![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Gigolo.
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Idem.
![]() Maar is prostitutie nu strafbaar of niet? (BEDERF VAN DE JEUGD EN PROSTITUTIE). <W 26-05-1914, art. 4> Art. 379. (Zie NOTA 1 onder TITEL) <W 1995-04-13/32, art. 2, 014; Inwerkingtreding : 05-05-1995> Hij die een aanslag tegen de zeden pleegt doordat hij, ten einde eens anders driften te voldoen, de ontucht, het bederf of de prostitutie van een minderjarige van het mannelijke of vrouwelijke geslacht opwekt, begunstigt of vergemakkelijkt, wordt gestraft met opsluiting (van vijf jaar tot tien jaar) en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijfentwintigduizend [euro]. <W 2000-11-28/35, art. 13, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001> <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002> Hij wordt gestraft met (opsluiting) van tien jaar tot vijftien jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijftigduizend [euro], indien de minderjarige geen volle zestien jaar oud is. <W 2000-11-28/35, art. 13, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001> <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002> (De straf is opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar en geldboete van duizend [euro] tot honderdduizend [euro], indien de minderjarige geen volle veertien jaar oud is.) <W 2000-11-28/35, art. 13, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001> <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002> Art. 380.(Zie NOTA 1 onder TITEL) (Voorheen art. 380bis.) <W 1995-04-13/32, art. 3, 014; Inwerkingtreding : 05-05-1995> § 1. Met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijfentwintigduizend [euro] , wordt gestraft : <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002> 1° hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie; 2° hij die een huis van ontucht of prostitutie houdt; 3° hij die kamers of enige andere ruimte verkoopt, verhuurt of ter beschikking stelt met het oog op prostitutie met de bedoeling een abnormaal profijt te realiseren; 4° hij die, op welke manier ook, eens anders ontucht of prostitutie exploiteert. § 2. Poging tot de in § 1 bedoelde misdrijven wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfduizend [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002> Wat wordt er precies met "ten einde eens anders de driften te voldoen" bedoeld? Als de wet vanuit een chirstelijke geest is geschreven, dan wil dit zeggen dat volgens het strafwetboek �*lle driften die buiten het huwelijk worden voldoen strafbaar zijn. No? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat vast staat is dat diegene die zich prostitueert niet strafbaar is. Ik had uit betreffende wetteksten uitgemaakt dat diegene die geld aanbiedt of betaalt, zelfs als is er bij de tegenpartij vrije wil en is deze meerderjarig, de klant in principe strafbaar is. Deze interpretatie van mezelf werd enigszins weerlegt dat 'eens anders driften' het alleen gaat indien je iemand in dienst stelt als prostituee, dus souteneurschap (pooierschap). Uit praktijkervaring weet ik dat er niet ingegrepen wordt zolang er geen minderjarigen in het spel zijn en het uit vrije wil gebeurt. Van souteneurschap ken ik niets af maar voor zover ik weet wordt dat ook vaak gedoogd zolang er geen mensenhandel in het spel is. De wet is eigenlijk zodanig opgesteld om de prostituee te beschermen, in de gedachte dat georganiseerde prostitutie vaak niet uit vrije wil gebeurt en vaak gerelateerd is met mensenhandel en andere vormen van criminaliteit. Laatst gewijzigd door Nihilibili : 2 juli 2012 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ja, de oorspronkelijke interpretatie zal wel worden weerlegd door hen die wat voordeel halen uit prostitutie. Persoonlijk vind ik dat onzin en ben van mening dat de boetes effectief uitgedeeld mogen worden aan de klant bij vaststelling van de overtreding door de politie. De staatskas kan het geld sowieso goed gebruiken. En er wordt niet te hard geraakt aan het gedoogbeleid rond prostitutie. Laatst gewijzigd door perzie : 2 juli 2012 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Omdat de wet zegt dat de klant altijd strafbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechte wet, dringend veranderen.
![]() |
![]() |
#129 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Burger
|
![]() Wordt toch helemaal niet toegepast. Zelfs als in het kader van een ruimer onderzoek iemand in een pv toegeeft dat hij geld gaf voor sex dan wordt daar helemaal niets mee gedaan. Die wet is er louter als stok achter de deur in geval van uitwassen en misbruik van personen.
Wie wil er nu iemand bestraffen omdat hij geld gaf aan een volwassene bij wederzijdse toestemming? Een of ander moreel fossiel die vroeger jongetjes verkrachtte en na zijn toetreding tot de Anonieme Pedofielen een fanatieke geheelonthouder is geworden? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar zonder prostitutie kun je ook een seksleven hebben Einstein. ![]() En ik ben niet zozeer gefrustreerd, als wel ietwat bekommerd om m'n medemensen. Prostitutie is nl. helemaal niet zonder gevaar (en dan heb ik het niet enkel over de ziektes of het misdaadmilieu) maar je kan er je vermogen om een liefdevolle relatie met andere mensen op te bouwen, zwaar mee saboteren. Want zoals je zelf schreef: Citaat:
Persoonlijk vind ik prostitutie, maw "seksen om te seksen met eender wie" eerder een vorm van bestialiteit en weerzinwekkend. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onkuisheid ==> straf van God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Dan moet je er ook niet naartoe gaan. Ik ga er ook niet naartoe, het heeft voor mij geen enkele meerwaarde.
Verder valt er niks meer over te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ah, oei. Eentje die dreigt met straffen van zijn god.
En straks bleiten dat ze hem hebben gediscrimineerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() [/quote]En ik ben niet zozeer gefrustreerd, als wel ietwat bekommerd om m'n medemensen.[/quote] Hoe schoon van u dat u zich bekommert over de zware omzwervingen dat ik mijn geslachtslid aandoe. [/quote]Prostitutie is nl. helemaal niet zonder gevaar (en dan heb ik het niet enkel over de ziektes of het misdaadmilieu) maar je kan er je vermogen om een liefdevolle relatie met andere mensen op te bouwen, zwaar mee saboteren.[/quote] Als ik het ongemak zie die heel vaak voortvloeit uit menig 'liefdevolle relatie' dan neem ik liever het zekere voor het onzekere, maar ik laat natuurlijk iedereen vrij te knuffelen en lief te hebben, en begrijp dat dit voor de meeste mensen even essentieel is als zuurstof. [/quote]Vandaar dat verstandige mensen kieskeurig zijn met wie ze wel of geen seks hebben. Ik ga me door seks toch niet laten hechten aan een hoer, zonder dat die me een deftige relatie of huwelijk kan/wil bieden. Bv. vergeet het klaar staan voor elkaar in goede en slechte tijden maar, enz...[/quote] Dat u zich niet zou "hechten aan een hoer" vind ik een verstandige keuze, want uit ervaring weet ik dat de kosten dan wel eens snel hoog kunnen oplopen. ![]() [/quote]Persoonlijk vind ik prostitutie, maw "seksen om te seksen met eender wie" eerder een vorm van bestialiteit en weerzinwekkend.[/quote] Ik respecteer uw mening ten volle. Er mogen voor mijn part zelfs wat meer mensen zijn die uw mening delen, want dergelijke meningen toveren altijd een glimlach op mijn gezicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Het verhaal van Sodom & Gomorra ken ik ja, ik lees niet louter non-fictie. Ik luister trouwens vaak naar de gelijknamige song van de Pet Shop Boys, het moet ook niet altijd JS Bach zijn. Goed liedje trouwens, refrein; "Are you gonna go to the Sodom and Gomorrah Show? It's got everything you need for your complete entertainment and instruction Sun, sex, sin, divine intervention, death and destruction The Sodom and Gomorrah show is a once-in-a-lifetime production" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw clienteel is wel een pak minder beschaafd en verdraagzaam, vandaar dat die toch beboet moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Da's een retorische vraag, want ik wil het antwoord niet echt weten. PS. ik dreig niet met God's straf, Hij dreigt er zelf mee. En terecht: stoute mensen moeten gedisciplineerd/gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |