Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 12:24   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/632

Stoken op plantaardige olie? Bij mijn weten is petroleum of rooie mazout toch echt goedkoper dan een bus slaolie.
Of het alternatief, al reeds gebruikte olie van de horeca.
Citaat:
Leuk, Hmm schat ,wat ruikt het hier lekker duur naar Chinees vandaag.
Rare jongens, die VWS'ers
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 14:51   #122
eno2
Banneling

Standaard

Enorme besparingen zijn ook te verwezenlijken door uitsluitend verse producten te eten en niets te bewaren. Je hoeft dan ook geen volle kar inkopen te doen voor weken ver, maar slechts een paar verse kleinigheden van dag tot dag.
Verse producten, dat wil zeggen geen conserven en dus geen fabrieksmatig geproduceerde producten, dat schakelt een groot deel van de Agro-industrie uit, die toch maar hoofdzakelijk op de volksgezondheid teert. Als iedereen zo at, spaarden we enorme bedragen uit op het energieverbruik van de voedselindustrie, op het calorieverbruik van de diepvriesketen etc..
Niets bewaren, dat wil zeggen dat je geen kliekjes moet eten en ook niet over en frigo moet beschikken -die in de winter sowieso toch al overbodig is.
Kortom; dat zijn leuke dingen voor (milieubewuste) arme mensen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 14:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 14:59   #123
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Stoken op plantaardige olie? Bij mijn weten is petroleum of rooie mazout toch echt goedkoper dan een bus slaolie.

je kan gebruikte olie van het frituur gebruiken he en die is gratis. Maar je hebt wel gelijk dat die vlieger niet meer gaat opgaan wanneer we allemaal op plantaardige olie zouden overschakelen omdat er daarvoor niet genoeg frituren zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 15:22   #124
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Over "proletarisch winkelen" alias "stelen" - het is absoluut vanzelfsprekend dat men eten zal stelen. In dat geval kan men vanzelfsprekend de administratieve boete niet betalen & indien men U dan opneemt in een correctionele instelling is het voedselprobleem automatisch opgelost.

Onvermijdelijk moet ik nu denken aan een item lang geleden in Echo of man bijt hond of zo over 2 paters die in Brussel eens zoals de daklozen gingen leven.
Hier leerden ze de Quick aan het Centraal Station in Brussel kennen waar toendertijds nog de Hamburgers die wat ouder dan 15 minuten waren weggekiepert werden, tot grote vreugde van de daklozen die ze onmiddelijk uit de vuilbak opvisten om te consumeren. De paters in kwestie konden hun ogen niet geloven : een gigantisch contrast tussen consumptiemaatschappij
en armoede..

Wedden dat intussen deze praktijk door een of ander middeltje onmogelijk gemaakt is ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 15:35   #125
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
....ns zoals de daklozen gingen leven.
Hier leerden ze de Quick aan het Centraal Station in Brussel kennen waar toendertijds nog de Hamburgers die wat ouder dan 15 minuten waren weggekiepert werden, tot grote vreugde van de daklozen die ze onmiddelijk uit de vuilbak opvisten om te consumeren. De paters in kwestie konden hun ogen niet geloven : een gigantisch contrast tussen consumptiemaatschappij
en armoede..

Wedden dat intussen deze praktijk door een of ander middeltje onmogelijk gemaakt is ?

Hopelijk wel,tenslotte is obesitas bij daklozen een kwestie waar niet licht overheen gegaan kan worden in het kader van de Volksgezondheid....
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 15:40   #126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Over "proletarisch winkelen" alias "stelen" - het is absoluut vanzelfsprekend dat men eten zal stelen. In dat geval kan men vanzelfsprekend de administratieve boete niet betalen & indien men U dan opneemt in een correctionele instelling is het voedselprobleem automatisch opgelost.

Onvermijdelijk moet ik nu denken aan een item lang geleden in Echo of man bijt hond of zo over 2 paters die in Brussel eens zoals de daklozen gingen leven.
en armoede..

Ik zie ook in de Inno immense plastieken zakken vol brood staan, 's avonds, overschot dat nog vers genoeg is voor consumptie. Ik vraag me af waar dat allemaal naartoe gaat...

Voor wat hamburgers betreft, ik ben nooit jaloers geweest op Boeddha, die vrat wat ze hem ook maar gaven op zijn bedelronde (uiteindelijk is hij zo door paddestoelen vergiftigd), laat staat dat ik van de Quick eet - nog niet als ze mij ervoor betalen...
Oud 20 februari 2006, 15:42   #127

Standaard

nu is het wel zo dat men in de praktijk doorgaans makkelijk die overschotten kan krijgen hoor. Vooral GB en Panos zijn doorgaans zeer medewerkend hierin.

ooit hield ik er met een paar krakers ongeveer drie jaar een volkskeuken mee draaiende. We kregen toen zelfs de overschotten van een groothandelaar in biogroenten en zuivel

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:43.
Oud 20 februari 2006, 15:48   #128
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik zou nog liever mijn kas opvreten dan een hamburger van een verfoeide multinational, die mijn grond gepikt heeft...

Of is een hamburger dan toch een wereldburger?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 16:09   #129

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik zou nog liever mijn kas opvreten dan een hamburger van een verfoeide multinational, die mijn grond gepikt heeft...

