![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind u van Anciaux' beloning van 60.000 Euro? | |||
Goede keuze, Kate Ryan is meerwaarde voor Vlaamse Cultuur |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Schandelijk, als protest stem zal ik niet op haar stemmen tijdens de wedstrijd |
![]() ![]() ![]() |
16 | 39,02% |
moet later terruggevorderd worden bij de ontvanger ingeval van winst |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
laat mij onverschillig |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Eurosongbaas Steve De Coninck heeft namelijk aangekondigd dat de act van het nummer “Je t’adore” helemaal zal worden omgegooid.
Er zullen enkel nog mannelijke dansers meedoen. De Amerikaanse choreograaf/danser die tijdens Eurosong deel uitmaakte van het ‘hulpteam’, is bezig aan een nieuwe choreografie. Of de ‘kniezwengel’ in het dansje blijft, is nog twijfelachtig. http://www.vtm.be/vips/nieuws.php?categid=7&itemid=1325 Zou Ansjovis hier iets over in de pap te brokken hebben? Nu we hier allemaal voor betalen zou een referendum wel op zijn plaats zijn mijn gedacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() manuela zal ermee moeten leren leven dat een natte droom altijd een droom zal blijven. Another one eats the dust.
![]() Sinds ik op dit forum af en toe iets meepik van dit soort weet het Vlaams Belang zich van mijn eerste stem (in een rij?) verzekerd. Voor de rest: geen woorden aan vuil maken Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De sociale zekerheid, en het hele parasiterende netwerk er omheen, dient te worden afgeschaft en de belastingen dienen overeenkomstig te worden verlaagd. Of zullen we misschien dan ook ineens alle sportsubsidies afpakken? Ik hou niet van sport en beoefen het ook niet, noch actief, noch passief. Het ministerie van sport, en het hele parasiterende netwerk er omheen, dient te worden afgeschaft en de belastingen dienen overeenkomstig te worden verlaagd. De regering is er niet voor jou alleen en zal de belastingen ook niet gebruiken om jou persoonlijk een plezier te doen. Jij houdt niet van cultuur? So what, ik wel... M.a.w., doe niet zo onnozel... en hop, zet die TV aan, en geniet van de Kampioenen, Familie, Thuis en al die andere debiele programma's waar ik niet om gevraagd heb. Ik zal ondertussen de DVD van Down By Law van Jim Jarmusch of één van de films van Fellini opzetten die ik net gekocht heb. Geeft me veel meer voldoening.
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() @ Khonnor
Cultuur- en sportsubsidies vergelijken met de sociale zekerheid is nonsens. Dat weet je zelf ook. Ik ga daar geen woorden aan verspillen. Maar het is een interessante gedachte die Jos Verhulst opwerpt. Mijn eerste reactie lag volledig in de lijn van de jouwe. Maar, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben geraakt dat het subsidiëren van individuele kunstenaars / sportlui / ... niet meteen gezond te noemen is. Ik ben er voorstander van dat cultuur in het algemeen vooral zo optimaal zou omkaderd worden: de overheid zou kunnen investeren in infrastructuur en faciliteiten eerder dan in de "uitkeringen" aan individuele artiesten of sportlui. Op die manier komen de centen zoveel mogelijk artiesten / sportlui / ... ten goede en vermijd je het eeuwige gehakketak van cultuurcommissies en sportcomité's die als afgezanten van God de vader eens gaan beslissen wie wat mag krijgen en waarom precies. Altijd ruzie gegarandeerd. Lijkt me een interessante piste om eens over na te denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Mijn vergelijking met de sociale zekerheid was natuurlijk redelijk ironisch bedoeld. Het was enkel een zeer extreem voorbeeld van hoe, als je de lijn doortrekt dat de belastingen enkel gebruikt mogen worden voor zaken die iedereen ten goede komen, je alle steun van de overheid kan afschaffen. 2. Ik vind het als cultuurminnaar volledig onterecht dat een wicht als Kate Ryan, dat al volledig gesteund wordt door diverse tv en radiostations, en door haar platenfirma, nog eens 60.000 EUR ontvangt aan "cultuur"subsidies. Maar wie ben ik? En 60.000 EUR is idd een peuleschil als je het totale cultuurbudget bekijkt. 3. Het grote probleem met cultuursubsidies is dat als je de zogenaamd moeilijke kunst niet subsidieert die gedoemd is om te verdwijnen. OK, so what, zeg je. Niemand of bijna niemand heeft een boodschap aan deze kunst. Edoch, ten eerste, een aantal mensen hebben er wel een boodschap aan, zoals ik. Ten tweede, kunst is zowiezo niet voor iedereen weggelegd. Niet wegens te moeilijk, wel wegens geen interesse. Ten derde, kunst evolueert - wat 100 jaar geleden als leijk werd beschouwd behoort nu tot de mooiste kunst ooit gemaakt (Van Gogh, Picasso, etc.... zelfs de Mona Lisa werd in haar tijd als schabouwelijk ervaren). Ten vierde, zoals ik al heb gezegd, niet alles waar de overheid haar geld aan uitgeeft, moet iedereeen ten goede komen. Je kan dit extreem doortrekken en zeggen dat de VRT ook geen subsidies moeten krijgen omdat ze programma's maken voor de massa waar bepaalde mensen ook een afkeer van hebben, of die bepaalde mensen niet interesseren. Ten vijfde, de gustibus et colores non est disputandum. De cultuursubsidies zouden eventueel wat beter verdeeld kunnen worden, maar ze afschaffen voor individuen of gezelschappen leidt enkel tot vervlakking omdat dan het draagvlak om te investeren in moeilijke kunst volledig verdwijnt.
![]() |