Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2006, 15:04   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Aan de kant wat staan roepen over eervolheid e.d. is zeer gemakkelijk en je kan er misschien wel wat toeristen mee vermaken op de Brugse Markt, maar daar kopen wij hier in de Brusselse Rand niets mee. Wij willen die kieskring daadwerkelijk gesplitst zien.
En?
Wat heeft de N-VA eigenlijk anders gedaan dan ' wat toeristen vermaakt op de Brugse markt'?

Hebben 'we' nu dan wél 'iets gekocht' in de Brusselse rand?
Oud 2 maart 2006, 15:11   #122
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Volg je de politieke actualiteit een beetje? Dan zou je toch moeten weten dat het niet de CD&V zal zijn die BHV zal splitsen (of toch niet zonder weer een veel te hoge prijs te betalen!).
ken jij de samenstelling van de parlementen een beetje?? NVA en VB hebben nergens verre van een meerderheid, zelfs niet in het vlaams parlement

voeg de twee samen en de partijpolitieke vlaamse beweging is gemarginaliseerd
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 15:16   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Twee partijen waar zoveel kiezers achterstaan blijven marginaliseren kan niet eeuwig blijven doorgaan. Je zou dus beter de democratie verdedigen inplaats van je nog langer door de Belgische kunst van het marginaliseren van de grootste partij te laten intimideren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 15:17   #124
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Dat is ze nu al.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 15:19   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ken jij de samenstelling van de parlementen een beetje?? NVA en VB hebben nergens verre van een meerderheid, zelfs niet in het vlaams parlement

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
In zulke zaken kijkt iedereen naar de NVA. Als die vastberadenheid toont en tot het uiterste wil gaan, dan gaan de anderen alvast niet met een gerust gemoed de omgekeerde richting uit. Maar als de NVA nog voor de besprekingen geopend zijn, al languit op de buik gaat liggen, dan zijn de anderen opgelucht: oef, ze menen het niet, we kunnen ons terugtrekken zonder schade te riskeren.

D�*t was de uiterst belangrijke rol van de NVA in de zaak-BHV, en daar heeft die NVA ronduit gefaald.
Oud 2 maart 2006, 15:20   #126
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

de pleidooien van een handvol hardliners, als de NVA zich daar al moet door laten beinvloeden, als de NVA zou samengaan met het VB, barst ze in twee (alle belangrijke kopstukken, het hele kader + de niet-racistische achterban volgen niet, enkel degene die van mening zijn dat ze het racisitische karakter er strategisch moeten bijpakken om tot vlaamse onafhankelijkheid te komen zullen volgen), maar dat is niet erg, dat is namelijk jullie doel, niet?
Oud 2 maart 2006, 15:21   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de pleidooien van een handvol hardliners, als de NVA zich daar al moet door laten beinvloeden, als de NVA zou samengaan met het VB, barst ze in twee (alle belangrijke kopstukken, het hele kader + de niet-racistische achterban volgen niet, enkel degene die van mening zijn dat ze het racisitische karakter er strategisch moeten bijpakken om tot vlaamse onafhankelijkheid te komen zullen volgen), maar dat is niet erg, dat is namelijk jullie doel, niet?
Is de Vlaamse onafhankelijkheid dan niet jouw doel?

Zeg eens, wat is eigenlijk het 'doel' van de 'niet-racistische achterban' waar jij naar verwijst?

