Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2009, 12:44   #121
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Ik zeg het jullie die psychiaters smijten echt in rond met anti ADD / ADHD and anti depresivum echt Lol :s
Ik dacht altijd dat psychiaters het strikst waren in hun voorschrijfgedrag en dat het net bij psychologen en vooral huisartsen qua rilatine-voorschrijfgedrag de spuigaten durft uit te lopen.

Laatst gewijzigd door netslet : 12 november 2009 om 12:45.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 12:45   #122
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
straffen.
Straffen!!!!!!! Filo jongen, een ADHD-er straffen dat kost u hoor.
Bv. 1 van zijn dagelijkse taken is het afwasmachien leegmaken, als dat niet gedaan wordt hoor ik mijn vrouw zeggen:" ... nu leegmaken of geen computer vandaag" dan hou ik mijn hart vast en hoop dat hij onmiddellijk zijn taak aanvat anders weet ik wat de dag gaat brengen en dat ik mijn dochtertje van 4 extra moet beschermen.
Oud 12 november 2009, 12:57   #123

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wist ik allemaal al.

Ik denk gewoon dat het onderwijs aan hen moet aanpassen.
Of laat ze cannabis roken. Maar geef hen geen rilatine. Dat bot af en beschadigd hersens permanent.
Cannabis ook, vooral bij jeugdige gebruikers.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:01   #124
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat psychiaters het strikst waren in hun voorschrijfgedrag en dat het net bij psychologen en vooral huisartsen qua rilatine-voorschrijfgedrag de spuigaten durft uit te lopen.
Kdacht dat psychologen niets mochten voorschrijven. Wel kzeg niet dat ze allen zo zijn maar de mijne was zo die heeft echt alles op mij geprobeerd maar nooit maar iets ingenomen kben niet zo voor medicijnen . Alleen die vieze rilatine is niet goed, mss voor ADHDlijers maar ik had concentratie stoornissen en die shit is gewoon speed fzo .:s

Laatst gewijzigd door Alvas : 12 november 2009 om 13:01.
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:03   #125
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Cannabis ook, vooral bij jeugdige gebruikers.
Mensen zouden gewoon een VAPO moet hebbe en d cannabis maakt u gezonder !
Oud 12 november 2009, 13:10   #126
Hoomer

Standaard

Citaat:
Kdacht dat psychologen niets mochten voorschrijven. Wel kzeg niet dat ze allen zo zijn maar de mijne was zo die heeft echt alles op mij geprobeerd maar nooit maar iets ingenomen kben niet zo voor medicijnen . Alleen die vieze rilatine is niet goed, mss voor ADHDlijers maar ik had concentratie stoornissen en die shit is gewoon speed fzo .:s
Heel, maar dan heel verstandig, amaai, wauw.
Dus u bezoekt psychiater, deze probeert u te helpen en geeft u medicatie, u neemt de medicatie niet, uw psych denkt verdorie dat helpt niet en geeft iets anders dat u weer niet neemt en zo verder.
Tja en dan zagen dat die psych u steeds andere medicatie voorschreef, hm.
Eigenlijk zegt dat meer over u dan over die psych, niet?
En nu zouden wij hetzelfde moeten doen en onze kinderen die ADHD hebben al hun kansen op deftig onderwijs moeten ontnemen.
Ik zeg u een ADHD-er die zonder pillen naar een normale school gaat wordt na maximum 1 maand buitengegooid, ADHD op of af, geen compassie eruit. Reden: Wij moeten onze andere leerlingen beschermen punt, geen verhaal tegen in te brengen.
Oud 12 november 2009, 13:13   #127
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mensen zouden gewoon een VAPO moet hebbe en d cannabis maakt u gezonder !
Kan het dan niet zijn dat uw psychische problemen voortvloeien uit cannabis gebruik op te jonge leeftijd?
Heu, het is maar een vraag hoor.
Oud 12 november 2009, 13:13   #128
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb nog maar de eerst 15 postings gelezen en de stoom komt al uit mijn oren.
Wij hebben 6 kinderen waaronder 1 met ADHD, eer men die diagnose stelt zijn er echt wel serieuze onderzoeken aan vooraf gegaan hoor en het is niet de huisdokter die beslist dat uw kind ADHD heeft.
Rilatine zijn eigenlijk amfitamines, geef deze pilletjes eens aan iemand die geen ADHD heeft je zal wel zien wat er gebeurd.
Wel cookie je mag steeds eens een namiddag oppas spelen (wel bij jou thuis he) zonder dat hij zijn pillen genomen heeft, wel eerst een briefje tekenen dat ik niet moet opdraaien voor de schade he. Indien je zelf kinderen hebt zou ik deze een harnas of zo aantrekken kwestie van hen een beetje te beschermen.
Zo een kind kan perfect functioneren op Rilatine, zonder Rilatine wil jij je kinderen nog op geen 100 meter in zijn buurt laten komen en raad ik je aan geen breekbare zaken in je woning te plaatsen.
Het is onmogelijk zo een kind naar school te sturen zonder Rilatine hoor, zij storen de lessen onophoudelijk wat men ook onderneemt om ze te straffen, ze blijven doorgaan. Ze vallen andere kinderen lastig gewoon tijdens de lessen, zet ze in de beroepsopleiding, wel hamers en beitels zullen in het rond vliegen en de werkplaats wordt een wel heel onveilige plaats voor de leraars en medestudenten.
Wij hebben het volgehouden zonder Rilatine tot zijn 12 jaar dan hebben wij pas toegegeven aan het gebruik van Rilatine. De hoofdreden is wij hebben nog een nakomertje die nu 4 is en die moet beschermd worden tegen hem zelfs 's nachts.
Hij neemt 's morgens zijn pil en die werkt dan tot 16.00 uur ongeveer, als hij van school komt zie je hem langzaam maar zeker veranderen in een soort sloopmachiene, zijn kleine zus pesten wordt dan zijn favoriete bezigheid. (let wel hij kan er ook heel lief voor zijn, maar dat kan van de ene seconde op de andere veranderen hoor).
De enige oplossing om hem kalm te houden zonden medicatie is de computer, hij heeft zoals iedereen hier zijn eigen computer, waar hij dag en nacht voor zit. U kan nu lullen over dat computer misbruik, maar het is dat of de hel in huis. Pak zijn computer af en je kan geen minuut meer gerust zijn in eigen huis, zo heeft hij al meermaals, mijn vrouw langs achter beslopen gooit dan een ketting rond haar nek, spant die op en vraagt dan "zal ik je vermoorden?"
Vroeger verknoeide hij elke familie uitstap, hij werd dan ook gehaat door zijn broers en zussen.
Dus stop met zeveren over Rilatine en wat wij onze kinderen aandoen met dat pilleke.
Jij zegt: een kind met ADHD is echt enorm lastig.

Klopt.

Jij zegt: medicatie is nodig om het kind normaal te laten functioneren in deze maatschappij

Klopt.

Waarom komt er stoom uit je oren?
Oud 12 november 2009, 13:21   #129

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u bezoekt psychiater, deze probeert u te helpen en geeft u medicatie, u neemt de medicatie niet, uw psych denkt verdorie dat helpt niet en geeft iets anders dat u weer niet neemt en zo verder.
En nu zouden wij hetzelfde moeten doen en onze kinderen die ADHD hebben al hun kansen op deftig onderwijs moeten ontnemen.
Ik zeg u een ADHD-er die zonder pillen naar een normale school gaat wordt na maximum 1 maand buitengegooid, ADHD op of af, geen compassie eruit. Reden: Wij moeten onze andere leerlingen beschermen punt, geen verhaal tegen in te brengen.
Inderdaad ... heel wat van die (zware) ADHD jongeren vragen gewoon een één één begeleiding (en dan nog gaat het vaak fout). Op gewone scholen kan men dat gewoon niet opbrengen en het vraagt trouwens een goede kennis van de problematiek en dito opleiding om met zo'n jongeren te kunnen omgaan. Enooooooooooorm veel geduld is de eerste vereiste. Blijkbaar zijn er nog altijd een hele hoop mensen die dat niet begrijpen.
Oud 12 november 2009, 13:26   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Inderdaad ... heel wat van die (zware) ADHD jongeren vragen gewoon een één één begeleiding (en dan nog gaat het vaak fout). Op gewone scholen kan men dat gewoon niet opbrengen en het vraagt trouwens een goede kennis van de problematiek en dito opleiding om met zo'n jongeren te kunnen omgaan. Enooooooooooorm veel geduld is de eerste vereiste. Blijkbaar zijn er nog altijd een hele hoop mensen die dat niet begrijpen.
Je kan dat wel begrijpen, maar het is helaas niet altijd mogelijk om 1-1 begeleiding te geven, (toch niet op een normale school )

Bovendien hebben de meeste ouders weinig begrip als hun spruit zonder reden in elkaar geklopt wordt. (ik persoonlijk zou serieus overkoken,... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:28   #131
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Jij zegt: een kind met ADHD is echt enorm lastig.

Klopt.

Jij zegt: medicatie is nodig om het kind normaal te laten functioneren in deze maatschappij

Klopt.

Waarom komt er stoom uit je oren?
De meeste van die eerste 15 postings die ik las zijn een regelrechte aanval op mensen die hun kinderen met ADHD Rilatine geven.
U moet zich even in onze plaats stellen als ouder van zulk een kind, is het niet erg genoeg dat heel uw leven in teken staat van ADHD, elke beslissing die u neemt is beïnvloed door die ziekte, op elke uitstap moet ge rekening houden met het feit dat ge een ADHD-er bij hebt en hij waarschijnlijk de familie uitstap zal verknoeien. Wij hebben 6 kinderen en 1 daarvan heeft ADHD.
Als ervaringsdeskundige hoef ik niet terecht gewezen worden door onwetenden die denken dat ze "het" kennen.
't Is al.
Oud 12 november 2009, 13:33   #132
BlueThunder
Banneling

Standaard

Je moet ook aanvaarden dat er vele abnormale kinderen worden geboren, beschadigd erfelijk materiaal ten gevolge van uitlaatgassen, zware metalen, fabrieken, medicaties ( antidepressiva en andere brol ), moeders die blijven zuipen en roken tijdens zwangerschap,
de voeding tijdens die periode, de vader, het reeds gehad hebben van geslachtsziekten
voor de zwangerschap enz.... heeft veel invloed.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:37   #133
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Psychologen geven volgens mij hun oordeel door aan de huisarts die dan weer wel mag voorschrijven.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het hele rilatine=speed-idee weeral komt bovendrijven en dit terwijl rilatine chemisch gezien veel meer op cocaine gelijkt.

Je kan trouwens best wel in aanmerking komen voor de diagnose van ADHD, overheersend aandachtsgestoord type, net als ik.

Ik moet het trouwens deels eens zijn met Hoomer in deze: Mij niet gelaten als je geen medicijnen wenst te slikken, maar waarom liegen tegen je psycholoog?
Oud 12 november 2009, 13:38   #134
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je kan dat wel begrijpen, maar het is helaas niet altijd mogelijk om 1-1 begeleiding te geven, (toch niet op een normale school )

Bovendien hebben de meeste ouders weinig begrip als hun spruit zonder reden in elkaar geklopt wordt. (ik persoonlijk zou serieus overkoken,... )
Juist en speciale scholen voor hun zijn er niet.
Een voorbeeld van zijn lievelingsfrats, ik heb al geschreven dat hij een fervent aanhanger is van de Oosterse cultuur, nu je komt niets vermoedend binnen en plots springt die kerel van achter den hoek met een stok die hij als samoerai zwaard gebruikt, hij slaagt dan en stopt enkele cm voor je gezicht en dat doet hij dan onophoudelijk na elkaar, je moet daar eens staan, stalen zenuwen heb je nodig hoor.
Zijn grootste wens is een samoerai zwaard te bezitten, wel moest hij een echt zwaard hebben, hij deed juist hetzelfde hoor maar dan wel met een scherp geslepen zwaard.
Geen Rilatine geven om naar school te gaan pffff, ik mag er niet aan denken.
Oud 12 november 2009, 13:40   #135

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Da's nu niet precies wat ik in gedachten heb met een 1-1 begeleiding.
Oud 12 november 2009, 13:40   #136
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
De meeste van die eerste 15 postings die ik las zijn een regelrechte aanval op mensen die hun kinderen met ADHD Rilatine geven.
U moet zich even in onze plaats stellen als ouder van zulk een kind, is het niet erg genoeg dat heel uw leven in teken staat van ADHD, elke beslissing die u neemt is beïnvloed door die ziekte, op elke uitstap moet ge rekening houden met het feit dat ge een ADHD-er bij hebt en hij waarschijnlijk de familie uitstap zal verknoeien. Wij hebben 6 kinderen en 1 daarvan heeft ADHD.
Als ervaringsdeskundige hoef ik niet terecht gewezen worden door onwetenden die denken dat ze "het" kennen.
't Is al.
Je hebt groot gelijk. Ik snap absoluut niet waarom mensen soms zo zwart-wit denken en dan iedereen veroordelen die zijn kind relatine geeft. Ik zou die mensen eens één dag zelf ADHD toewensen zodat ze eens ervaren hoe het voelt als heel de wereld één enorme chaos lijkt en elke prikkel heel sterk op je afkomt, als je elke keer weer voelt dat iedereen je gedrag storend vindt terwijl je het zelf niet onder controle hebt. Dat je het gevoel hebt gehandicapt en anders te zijn en je je doelen en dromen niet kan verwezenlijken zoals je dat zou willen. Het valt voor de omgeving niet mee maar voor de persoon met ADHD ook absoluut niet. Want het heeft invloed op je studies, op je kans op werk, op je relaties met anderen, op je zelfbeeld,....
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:42   #137
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen waardoor ik naar psychiater wou gaan zitten bij mijn ouders en niet bij mij. En daar wou ik gewoon over wou praten. het was men eigen keuzen om die stap te zetten . Dat hij mij pillen voor schreef ( anti depresivum ), Ik nam ze niet omdat ik vond dat ik niet depressief was sociaal leven was op en top en nog altijd.) EN neen niet een crimineel milieu !
Kheb ook niet gezegt dat ik ADHD heb. Ik heb ADHD vrienden en inderdaad veel buiten gesmeten in het middelbaar en rilatine nam hij(veronderstel ik ) maar toch 2 de jaar geschiedenis in leuven ATM.
Ik nam rilatine als een middel om beter te concentreren.
Heel veel mensen in men school (zonder ADHD zoals ik ) namen het om beter te kunne leren , op te letten. Kheb da 2 weke genomen op voorschrift psychiater en ik ben, er met gestopt ik vond da echt raar en HEEL opwekkend gevoelde da echt hard . kheb da dan is op gezocht en speed addicts gebruike da als speed :s.
Oud 12 november 2009, 13:42   #138
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Je moet ook aanvaarden dat er vele abnormale kinderen worden geboren, beschadigd erfelijk materiaal ten gevolge van uitlaatgassen, zware metalen, fabrieken, medicaties ( antidepressiva en andere brol ), moeders die blijven zuipen en roken tijdens zwangerschap,
de voeding tijdens die periode, de vader, het reeds gehad hebben van geslachtsziekten
voor de zwangerschap enz.... heeft veel invloed.
Wat heeft dat er nu mee te maken?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:44   #139
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Psychologen geven volgens mij hun oordeel door aan de huisarts die dan weer wel mag voorschrijven.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het hele rilatine=speed-idee weeral komt bovendrijven en dit terwijl rilatine chemisch gezien veel meer op cocaine gelijkt.

Je kan trouwens best wel in aanmerking komen voor de diagnose van ADHD, overheersend aandachtsgestoord type, net als ik.

Ik moet het trouwens deels eens zijn met Hoomer in deze: Mij niet gelaten als je geen medicijnen wenst te slikken, maar waarom liegen tegen je psycholoog?
Jah ok Speed cocaïne , maar wat ik op het internet vond was eerder dat speed verslaafde naar die drug grepen . maar cokeheads ook I guess.
Oud 12 november 2009, 13:46   #140
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het dan niet zijn dat uw psychische problemen voortvloeien uit cannabis gebruik op te jonge leeftijd?
Heu, het is maar een vraag hoor.
om me daar tege te beschermen heb ik heel snel na het begin een VAPO aangeschaft inverstering 299 Euro . maar ik geef toe de normale joint rook ik ook wel eens . maar Anyways het zou kunnen kheb daar geen info op maar ik ben uiterst voorzichtig :s Ik doe echt liever dit dan drinken :s
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be