![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/632
Stoken op plantaardige olie? Bij mijn weten is petroleum of rooie mazout toch echt goedkoper dan een bus slaolie. Of het alternatief, al reeds gebruikte olie van de horeca. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Enorme besparingen zijn ook te verwezenlijken door uitsluitend verse producten te eten en niets te bewaren. Je hoeft dan ook geen volle kar inkopen te doen voor weken ver, maar slechts een paar verse kleinigheden van dag tot dag.
Verse producten, dat wil zeggen geen conserven en dus geen fabrieksmatig geproduceerde producten, dat schakelt een groot deel van de Agro-industrie uit, die toch maar hoofdzakelijk op de volksgezondheid teert. Als iedereen zo at, spaarden we enorme bedragen uit op het energieverbruik van de voedselindustrie, op het calorieverbruik van de diepvriesketen etc.. Niets bewaren, dat wil zeggen dat je geen kliekjes moet eten en ook niet over en frigo moet beschikken -die in de winter sowieso toch al overbodig is. Kortom; dat zijn leuke dingen voor (milieubewuste) arme mensen. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Over "proletarisch winkelen" alias "stelen" - het is absoluut vanzelfsprekend dat men eten zal stelen. In dat geval kan men vanzelfsprekend de administratieve boete niet betalen & indien men U dan opneemt in een correctionele instelling is het voedselprobleem automatisch opgelost.
Onvermijdelijk moet ik nu denken aan een item lang geleden in Echo of man bijt hond of zo over 2 paters die in Brussel eens zoals de daklozen gingen leven. Hier leerden ze de Quick aan het Centraal Station in Brussel kennen waar toendertijds nog de Hamburgers die wat ouder dan 15 minuten waren weggekiepert werden, tot grote vreugde van de daklozen die ze onmiddelijk uit de vuilbak opvisten om te consumeren. De paters in kwestie konden hun ogen niet geloven : een gigantisch contrast tussen consumptiemaatschappij en armoede.. Wedden dat intussen deze praktijk door een of ander middeltje onmogelijk gemaakt is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hopelijk wel,tenslotte is obesitas bij daklozen een kwestie waar niet licht overheen gegaan kan worden in het kader van de Volksgezondheid.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat hamburgers betreft, ik ben nooit jaloers geweest op Boeddha, die vrat wat ze hem ook maar gaven op zijn bedelronde (uiteindelijk is hij zo door paddestoelen vergiftigd), laat staat dat ik van de Quick eet - nog niet als ze mij ervoor betalen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() nu is het wel zo dat men in de praktijk doorgaans makkelijk die overschotten kan krijgen hoor. Vooral GB en Panos zijn doorgaans zeer medewerkend hierin.
ooit hield ik er met een paar krakers ongeveer drie jaar een volkskeuken mee draaiende. We kregen toen zelfs de overschotten van een groothandelaar in biogroenten en zuivel Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ik zou nog liever mijn kas opvreten dan een hamburger van een verfoeide multinational, die mijn grond gepikt heeft...
![]() Of is een hamburger dan toch een wereldburger?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() de volkskeuken destijds was volledig vegetarisch. we kregen brood v panos bvb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() daar was het project dan ook voor voorzien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag mij eigenlijk af of je al ooit eens naar de winkel geweest bent, of mag je niet alleen in een winkel komen als je nog geen 12 jaar bent ? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Draai alle overtollige lampen los.
Internet draadloos via de router van de buren. Eet meer pattatten en gebakken uien. Maak van je broodresten broodpudding. Eet meer gehakt op diverse wijzen. Maak van etenresten soep. Koop en nieuwe koelkast(die zijn stukken zuiniger) Zet de chauffages een paar punten lager. Gebruik geen chauffage in de slaapkamer en verwarm de ruimtes niet die je weinig gebruikt. Betaal je rekeningen alleen nadat je een rappel kreeg. Optimaliseer je belastingen. etc... Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 21 februari 2006 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Eén idioot kan zich méér afvragen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden, kleuterke.
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2006 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Ik geef globaal zo weinig uit dat ik mij, op gebied van eten, de allerbeste producten kan veroorloven. Bio-meergranenbrood op zuurdesem, abinda-veganisch-broodbeleg (tofu met groenten), lichi's (mijn lievelingsvrucht) en blauwe druiven (van Afrika of Brazilië).
Je denkt toch niet dat ik ga sukkelen over een paar euro méér per dag voor lekkere, verse en gezonde producten, , als ik mijn totale huishoudbudget toch gemakkelijk onder de tien euro per dag kan houden???? Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2006 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang je maar je belastingen correct betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Houdt u in tot dat je eens bij vrienden langs gaat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() openluchtkakken is anders plezant hoor
![]() |
![]() |