Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet de Villepin toegeven aan de studenten of doorzetten met zijn CPE
de Villepin moet doorzetten met zijn CPE 29 58,00%
de Villepin moet toegeven aan de studenten 21 42,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 13:41   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik heb zo het gevoel dat er de komende jaren meer en meer sociaal protest gaat komen, ik weet niet hoelang de politiekers dan nog aan hun 'voldoende prgamatisme' gaan kunnen vasthouden.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 14:00   #122
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat kan dan wel zo wezen maar de aanval is wel ingezet, en al langer bezig. En één voor één worden zo alle verworvenheden onderuit gehaald. De werkende mensen die toen in Brussel over de straten liepen, voelen dat wel hoor.
Verworvenheden? Welke verworvenheden?

Mijn generatiegenoten (eind 20-begin 30 jaar jong) hebben bij navraag al lang laten verstaan dat ze 1) beseffen dat ze tot hun 75ste (bij wijze van spreken) mogen gaan werken en 2) nadien niet moeten hopen op een pensioen geleverd door de staat. En dit omdat men meer dan genoeg beseft dat het systeem zoals het nu bestaat enkel maar op een ram(p)koers kan uitdraaien (ik verwijs bvb. naar de ambtenarenpensioenen). Wat is dan de "verworvenheid"? (Nog) een pensioen krijgen? Of voor een bepaalde leeftijdsgroep zorgen dat ze zo vroeg mogelijk op pensioen kunnen en daar dan nog voor ruim voor betaald worden ook?

Enkel moest de wereld stilstaan, konden we inderdaad spreken van vaststaande "verworvenheden".
Oud 22 maart 2006, 14:11   #123
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Mijn generatiegenoten (eind 20-begin 30 jaar jong) hebben bij navraag al lang laten verstaan dat ze 1) beseffen dat ze tot hun 75ste (bij wijze van spreken) mogen gaan werken en 2) nadien niet moeten hopen op een pensioen geleverd door de staat. En dit omdat men meer dan genoeg beseft dat het systeem zoals het nu bestaat enkel maar op een ram(p)koers kan uitdraaien (ik verwijs bvb. naar de ambtenarenpensioenen). Wat is dan de "verworvenheid"? (Nog) een pensioen krijgen? Of voor een bepaalde leeftijdsgroep zorgen dat ze zo vroeg mogelijk op pensioen kunnen en daar dan nog voor ruim voor betaald worden ook?

Enkel moest de wereld stilstaan, konden we inderdaad spreken van vaststaande "verworvenheden".
Beste Turkje, jij bent nog te veel onder de invloed van de slaven-mentaliteit eigen aan uw land van herkomst, waar men weinig of geen rechten heeft, weinig of héél weinig verdient, en waar alleman dat normaal vind.Hier gaat het anders, en het staat je vrij het af te bollen, als je dat niet bevalt.Het land zal er enkel beter mee varen .
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:20   #124
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Beste Turkje, jij bent nog te veel onder de invloed van de slaven-mentaliteit eigen aan uw land van herkomst, waar men weinig of geen rechten heeft, weinig of héél weinig verdient, en waar alleman dat normaal vind.Hier gaat het anders, en het staat je vrij het af te bollen, als je dat niet bevalt.Het land zal er enkel beter mee varen .
Ziedaar hoe de Grote Verdediger der Menschelijke Verworvenheden in feite een zielig hoopje stront blijkt te zijn.
Oud 22 maart 2006, 16:30   #125
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziedaar hoe de Grote Verdediger der Menschelijke Verworvenheden in feite een zielig hoopje stront blijkt te zijn.
Wéér eentje die uit uw nick maar gemakshalve afleid dat je een Turk bent?
Oud 22 maart 2006, 16:34   #126
democratsteve
Minister-President

Standaard

Toen ik 20 jaar geleden stelde dat het "partitiestelsel" waarop ons pensioenstelsel is gebasseerd onherhoepelijk zou instorten, (demografische factor om maar één reden te geven) werd ik voornamelijk uitgelachen.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 22 maart 2006 om 16:35.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:40   #127
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Politici echter moeten voldoende pragmatisme bezitten om voorstellen te doen die in het voordeel zijn voor de burgers van hun land, zelfs als die tegen hun "intrinsiek rechtvaardigheidsgevoel" (of hoe ge het ook noemen wilt) ingaan. Soit, zo denk ik er toch over.
Same here.
Daarom dat ik ook niet voor honderd procent gewonnen ben voor het idee, "alle macht aan het volk".
Ik ben er zeker van dat als "het volk" in de desbetreffende gemeenten het voor het zeggen hadden, er nergens een autosnelweg had gelegen.
Voor de spoorlijnen in een verder verleden, idem dito.
Zie bvb in deze tijden maar eens naar de heisa die steeds wordt gemaakt rond een te plaatsen gsm-mast.
Ze willen allemaal bellen met een gsm, en ze willen ook overal bereikbaar zijn.
Maar kom hen niet vertellen dat er ergens een mast in hun buurt moet worden geplaatst, want dan is het kot te klein.
Soms moeten politici nu eenmaal beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk, maar die toch nodig zijn.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 22 maart 2006 om 16:42.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 16:54   #128
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Met dat feit heb ik niet zo'n probleem, wel dat ze daar dan efkens hun meest scabreuze praat op moeten loslaten, terwijl ze daarvoor nog deden alsof ze de verdedigers van de mensheid tegen het Grote Onrecht zelf waren...

Blokse beesten, toch niet mijn meest favoriete diersoort
Oud 22 maart 2006, 16:59   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Yep, zo is het, ... dus voor mij mogen ze die generatiepakten direct invoeren !

trouwens ze mogen van mij nog veel straffere maatregelen nemen ook,

Vooral dan rond werkelozensteun , kinderbijslag gezinshereging en nog meer van die sociale discriminatie maatregelen en verkapte vormen van subsidie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:06   #130
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat feit heb ik niet zo'n probleem, wel dat ze daar dan efkens hun meest scabreuze praat op moeten loslaten, terwijl ze daarvoor nog deden alsof ze de verdedigers van de mensheid tegen het Grote Onrecht zelf waren...

Blokse beesten, toch niet mijn meest favoriete diersoort
ik ben geen blokker, voor de 1000ste maal.En ik vind dat je best tegen de Kapitalistische Uitbuiters kunt zijn, en wensen dat de Grote Massa Vreemdelingen Zonder Politiek Bewustzijn, en die enkel naar hier gekomen zijn op zoek naar geld, en aan de Europese bevolking totaal hun voeten vegen, allemaal terug naar hun land van herkomst mogen vertrekken.Wat gij daar tegenstrijdig aan vind , snap ik niet...of toch wel, gij zijt zo eentje, dat slaafs de direktieven van zijn partijtje navolgt, geen werkezel, maar een stem-slaaf, zonder eigen mening, en met z'n brutale bek vol beledigingen als hij op iemand valt die er niet dezelfde ideeën op nahoud.Een triestig personage, in wiens schoenen ik niet zou willen staan...8)
Oud 22 maart 2006, 17:06   #131
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Soms moeten politici nu eenmaal beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk, maar die toch nodig zijn.
Klopt, en hoe individualistischer de maatschappij wordt, hoe groter ieders backyard (cfr. NIMBY)...

Soit, het behoort natuurlijk ook tot het takenpakket van een politicus om de noodzakelijkheid van bepaalde maatregelen uit te leggen aan de burgers, net omdat het diezelfde burgers zijn van wie zijn job afhangt. Het is dan ook spijtig dat heel wat politici kiezen voor het "comfort" van het populisme (= het naar de mond praten van "de burger").

En tja, het behoort nu eenmaal tot de democratische rechten van iedere burger om dom te zijn (en ik ken niemand die in zijn hele leven dat recht niet nodig heeft gehad).
Oud 22 maart 2006, 17:07   #132
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
wat moet je anders denken van een vent die zichzelf "turkje" noemt?
Oud 22 maart 2006, 17:09   #133
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Stront is nog te goed voor u.
Oud 22 maart 2006, 17:09   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien is da zowa humoristisch bedoelt, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:18   #135
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat sommige mensen met meer dan één hersencel even nadenken en tot de conclusie komen dat onze Nederlandse taal een heel aantal verwijzingen kent naar(t)(T)urken, zonder dat er ook maar één Turk (qua nationaliteit) aan te pas komt. De mensen met meer dan twee hersencellen kijken dan ook nog eens naar mijn avatar en zien daar rookgerief opstaan. En voor degenen die helemaal gezegend zijn met een minimale feeling voor logica, komt dan het aha-moment: ik zie mezelf namelijk als een jonge Turk (= Turkje) die graag eens een safke opsteekt (= roken als een Turk). Wat een "jonge Turk" juist is, mag u echter zelf opzoeken
Oud 22 maart 2006, 17:21   #136
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de humor komt pas bovendrijven wanneer degenen met minder dan één hersencel (zie boven) zich laten verleiden tot een heel pak insinuaties gebaseerd op die nick

het is maw een probaat middel om de racistische kiekens uit het hoenderhok (no offense, ik reken er mezelf ook bij) te lichten...
Oud 22 maart 2006, 17:21   #137
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En nu terug... on topic ! (allé, ik ga toch proberen)
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 22:51   #138
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Same here.
Daarom dat ik ook niet voor honderd procent gewonnen ben voor het idee, "alle macht aan het volk".
Ik ben er zeker van dat als "het volk" in de desbetreffende gemeenten het voor het zeggen hadden, er nergens een autosnelweg had gelegen.
Voor de spoorlijnen in een verder verleden, idem dito.
Zie bvb in deze tijden maar eens naar de heisa die steeds wordt gemaakt rond een te plaatsen gsm-mast.
Ze willen allemaal bellen met een gsm, en ze willen ook overal bereikbaar zijn.
Maar kom hen niet vertellen dat er ergens een mast in hun buurt moet worden geplaatst, want dan is het kot te klein.
daar kan ik inkomen, daarom noemt men u ook "democratsteve" maak je geen zorgen, je bent de enige niet die de macht niet aan het volk geven wil.Er zijn zo al véél mannen geweest: Hitler, Stalin, Pinochet, Batista , Sadam Hussein enz enz om er maar een paar op te noemen.
Oud 22 maart 2006, 22:53   #139
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat sommige mensen met meer dan één hersencel even nadenken en tot de conclusie komen dat onze Nederlandse taal een heel aantal verwijzingen kent naar(t)(T)urken, zonder dat er ook maar één Turk (qua nationaliteit) aan te pas komt. De mensen met meer dan twee hersencellen kijken dan ook nog eens naar mijn avatar en zien daar rookgerief opstaan. En voor degenen die helemaal gezegend zijn met een minimale feeling voor logica, komt dan het aha-moment: ik zie mezelf namelijk als een jonge Turk (= Turkje) die graag eens een safke opsteekt (= roken als een Turk). Wat een "jonge Turk" juist is, mag u echter zelf opzoeken
ge kunt wat mij betreft je jonge turken & safkes als suppositoir gebruiken jongen, uw raadseltjes interresseren mij niet8)
Oud 22 maart 2006, 22:55   #140
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
zwarte humor?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be