Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2006, 17:41   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een vaatwas wat is dat ?
In zijn eenvoudige vorm een plastic teil met warm water in.
Of gewoon een beek.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 17:47   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Oud 27 februari 2006, 17:51   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat is een sokkenwas.
Oud 27 februari 2006, 17:52   #124
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is een sokkenwas.
wat zijn sokken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 17:54   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat zijn sokken ?
Dat waar uw tenen en uw hiel doorsteken.
Oud 27 februari 2006, 18:49   #126
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en hoe ga jij eerlijk bepalen wie er moedwillig werkloos is en wie niet ? met 45000 jobs en meer dan tien keer zoveel werklozen ?

Ingeval er geen sprake is van fysieke of mentale handicaps: sollicitatiebewijzen vragen. En werkgevers vragen om degenen die enkel en alleen om het bewijs komen aan te geven. (want zo zijn er heel wat, toen ik zelf werkloos was heb ik zelfs eens meegemaakt dat een werkgever bijna verbaasd was dat ik écht kwam solliciteren, geeft te denken niet?).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 19:16   #127

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ingeval er geen sprake is van fysieke of mentale handicaps: sollicitatiebewijzen vragen. En werkgevers vragen om degenen die enkel en alleen om het bewijs komen aan te geven. (want zo zijn er heel wat, toen ik zelf werkloos was heb ik zelfs eens meegemaakt dat een werkgever bijna verbaasd was dat ik écht kwam solliciteren, geeft te denken niet?).
dus maw aan winstnemers de bevoegdheid geven om werklozen te laten schorsen. Uw blind vertrouwen in deze "heiligen" vd kapitalistische hoogmis is werkelijk intriest - zoals ik al zei dus een perfect mentaal geindoctrineerde werkezel

wat mij betreft kunt ge ervoor zorgen dat ge uw belastingen op tijd betaald - anders moeten ze u maar nen deurwaarde sturen. Mijnen dop moet er immers op tijd liggen he.

allee en ga nu maar rap slapen dan kunt ge morgen terug voor mijnen dop gaan werken !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 27 februari 2006, 19:20   #128
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus maw aan winstnemers de bevoegdheid geven om werklozen te laten schorsen. Uw blind vertrouwen in deze "heiligen" vd kapitalistische hoogmis is werkelijk intriest - zoals ik al zei dus een perfect mentaal geindoctrineerde werkezel

wat mij betreft kunt ge ervoor zorgen dat ge uw belastingen op tijd betaald - anders moeten ze u maar nen deurwaarde sturen. Mijnen dop moet er immers op tijd liggen he.

allee en ga nu maar rap slapen dan kunt ge morgen terug voor mijnen dop gaan werken !
Het duurt wel lang eer de vlooien hun koning buiten smijten...

Of zouden die denken dat zulke prietpraat de kansarmen helpt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 19:24   #129

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het duurt wel lang eer de vlooien hun koning buiten smijten...

Of zouden die denken dat zulke prietpraat de kansarmen helpt...
nee door jouw aangepraatte slavenmoraal, en zich wat laten doen door cultureel fascistisch krapuul dat niet eens in staat is twee van al die miljoenen hersencellen te gebruiken dat zal hen wel helpen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2006 om 19:32.
Oud 27 februari 2006, 19:25   #130

Standaard

werkezels die te laf zijn om tegen de echte profiteurs te zagen en dan maar wat moeten afgeven op werklozen die moeten het maar weten
in mijn ogen zijn ze mentaal minderwaardig

ik kijk neer op wie neerkijkt op ...

in het onderwijs zou men daar al aan moeten werken
zwakkerenbashers moeten ze daar publiekelijk te kakken zetten

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2006 om 19:40.
Oud 27 februari 2006, 20:37   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....holle vaten ?
Oud 27 februari 2006, 20:48   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men maakt het de mens wel moeilijk tegenwoordig.
Twee verschillende verhalen gehoord vandaag; 1) iemand die halftime werkt moet 60'000bfr belastingen bij betalen. Dat bedrag afgetrokken van zijn karig loon maakt dat hij veel beter zou stempelen!
2) iemand die binnenkort werkloos gaat worden (gezinshoofd) die 41'000bfr zal ontvangen en volgend jaar (index en zo) 46'000bfr dus! Die krijgt meer met thuis te zitten dan te gaan werken!

Komt er toch op neer dat je tegenwoordig als werkmens er gewoon aan bent voor de moeite nog te werken! Wat dus duidelijk te zien is vermits er geen één nog komt opdagen.
En jammer genoeg omdat de huurprijzen en de levensduurte ook al zo hoog is kan je feitelijk ook niet stempelen alleen, als werkmens dan toch niet.
De laatste oplossing is; stempelen en in het zwart bijwerken om alle duurte nog iets of wat het hoofd te bieden.

En zo zijn we rond!
Wat is de schuld? De levensduurte die de gewone normale werkmens chanteert om te frauderen tegen het gevestigde systeem.