Of is een hamburger dan toch een wereldburger?...
de volkskeuken destijds was volledig vegetarisch. we kregen brood v panos bvb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 20 februari 2006, 16:19   #130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de volkskeuken destijds was volledig vegetarisch. we kregen brood v panos bvb.
Op die manier kon ik meekraken.
Oud 20 februari 2006, 16:35   #131

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Op die manier kon ik meekraken.
daar was het project dan ook voor voorzien.
Oud 21 februari 2006, 12:01   #132
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Enorme besparingen zijn ook te verwezenlijken door uitsluitend verse producten te eten en niets te bewaren. Je hoeft dan ook geen volle kar inkopen te doen voor weken ver, maar slechts een paar verse kleinigheden van dag tot dag.
Verse producten, dat wil zeggen geen conserven en dus geen fabrieksmatig geproduceerde producten, dat schakelt een groot deel van de Agro-industrie uit, die toch maar hoofdzakelijk op de volksgezondheid teert. Als iedereen zo at, spaarden we enorme bedragen uit op het energieverbruik van de voedselindustrie, op het calorieverbruik van de diepvriesketen etc..
Niets bewaren, dat wil zeggen dat je geen kliekjes moet eten en ook niet over en frigo moet beschikken -die in de winter sowieso toch al overbodig is.
Kortom; dat zijn leuke dingen voor (milieubewuste) arme mensen.
En ik dacht dat verse groeten zeer duur waren.

Ik vraag mij eigenlijk af of je al ooit eens naar de winkel geweest bent, of mag je niet alleen in een winkel komen als je nog geen 12 jaar bent ? 8)
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 13:27   #133
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Draai alle overtollige lampen los.
Internet draadloos via de router van de buren.
Eet meer pattatten en gebakken uien.
Maak van je broodresten broodpudding.
Eet meer gehakt op diverse wijzen.
Maak van etenresten soep.
Koop en nieuwe koelkast(die zijn stukken zuiniger)
Zet de chauffages een paar punten lager.
Gebruik geen chauffage in de slaapkamer en verwarm de ruimtes niet die je weinig gebruikt.
Betaal je rekeningen alleen nadat je een rappel kreeg.
Optimaliseer je belastingen.
etc...

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 21 februari 2006 om 13:28.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 11:13   #134
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
En ik dacht dat verse groeten zeer duur waren.

Ik vraag mij eigenlijk af of je al ooit eens naar de winkel geweest bent, of mag je niet alleen in een winkel komen als je nog geen 12 jaar bent ? 8)
Eén idioot kan zich méér afvragen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden, kleuterke.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2006 om 11:14.
Oud 23 februari 2006, 11:26   #135
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Zou het toch zo niet durven stellen.... In Groot-Brittanië kan je je diesel laten ombouwen om te rijden op frituurolie. Ga maar eens kijken bij Colruyt wat dat per liter kost.... Veel minder dan diesel. (originele produktiekost ligt wss hoger, maar er zitten geen accijnzen op, daarom)
Oud 23 februari 2006, 11:38   #136
eno2
Banneling

Standaard

Ik geef globaal zo weinig uit dat ik mij, op gebied van eten, de allerbeste producten kan veroorloven. Bio-meergranenbrood op zuurdesem, abinda-veganisch-broodbeleg (tofu met groenten), lichi's (mijn lievelingsvrucht) en blauwe druiven (van Afrika of Brazilië).
Je denkt toch niet dat ik ga sukkelen over een paar euro méér per dag voor lekkere, verse en gezonde producten, , als ik mijn totale huishoudbudget toch gemakkelijk onder de tien euro per dag kan houden????

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2006 om 11:38.
Oud 23 februari 2006, 12:17   #137
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik geef globaal zo weinig uit dat ik mij, op gebied van eten, de allerbeste producten kan veroorloven. Bio-meergranenbrood op zuurdesem, abinda-veganisch-broodbeleg (tofu met groenten), lichi's (mijn lievelingsvrucht) en blauwe druiven (van Afrika of Brazilië).
Je denkt toch niet dat ik ga sukkelen over een paar euro méér per dag voor lekkere, verse en gezonde producten, , als ik mijn totale huishoudbudget toch gemakkelijk onder de tien euro per dag kan houden????
Ik geloof geen bal van wat je zegt. ... of het zou moeten zijn dat je één van de profiteurs van de maatschappij bent, die wel kunnen werken maar absoluut niet willen werken, en voor wie het een dogma is dat de maatschappij alles MOET geven en dat jezelf geen enkele verplichting hebt. En ondertussen maar kappen op diegene die dit systeem financieren en in stand houden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 13:26   #138
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik geloof geen bal van wat je zegt. ... of het zou moeten zijn dat je één van de profiteurs van de maatschappij bent, die wel kunnen werken maar absoluut niet willen werken, en voor wie het een dogma is dat de maatschappij alles MOET geven en dat jezelf geen enkele verplichting hebt. En ondertussen maar kappen op diegene die dit systeem financieren en in stand houden.
Wat kan het me schelen wat jij gelooft of niet en wat je hersenkronkels zijn.
Zolang je maar je belastingen correct betaalt.
Oud 23 februari 2006, 13:43   #139
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Houdt u in tot dat je eens bij vrienden langs gaat.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 14:01   #140

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Houdt u in tot dat je eens bij vrienden langs gaat.
openluchtkakken is anders plezant hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be