Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 13:42   #121
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De prins is helemaal niet neutraal!!!!!!!
De laatste weken is naar aanleiding van zijn herhaaldelijk falen/onkunde in verscheidene programma's gezegd dat hij steeds de Franstalige kant kiest en dat dit de Vlamingen hoe langer hoe meer begint te ergeren.
Dit is ook de reden dat Vlamingen en Walen in hun mening over de prins haaks tegenover elkaar staan.
Bewijs dat maar eens. Dat hij ergernis bezorgt aan een kleine minderheid van flaminganten zal 95% van de Belgen een zorg zijn. Dat is ook z'n taak: ervoor zorgen dat de nationale eenheid wordt bewaard. Hij doet zeer goed werk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 13:43   #122
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hij is zelfs zodanig neutraal dat hij in China naar het VB uithaalde, en niet met Morel wenste te reizen.

Heb je nog van die moppen, Hans?
Hij is Prins van België, niet van "Vlaendren".
Oud 28 maart 2006, 13:46   #123
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat is ook z'n taak: ervoor zorgen dat de nationale eenheid wordt bewaard. Hij doet zeer goed werk.
Ik denk dat ik jou vanaf nu altijd gelijk ga geven. Jij gelooft dus echt dat Filip met zijn gedoe de nationale eenheid versterkt heeft... Dit is werkelijk te zielig. Ben jij een provocateur van het Belang?

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 maart 2006 om 13:47.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 13:52   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is Prins van België, niet van "Vlaendren".
Niet neutraal is niet neutraal. Bovendien, als we jullie mogen geloven over de andere partijen, mag de prins met hen dus ook niet op reis.

Je zal dus iets beters moeten verzinnen, Hans.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 13:59   #125
Tegendradigaard

Standaard

pas op pas op de prins heeft wel degelijk iets mee ondertekend overlaatst he...

en het bracht hem ook in de problemen...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:08   #126
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Ik denk dat ik jou vanaf nu altijd gelijk ga geven. Jij gelooft dus echt dat Filip met zijn gedoe de nationale eenheid versterkt heeft... Dit is werkelijk te zielig. Ben jij een provocateur van het Belang?
Hans' reacties geeft eigenlijk mooi weer hoe erg het gesteld is met de prins en zijn nationale eenheid. Een van de weinige nog overblijvende componenten in de rotte cement die België nog bijeenhoudt, is het koningshuis. Voor een fundamentalistische Belgicistische staatsnationalist als Hans is het behoud van de monarchie dan ook een absolute must. En dus zal die monarchie steeds opnieuw verdedigd en goedgepraat worden.

Dat is wat we hier zien gebeuren: eindeloos goedpraten en zelfs ophemelen, hoewel hij en zijn prins keer op keer onderuitgehaald worden. Een monarchie die sterk staat en populair is, heeft zulke Don Quichotes niet nodig. Zelfs Hans voelt dus dat het bijzonder slecht gaat, zijn gespartel zegt veel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:23   #127
Tegendradigaard

Standaard

de prins is zich van geen kwaad bewust... is hij wel ergens bewust van.. ?
Oud 28 maart 2006, 14:29   #128
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans' reacties geeft eigenlijk mooi weer hoe erg het gesteld is met de prins en zijn nationale eenheid. Een van de weinige nog overblijvende componenten in de rotte cement die België nog bijeenhoudt, is het koningshuis. Voor een fundamentalistische Belgicistische staatsnationalist als Hans is het behoud van de monarchie dan ook een absolute must. En dus zal die monarchie steeds opnieuw verdedigd en goedgepraat worden.

Dat is wat we hier zien gebeuren: eindeloos goedpraten en zelfs ophemelen, hoewel hij en zijn prins keer op keer onderuitgehaald worden. Een monarchie die sterk staat en populair is, heeft zulke Don Quichotes niet nodig. Zelfs Hans voelt dus dat het bijzonder slecht gaat, zijn gespartel zegt veel.
Don Quickchotes?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:32   #129
Tegendradigaard

Standaard

Dom.... bedoelt ge ...doMMMM...
Oud 28 maart 2006, 14:37   #130
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat hij ergernis bezorgt aan een kleine minderheid van flaminganten zal 95% van de Belgen een zorg zijn. Dat is ook z'n taak: ervoor zorgen dat de nationale eenheid wordt bewaard. Hij doet zeer goed werk.
Zet eens een andere cd op.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:43   #131
PieterP
Gouverneur

Standaard

De drift waarmede Philippe de Belgique eens aan La Libre Belgique zou vertellen wat hij dacht over de Vlaamse pers en zijn krampachtig e-mail interview dat daaruit is voortgevloed, is een veel grotere stommiteit dan zijn makke houding in Z . Afrika.

... indiscreties aan het hof. "Albert en Van Ypersele beseffen dat Filip een ongeleid projectiel is. Hij is een gevaar voor de troon", klinkt het. Filip zou een "achttiende-eeuwse visie" op het koningschap hebben en maar niet kunnen snappen dat zijn macht beperkt is. Bovendien is hij "ziekelijk jaloers" als zijn broer en zus op televisie komen en kan hij zelfs maar moeilijk verkroppen dat zijn vrouw, prinses Mathilde, een stuk beter ligt in de media.

"Hij beseft niet dat hij erbij wint als zijn vrouw goed overkomt, zozeer is hij in beslag genomen door zijn eigen falen. En dus probeert hij soms dingen uit, zonder overleg met zijn adviseurs en rijdt hij zich weer eens vast �* la Prince Charles – nog zo een die maar al te graag wil. Het is hopeloos."

Dit zijn statements van de entourage. En niet van een emotionele royalist die van prinsjes op koekedozen houdt.

15 jaar geleden zegde hofmaarschalk Liebaers hetzelfde: hij kan het niet. Hij werd bedankt voor bewezen diensten en op de keien gegooid.

Dit zijn statements die geen enkele hoop op de toekomst bieden. En dit niet aleen maar voor de flaminganten.

Ik begrijp niet waarom een aantal mensen dit werkelijk niet willen inzien en aanvaarden.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:50   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Filip, adem in, adem uit, adem in, adem uit, ...

hij heeft zo'n oorken, in, ge ziet da moelijk want 't is goe gecamoufleerd, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:03   #133
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:06   #134
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het probleem voor onze flaminganten is eigenlijk helemaal niet de vraag of hij het goed doet of niet in de zakenwereld. Het probleem is dat hij zich door en door Belg voelt. Dat kan deze uitstervende minderheid niet verdragen. Vandaar ook hun woede en frustratie. Tevergeefs echter. Noch de prins, noch België zullen zwichten voor enkele onbeleefde herrieschoppers.
Oud 28 maart 2006, 15:28   #135
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem voor onze flaminganten is eigenlijk helemaal niet de vraag of hij het goed doet of niet in de zakenwereld. Het probleem is dat hij zich door en door Belg voelt. Dat kan deze uitstervende minderheid niet verdragen. Vandaar ook hun woede en frustratie. Tevergeefs echter. Noch de prins, noch België zullen zwichten voor enkele onbeleefde herrieschoppers.
Voor 25.000 € per dag wil me ook door en door Belg voelen. Ik denk dat ik het stukken beter kan dan de Fluppe ; ik beheers minstens accentloos de 1ste landstaal (het Nederlands) en de 2de landstaal (het Frans). De prins is niet eens bereid te doen wat sommige allochtonen (Ayaan, Maxima) moeiteloos in een een paar maanden flikken : behoorlijk leren communiceren met de bevolking. De prins maakt dit land belachelijk met zijn oeverloos geklungel.
"T'is een vrouwke "
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:34   #136
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat de monarchie zich zo bedreigd voelt dat een of twee negatieve artikels al volstaan om paniekvoetbal te veroorzaken in het paleis, met onhandige "interviews" van de prins en calimero-uitspraken (u hebt mij diep gekwetst) van de Koning als gevolg. Boudewijn heeft nooit op kritiek gereageerd. Hij was dan ook de laatste echte Koning, de laatste die nog een meerderheid in beide landsdelen achter zich had.

Albert is een overgangsfiguur. Filip is een catastrofe. En beiden hebben schrik. Zij hebben schrik in Laeken, dat is toch duidelijk te zien. Ik denk dus dat je eerst in Laeken jouw preek moet houden Hans want blijkbaar zijn zij er niet zo gerust in.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:50   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je hebt ergens ovreheen gelezen, Hans, maar geen probleem. Ik quote het even voor je:

Citaat:
"Albert en Van Ypersele beseffen dat Filip een ongeleid projectiel is. Hij is een gevaar voor de troon", klinkt het. Filip zou een "achttiende-eeuwse visie" op het koningschap hebben en maar niet kunnen snappen dat zijn macht beperkt is. Bovendien is hij "ziekelijk jaloers" als zijn broer en zus op televisie komen en kan hij zelfs maar moeilijk verkroppen dat zijn vrouw, prinses Mathilde, een stuk beter ligt in de media.

"Hij beseft niet dat hij erbij wint als zijn vrouw goed overkomt, zozeer is hij in beslag genomen door zijn eigen falen. En dus probeert hij soms dingen uit, zonder overleg met zijn adviseurs en rijdt hij zich weer eens vast �* la Prince Charles – nog zo een die maar al te graag wil. Het is hopeloos."

Dit zijn statements van de entourage. En niet van een emotionele royalist die van prinsjes op koekedozen houdt.
Oud 28 maart 2006, 15:50   #138
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet veel gehoord of gezien van die malaise. Ik heb wel gezien dat een groep top-zakenlui pleit voor zelfs een volledige opsplitsing van België, en dat hun manifest zelfs in de Fnac top-10 staat.
Allemaal één complot. Het handvol mensen dat zichzelf Vlaming noemt koopt die boeken op, draagt ze terug naar het magazijn, dan gaan ze terug naar de winkel om opnieuw verkocht te worden. En zo gaat het maar door en door.

En zo krijgen we de indruk dat dat boek veel verkocht wordt.

Het is een complot, ik zeg het je. Gelukkig zijn die 'Vlamelingen' bijna uitgestorven. De nieuwe dageraad van een verenigd België zal weldra aanbreken!
Oud 28 maart 2006, 15:52   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hans is een...blazer?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:59   #140
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hans is een...blazer?
Hans is .... sja, hoe zal ik het zeggen... aandoenlijk?

Ik heb het Warandemanifest met aandacht gelezen, ik vind alleen het lettertype ruim groot.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be