Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind u van Anciaux' beloning van 60.000 Euro?
Goede keuze, Kate Ryan is meerwaarde voor Vlaamse Cultuur 7 17,07%
Schandelijk, als protest stem zal ik niet op haar stemmen tijdens de wedstrijd 16 39,02%
moet later terruggevorderd worden bij de ontvanger ingeval van winst 10 24,39%
laat mij onverschillig 8 19,51%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 20:06   #121
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog zo ene. Verbieden, vernietigen, afschaffen, uitroeien van wat ons niet aanstaat. Klinkt bekend.
En gelijktijdig lekker opgeklopt verontwaardigd doen over racisme.
Heel geloofwaardig die linkse dictatortjes.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:36   #122
born2bewild
Banneling

Standaard

Eurosongbaas Steve De Coninck heeft namelijk aangekondigd dat de act van het nummer “Je t’adore” helemaal zal worden omgegooid.

Er zullen enkel nog mannelijke dansers meedoen. De Amerikaanse choreograaf/danser die tijdens Eurosong deel uitmaakte van het ‘hulpteam’, is bezig aan een nieuwe choreografie. Of de ‘kniezwengel’ in het dansje blijft, is nog twijfelachtig.

http://www.vtm.be/vips/nieuws.php?categid=7&itemid=1325

Zou Ansjovis hier iets over in de pap te brokken hebben? Nu we hier allemaal voor betalen zou een referendum wel op zijn plaats zijn mijn gedacht.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:39   #123
born2bewild
Banneling

Standaard

manuela zal ermee moeten leren leven dat een natte droom altijd een droom zal blijven. Another one eats the dust.

Sinds ik op dit forum af en toe iets meepik van dit soort weet het Vlaams Belang zich van mijn eerste stem (in een rij?) verzekerd.
Voor de rest: geen woorden aan vuil maken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 22:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:42   #124
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En gelijktijdig lekker opgeklopt verontwaardigd doen over racisme.
Heel geloofwaardig die linkse dictatortjes.
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 23:25   #125
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Deze subsidie is niet meer of minder schandelijk dan andere cultuursubsidies. Wanneer de staat mijn geld afpakt om een kunstenaar te subsidiëren in wiens werk ik geen belang stel, dan is sprake van diefstal. Dat die diefstal 'wettelijk' is, doet niets af van het feit dat ik wel degelijk word beroofd. Mijn geld word afgepakt zogezegd in ruil voor een 'dienst' waarom ik helemaal niet heb gevraagd. De maffia doet net hetzelfde (verplicht betalen voor 'bescherming').

Het ministerie van cultuur, en het hele parasiterende netwerk er omheen, dient te worden afgeschaft en de belastingen dienen overeenkomstig te worden verlaagd.
Zullen we dan ineens ook maar de sociale zekerheid afschaffen? Waarom moet ik betalen voor al die vieze zieke mensen terwijl ik zelf helemaal kerngezond ben? Ik heb hier helemaal niet om gevraagd. En dit met mijn belastingsgeld!

De sociale zekerheid, en het hele parasiterende netwerk er omheen, dient te worden afgeschaft en de belastingen dienen overeenkomstig te worden verlaagd.

Of zullen we misschien dan ook ineens alle sportsubsidies afpakken? Ik hou niet van sport en beoefen het ook niet, noch actief, noch passief.

Het ministerie van sport, en het hele parasiterende netwerk er omheen, dient te worden afgeschaft en de belastingen dienen overeenkomstig te worden verlaagd.

De regering is er niet voor jou alleen en zal de belastingen ook niet gebruiken om jou persoonlijk een plezier te doen. Jij houdt niet van cultuur? So what, ik wel...

M.a.w., doe niet zo onnozel... en hop, zet die TV aan, en geniet van de Kampioenen, Familie, Thuis en al die andere debiele programma's waar ik niet om gevraagd heb. Ik zal ondertussen de DVD van Down By Law van Jim Jarmusch of één van de films van Fellini opzetten die ik net gekocht heb. Geeft me veel meer voldoening.
Oud 2 april 2006, 23:35   #126
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

@ Khonnor

Cultuur- en sportsubsidies vergelijken met de sociale zekerheid is nonsens. Dat weet je zelf ook. Ik ga daar geen woorden aan verspillen.

Maar het is een interessante gedachte die Jos Verhulst opwerpt. Mijn eerste reactie lag volledig in de lijn van de jouwe. Maar, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben geraakt dat het subsidiëren van individuele kunstenaars / sportlui / ... niet meteen gezond te noemen is. Ik ben er voorstander van dat cultuur in het algemeen vooral zo optimaal zou omkaderd worden: de overheid zou kunnen investeren in infrastructuur en faciliteiten eerder dan in de "uitkeringen" aan individuele artiesten of sportlui. Op die manier komen de centen zoveel mogelijk artiesten / sportlui / ... ten goede en vermijd je het eeuwige gehakketak van cultuurcommissies en sportcomité's die als afgezanten van God de vader eens gaan beslissen wie wat mag krijgen en waarom precies. Altijd ruzie gegarandeerd.

Lijkt me een interessante piste om eens over na te denken.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 00:02   #127
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
@ Khonnor

Cultuur- en sportsubsidies vergelijken met de sociale zekerheid is nonsens. Dat weet je zelf ook. Ik ga daar geen woorden aan verspillen.
Voila.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 09:33   #128
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
@ Khonnor

Maar het is een interessante gedachte die Jos Verhulst opwerpt. Mijn eerste reactie lag volledig in de lijn van de jouwe. Maar, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben geraakt dat het subsidiëren van individuele kunstenaars / sportlui / ... niet meteen gezond te noemen is. Ik ben er voorstander van dat cultuur in het algemeen vooral zo optimaal zou omkaderd worden: de overheid zou kunnen investeren in infrastructuur en faciliteiten eerder dan in de "uitkeringen" aan individuele artiesten of sportlui. Op die manier komen de centen zoveel mogelijk artiesten / sportlui / ... ten goede en vermijd je het eeuwige gehakketak van cultuurcommissies en sportcomité's die als afgezanten van God de vader eens gaan beslissen wie wat mag krijgen en waarom precies. Altijd ruzie gegarandeerd.

Lijkt me een interessante piste om eens over na te denken.
Hiermee ga ik ten dele akkoord, maar....
1. Mijn vergelijking met de sociale zekerheid was natuurlijk redelijk ironisch bedoeld. Het was enkel een zeer extreem voorbeeld van hoe, als je de lijn doortrekt dat de belastingen enkel gebruikt mogen worden voor zaken die iedereen ten goede komen, je alle steun van de overheid kan afschaffen.
2. Ik vind het als cultuurminnaar volledig onterecht dat een wicht als Kate Ryan, dat al volledig gesteund wordt door diverse tv en radiostations, en door haar platenfirma, nog eens 60.000 EUR ontvangt aan "cultuur"subsidies. Maar wie ben ik? En 60.000 EUR is idd een peuleschil als je het totale cultuurbudget bekijkt.
3. Het grote probleem met cultuursubsidies is dat als je de zogenaamd moeilijke kunst niet subsidieert die gedoemd is om te verdwijnen. OK, so what, zeg je. Niemand of bijna niemand heeft een boodschap aan deze kunst. Edoch, ten eerste, een aantal mensen hebben er wel een boodschap aan, zoals ik. Ten tweede, kunst is zowiezo niet voor iedereen weggelegd. Niet wegens te moeilijk, wel wegens geen interesse. Ten derde, kunst evolueert - wat 100 jaar geleden als leijk werd beschouwd behoort nu tot de mooiste kunst ooit gemaakt (Van Gogh, Picasso, etc.... zelfs de Mona Lisa werd in haar tijd als schabouwelijk ervaren). Ten vierde, zoals ik al heb gezegd, niet alles waar de overheid haar geld aan uitgeeft, moet iedereeen ten goede komen. Je kan dit extreem doortrekken en zeggen dat de VRT ook geen subsidies moeten krijgen omdat ze programma's maken voor de massa waar bepaalde mensen ook een afkeer van hebben, of die bepaalde mensen niet interesseren. Ten vijfde, de gustibus et colores non est disputandum.

De cultuursubsidies zouden eventueel wat beter verdeeld kunnen worden, maar ze afschaffen voor individuen of gezelschappen leidt enkel tot vervlakking omdat dan het draagvlak om te investeren in moeilijke kunst volledig verdwijnt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be