartel zit, probeert ze de N-VA-achterban ertoe te brengen om uit het kartel te stappen of naar het Vlaams Belang over te lopen.

Gevolg:

- N-VA zit samen met het Vlaams Belang weer in de politieke marge
- De belgicistische strekking binnen de CD&V wint weer aan belang

---> België is weer een paar jaartjes langer gered
Je denkt slechts gedeeltelijk in de goeie richting.
Een N-Va die naar het VB overloopt, er kartel mee vormt, of er op één of andere wijze gemene zaak mee maakt, is wmb voor België het worst-case scenario.
N-Va bashen is voor mij meer een middel om de tweedracht in stand te houden. Er zijn nu eenmaal onlust gevoelens tussen beide partijen. VB'ers zijn vanuit hun visie niet opgezet met het zwakke vertoon van hun zusterpartij.
Als ik dan Vlaams falen van diezelfde N-Va wat in de verf kan zetten, en er de draak mee steken, dan zulen VB'er het niet nalaten om mij hierin te volgen, wat bij N-Va'ers de wrevel nog aanwakkert.
Voor Belgicisten is het een win-win-situatie.
Oud 17 februari 2006, 18:45   #124
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx Bekijk bericht
Dus de kraan blijft open? Of vindt ziet u het als solidariteit om niks "te geven"?
De kraan heeft dan wel een debietbeperking.
Oud 17 februari 2006, 19:20   #125
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat jij zo'n hoge dunk van mij had.
Een n-va'er waarmee te discussiëren valt.
Als ik wat meer tijd heb , ga ik ff ook op een reactie jouwentwege reageren.
mvg
Oud 17 februari 2006, 22:10   #126
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een N-Va die naar het VB overloopt, er kartel mee vormt, of er op één of andere wijze gemene zaak mee maakt, is wmb voor België het worst-case scenario.
N-Va bashen is voor mij meer een middel om de tweedracht in stand te houden. Er zijn nu eenmaal onlust gevoelens tussen beide partijen. VB'ers zijn vanuit hun visie niet opgezet met het zwakke vertoon van hun zusterpartij.
Als ik dan Vlaams falen van diezelfde N-Va wat in de verf kan zetten, en er de draak mee steken, dan zulen VB'er het niet nalaten om mij hierin te volgen, wat bij N-Va'ers de wrevel nog aanwakkert.
Felle debatten trekken dan weer (grote) ideologen aan. En dus aandacht en inzichten.
Een tendens die duidelijk aanwezig is in de Vlaamse beweging.
Ondertussen zijn de belziekers uit de spotlights, een stille dood aan het sterven
Oud 18 februari 2006, 02:19   #127
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en deze regering had natuurlijk een communautaire aardverschuiving op het federale vlak kunnen verwezenlijken.

Het had alleszins méér geweest dan nu het geval is.

Er zijn mogelijkheden genoeg:

bvb
- weigeren zoals gewoonlijk de federale begroting in 'evenwicht' te helpen door te besparen in de vlaamse regering terwijl de waalse weer eens zwaar in het rood gaat.
- weigeren de EU 'grondwet' te ratificeren

Allé waalse politici beheersen de kunst van het 'non'. Aan vlaamse kant zijn het met uitzondering van het VB stuk voor stuk voetvegen, die het hard nodig hebben dat er eens iemand in het vlaamse kamp het been stijf houdt, zelf hebben ze er blijkbaar de moed niet voor, of - en ik vrees dat het dat eerder is - zijn meer bezig met hun carrière dan met het belang van vlaanderen of hun kiesbeloftes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 02:49   #128
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Allé waalse politici beheersen de kunst van het 'non'. Aan vlaamse kant zijn het met uitzondering van het VB stuk voor stuk voetvegen, die het hard nodig hebben dat er eens iemand in het vlaamse kamp het been stijf houdt, zelf hebben ze er blijkbaar de moed niet voor, of - en ik vrees dat het dat eerder is - zijn meer bezig met hun carrière dan met het belang van vlaanderen of hun kiesbeloftes.
Dat is een essentieel verschil tussen n-va en VB: de stapje - voor - stapje politiek tegenover het niet schuwen van confrontatie en kortsluiting.
Oud 20 februari 2006, 08:42   #129
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een kleine tussentijdse conclusie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peiling
Vond VL. Kartel OK, en nog steeds 62,50%