En wat doen ze er aan? Noppes!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 22:57   #133
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En zo zijn we rond!
Wat is de schuld? De levensduurte die de gewone normale werkmens chanteert om te frauderen tegen het gevestigde systeem.

En wat doen ze er aan? Noppes!

Niet de 'levensduurte'. Een tip: tel op uw volgend loonbriefje eens op wat u de werkgever eigenlijk kost. Vergelijk dit met wat u ervan overhoudt na de afromingen door de staat.

Het antwoord op uw vraag ligt daar en nergens anders.
Oud 27 februari 2006, 22:58   #134
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
werkezels die te laf zijn om tegen de echte profiteurs te zagen en dan maar wat moeten afgeven op werklozen die moeten het maar weten
in mijn ogen zijn ze mentaal minderwaardig

in het onderwijs zou men daar al aan moeten werken
zwakkerenbashers moeten ze daar publiekelijk te kakken zetten

Iemand die werkloosheidsuitkering opstrijkt maar niet werkzoekend is, is een profiteur en parasiet.
Oud 27 februari 2006, 23:02   #135
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Awel en ik hoop dat gij goed slaapt wanneer je weer eens hoort over de wachtlijsten bij de gehandicapten of de volgende serie afdankingen in de privé-sector. Mensen zoals jij zijn daar immers rechtstreeks voor verantwoordelijk.

Maar prijs u gelukkig, geef het nog 10 jaar op deze manier en er zal in België (als dat dan nog bestaat) niemand meer zijn om uwen dop te betalen.
Oud 28 februari 2006, 01:15   #136

Standaard

Citaat:
Awel en ik hoop dat gij goed slaapt wanneer je weer eens hoort over de wachtlijsten bij de gehandicapten of de volgende serie afdankingen in de privé-sector. Mensen zoals jij zijn daar immers rechtstreeks voor verantwoordelijk.

Maar prijs u gelukkig, geef het nog 10 jaar op deze manier en er zal in België (als dat dan nog bestaat) niemand meer zijn om uwen dop te betalen.
wishfull thinking [SIZE=7] Zwijgen !!! .... en werken !!! .... en afdokken !!! [/SIZE]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 01:43.
Oud 28 februari 2006, 01:19   #137

Standaard

Citaat:
Iemand die werkloosheidsuitkering opstrijkt maar niet werkzoekend is, is een profiteur en parasiet.
iemand die te laf is om de echte profiteurs (pandjesmelkers, bedrijfsleiders, speculanten ) te bashen en ter compensatie dan maar wat werklozen ea sociaal zwakkeren zoekt te bashen[SIZE="6"] is [/SIZE]mentaal minderwaardig = klootjesvolk

cfr friedrich nietsche

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 01:35.
Oud 28 februari 2006, 09:22   #138
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand die te laf is om de echte profiteurs (pandjesmelkers, bedrijfsleiders, speculanten ) te bashen en ter compensatie dan maar wat werklozen ea sociaal zwakkeren zoekt te bashen[SIZE=6] is [/SIZE]mentaal minderwaardig = klootjesvolk

cfr friedrich nietsche
Een profiteur zou ik U zou direct niet noemen... Daar bent U te lui voor...

Wel, om de Leeuw plezier te doen, een profitariër....

En voor uw clubje zou ik volgende slogan nemen:

[SIZE=6]Profitariërs aller landen verenig U!...[/SIZE]

Hier een beruchte uitspraak van de onsterfelijke ervaringsdeskundige... Van de man die de armen meer kansen gaat geven...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
wat mij betreft kunt ge ervoor zorgen dat ge uw belastingen op tijd betaald - anders moeten ze u maar nen deurwaarder sturen. Mijnen dop moet er immers op tijd liggen he.

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 februari 2006 om 09:31.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 10:16   #139
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet de 'levensduurte'. Een tip: tel op uw volgend loonbriefje eens op wat u de werkgever eigenlijk kost. Vergelijk dit met wat u ervan overhoudt na de afromingen door de staat.

Het antwoord op uw vraag ligt daar en nergens anders.
Dat is ook maar een deel van de waarheid (ben trouwens zelf werkgever)
10 �* 15 jaar geleden waren de tarieven niet zoveel lager op wat centen na voor de werkmens maar je kon er nog veel meer met doen. Op die manier was werken als werkmens nog rendabel.
Nu?
Is werken nog rendabel? (als werkmens)
Die vraag moeten we ons eerst eens stellen alvorens we beslissen of iemand lui is of wat dan ook.

Uiteindelijk heeft de werknemer niks te maken met rsz op zijn loon want of die er nu wel is of hij nu vrijgesteld is, tenslotte krijgt hij dat nooit in handen!
(en momenteel lopen er heel erg veel vrijgesteld, enorm veel)

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 februari 2006 om 10:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 11:08   #140
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons hopen dat binnen tien jaar den dop en andere ondingen zijn afgeschaft. 8)

Maar de maatschappij die jij voor ogen hebt zal niet de onze zijn.
Wij gaan niet voor een crypto-fascistische werkkampmaatschappij maar voor een rechtvaardige vrije én sociale samenleving.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be