![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit al van Bobby Sands gehoord?
![]() |
![]() |
#122 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En...waarom moet ik al ooit van Bobby Sands gehoord hebben? De naam heb ik al eens links of rechts opgevangen, maar de gaten in m'n cultuurkaas zijn eveneens "huge"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Opgepakt = opgepakt. Ook simpel. Ik ga voor de eerste optie... Dat ze het statuut van politiek vluchteling niet kunnen krijgen, is logisch. Er is in Afghanistan gewoon geen regerende macht, en dus ook geen die haar politieke tegenstanders kan vervolgen. En de pseudo-regerende macht zal nooit verantwoordelijk gesteld worden voor het vervolgen van haar tegenstanders, omdat die hier zowiezo terroristen genoemd worden. Dus: Afghaan? Geen politiek vluchteling. Simpel. Wil dat zeggen dat ze terug moeten naar de chaos? Natuurlijk is België te klein om heel Afghanistan op te vangen, maar waarom worden die mensen niet begeleid teruggebracht? Een voorstel : We geven ze hier de mogelijkheid om een aantal opleidingen te volgen die ze ginder zeer zeker kunnen gebruiken. Ik denk aan EHBO, constructie, ... Terzelfdertijd wordt gezien uit welke streken ze afkomstig zijn, en worden de budgetten van de ontwikkelingssamenwerking met Afghanistan gebruikt om in die streken (indien mogelijk) projecten op te zetten zoals scholen bouwen, watervoorziening, huizen herstellen, landbouw terug op gang brengen, ... De vluchtelingen die hier nu zitten, worden dan "klaargestoomd" om ginder actief mee te helpen. Op die manier werken we mee aan de opbouw van Afghanistan, geven we de Afghanen de mogelijkheid om zelf ook mee te werken, en verzekeren we de vluchtelingen de terugkeer naar een betere situatie. Natuurlijk moet dit gebeuren in samenspraak met Afghanistan en de vluchtelingen, omdat zij de noden het best kunnen omschrijven. Ik vrees echter dat dit een utopie zal blijven, omdat het niet simpel genoeg is. Mensen horen immers liever "laat ze blijven" of "stuur ze terug" Moeten ze niet nadenken of er geen andere opties bestaan...
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat 'hoop geven' is blijkbaar het favoriete argument hier, maar leg het mij eens uit, want ik lijk het niet goed te snappen. Wie geeft hen hoop? Ik vind dat het eerder de minister is die eerst zegt dat ze mogen blijven en dan weer niet, of toch wel, maar niet voor lang. Dat is valse hoop geven. De Afghanen hebben beslist dat ze een radikale axie zouden ondernemen om de uitwijzing te belemmeren, en hoe geven de mensen die dat steunen in welke vorm dan ook hoop? Ik denk dat zij al hun hoop gelegd hebben op de publieke opninie en de menselijkheid van de politiekers en dat zij daardoor hun situatie in het licht hebben gezet. Er worden elke dag mensen uitgewezen (op het vliegtuig gezet in Zaventem) maar daar ligt niemand van wakker. Ik denk dat er nu wel enkele mensen van wakkerliggen. Die mensen zijn ook super-gelovig, dus ze hebben hun hoop ook ingezet op God.
![]() |
#126 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
btw: ook Bobby Sands had een sterke wil (andere redenen wel). Tot de dood...
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Overal ter wereld gaan die de boel destabiliseren, zodanig dat er een vluchtelingenstroom op gang komt. Het gastvrije Europa mag die dan absorberen. Zo is het geweest met de Kosovaren, de Irakezen, de Koerden etc.. In Amerika mogen die niet binnen natuurlijk. Weet je wat, gebruik het geld van de Spa om die vluchtelingen op te vangen ipv er vzw's en "studiediensten" mee te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wacht tot de Amerikanen hier asiel aanvragen, 1 op 140 Amerikanen zit in het gevang dus daar is het duidelijk hélemaal niet veilig. Wat een gezever om dat op extreem rechts te steken: de fout ligt juist bij humanistisch links dat die mensen dingen voorspiegelt die ze gewoon niet waar kunnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() 1.) Mijn "niet echt veilig" was een eufemisme. U bent bekend met dat woord want u bent een intellectueel.
2.) Als 1 op 140 mensen in de gevangenis zitten zijn de criminelen van de straat, want ze zitten in de gevangenis. Kijk eens hoe veilig. Als u de situatie in Amerika met die in Afghanistan nu vergelijkt hoop ik dat dit een poging tot grapje was, zoniet bent u belachelijk bezig. 3.) Waar heb ik iets op extreem rechts gestoken? Weet u wel dat u mensen geen woorden in de mond mag leggen?
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is wel straf: België was tegen de oorlog ginder maar moet wel de miserie opvangen die de interventie van de Amerikanen heeft veroorzaakt. Voor de goede orde: de Taliban zelf zijn destijds door de Amerikanen geinstalleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Verduidelijking: degenen die nu in het gevang zitten in de Vs maakten, vooraleer ze daar zaten, wel degelijk de straten onveilig. En nog iets, bij het bericht hoorde ook de verduidelijking dat er nog cellen te weinig zijn, dus... De grote schuldigen hier zoals in zoveel zaken zijn de Amerikanen. Het zou me zelfs niet verwonderen dat ze de uittocht van gekwalificeerde mensen van ginder aanmoedigen. Zo slaan ze twee vliegen in één klap: de domme massa ginder kunnen ze met consumptiegoederen kalm houden, de gekwalificeerden kunnen hier alleen voor overlast zorgen zodat het gastvtije Europa ook nog eens gedestabiliseerd wordt. Dat komt ervan om altijd maar de Amerikaanse politiek slaafs te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het zou je niet verwonderen?? Het is een feit! Ze halen alle hersens van ontwikkelingslanden naar het rijke Westen, zodat die mensen ginder er nog erger aan toe zijn.
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() 1. Ik vind dat niemand, wanneer die hier is, moet teruggestuurd worden naar een plaats waar het niet veilig is. Een nuance, maar wel één die in mijn vorige replieken hier al te lezen was.
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat zou jij ervan vinden dat een uiterst humaan bewogen beleid alle asielzoekers VERPLICHT bij particulieren zou gaan inkwartieren? Vindt jij dat solidariteit zo ver moet gaan dat we dat moeten accepteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook alle Iraakse Koerden? Geef toe, nu is het voor Koerden in Irak een stuk veiliger dan voor Amerikanen. Wat een paradox: de asielzoekers hebben er dus eigenlijk alle belang bij dat de toestand in hun thuislanden belabberd blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Wanneer die chantageplegers hun gelijk halen, waar gaan we naartoe. Op enkele weken zitten onze KERKEN vol met hongerstakers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben actief bij organisaties zoals het Vluchtelingen Actie Commitee en het Collectif contre les Expulsions, ik heb nauwe contacten met de Sans Papiers in de Universele Ambassade (http://www.universal-embassy.be) en ga hen vanaf begin oktober ook Nederlandstalige les geven. Je zal me ook vinden bij elke manifestatie dat er is in elk gesloten centrum in België, maar op zich veranderd dit niet veel. Onlangs was er ook nog de manifestatie tegen de razzia's bij Sans Papiers in St-Gillis, waar ik ook nauw bij betrokken was. Trouwens, in deze 9 pagina's zijn er nog meer 'menselijken' opgedoken. Waarom bombardeer je hen niet met vraag tot rechtvaardiging? Als je die tweede zin in mensentaal omzet, dan zou ik misschien wel eens kunnen antwoorden...
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Hee, michroschoop, raad eens? Ik ga mijn woorden niet laten verdraaien tot ze jou goed uitkomen.
![]() |
#139 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister