Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2006, 17:26   #121
Carina
Banneling

Carina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kijk, met de moslims hebben we vaak problemen (zetten de boel op stelten als hun iets niet aanstaat. Ik scheer hierbij niet alle moslims over dezelfde kam maar er zijn een hoop onhandelbare jongeren bij).

Met Joden hebben we nog NOOIT problemen gehad. Er is dus wel degelijk een verschil.
Dus wanneer de Joden zich gedragen moeten zij zich niet assimileren, en aanpassen aan onze normen en waarden?

Wie gaat er bepalen of bepaalde gemeenschappen zich al dan niet gedragen, en in aanmerking komen om aanvaard te worden binnen onze maatschappij?

De islamitische gemeenschap zal nooit aanvaard worden door Dewinter & Co, ook al gedragen deze mensen zich.

Laatst gewijzigd door Carina : 3 februari 2006 om 17:33.
Carina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 17:26   #122
Carina
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, met de moslims hebben we vaak problemen (zetten de boel op stelten als hun iets niet aanstaat. Ik scheer hierbij niet alle moslims over dezelfde kam maar er zijn een hoop onhandelbare jongeren bij).

Met Joden hebben we nog NOOIT problemen gehad. Er is dus wel degelijk een verschil.
Dubbele posting

Laatst gewijzigd door Carina : 3 februari 2006 om 17:30.
Oud 3 februari 2006, 17:28   #123
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
Dus wanneer de Joden zich gedragen moeten zij zich niet assimileren, en aanpassen aan onze normen en
Kijk, het verschil tussen de Islam en het Jodendom:

Islam: wil de Islamitische cultuur opdringen aan een Westers land
Jodendom: behoudt de eigen cultuur, geïntegreerd in een Westers land.

Ik heb nog nooit een Jood iemand weten aanranden. Ik heb nog nooit Joden de boel op stelten zien zetten omwille van de toestand Israël-Palestina.

Wat ik al wel heel vaak gezien heb: moslima's die Joods-orthodoxe meisjes in het gezicht spuwen, enkel en alleen omdat ze Joods zijn.

Laatst gewijzigd door Kim : 3 februari 2006 om 17:30.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 17:29   #124
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

GEheel terzijde hebben we nu al vastgesteld dat "Europa" als staat zich geografisch buiten de grenzen van het continent mag begeven ie; dat het argument van continentale grens geen argument is. Dat er landen lid zijn van de EU met een grote islamietische mindrheid is ook al een gegeven, nu nog een lidstaat met een islamietische meerderheid .. en er is nog hoop voor een zich vreedzaam ontwikkelende mensheid.

Zijn de joden "ons volk" ? Wel - er wonen in onze contreien joden sedert ca. 400 n.C, ze waren altijd een minderheid en ze werden altijd wat scheef bekeken.. & ik zal zeker niet zeggen dat ze zo "Vlaams" zijn als beuling met appelspijs. Maar een opinie dat het antwerpse stadspark "eindelijk" bevrijdt is van vuil vreemd gespuis zoals een oorlogskrant in een artikel van een vlaams journalist wist te melden ligt toch zwaar op mijn volksmaag.

Onze maatschappij mag dan al seculier zijn, ik interpreteer seculariteit niet als "onverdraagzaam tegenover godsdiensten", integendeel : seculariteit geeft juist ruimte voor dialoog "njet " is een bekend bolsjewistisch woord.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 17:32   #125
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een heel groot nuanceverschil...

Als men rekening kan houden met moslims, moet men dit ook met Joden kunnen doen. Eén dagje zal de zaak echt niet maken.
Ga jij bepalen wat voor mij belangrijk is?
Ik wou juist met mijn moeder die verjaard op reis gaan die dag weet je ze wordt 85 jaar.
Moet ik haar verjaardag dan vieren op 9 oktober?moet ik mijn reisje met haar dan uitstellen?
Ja dat moet want ik heb stemplicht
Oud 3 februari 2006, 17:34   #126
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ga jij bepalen wat voor mij belangrijk is?
Ik wou juist met mijn moeder die verjaard op reis gaan die dag weet je ze wordt 85 jaar.
Moet ik haar verjaardag dan vieren op 9 oktober?moet ik mijn reisje met haar dan uitstellen?
Ja dat moet want ik heb stemplicht
Je vergelijkt appelen met peren.

En nee, ik bepaal niet wat voor jou belangrijk is.

Overigens, je past zelf toe waar je de Joden van beschuldigt: jij wil per se op 8 oktober gaan stemmen omdat je een reisje hebt op 9 oktober.

Laatst gewijzigd door Kim : 3 februari 2006 om 17:34.
Oud 3 februari 2006, 17:40   #127
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergelijkt appelen met peren.

En nee, ik bepaal niet wat voor jou belangrijk is.

Overigens, je past zelf toe waar je de Joden van beschuldigt: jij wil per se op 8 oktober gaan stemmen omdat je een reisje hebt op 9 oktober.
Maar dan moet je toch ook kunnen begrijpen als wij hier in België een datum vastleggen waarop wij moeten gaan kiezen dat zowel joden als moslims zich hier moeten naar schikken
En nee dat reisje wou ik op haar verjaardag 8 oktober maar ik schik mij naar de wet en ik stel uit
Oud 3 februari 2006, 17:43   #128
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan moet je toch ook kunnen begrijpen als wij hier in België een datum vastleggen waarop wij moeten gaan kiezen dat zowel joden als moslims zich hier moeten naar schikken
En nee dat reisje wou ik op haar verjaardag 8 oktober maar ik schik mij naar de wet en ik stel uit
Ik zeg niet per se dat ze een dag moeten uistellen (maar dat lijkt mij de meest redelijke oplossing) maar wél dat ze tot een oplossing moeten kunnen komen. De stemmen van de Joden zijn even belangrijk als onze stemmen.
Oud 3 februari 2006, 17:43   #129
Carina
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, het verschil tussen de Islam en het Jodendom:

Islam: wil de Islamitische cultuur opdringen aan een Westers land
Jodendom: behoudt de eigen cultuur, geïntegreerd in een Westers land.

Ik heb nog nooit een Jood iemand weten aanranden. Ik heb nog nooit Joden de boel op stelten zien zetten omwille van de toestand Israël-Palestina.

Wat ik al wel heel vaak gezien heb: moslima's die Joods-orthodoxe meisjes in het gezicht spuwen, enkel en alleen omdat ze Joods zijn.

Een politieke partij kan nooit haar standpunten selectief toepassen, naargelang de gemeenschap die men al dan niet haat.

Het Vlaams Belang maakt van de assimilatie, en het aanpassen aan de Vlaamse normen en waarden een staatszaak.

De Joden zijn niet geassimileerd, noch aangepast aan de Vlaamse normen, en waarden die hen door het Vlaams Belang worden opgedrongen.

Philip Dewinter & Co verloochenen hierdoor zelf het gedachtengoed van de partij.

Enkel een standpunt naleven wanneer het hem/haar uitkomt is hypocriet, en ruikt verdacht veel naar racisme, en het viseren van bepaalde gemeenschappen..
Oud 3 februari 2006, 17:48   #130
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een politieke partij kan nooit haar standpunten selectief toepassen, naargelang de gemeenschap die men al dan niet haat.

Het Vlaams Belang maakt van de assimilatie, en het aanpassen aan de Vlaamse normen en waarden een staatszaak.

De Joden zijn niet geassimileerd, noch aangepast aan de Vlaamse normen, en waarden die hen door het Vlaams Belang worden opgedrongen.

Philip Dewinter & Co verloochenen hierdoor zelf het gedachtengoed van de partij.

Enkel een standpunt naleven wanneer het hem/haar uitkomt is hypocriet, en ruikt verdacht veel naar racisme, en het viseren van bepaalde gemeenschappen..
Tja, rationeel denken zit er bij jou ook niet in he (waarom anders die bekering tot de Islam).

