![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het volk (al dan niet vertegenwoordigt door zijn mandatarissen) accepteert een bepaalde staatsvorm in casu de monarchie en heeft daar blijkbaar geen al te veel problemen mee. Is de monarchie een verouderde en niet integraal democratische vorm van landsbestuur? Absoluut, geen twijfel mogelijk ! Maar de pragmatist in mij haalt het dan weer op de formele democraat en stelt vast dat deze staatsvorm toch ook een aantal voordelen biedt in een niet zo perfect wereld. getekend een belgiscist met een lauwe voorkeur voor de monarchie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel raar dan dat Duitsland, de VS de grootste economien zijn van het westelijk halfrond, en het één de president juist dezelfde rol laat vervullen als wij onze koning, en het laatste de president aan het hoofd van de regering plaatst...
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen, dat betekent dat geboren worden in dit land een beetje is zoals spelen met de lotto...
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Partijlid
|
![]() Om even op uw ideën in te gaan Lombas.
Het zou wel leuk zijn om bijvoorbeeld een soort van Verenigde Stadstaten van België te hebben. Waarin elke stad een raad van verkozenen heeft met uitvoerende functie en waar zeer belangrijke zaken voorgelegd worden aan een nationale raad. Bijvoorbeeld elke stad één vertegenwoordiger ofzo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze hebben Stevaert toch ook benoemd tot gouverneur, een neutrale functie? Duitsland, Italie, in al deze landen dient de president enkel bemiddelaar te zijn tussen partijen, en buitenland. Meestal wordt een oude bekende gekozen die mag uitbollen. Waarom zou een staatshoofd anderzijds zich niet met politiek mogen inlaten? In de VSA, waar staatshoofd en regeringshoofd samenvallen, neemt de president de koek waar om tussen iedereen te bemiddelen. Maar ik speel nu echt wel advocaat van een partij die me vreemd is, aangezien ik geen voorstander ben van representatieve democratie en particratie, maar van absolute democratie ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, Lestat, iedereen heeft een politieke overtuiging, alleen zijn we zo hypocriet te menen dat de koning daar boven staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen stel ik vast dat er wel een aantal voordelen verbonden zijn aan een koninklijke familie. Hoewel het presidentiele model vormelijk veel democratischer is, is een constitutionele monarchie waar de feitelijke macht bij parlement en (vooral) regering ligt een goeie second best oplossing die in de praktijk niet minder democratisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik het niet met u eens: ofwel alles democratisch, ofwel niets. Een constitutionele parlementaire monarchie verplettert de slagkracht van een vorst als die competent is en verhindert ingrijpen indien hij/zij dat niet is. En nogmaals: de lotto is er dus niets tegen. Je zal maar een foetus zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Koning heeft ook nooit boven de politiek gestaan, maar altijd actief geïntervenieerd om zijn eigen financiële belangen te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het lidmaatschap van die unie is tevens vrijblijvend... Dat kan niet anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partij waar de leden nog niet eens zelf het bestuur en de voorzitter mogen kiezen, zal wel niet erg democratisch zijn. Doet mij eigenlijk meer aan een dictatuur denken.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is zelfs een partij waar de uitslag van de nepverkiezing van de raad al een half jaar op voorhand wordt gegeven ![]() Dixit Johan: "Ja, Caroline pakt het nu efkes over, maar als ik wat klaar ben met de begroting word ik partijvoorzitter..."
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Punt. En waar blijft dat contract nu ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
argumenten wel. Laat ze komen.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van Napoleon tot WO I heeft men met veel van die vadzige gewetenloze kwakkels komaf gemaakt, alleen heeft men het werk niet goed voltooid, er lopen nog steeds teveel zo'n leeghangers rond.
|
![]() |
![]() |