Vond VL. Kartel OK, maar nu niet meer 6,25%

Vond VL. Kartel NIET OK, en nog steeds niet 21,88%

Vond VL. Kartel NIET OK, maar ik draaide bij 9,38%
Uiteraard is deze peiling waarschijnlijk niet representatief (dubbelnicks//te klein deelnemersveld//geen heterogeen deelnemersveld etc. etc.)
Ik geloof ook niet dat de partijleden ook maar een bal inspraak hebben in het al dan niet aanhouden van het kartel.
Maar als het dus van forumdeelnemers van N-Va-CD&V-strekking afhangt is meer dan 70% op dit ogenblik favoriet van een verderzetting.
Ik verschiet er van, eerlijk gezegd.
Oud 20 februari 2006, 10:40   #130
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door C uit W
Wat is er fout aan?
Indien het Vlaams kartel ballen had, was er geen Vlaamse regering gekomen.
Citaat:
Of... er had een vlaamse regering CD&V - N-VA - VB kunnen gevormd worden.
De Vlaamse Ballen zeker ... Vind je het VB nu zelf al een "klote-"partij?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Steben
...
Ook als "buitenland", kunnen we steun blijven geven, mits doeltreffendheid.
...
We geven trouwens al te weinig uit aan de Derde Wereld, dat mag dus best OOK omhoog.
...Dan gaat het vlaams overschot naar iets anders he.
...

Wanhoop van een Vlaamsgezinde (in casu ego)
[SIZE=3]Met vlaams overschot had ik het over een beeldspraak, natuurlijk. De verhouding tussen ontwikkelingshulp Derde Wereld / Wallonië lijkt mij veel te klein. Maakt mij dat anti-Vlaams ???[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]In foro vero! Wat heeft uw gehuiver voor solidariteit in godsnaam te maken met Vlaams-nationalisme? Ook een beetje respect voor �*ndere volkeren, zeg.[/SIZE]
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 11:42   #131
ilfalco
Minister-President

Standaard

De cdenv zal nooit raken aan de transfers. deze vlaamse regering heeft de transfers VERGROOT in plaats van een pooging gedaan ze terug te dringen. Deze vlaamse regering heeft bovendien NIETS gedaan om al haar beloftes aka resolutie uit te voeren. En CdenV /n-va heeft NIETS gedaan om b-h-v te splitsen.

Men han nochtans kansen genoeg om het federale niveau te dwingen om concessies te doen. Het eenzijdig aflossen van de staatschuld is dar één van. De financiering van het franstalig onderwijs in vlaanderen en in de faciliteitengemeenten een andere.

Van heel het maximale quasi separatistische discours( big bang) van voor de verkiezingen in 2004 is nagenoeg niets overgebleven; Men sprekt nu enkel nog over bevoegdheden die budgetneutraal zijn. En zelfs over het HERFEDERALISEREN van bevoegdheden zoals buitenlandse handel.
En ook in brussel waar het vlaams kartel meeregeert ( waar de cdenv in 20 jaar van 20 naar 2ù is gezakt door haar "vlaams" beleid) speelt men het knechtje. maar ja daar gaat men zelfs liever samen met BUB om het het VB te counteren.

Cdenv/n-va kennen geen breekpunten. Het enige waar men het in de cdenv nog roerend over eens is dat men federaal moet meeregeren.

En ook in het debat rond het koninshuis toonde de cdenv zich opnieuw de grootste royaltypartij. En daar vormen zelfbenoemd republikeinene een kartel mee .. geloofwaardig is anders. Maar ja die heeft de n-va na b-h-v en de duizend en één dead lines toch al lang verloren..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 12:01   #132
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je trouwens met precies met separatisme als 'mainstream'? Zie je die evolutie in politieke middens of leeft het volgens jou meer onder de burgers?
Seperatisme is niet meer zo 'vuil' als het een paar jaar geleden was. Zo wordt seperatisme in politiek, media en bedrijfsmiddens totaal anders behandeld als een paar jaar terug. Ook zijn er een paar opmerkelijke peilingen die er minstens op wijzen dat het seperatisme aan aanhang wint bij de bevolking (hetzelfde merk ik in mijn apolitieke kennissenkring).
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 12:02   #133
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
smeerlapken
Oud 20 februari 2006, 12:03   #134
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een n-va'er waarmee te discussiëren valt.
Als ik wat meer tijd heb , ga ik ff ook op een reactie jouwentwege reageren.
mvg
okidoki
Oud 20 februari 2006, 12:41   #135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Seperatisme is niet meer zo 'vuil' als het een paar jaar geleden was. Zo wordt seperatisme in politiek, media en bedrijfsmiddens totaal anders behandeld als een paar jaar terug.
In bedrijfsmiddens is er inderdaad veel veranderd: de separatisten vliegen eruit (cfr. Herman De Bode)
Maar jij bedoelt verandering in een andere zin, niet?

Citaat:
Ook zijn er een paar opmerkelijke peilingen die er minstens op wijzen dat het seperatisme aan aanhang wint bij de bevolking (hetzelfde merk ik in mijn apolitieke kennissenkring).
De enige valabele peiling ware een referendum waar alle kiesgerechtigden konden aan deelnemen.
Maar die ultieme test, wil (durft) CD&N-Va niet aan. Voorzichtigheidshalve houden ze de beslissingsmacht ver van de burger.
Oud 29 juni 2013, 23:33   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kleine tussentijdse conclusie
Uiteraard is deze peiling waarschijnlijk niet representatief (dubbelnicks//te klein deelnemersveld//geen heterogeen deelnemersveld etc. etc.)
Ik geloof ook niet dat de partijleden ook maar een bal inspraak hebben in het al dan niet aanhouden van het kartel.
Maar als het dus van forumdeelnemers van N-Va-CD&V-strekking afhangt is meer dan 70% op dit ogenblik favoriet van een verderzetting.
Ik verschiet er van, eerlijk gezegd.
Als je als lid inspraak wil hebben moet je jezelf manifesteren en zeker naar het N-VA congres gaan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 09:05   #137
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je als lid inspraak wil hebben moet je jezelf manifesteren en zeker naar het N-VA congres gaan.
Afspraak 1 februari 2014.
Plaats en uur worden tijdig medegedeeld.

Het thema zal uiteraard niet het kartel zijn maar niets minder dan het confederalisme.

Hoe ziet de N-VA dit
Hoe wil N-VA dit bereiken
...

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 juni 2013 om 09:05.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:20   #138
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

CD&V heeft N-VA misbruikt om terug aan de macht te komen. Eenmaal de vetpotten in zicht kon ze zich niet rap genoeg van de N-VA ontdoen. Op 10 jaar N-VA is één ding duidelijk geworden: wie met de CD&V wil samenwerken moet beseffen dat hij op het einde van de rit in het zak gezet wordt. Dat zit nu eenmaal in het DNA van de CD&V. Niets zo onbetrouwbaar als de kruipdieren van het Mottige Midden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:37   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
CD&V heeft N-VA misbruikt om terug aan de macht te komen. Eenmaal de vetpotten in zicht kon ze zich niet rap genoeg van de N-VA ontdoen. Op 10 jaar N-VA is één ding duidelijk geworden: wie met de CD&V wil samenwerken moet beseffen dat hij op het einde van de rit in het zak gezet wordt. Dat zit nu eenmaal in het DNA van de CD&V. Niets zo onbetrouwbaar als de kruipdieren van het Mottige Midden.
Daar ben ik niet mee akkoord. Je wil hier N-VA afdoen als een prutspartijtje dat niet op kan tegen een grote machtspartij als CD&V. Niets is minder waar. CD&V is al lang geen grote machtspartij meer. N-VA is al lang geen klein partijtje meer. N-VA laat zich niet in het zak zetten door CD&V. Integendeel. N-VA is bij machte om de CD&V in het zak te zetten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 15:32   #140
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daar ben ik niet mee akkoord. Je wil hier N-VA afdoen als een prutspartijtje dat niet op kan tegen een grote machtspartij als CD&V. Niets is minder waar. CD&V is al lang geen grote machtspartij meer. N-VA is al lang geen klein partijtje meer. N-VA laat zich niet in het zak zetten door CD&V. Integendeel. N-VA is bij machte om de CD&V in het zak te zetten.
De CD&V van Woetèrr Becq zet vooral zichzelf in het zak. De taktiek om regelmatig een blik schijtluizen �* la Van Rompuy of Van Peel open te trekken om op de N-VA te schijten zal uiteindelijk vooral negatief afstralen op de CD&V zelf. Maar aangezien het Mottige Midden geen eigen ideeëngoed heeft, is het de enige strategie die ze kan bedenken. Van de grote volkspartij blijft alleen nog een schjtluizenpartijtje over.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be