Ik ben vrij bekend met de Joodse Gemeenschap en ik weet dat deze mensen de Belgische politieke actualiteit op de voet volgen en dat ze respect hebben voor het land waarin ze verblijven. Dat kan niet van iedereen gezegd worden, zeker niet van diegenen die autochtonen uitschelden voor "vuile blanke honden" maar wel meeprofiteren van de sociale zekerheid zonder er iets voor te doen.
Oud 3 februari 2006, 17:48   #131
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet per se dat ze een dag moeten uistellen (maar dat lijkt mij de meest redelijke oplossing) maar wél dat ze tot een oplossing moeten kunnen komen. De stemmen van de Joden zijn even belangrijk als onze stemmen.
En eerlijk vraag als het nu die dag 8 oktober een moslimfeetsdag was geweest zou je dan ook uitstellen?
En kim ik denk niet dat er veel joden B.U.B. stemmen hoor,eerder VLD.VB CD&V
Oud 3 februari 2006, 17:50   #132
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dat probleem oplossen is toch niet zo moeilijk

1. Toegeven dat men een "foutje" gemaakt heeft en de verkiezingen een week vooruit of achteruit zetten.

2. Nagaan of men een verruiming van het systeem "per brief stemmen" ,
of apart op voorhand stemmen kan toepassen.

Er leven belgen in het buitenland, die ook gaan stemmen een dagje eerder of zo in de ambassades & consulaten, er zullen wel precedenten zijn zeker...
Oud 3 februari 2006, 17:51   #133
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eerlijk vraag als het nu die dag 8 oktober een moslimfeetsdag was geweest zou je dan ook uitstellen?
Het gaat daar niet om, Joden stemmen op de partij die ze willen (hoeft zeker niet BUB te zijn).

Nogmaals, ik zeg niet dat men de verkiezingen per se een dag later moet organiseren (dat was mijn persoonlijke visie ), ik zeg wel dat er een oplossing gevonden moet worden.
Oud 3 februari 2006, 17:53   #134
Carina
Banneling

Standaard

Beste Kim, dan kent u weinig of geen Joden.
Ik ben tussen deze mensen opgegroeid.
Oud 3 februari 2006, 17:57   #135
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Kim, dan kent u weinig of geen Joden.
Ik ben tussen deze mensen opgegroeid.
Sinds wanneer bent u bekend met mijn vriendenkring?

Tja, jij bent overal opgegroeid als het je uitkomt...

Waar is de tijd dat je als VB'er zat te kappen op de Islam.
Oud 3 februari 2006, 17:59   #136
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat daar niet om, Joden stemmen op de partij die ze willen (hoeft zeker niet BUB te zijn).

Nogmaals, ik zeg niet dat men de verkiezingen per se een dag later moet organiseren (dat was mijn persoonlijke visie ), ik zeg wel dat er een oplossing gevonden moet worden.
Kim ik weet dat het goed bedoeld, maar de joden moeten zich maar schikken naar onze wetten en wij niet naar hun geloof
Oud 3 februari 2006, 18:01   #137
Carina
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, rationeel denken zit er bij jou ook niet in he (waarom anders die bekering tot de Islam).

Ik ben vrij bekend met de Joodse Gemeenschap en ik weet dat deze mensen de Belgische politieke actualiteit op de voet volgen en dat ze respect hebben voor het land waarin ze verblijven. Dat kan niet van iedereen gezegd worden, zeker niet van diegenen die autochtonen uitschelden voor "vuile blanke honden" maar wel meeprofiteren van de sociale zekerheid zonder er iets voor te doen.

Mijn bekering heeft in eerste instantie alles met mijn persoonlijke geloofsovertuiging te maken. Waarom bekeren hoe langer hoe meer Belgische mannen zich tot de islam? Dit mag echter geen prioritair element zijn. De liefde voor Allah komt op de eerste plaats.
Oud 3 februari 2006, 18:02   #138
Carina
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wil ik hier juist aantonen
Oud 3 februari 2006, 18:04   #139
Carina
Banneling

Standaard

Citaat:

De Joodse gemeenschap moet voor een oplossing zorgen, en zich schikken.
Oud 3 februari 2006, 18:08   #140
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn bekering heeft in eerste instantie alles met mijn persoonlijke geloofsovertuiging te maken. Waarom bekeren hoe langer hoe meer Belgische mannen zich tot de islam? Dit mag echter geen prioritair element zijn. De liefde voor Allah komt op de eerste plaats.
Ik ken persoonlijk aan aantal vrouwen die zich hadden bekeert tot de islam ,zij weten ondertussen wel wat dit wil zeggen
Maar dat er veel mannen zijn die zich bekeren tot de islam is nieuw voor mij

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be