![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lees maar: http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1515 " Vlaamse grondwet 16.02.2006 16.05u - Vandaag werd in het Vlaams Parlement een bijzondere commissie Vlaamse Grondwet in het leven geroepen. Bedoeling is tot een proeve van Vlaamse grondwet te komen. Tijdens een persconferentie gisteren presenteerden Joris Van Hauthem, Karim Van Overmeire en Gerda Van Steenberge een proeve van grondwet voor een toekomstige onafhankelijke Vlaamse staat. De belangrijkste aandachtspunten in ons voorstel zijn:
Maar uiteraard kan dit geen reden voor jou zijn om voor het Belang te stemmen, wegens - je weet wel - dat verfoeilijke ... separatisme, he? ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit geeft je gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens is het voor mij totaal onaanvaardbaar dat het principe van democratische legitimiteit niet als allereerste dominant boven de rest wordt gesteld, zodat al het overige afhankelijk wordt gemaakt van het democratisch principe. Concreet toegepast op het door u aangehaalde voorstel: het VB stelt een regeervorm voorop (republiek) zonder zich eerst af te vragen of dat wel de wil van de burgermeerderheid wegdraagt. Vervolgens is de omschrijving van 'vrijheden' (of wat daarvoor moet doorgaan) een laffelijk verschuilen achter een hogere instantie. Een goeie grondwet preciseert vrijheden en erkent geen hogere instanties die aan die vrijheden kunnen raken of ze inperken, buiten het volk. ![]() Zoals gezegd, gaat het hier niet om een kiesbelofte, maar een intellectuele oefening. Zoals je weet wordt een partijprogramma en dus de echte kiesbeloften in 'shortcuts' aan de kiezer aangeboden, o.a. onder de vorm van pamfletten. Ik kijk vol verwachting uit naar een folder van een grote partij waarin het invoeren van de democratie als primordiaal punt, in niet mis te verstane bewoordingen naar voor wordt geschoven. Vivant deed dit weldegelijk de laatste verkiezingen............
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik geef het niet graag toe hoor Jan ![]() ![]() Ik zou niet direct beweren dat het de bulk van het kiezerskorps is, maar persoonlijk ken ik er wel enkele die maar al te graag op de foto willen met ..' zijne koninklijke majesteit ' , om nadien, genietend in alle stilte het VB magazine te lezen. Mij valt het ook enigzins moeilijk te rijmen, maar ja, ik ben al tevreden dat ze Vlaams Belang stemmen. En hoe meer stemmen, hoe bitsiger het koninghuis wordt, hoe bitsiger het koningshuis, hoe venijniger de Vlamingen. Vroeg of laat haken dan ook de laatste royalisten af, en de cirkel is rond. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Uite de stemmenkampioen blekke dat mer dan 85% van de vb keizers voor de afschafing van het koningshuis bleek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, er zijn wel altijd uitzonderingen die de regel bevestigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
----------- 85% van diegenen die zich (zoals ik) hebben ingeschreven op de stemmenkampioen. Ik spreek eerder over minder geengageerden burgers. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
------- Beste Jan, koningsgezindheid staat toch voor het behoud van Belgie dacht ik zo. Het behoud van Belgie staat dan onverbrekelijk met het in standhouden van haar structuren. Ik weet het , het is een beetje pervers (heb er met de betrokkenen ook al over gepraat) ,maar er zijn nu eenmaal mensen die Vlaams Belang stemmen , voor het koningshuis zijn, en Belgie intakt houden. Maar zoals ik al eerder zei, maakt niet uit, elke stem telt. Trouwens , jij weet ook dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend. Ook het Vlaams Belang zal bij regeringsdeelname water in haar seperatistische wijn moeten doen, zo werken coalities nu eenmaal. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw dikke duim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
------------- er staan veel posts op zijn/haar (?) conto, zodat ik er mogelijk al veel heb gemist, maar dit is de eerste keer dat ik Super®Staaf (alt169) zo duidelijk zijn/haar politieke keuze lees formuleren. En Superdinges .....oeps... Super®Staaf tevreden met de gecoopteerde zetel ?! Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertellen? Als VB'er denk ik dat ik heel wat meer gewone burgers kan die voor het VB stemmen en daar ook hun redenen voor hebben. In al die tijd heb ik nog maar één koningsgezinde gehoord die voor het Vlaams Belang had gestemd (een adellijke dame die nauwelijks Nederlands sprak). Of hoe uitzonderingen de regel bevestigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar natuurlijk zijn er meer VB burgers van het republikeinse caliber. Maar ik praat graag over politiek, en wurm in gezelschap maar al te graag het discours in de richting van een goed politiek debat, dat maakt dat je van mening kan uitwisselen, en mensen die zich niet of minder grondig laten informeren de andere kant van het vermeende grote linkse gelijk kan laten zien . Nogal eens dikwijls krijg je dan van die ![]() ![]() ![]() ![]() Mensen op een objectieve , inhoudelijke en vooral eerlijke manier aan het denken zetten Jan,..dat is de boodschap. En een discussie over het VB resulteert steevast in het nut van het koningshuis. En daar kom ik dan geregeld genuanceerde royalisten tegen. Maar laat de flippo en gevolg voorlopig in zijn laag-verstandelijke wijsheid, first things first. Je kan nu eenmaal niet tegen de politiek correcte wereld en al haar randfenomenen in één keer opboksen . Eerst de 3 V's , dan de kroontjes. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die op zijn avatar zijn van plastiek, zenne.
![]() |
![]() |
#138 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
---------- Een hekel hebben aan de dotaties (en tegenwoordig de politieke uitspraken) , maar le roi en de prins (van fabioladorp) zorgen voor een uitstraling naar het buitenland. Ja zeg,.....ik vertel het maar verder hoor. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahaha! Ja, we zien wat voor uitstraling Flupke de Taaie heeft in het buitenland...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een gecoöpteerde zetel is niet eens een representatieve zetel als gevolg van behaalde stemmen. Deze zetel heeft 0.0 democratische legitimiteit. Een echte democraat, uit een partij zoals Vivant, met direct democratische aspiraties weigert zo een niet-authentiek mandaat, tenzij op conditie dat hun voornaamste belofte (invoeren van bindende referenda op volksinitiatief) cito presto op de agenda komt. Doorheen de jaren dat ik hier vertoef, vernam ik van (ex-)Vivant aanhangers dat ook in die partij er een groot verschil is tussen woord en daad..........wat dus nu ook blijkt uit het conditieloos accepteren van een zetel zonder mandaat van de keizer.
![]() |
![]() |