![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zouden eigelijk geen voedselbanken nodig zijn als men iets meer aan de oorzaken van de kansarme moesten doen(structureel)
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 april 2006 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En duncan nestelt zich maar al te graag in zijn slachtoffer rol heb ik de indruk.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons even over Duncan zwijgen en het hebben over de kansarme,hun aantal stijgt wel schrikbarend hé
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat is waar...maar nog altijd willen ze niet werken hoor!
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe daar DAGENLIJKS iets aan en kan dat staven MAAR ben niet de enige arme blanke BELG in dees land; scheldapen; brugse lappersfort basje; kampeer camping/woon wagen wijken, krakers van Doel en andere krakers over gehéél België. Arme jongeren; ouderen,zelfstandigen....ben ni alléén zenne lol die boven onze kop hebben anders genoeg geld zenne zo zien we de laatste jaren . Das van MOETEN blijven ipv van kunnen ![]() ![]() Dan zwijg ik over mijn pijnlijk man onvriendelijke sollicitaties die ik hier te Antwerpen veel bemerk . Ik werk dus dagenlijks nog eens dagenlijks tegen een pover loon en wordt dan op de koop toe onder gewaardeert door eigenste volk zo van allez man doe daar iet aan d'euh precies of ik da ni doe pffff erg men denkt eigen volk te kennen en armen over 1 kammetje te gooien lol . Weetge ik moe 14 € huur btw betalen binnekort te Antwerpen en heb ni veel zin om dat te doen zo ver drijven die nep kostuums mij gewoon omda ik geen ocmw papierke heb of KAN halen gelijk gekleurden neej ik moet budjet begeleiding volgen en dit en dat de rest ni hmmmm.... . Gaat nog KEI lang duren weet ik & bemerk ik vooral aan die hoge loon trekkers hun gezicht te zien die u uitlachen en zeggen waar is uw waarde tsss man man man lachwekkend voorzekerst lachwekkend lol . K ge vraagt 't ge krijgt 't mor k'schrijf het maar 1 keer en nog 1 keer voor ik dood ga en naar de andere wereld reis ; men waarde waar ik genoegdoening bij vind en voel hetgeen mij sterk en waardevol maakt is de VELE gezinnen met meerdere kinderen die ik blinkend achterlaat . Met meer glans & glorie dan ander vrouwen onderhouds werken verrichten maar ik pronk daar niet mee of poets niet om vrouwen/mannen te versieren; het geld neej om gehéél andere redenen doe ik dat werk. Als vrijwilliger en begeleider of verzorgende was dat dezelfde rede: ik doe het graag voor de mensen en met de mensen ![]() Men trots zit daar ergens in die (kleine) waarde onzichtbaar verstopt . Trots tgo een vrouw maken en kindjes is NIHIL bij mij in het Antwerpse en boeit me geheel niet meer ; een man trekt mij dan ook niet aan en een vrouw ook niet tenzij ze der achter vraagt natuurlijk of laat uitschijnen dan ben ik nog voorzichtig eigenlijk . Over trotsheid gesproken ik kan naart schijnt héél loyaal zijn maar dat hangt van persoon tot persoon af ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrije wapendracht en verkoop misschien ![]() kunnen ze alles afknallen om op te eten njammie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja en morgen sta je daar weer omdat je vroeger onbegrepen en onbemind was.
Tarara! Beetje vechten hé duncan voor uw plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn diegene die zeggen vechten hé of ge kunt ni poetsen als man die ik niet bemin of niet WIL begrijpen omdat ze dit tgo mijn persoon ook doen . Das ni van morgen of overmorgen over en gedaan zenne armoede en uitsluiting ik weet het dat je sociaal bewustzijn niet zo ver rijkt moh probeer toch maar eens . Das elke dag da ik onbegrip bemerk en voel overal zelfs hier online tarara men oor ja ![]() Meerdere omscholing(en) deed ik al enz...enz bent beu om te vechten ik vecht enkel nog tegen diegene die het denken beter te weten wat ik doe en bemerk en aan voor kennis al dan niet bezit . Men dood is waar ik nog voor vecht en mij op verheug de rest familie en zo hem ik al afgezwierd en nog mee bezig . Neem da nu ni persoonlijk op of zoiets of gelijk ander ier gaan denken da ik aan zelf doding doe ofzo pfff echt ni de dood is een overgang voor mij . En verlossing dus des te sneller die er is des tevredener ik ben & misschien ik ni alléén . Maar dan moet ik nog wa voor wachten . Eén ding weet ik alvast als ik dood ben zal in dat jaar nog meerdere land(en) van de kaart geveegt worden zoals ZAL gebeuren komende 6 jaar. *Vorige voorspelling dat ik deed toen zei ik iets over USA enzo binnen de 2 jaar awel dit is nog erger ![]() *vechten is zwak vindt ik en vorm van geweld ik dans liever dan vechten zoals Bruce Lee / the way of no way in zenne jeet kun-do . Ik laat het liever gebeuren en reageer me af om te verwerken om snel verder te gaan dan ist nog te traag . Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, Duncan, voor die €30 van het internetabonnement kan je nog zes dagen eten kopen, als je spaarzaam bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lombas maat ik heb dat enkele maanden terug nog al eens uitgelegt en geschreven....internet wordt betaalt voor mij khem geen abbonement nergens ni dan enkel bij interim en voedselbank . Bedankt om te luisteren en te lezen zoals ik ook tracht te doen ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen dat kan ik die hulp vaardige sponsor en vriend niet vragen daarvoor heeft hij als blanke belg nen veels ten groten buik en mond en te kleine hersenen van overconsumptie zoals men vorige ex-lief . Deze stond ook plots voor de rechter om zich te verantwoorden wat ze deed met al dat geld . Ikzelf moet embras maken en vervelend doen tegen de vrienden van men sponsor/vriend om gelijk te krijgen en mensen te doen inzien en sociaal bewust te maken . Is beetje zoals vrouwen die 5/7 werken of 7/7 tegen een povere 950€ die zijn der ook en zo ook poetsmannen maar ik zit daar ver onder pffff héééééél ver onder gezien het pestend Antwerps volk dat geen goei werk volk vindt & zo . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom blijf jij daar? Waarom altijd terug keren naar de slechtste posten en adressen. Precies één die altijd terug gaat naar een café waar hij wat peren op zijn gezicht krijgt.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen zit men vrienden en famillie en ben al 10 keer verhuist ofzo iets ook in Oost vlaanderen gezeten dus . NEEN niet voor u / mij persoonlijk der zijn der tientallen die men gemeentenlijk pest en federaal of zelfs politiekmatig onderdrukt neen niks van . Woonzekerheid is al zo moeilijk daar in O.vlaanderen tgo Antwerpen waar immobilliën prijzen CORRUPT stijgen zo hoorde ik ministerieel overlaatst werk zekerheid is andere koek. Ge kunt beter schrijven voor u en 1 miljioen andere belgen dan is het ongeveer waarheid +- . Verhuizen omvormen dit dat zus zo doe ik ni meer aan mee neen het enige wa ik nog doe is mensen helpen en BEPAALDE mensen die zogenaamd sociaal lijken zo zwart als roet omschrijven en dan nog zwarter want deze politiek gezinde mensen doen dit bij vele autochtonen en jong belgen VOORAL in groot steden en dat laat ik niet toe . Vindt het zelfs sociaal onbewuste tijdverspil / communicatie . Morgen staptge in uwen auto en kijkt ge ni om op straat maar rijdt ge snel verder om te gaan werken ; awel ik per fiets om dezelfde rede of met openbaar vervoer maar zit vroeger thuis om gemeentelijke mensen belachelijk te maken die denken dat het aan den autochtoon ligt dat men GEEN of onvoldoende werk uren vindt . Onderwaardering en uitsluitingen heb ik al genoeg bemerkt hier online en in het Antwerpse . Woorden worden steeds bij de armen en het volk/kleine man in de mond gegooit woorden zoals stinkstad; slechte adressen, posten...enz. Ben ni den enige in Antwerpen en stinkstad schreef ik nooit dacht ik zo wel ROT stad kleine nuance; slechte werkplaatsen; posten of adressen schreef ik ook niet maar ik bemerk ze wel MEER dan in oost vlaanderen waar ik direkt voldoende werk uren kreeg . Wat me ook opvalt is dat men MIJ zegt dat ze slecht zijn of geenen man willen op de werkvloer & ikzelf niet want ik ben tevreden met wat ik MAAR krijg . Wel is dit een duidenlijk teken van onderwaardering . *Lonen worden bewust laag gehouden door sommige werk gevers ....enz = vorm van uitsluiting . i'm not alone ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Groot steden hebben problemen met hun imago mischhien ook met sommige werkgevers en zodoende werknemers .
Arbeids criteria liggen al veels TE hoog bij sollicitaties of aanwervingen voor sommige onder ons ...triestig associaal triestig . Antwerpen weet dit en kijkt toe dus mij ni gelaten zenne maar WEER vluchten doe ik niet meer ik ken de WET ondertussen al en LEEF die ook na hetgeen ik ni kan zeggen van de meeste werkgever(sters) die ik tegenkwam . Ook private of commerciële dus ik vecht voor AL die Antwerpenaren die niet mee verzuurd comuniceren tgo hun gemeentes; antwerpenaren die zich liefst afzijdig houden , terug getrokken leven en toch aktief . Al de rest mé hunnen chi chi en hoog loon stellen zich al van in BEGIN al anders op dan NORMALE mensen dus laat ik het niet om daar aan voorbij te gaan op 123. Ik vecht hiervoor en maak duidenlijk aan grote welvaarders dat ze NON sociaal communiceren; wetten stellen voor WAS & PLAS terwijl de meeste der zelf GEEN / weinig kennis over bezitten tgo IK als proffesional . Vermits da spelleke nu al jaren duurde heb ik zo gaan nagaan hoe dit komt en waar het schoentje POLITIEK matig wringt en ja zenne ik schrijf duidenlijk politiek want deze indivudu's spreken in naam van en dumpen woorden in mijnen mond en sector en dat pik ik niet zo maar tenzij het mensen meer verloond dan nu hetgeen niet is & nooit was . Vermits ik uit goeie bronnen vernomen heb dat sommige poliekers hun mening laten gelden en andere vergelden strijdt ik daar GRAAG tegen vermits ze tegen de wet is ingesteld en deze indivudu's ni kunnen lezen en schrijven . En tegenover mijn persoon zijn ...misschien lichte jaloezie omda ik deeltijds werk ?! men voornaam Duncan klinkt buitenlands geen idee. Ook omdat armoede en onderdrukking stijgt en klachten banken en gerecht het drukker en drukker lijkt te krijgen en da betert der echt ni op in de toekomst jammer genoeg mits gebrek aan begrip en tollerante communicatie en gedrag . Meeste groot steden zijn dus per definitie niet sociaal ingesteld of opgesteld . Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De manier waar jij mee tegen het werk aankijkt is net hetzelfde als het aapje dat in de zoo van antwerpen zit. Iedereen die passeert smijt er een nootje naar en lacht er eens mee.
Leer het systeem kennen en rol mee of blijf steken waar je zit! Tijden veranderen duncan, zie dat je geen dinosaurus wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() ik hoopte hier een discussie over de zin en onzin van voedselbanken te vinden dus toch nog even proberen.
ik ben anti-voedselbanken, voor mij mogen ze verboden worden. Het baart mij zorgen dat iedereen nu al accepteert dat er voedselbanken zijn en dat ze nodig zijn. Ooit was dat anders en werd er vanuit verschillende hoeken geprotesteerd tegen het oprichten van voedselbanken . Het protest had vooral met menselijke waardigheid te maken en met het niet aanpakken van het probleem ten gronde. De nieuwe liefdadigheid dus. Bijkomend angeltje onder het gras is dat grote bedrijven hun overproductie op die manier gratis kwijt geraken. De armen als gratis afvalverwerkers dus. Vele voedselbedelingen worden financieel gesteund door plaatselijke OCMW's , KBS of andere vormen van subsidiering ivm met vb. arbeidszorgproject ( men stelt idd nog mensen tewerk bij die voedselbedelingen: vrijwilligers en mensen in arbeidszorg of in PWA-statuut). Zou het niet beter zijn om via diezelfde OCMW's maaltijdcheques te geven aan mensen die echt in nood zijn? Dan kunnen zij zelf beslissen wat ze gaan kopen en waar (in dezelfde winkels als andere mensen) , kost het de samenleving een hoop minder en worden grote bedrijven aangezet om hun productie in de hand te houden en valt het vernederende aspect weg.
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duncan, ipv je tijd te verspillen op internetfora raad ik je aan om eens een stapje in de wereld te zetten en eindelijk op te houden met dat constante gezeur over benadeeld zijn en geen werk vinden.
Ipv hier te zitten, zou je beter eens zoeken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voedselbank, dat is een grap. Als je er nu alle dagen gratis kon eten... Maar één of twee keer per jaar, dat loont de moeite niet. |
|
![]() |
![]() |