Is Robert t misschien racistisch?
Koen Vermant?
Marie-Rose Morel?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2006 om 15:24.
Oud 2 maart 2006, 15:24   #128
jan hyoens

Standaard

Citaat:
(alle belangrijke kopstukken, het hele kader + de niet-racistische achterban volgen niet
Omwille van die 20 man gaan we het niet laten he!
Oud 2 maart 2006, 15:25   #129
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is de Vlaamse onafhankelijheid dan niet jouw doel?
is het niet duidelijk uit mijn vorige reply dat ik niet geloof in de strategie van een groot (racistisch) kartel? ik geloof in de strategie van de verdeelde invloed van de vu (nva op cd&v, spirit op spa, vu'ers in alle partijen) en dat mag wel traag gaan, maar ik geloof wel dat het werkt op lange termijn
Oud 2 maart 2006, 15:26   #130
jan hyoens

Standaard

Citaat:
is het niet duidelijk uit mijn vorige reply dat ik niet geloof in de strategie van een groot (racistisch) kartel? ik geloof in de strategie van de verdeelde invloed van de vu (nva op cd&v, spirit op spa, vu'ers in alle partijen) en dat mag wel traag gaan, maar ik geloof wel dat het werkt op lange termijn
Heb jij nog 175 jaar
Oud 2 maart 2006, 15:26   #131
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Heb jij nog 175 jaar geduld?
Oud 2 maart 2006, 15:26   #132
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Heb jij nog 175 jaar geduld? Ik niet.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 2 maart 2006 om 15:26.
Oud 2 maart 2006, 15:26   #133
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Omwille van die 20 man gaan we het niet laten he!
natuurlijk niet, jullie willen helemaal niet samenwerken met de NVA, enkel hun kiezers inpikken, maar ik geloof daar nog niet in, dat die zullen volgen hoor
Oud 2 maart 2006, 15:28   #134
jan hyoens

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet, jullie willen helemaal niet samenwerken met de NVA, enkel hun kiezers inpikken, maar ik geloof daar nog niet in, dat die zullen volgen hoor
... laat maar!
Oud 2 maart 2006, 15:39   #135
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dals de NVA zou samengaan met het VB, barst ze in twee
Dat moet ze helemaal niet, niemand pleit daarvoor. We zouden al ruim content zijn als ze zich door haar programma zou laten leiden ipv door het Belgisch belang. Een minimum aan democratische attitude opbrengen zou ook niet mis zijn, maar dat durven we zelfs al niet meer vragen.

Overigens hoeft de NVA helemaal niet samen te gaan om te barsten. En zeker niet in twee. Net als de VU zal de NVA in vele stukjes barsten. BHV en de huidige gebeurtenissen rond lokale kartels zijn voldoende om het gros van de Vlaamsgezinden weg te jagen. Die zullen willens nillens bij het Belang en bij de CD&V terechtkomen. De rest zal zich verspreiden over de VLD, Spirit, Groen...

Als de NVA toch niets kan realiseren, kan jij ons dan misschien vertellen waarom we er nog zouden op stemmen?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 2 maart 2006 om 15:48.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 16:05   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is het niet duidelijk uit mijn vorige reply dat ik niet geloof in de strategie van een groot (racistisch) kartel?

Nogmaals mijn vragen:

Is Robert t racistisch dat hij de N-VA wordt uitgewinkeld?

Werden Koen Vermant en Marie-Rose Morel plots racistisch de dag en het uur dat ze van de N-VA naar het VB overstapten?

Je blijft maar hameren op dat groot 'racistisch' kartel maar geloof jij nu echt dat de N-VA ooit ook maar iets van haar oorspronkelijke programma zal verwezelnlijken in dat groot 'Vlaams' kartel waar ze nu al zoveel van haar Vlaams-nationalistische pluimen in verloor?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2006 om 16:11.
Oud 2 maart 2006, 16:10   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens hoeft de NVA helemaal niet samen te gaan om te barsten. En zeker niet in twee. Net als de VU zal de NVA in vele stukjes barsten. BHV en de huidige gebeurtenissen rond lokale kartels zijn voldoende om het gros van de Vlaamsgezinden weg te jagen. Die zullen willens nillens bij het Belang en bij de CD&V terechtkomen. De rest zal zich verspreiden over de VLD, Spirit, Groen...

Alwaar ze volgens Juan 'de strategie van de verdeelde invloed van de vu (nva op cd&v, spirit op spa, vu'ers in alle partijen) zullen toepassen.
En dat mag wel traag gaan, Juan gelooft vast dat dit wél zal werken....
Op lange termijn toch.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2006 om 16:12.
Oud 2 maart 2006, 16:26   #138
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

BHV splitsen is héél makkelijk : vorm kieskringen die elk één kandidaat aanwijzen om naar de kamer v; volksvertegenwoordigers af te vaardigen
en kllar is kees ! (Er zijn mogelijkheden zat, je kan ook één enkele nationale kieskring vormen..)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 17:52   #139
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Even ter verduidelijking om bepaalde misverstanden en verkeerde interpretaties recht te zetten :

- per aangetekend schrijven van 21 februari jl. werden we op de hoogte gebracht van onze schorsing door het partijbestuur goedgekeurd met eenparigheid van stemmen. De brief werd ondertekend door Mark Demesmaeker, Algemeen secretaris N-VA.

- op 11 maart a.s. beslist de partijraad over onze situatie. Die beslissing wordt daarna besproken door de nationale verzoenings- en tuchtcommissie. (ik maak me in dit verband weinig illusies, ik weet wat er gaat volgen...)

- tot heden werd alleen vrijblijvend gepraat met het Vlaams Belang. Het weze echter duidelijk dat we ons niet in de hoek zullen laten zetten
en het onze bedoeling is in onze gemeente met een open Vlaams-nationale lijst op te komen, bestaande uit mensen uit het VB, N-VA en onafhankelijken.

- de houding van het partijbestuur is zielig. De woordvoerder verklaarde dat de drie geschorste partij-mandatarissen door de partijraad gehoord werden. Dit is een leugen. Alleen de PR-verantwoordelijke en arrondissements-voorzitter Luc Eeckhout diende zich voor de partijraad te verantwoorden. Dat we dus gelogen zouden hebben is een kwakkel. Ik heb vele gebreken, maar leugenachtigheid staat niet op mijn lijstje.

Mijn visie op dit alles. Toen ik startte met het charter wist ik wat de mogelijke gevolgen zouden zijn. De nationalistische frontvorming was
het logisch vervolg erop. Wie nu echter een scheldtirade tegen de partijleiding verwacht is eraan voor de moeite. Ik ben teleurgesteld, maar niet rancuneus. Ik ben er diep van overtuigd dat alleen het doorbreken van het cordon sanitaire ertoe bijdraagt Vlaanderen te geven waarop het recht heeft. Om het met de grote Winston Churchill te zeggen : we'll never surrender. Mijn land is me dierbaarder dan partij-standpunten.

Beste robert t,

Enige posts hierboven zei ik letterlijk : Met het ondertekenen van het charter heeft robert t zijn onslagbrief bij de NVA ondertekend.

En wel, zie....

Ik wil niet nalaten mensen als U als model Vlaming te beschouwen in de strijd naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Uw inspanningen inzake het charter zijn echt lovenswaardig en zie wat het jou heeft opgeleverd....

Sorry robert t, maar in die zin begrijp ik niet goed dat je niet rancuneus bent tov die Nieuwe Vlaamse Wolligheid.

Dit heb je niet verdiend. Ik zal niet nalaten om het verhaal 'Wetteren' wereldkundig te maken, waar ik ook maar kan.

En weet je, je bent de thuishaven nog niet binnengevaren......mss tot binnenkort!
Oud 2 maart 2006, 18:40   #140
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alwaar ze volgens Juan 'de strategie van de verdeelde invloed van de vu (nva op cd&v, spirit op spa, vu'ers in alle partijen) zullen toepassen.
En dat mag wel traag gaan, Juan gelooft vast dat dit wél zal werken....
Op lange termijn toch.

het is eerder zo dat die vu'ers zich perfect assimileren bij hun nieuwe partij...
ga hun stemgedrag maar eens na.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be