![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik constateer slechts dat het behoud van België voor u van "cruciaal belang" is. Dat verraadt een gebrek aan flexibiliteit wat betreft dat standpunt. Voor mij is een onafhankelijk Vlaanderen helemaal niet van cruciaal belang. Ik geloof slechts dat het de beste mogelijkheid biedt op een beter bestuur en een betere economie. Zo ik er morgen overtuigd van raak dat een unitair België of een Heelnederland of een unitair Europa beterevooruitzichten biedt, hoeft dat onafhankelijk Vlaanderen voor mij niet meer. Jij gaat - zo lijkt het - voor België omwille van België. Ik ga voor Vlaanderen omwille van bestuurlijke en economische redenen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook beter dan een onafhankelijk Vlaanderen met een goede staatsvorm en een goed bestuur?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ligt dan de meerwaarde, ervan uitgaand dat een onafhankelijk Vlaanderen en uw modelstaat België (die nooit bestaan heeft trouwens - dus even in de wolken hangt als de door u verguisde Vlaamse staat) beide een goed werkende structuur zouden hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als je dan moet kiezen tussen het huidige België of een onafhankelijk Vlaanderen met een goede staatsvorm en een goed bestuur?
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lijkt me inherent verbonden aan het feit dat ze Belgisch-nationalist is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kim, ik zie dat je intussen nog online geweest bent. Zie je de mogelijkheid om even op mijn vraag te antwoorden? Alvast bedankt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het niet eens met de werking van het huidige België, daar is iedereen het wel over eens denk ik. Echter, als Belgiciste kies ik ervoor om België te verbeteren, niet om over te stappen naar een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft echter nog steeds niet ingegaan op volgend element. Uit uw laatste bericht kan ik immers slechts afleiden dat u omwille van emotionele motieven voor België pleit. Niets meer.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op volgende link staan nog een aantal zaken waar ik me wel mee kan verzoenen (geplaatst door Patriot): http://forum.politics.be/archive/index.php/t-3111.html
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opent België veel deuren? Daar heb ik nog nooit van gehoord. En België is zeker geen goed voorbeeld hoe de EU zou moeten functioneren: België is een wirwar, een kibbelend geheel waar men uiteindelijk tot compromissen komt die niemand zint en vaak voor de ene partij ook niet werkbaar zijn. Werkelijk, de EU kan zich het best NIET aan België spiegelen. En tot slot: samenleven is nog steeds iets anders dan samen besturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als je moet kiezen tussen het huidige België of een onafhankelijk Vlaanderen met een goede staatsvorm en een goed bestuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus sorry Distel, ik trap niet in je val.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 februari 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet over Jan, het gaat over de hypothetische stelling van Distel. Ik kan me niet verzoenen met de huidige situatie in België maar ik kies ook niet voor een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weten we wel, maar de onbeantwoorde vraag blijft waarom dan wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op uw andere vraag heb ik reeds een antwoord gegeven. Het is niet omdat die argumenten u niet aanstaan, dat ze er niet zijn.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 februari 2006 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren geen argumenten. Zo schrijft u "België opent in heel de wereld de deuren". Dan stel ik mij de vraag waarop u zich baseert om zoiets te stellen. Ik zie immers geen enkele aanwijziging daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, en ervan uitgaande dat jouw pragmatisch Belgicisme inderdaad pragmatisch is, kan de keuze toch niet zo moeilijk zijn? Wat als je moet kiezen tussen het huidige België of een onafhankelijk Vlaanderen met een goede staatsvorm en een goed bestuur?
|
![]() |
![]() |