![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de Villepin toegeven aan de studenten of doorzetten met zijn CPE | |||
de Villepin moet doorzetten met zijn CPE |
![]() ![]() ![]() |
29 | 58,00% |
de Villepin moet toegeven aan de studenten |
![]() ![]() ![]() |
21 | 42,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, ik heb zo het gevoel dat er de komende jaren meer en meer sociaal protest gaat komen, ik weet niet hoelang de politiekers dan nog aan hun 'voldoende prgamatisme' gaan kunnen vasthouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn generatiegenoten (eind 20-begin 30 jaar jong) hebben bij navraag al lang laten verstaan dat ze 1) beseffen dat ze tot hun 75ste (bij wijze van spreken) mogen gaan werken en 2) nadien niet moeten hopen op een pensioen geleverd door de staat. En dit omdat men meer dan genoeg beseft dat het systeem zoals het nu bestaat enkel maar op een ram(p)koers kan uitdraaien (ik verwijs bvb. naar de ambtenarenpensioenen). Wat is dan de "verworvenheid"? (Nog) een pensioen krijgen? Of voor een bepaalde leeftijdsgroep zorgen dat ze zo vroeg mogelijk op pensioen kunnen en daar dan nog voor ruim voor betaald worden ook? Enkel moest de wereld stilstaan, konden we inderdaad spreken van vaststaande "verworvenheden".
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Toen ik 20 jaar geleden stelde dat het "partitiestelsel" waarop ons pensioenstelsel is gebasseerd onherhoepelijk zou instorten, (demografische factor om maar één reden te geven) werd ik voornamelijk uitgelachen.
Laatst gewijzigd door democratsteve : 22 maart 2006 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik ook niet voor honderd procent gewonnen ben voor het idee, "alle macht aan het volk". Ik ben er zeker van dat als "het volk" in de desbetreffende gemeenten het voor het zeggen hadden, er nergens een autosnelweg had gelegen. Voor de spoorlijnen in een verder verleden, idem dito. Zie bvb in deze tijden maar eens naar de heisa die steeds wordt gemaakt rond een te plaatsen gsm-mast. Ze willen allemaal bellen met een gsm, en ze willen ook overal bereikbaar zijn. Maar kom hen niet vertellen dat er ergens een mast in hun buurt moet worden geplaatst, want dan is het kot te klein. Soms moeten politici nu eenmaal beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk, maar die toch nodig zijn.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 22 maart 2006 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blokse beesten, toch niet mijn meest favoriete diersoort ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep, zo is het, ... dus voor mij mogen ze die generatiepakten direct invoeren ! trouwens ze mogen van mij nog veel straffere maatregelen nemen ook, Vooral dan rond werkelozensteun , kinderbijslag gezinshereging en nog meer van die sociale discriminatie maatregelen en verkapte vormen van subsidie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, het behoort natuurlijk ook tot het takenpakket van een politicus om de noodzakelijkheid van bepaalde maatregelen uit te leggen aan de burgers, net omdat het diezelfde burgers zijn van wie zijn job afhangt. Het is dan ook spijtig dat heel wat politici kiezen voor het "comfort" van het populisme (= het naar de mond praten van "de burger"). En tja, het behoort nu eenmaal tot de democratische rechten van iedere burger om dom te zijn (en ik ken niemand die in zijn hele leven dat recht niet nodig heeft gehad). ![]()
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de humor komt pas bovendrijven wanneer degenen met minder dan één hersencel (zie boven) zich laten verleiden tot een heel pak insinuaties gebaseerd op die nick
![]() het is maw een probaat middel om de racistische kiekens uit het hoenderhok (no offense, ik reken er mezelf ook bij) te lichten...
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nu terug... on topic ! (allé, ik ga toch proberen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |