Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2006, 10:37   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoepje
Dit is mogelijks de zoveelste racistische aanslag !
Was de jongen Joods misschien en waarom komt racisme altijd maar van één kant op dit forum ?
Waarom worden de klachten bijna niet meer genoteerd wanneer de daders van buitenlandse origine zijn ?
Dit is geen racisme , maar de realiteit en heb recht dat aan te klagen of toch weer niet ? Die dingen gebeuren te vaak en je moet bergen verzetten om de media te halen.

Wie neemt het op voor die gehandicapte jongen , de slachtoffers van groepsverkrachting, steaming,....

en wat met het gelijkheidsbeginsel ???
Dat komt volgens mij deels door de antiracisme wetgeving die zelfs 'aanleiding geven tot rascisme' strafbaar maakt. Je moet opletten wat je zegt tegenwoordig. Zeker als journalist of politieagent. Sommigen zouden hun job kunnen verliezen. Kom het maar eens tegen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 10:46   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Jongen toch, dream on.

En inhoudelijk:

Oplossingen? Ik ken uw oplossingen. Je zegt dat de Antwerpse Noord-Afrikanen gaan moeten leren, maar niemand is er die hen les wilt geven. Je zegt dat de Antwerpse Noord-Afrikanen gaan moeten werken, maar niemand wilt hen een job geven.

Maar geen nood. Er zijn goeie initiatieven om ze op het juiste pad te brengen. In een vingerknip kreeg het AEL duizenden jongeren op straat voor een publiek gebed en een goeie rel. Allemaal doordat moskeeën en jongerenhuizen (zoals Asïr) deze jongeren proberen enige begeleiding, islamitische trots & toekomst te geven.
this deserves "a one way ticket to the moon"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 10:46   #123
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

I need you, you need me
Oh my friends now can't you see

Hari om hari, hari om hari

One way ticket, one way ticket
One way ticket, one way ticket to the moon

Choo choo train chugging down the track
Gotta travel on, ain't never comin back

Oh ho, I gotta one way ticket to the moon
Hari om hari, hari om hari
One way ticket, hari om hari
One way ticket, hari om hari to the moon

Refrein

Shidida bop bop hari om, shidida bop bop hari om - 3
Shidida bop bop hari om
Shidida bop bop hari hari hari hari hari om hari om
Oud 25 maart 2006, 10:51   #124
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Stemmingmakerij ? Onze Vlaamse RodeTelevisie wist 3 maal uitgebreid het St. Norbertusinstituut in beeld te brengen. Was dit ook nodig ? De directeur meldde dat hij niet zeker was dat hij ze (7) zou terugnemen als ze uit het verbeteringsgesticht komen. Hoe kan die man daar aan twijfelen ?
er er werd nergens melding van gemaakt wie of welk of wat soort leerlingen dit waren...

nog een geluk dat er ATV was zoals in een van eerste postings
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 maart 2006, 11:23   #125
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Autochtoon Gehandicapt kereltje krijgt meer kansen in de wereld dan die 6 moslim-jongeren samen. Zou u niet gefrustreerd zijn?
EN??
Als ik een goede job heb en u niet is dat dan een reden om met een aantal van uw kameraden op mijn smoel komen te slaan??
Trouwens een gehandicapte volwassene leeft van een uitkering waarvan de hoogte bepaald wordt door de graad van zijn handicap,en die nooit het Barema van het minimum loon overstijgt,en als hij kind is zoals in dit geval krijgt hij wat meer kindergeld.
Hoe laf of dom moet je zijn om je frustraties met meerdere uit te werken op een mindervalide??
Uw eigen land verlaten omdat het niet leefbaar is of omdat men niet rondkomt en omdat er geen werk is,naar hier komen kindergeld,werklozensteun,ziektezorg,werk,allerhan de dekkingen, gratis onderwijs en sociale opvang allemaal oke,dat ze er zich dan ook naar gedragen.
Mss ook eens vragen of ze in het land van oorsprong dezelfde kansen krijgen,en of ze daar een gehandicapte met meerderen in mekaar mogen slaan,en er nog aplaus voor krijgen ook???
Iemand die daar achterstaat moet eens dringend naar een psychiater!
Oud 25 maart 2006, 11:52   #126
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens een gehandicapte volwassene leeft van een uitkering waarvan de hoogte bepaald wordt door de graad van zijn handicap,en die nooit het Barema van het minimum loon overstijgt,en als hij kind is zoals in dit geval krijgt hij wat meer kindergeld.
Hoe laf of dom moet je zijn om je frustraties met meerdere uit te werken op een mindervalide??
Uw eigen land verlaten omdat het niet leefbaar is of omdat men niet rondkomt en omdat er geen werk is,naar hier komen kindergeld,werklozensteun,ziektezorg,werk,allerhan de dekkingen, gratis onderwijs en sociale opvang allemaal oke,dat ze er zich dan ook naar gedragen.
Mss ook eens vragen of ze in het land van oorsprong dezelfde kansen krijgen,en of ze daar een gehandicapte met meerderen in mekaar mogen slaan,en er nog aplaus voor krijgen ook???
Iemand die daar achterstaat moet eens dringend naar een psychiater!
Voor die gasten is BELGIE het land van oorsprong. Merendeel heeft zelfs geen voeling meer met het thuisland van de ouders (of zelfs grootouders). They are here to stay, and there is nothing you can do about it. Enkel uw portemonnee afgeven (en dan nog ga je een minimum aan klappen in't gezicht moeten incasseren.. Of ge nu een lidkaartje hebt van VZW Open Grenzen, of niet )

Deze ontspoorde jongeren hebben een leiddraad nodig in hun leven. Een overheidsgesubsidieert Islamitisch scholen-net kan hen dat geven. Islam-onderricht kan van zelfs de meest ontspoorde personen op't rechte pad helpen EN de meeste allochtone jongeren zijn hier zelfs vragende partij voor.

Laatst gewijzigd door Raven : 25 maart 2006 om 11:53.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 12:00   #127
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor die gasten is BELGIE het land van oorsprong. Merendeel heeft zelfs geen voeling meer met het thuisland van de ouders (of zelfs grootouders). They are here to stay, and there is nothing you can do about it. Enkel uw portemonnee afgeven (en dan nog ga je een minimum aan klappen in't gezicht moeten incasseren.. Of ge nu een lidkaartje hebt van VZW Open Grenzen, of niet )

Deze ontspoorde jongeren hebben een leiddraad nodig in hun leven. Een overheidsgesubsidieert Islamitisch scholen-net kan hen dat geven. Islam-onderricht kan van zelfs de meest ontspoorde personen op't rechte pad helpen EN de meeste allochtone jongeren zijn hier zelfs vragende partij voor.
Een islamitische school is enkel een opstapkrukje naar
1) een carrière als moslimterrorist
2) het ocmw
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 12:06   #128
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ontspoorde jongeren. Die geven er niet om of ze nu 1 gehandicapte jongen in elkaar slaan, of honderd gewone autochtone gastjes. En ik denk niet dat dit hun proefstuk is

En trouwens, je zegt het zelf, dit zijn minderjarige gastjes. It's common praktise dat bij misdrijven minderjarigen meegaan. Als de politie dan komt, dan bekennen deze minderjarigen de misdrijven. En deze kunnen ze toch niets maken. Dit werd al jaren met succes toegepast in Brussel. Of denk je dat allochtonen achterlijk zijn ofzo, en niet verdomd goed weten dat minderjarigen geen straffen kunnen krijgen voor, en laten we eerlijk zijn "lage-graad" criminaliteit. Idem voor deze minderjarige daders, die weten wel dat er hen niets te wachten staat, buiten wat gerommel op de school en een weekje sociaal/pedagogisch begeleidings-gelul.

Dit is gewoon een uit de hand gelopen vechtpartij. In real life wordt dat quasi allemaal geseponeerd. Enkel omdat dat manneke wandelt gelijk een aap een wat rare gehandicapt-geluidjes maakt komt dit in de media.

Ik vind dit ook maar een laffe daad, en had liever een groepje weerbare autochtone jongeren in elkaar geslagen gezien in plaats van dit kind.
Dus eigenlijk zegt u toe dat het dat het sanctierecht niet werkt!
Waarden jongen waarden daar draait het om,ik noem een gehandicapte geen aap die rare geluidjes maakt,maar een menselijk iemand met gedachten en indrukken,die met angst zijn verdere leven tegemoet gaat.
En waarom moet men steeds met meerderen 1 iemand aanpakken,zijn ze toch zo dapper niet als ze laten uitschijnen??
Oud 25 maart 2006, 12:30   #129
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Toch wel straf dat de PC'ten zelfs het half-doodslaan van een gehandicapte vergoeilijken als het om allochtonen gaat ...
Nog straffer vind ik hoe jij tot deze merkwaardige conclusie komt.

Lees eens goed wat er in deze thread staat.
Niemand vergoeilijkt het half-doodslaan van een gehandicapte (op VB-er Raven na misschien).
Oud 25 maart 2006, 12:36   #130
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Dit schokt me.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 12:38   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of het nu allochtonen of autochtonen zijn, peu importe: dit is duidelijk een uiting van een verwrongen mentaliteit.

De basiswaarde van respect en fysieke integriteit staan al langer op het spel.
Oud 25 maart 2006, 12:39   #132
Jozef Ostyn

Standaard

Ik hoop gewoon dat de betrokken misdadigers een bijzonder strenge straf krijgen. Het mishandelen van een gehandicapte is het werk van uitschot (ongeacht van welke etnische afkomst dat uitschot is).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 12:44   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*zucht*

Ik vrees, Jozef, dat de daders een werkstraf gaan krijgen in één of andere jeugdorganisatie, en het daar na een half uur aftrappen omdat er te veel leden van het vrouwelijk geslacht rondlopen, wat niet strookt met hun religieuze maatschappelijke waarden*.

* Dat is een waargebeurd voorbeeld
Oud 25 maart 2006, 12:44   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Nog straffer vind ik hoe jij tot deze merkwaardige conclusie komt.

Lees eens goed wat er in deze thread staat.
Niemand vergoeilijkt het half-doodslaan van een gehandicapte (op VB-er Raven na misschien).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik vind dit ook maar een laffe daad, en had liever een groepje weerbare autochtone jongeren in elkaar geslagen gezien in plaats van dit kind.
Oud 25 maart 2006, 12:55   #135
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Of het nu allochtonen of autochtonen zijn, peu importe: dit is duidelijk een uiting van een verwrongen mentaliteit.

De basiswaarde van respect en fysieke integriteit staan al langer op het spel.
Volledig mee accoord, elke vorm van geweld (fysiek, maar ook verbaal of psychologisch, vb.: pesten) is een uiting van respectloosheid voor de medemens, gelijk van wie het komt.

Zonder als een CD&V'er te willen klinken: wederzijds respect voor en van alle medemensen zou de basis van onze samenleving moeten zijn (naast gelijkbehandeling van iederen en het ondersteunen van degenen die het moeilijk hebben).
Wie geen respect voor anderen heeft wil eigenlijk niet "samen leven" en zet zichzelf dus buiten die samenleving. Hij of zij verdient dan ook geen respect van anderen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 25 maart 2006 om 12:56.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 13:02   #136
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Een islamitische school is enkel een opstapkrukje naar
1) een carrière als moslimterrorist
2) het ocmw
Dat is niet helemaal waar.

Tot aan de kolonisatie van de Arabische & Perzische wereld was er niets van know how aanwezig, behalve hetgene dat de Westerse mogendheden met zich meebrachten.

Na hun verdrijving zijn er op de meeste plaatsen Madrassa's (Islamitische scholen) opgericht, die met succes nagenoeg wetteloze gebieden geschoold hebben. Ik beweer heus niet dat de situatie optimaal is, maar er is qua onderwijs veel op vooruit gegaan. Het koppelen van Islam aan onderwijs heeft er gewerkt.

Al kan ik wel begrijpen dat u deze evolutie niet een warm hart zal dragen.
Oud 26 maart 2006, 01:35   #137
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat ik nooit lees:

[SIZE=4]''allochtoonse criminelen lek geschoten''[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
het verbaasd me verder ook niks dat het WEER marokkanen waren

racisme ? ja hoor, marokkanen die WEER een blanke aanvallen.

ja marokkanen ja:

De belagers zijn allen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst, tussen 14 en 16 jaar, uit Hoboken, Borgerhout en Antwerpen.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_18...bron=hlnMatrix

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 26 maart 2006 om 01:37.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 01:38   #138
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het ook raar dat het telkenmale Marokkanen zijn, en nooit Turken of Italianen, maar ik heb geleerd mijn mond te houden.
Oud 26 maart 2006, 01:42   #139
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie Bekijk bericht
Ik weet niet wat ik het ergste vind: dat wat die jongen overkwam of het feit dat iemand zoiets post op een forum om te bewijzen dat alle migranten onopgevoede boefjes zijn...
En dan nog op slinkse wijze. In het eerste bericht staat er niet bij dat het over allochtone jongeren ging. Dat werd bewaard voor een tweede bericht. Waar is dat meldpunt racisme?
grappig, waar kan je uithalen dat men beweer dat ALLE migranten crimineel zijn.

leg maar leugens in de mond om de discussie dood te maken joh

triest

ja ga maar naar meldpunt racisme en meld dat een jongen om zijn blanke huidskleur is aangevallen.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 26 maart 2006, 01:44   #140
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
Racisme lijkt me wat ver gezocht. Discriminatie t.o.v. de mindervalide zou nog kunnen, of gewoon puur sadisme met een makkelijk slachtoffer.
Omgekeerd was het zeker volgens de politiek correcte horde wel racisme.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be